Aardgasrijder Geplaatst: 20 mei 2017 Geplaatst: 20 mei 2017 Volkswagen kiest voor de radicale ommekeer. Om het negatieve imago na dieselgate van zich af te schudden, kiest de Duitse groep resoluut voor e-mobiliteit. Opmerkelijk: de Duitsers zien nog steeds toekomst in de dieselmotor. Efficiënter en productiever werken in combinatie met een elektro-offensief tegen 2020, een miljoen elektrische auto’s per jaar en marktleider in e-mobiliteit tegen 2025 en marktleider in de mobiliteit van de toekomst tegen 2030. Dat zijn de drie krachtlijnen van Volkswagens ambitieuze toekomstplan. Investering van miljarden In Wolfsburg klinkt het ambitieus: “Tegen 2020 zal de Volkswagen-groep 30 elektrische voertuigen op de markt hebben”. De afgelopen jaren investeerde de constructeur al drie miljard euro in het ontwikkelen van voertuigen op alternatieve brandstoffen. De volgende vijf jaar wordt dat bedrag verhoogd naar negen miljard euro. Eind 2018 moeten de eerste resultaten van die investering zichtbaar worden, wanneer er tien extra elektrische modellen op de markt zullen verschijnen. Marktleider tegen 2025 “Tegen 2025 willen we de nummer één zijn op het vlak van elektrische mobiliteit”, aldus Matthias Müller, CEO van de Volkswagen-groep. Tegen datzelfde jaar wil VW ook een miljoen elektrische auto’s per jaar verkopen, zo liet het merk eerder al weten. Dat zien de Duitsers breder dan alleen de productie van auto’s: zo willen ze ook inzetten op het ontwikkelen van mobiliteitsdiensten, zoals autodelen. Transformatie compleet “Na 2025 zal de auto-industrie volledig hertekend zijn”, aldus CEO Müller. “Volkswagen zal dan getransformeerd zijn van een autoconstructeur naar een wereldleider als mobiliteitsaanbieder.” Toch wil VW blijven inzetten op de klassieke verbrandingsmotoren: “Ze zijn een deel van de oplossing en geen deel van het probleem”. Tekst : Wim Bervoets Bron: Vroom 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
muscles Geplaatst: 9 augustus 2017 Geplaatst: 9 augustus 2017 Child miners aged four living a hell on Earth so YOU can drive an electric car: Awful human cost in squalid Congo cobalt mine that Michael Gove didn’t consider in his ‘clean’ energy crusade Sky News investigated the Katanga mines and found Dorsen, 8, and Monica, 4 The pair were working in the vast mines of the Democratic Republic of Congo They are two of the 40,000 children working daily in the mines, checking rocks for cobalt Picking through a mountain of huge rocks with his tiny bare hands, the exhausted little boy makes a pitiful sight. His name is Dorsen and he is one of an army of children, some just four years old, working in the vast polluted mines of the Democratic Republic of Congo, where toxic red dust burns their eyes, and they run the risk of skin disease and a deadly lung condition. Here, for a wage of just 8p a day, the children are made to check the rocks for the tell-tale chocolate-brown streaks of cobalt – the prized ingredient essential for the batteries that power electric cars. And it’s feared that thousands more children could be about to be dragged into this hellish daily existence – after the historic pledge made by Britain to ban the sale of petrol and diesel cars from 2040 and switch to electric vehicles. Bron: http://www.dailymail.co.uk/news/article-4764208/Child-miners-aged-four-living-hell-Earth.html 1 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
JJR Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 (aangepast) Op 9/08/2017 om 22:45, muscles zei: Child miners aged four living a hell on Earth so YOU can drive an electric car: Awful human cost in squalid Congo cobalt mine that Michael Gove didn’t consider in his ‘clean’ energy crusade Sky News investigated the Katanga mines and found Dorsen, 8, and Monica, 4 The pair were working in the vast mines of the Democratic Republic of Congo They are two of the 40,000 children working daily in the mines, checking rocks for cobalt Picking through a mountain of huge rocks with his tiny bare hands, the exhausted little boy makes a pitiful sight. His name is Dorsen and he is one of an army of children, some just four years old, working in the vast polluted mines of the Democratic Republic of Congo, where toxic red dust burns their eyes, and they run the risk of skin disease and a deadly lung condition. Here, for a wage of just 8p a day, the children are made to check the rocks for the tell-tale chocolate-brown streaks of cobalt – the prized ingredient essential for the batteries that power electric cars. And it’s feared that thousands more children could be about to be dragged into this hellish daily existence – after the historic pledge made by Britain to ban the sale of petrol and diesel cars from 2040 and switch to electric vehicles. Bron: http://www.dailymail.co.uk/news/article-4764208/Child-miners-aged-four-living-hell-Earth.html Dit zou aan Tommelein ook wel eens gemeld mogen worden. Auto-industrie en ethische bedrijfsvoering gaan blijkbaar nog altijd niet samen. 11 augustus 2017 aangepast door JJR VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
muscles Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 15 minuten geleden, JJR zