Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Klopt, plug-in hybrides worden in veel landen op de één of andere wijze gesubsidieerd. Alleen zijn dit tegenwoordig bijna allemaal modellen met een grote brandstoftank en een klein batterijtje. Bovendien is dit grotendeels een fleet market (leasing) gebeuren. Als je dan van je werkgever zo'n hybride in handen krijgt mét gratis tankkaart, wat ga je dan doen? Gratis benzine tanken of op eigen kosten thuis opladen? Dus subsidiëren de overheden in realiteit vooral het rijden op benzine ?. Wat eigenlijk niet de bedoeling was...

Voor CNG speelt dit op het eerste zicht minder een rol maar blijkbaar heeft men besloten om geen onderscheid te maken. Overigens, moest CNG meer succes krijgen op de lease markt, dan ga je hetzelfde effect krijgen. Als je een CNG model in handen krijgt met een tankkaart van Shell, wat ga je dan doen? Gratis benzine tanken of op eigen kosten bij DATS CNG tanken?

• Bedankt 1
Geplaatst:

ik denk dat het gaat om het principe bi-fuel of mono-fuel. wagens zoals de Caddy bv zijn nu al mono-fuel door de kleine benzine tank. 

Qua fiscaliteit gaat dit een verschil maken in de toekomst, verwacht ik. De huidige Bi-fuels gaan meer mogen betalen

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:

Hallo, vorige week (eind juni 2018) kreeg ik telefoon van de dealer dat mijn auto (octavia op cng) toch niet geproduceerd zal worden. Blijkbaar schakelen ze over op 1.5 en zullen ze dus een deel niet meer maken. Besteld eind januari, dus na 6 maand wachten terug naar af. Alternatief? Wachten tot zomer 2019 als ik hem in 1.5 wil. Nog mensen die telefoon gekregen hebben? Er zijn leukere boodschappen om te krijgen... 

Geplaatst:

Ik heb gemerkt dat dit topic ook al op 14/6 aangemaakt is. Blijkbaar was mijn dealer wat trager met verwittigen. 

• Triest 1
Geplaatst:
Op 30/6/2018 om 09:36, HVH zei:

twee weken geleden te horen gekregen dat wagen "geannuleerd" vroegste leverdatum 16 juni 2019.

heb van de garage enkele opties gekregen.

-kosteloos annuleren ?

-een nieuwe bestelling plaatsen met extra korting (en een vervangwagen tot deze nieuwe is geleverd)

-op de bestelde CNG wagen wachten met vervangwagen tot levering

@TomV heb jij hier iets over vernomen van jouw dealer?

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Geplaatst:
2 uren geleden, TomV zei:

Ik heb gemerkt dat dit topic ook al op 14/6 aangemaakt is. Blijkbaar was mijn dealer wat trager met verwittigen.

Dat zou toch raar zijn. Heb jij zelf niet gezien dat ie de bestelling verzonden heeft met zijn computer? Want vanaf dat hij op "verzenden" gedrukt heeft, komt die bestelling rechtstreekse en onmiddellijk in de Skoda Octavia-fabriek aan in Tsjechië.

Welke opties en speciallekes had jij op je Octavia besteld?

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst: (aangepast)

Heb op zelfde datum als Jeranimo besteld. Normaal weet ik deze week of de SKODA Combi CNG DSG in december 2018 geleverd zal worden. Blijkbaar hebben ze bij dit model wel de WLTP-vereisten onder controle. Is dus nog altijd de 1.4 motor met 2 tanks en 50l benzine die ze blijven maken.  Is wel een hele roetsjbaan : terug door het beslissingsproces wel of niet CNG (ben niet de kleinste dus geen Fiat en Opel Astra CNG enkel 15 l benzine aan boord). Intussen met de nieuwe 1.5 TSI  DSG gereden, is gewoon zalig die gerobotiseerde versnellingsbak, zeker qua veiligheid (lane assist, adaptieve cruise controle doet je wagen stoppen, etc ... vroeger met veilige Volvo gereden, dus was aangenaam).  Dus hopelijk deze week CNG 1.4 met DSG bevestiging en hup ... Gisteren Nederlandse familie op bezoek gehad en die moet je van CNG niet meer overtuigen. Ze rijden volgende week puur op gas naar Italie. Vertelden ook dat als je halfvol tankt (fiat) je meer kan tanken dan als je leeg tankt, omdat de overdruk het aanwezige gas ook samendrukt.   Enige bedenking : waarom lees ik hier zoveel over het tunen en opdrijven van deze 1.4 motor naar meer pk: rijdt die 1.4 CNG dan als een trage slak ? Ben dat tunen niet van plan als ik de gevolgen lees inzake remmen, security ed. Dan vervalt ook direct de garantie.  De 1.5 TSI vliegt wel vooruit (150 pk ipv 110 pk met CNG) in de testrit. Spijtig dat de CNG met 130 pk er nog niet is ... Voor alle duidelijkheid : Skoda zou de 1.4 CNG OCTAVIA COMBI nog wel produceren maar enkel als DSG.

aangepast door DiDIER
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
41 minuten geleden, DiDIER zei:

Enige bedenking : waarom lees ik hier zoveel over het tunen en opdrijven van deze 1.4 motor naar meer pk: rijdt die 1.4 CNG dan als een trage slak ?

Ik kom van een Golf Variant (2010) diesel, maar ik kan niet echt zeggen dat ik met mijn 1.4 TGI iets mis vergeleken met mijn diesel (beiden manuele schakelbak).

Cijfers van AutoWeek.nl:

- Golf Variant 1.6 TDI 105 pk (2010) Top: 190 km/u - Acceleratie: 0-100 in 11.9 seconden - Max. koppel: 250 NM

- Golf Variant 1.4 TGI 110 pk (2018) Top: 196 km/u - Acceleratie: 0-100 in 10.9 seconden - Max. koppel: 200 NM

Dat tunen ben ik niet echt voor te vinden, ik hou hem liever af-fabriek ?

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Geplaatst:

Ik had hetzelfde probleem. Voor wij onze directiewagen bestelden waren wij ook aan het uitzien naar een nieuwe polo, ibiza. Ook hier levertermijn januari 2019 vanwege de omschakeling naar 1.5 en 3 tanks. Zo lang konden wij niet wachten dus was de keuze voor een jonge 2de hands gemaakt

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik kreeg van dealer zelfde voorstel : gratis annuleren of jaar wachten op nieuwe versie. Maar die kleinere benzinetank maakt echt wel een verschil voor mij, zeker als je naar Frankrijk op reis wil. Mijn bestelling zelf zou nooit gemaakt worden. 

Geplaatst:
20 minuten geleden, TomV zei:

Ik kreeg van dealer zelfde voorstel : gratis annuleren of jaar wachten op nieuwe versie. Maar die kleinere benzinetank maakt echt wel een verschil voor mij, zeker als je naar Frankrijk op reis wil. Mijn bestelling zelf zou nooit gemaakt worden. 

voila !

Geplaatst:

15 liter is toch wel echt klein om deftig door niet-CNG landen te kunnen rijden (ik zou eerder 20 à 25 liter zeggen, maar wie ben ik...) Het gevolg zullen losse jerrycannen zijn, met de bijbehorende veiligheidsrisico's bij een aanrijding oid. Maar zo ver kijken beleidsmakers uiteraard niet.

Geplaatst:
20 uren geleden, DiDIER zei:

Enige bedenking : waarom lees ik hier zoveel over het tunen en opdrijven van deze 1.4 motor naar meer pk: rijdt die 1.4 CNG dan als een trage slak ? Ben dat tunen niet van plan als ik de gevolgen lees inzake remmen, security ed. Dan vervalt ook direct de garantie.

Er zijn hier voor zover ik maar weet 2 (Aardgasrijder en littlebugger) die al getuned zijn en 1 (ik) die geprobeerd heeft.

Alle 3 geen volwaardige tuning maar een tussenstuk dus dat is er zo weer van tussenuit als je naar de garage moet (je hebt vergelijkbare dingen ook bijvoorbeeld voor elektrische fietsen, werkt eveneens met een tussenmodule).

Aardgasrijder en littlebugger zijn er tevreden over, ik niet wegens nogal schokkerig rijden (ik ben er nog altijd niet van overtuigd dat de chip die men mij geleverd had de juiste was) en de rembekrachtigingsfout.

Moet wel zeggen dat die rembekrachtigingsfout op de BC verschijnt maar remmen doet ie nog wel. De fout reset zichzelf ook dmv contact af/op (maar blijft wel in de historiek zitten tot je die wist).

Dan eveneens geprobeerd om de gasrespons op Audi te zetten ipv op VW/Skoda/Seat-mode. Dit moet normaal lukken aangezien het bij de 4 merken identiek dezelfde motor is.

Op het moment dat ik bevestigde dat ik de gasrespons wou aanpassen kwam er op de OBDEleven-app ook de melding dat dit kon leiden tot fout"meldingen" van het remcircuit. Dit was wel telkens met de Racechip er nog tussen.

Heb er een tijdeje mee rondgereden en de gasrespons in Audi-mode is wel verschillend van de VW/Skoda/Seat-instelling.

Op dit moment staat alles weer origineel.

De reden van aanpassen was omdat ik vind dat de 110 pk heel zwak presteert bij toerentallen onder de 1800-2000 toeren (in vergelijk met mijn oude 90 PK Golf D en een 60 PK Fabia, om nog maar te zwijgen van een 105 PK sterke 1.2 L benzine in de Beetle).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...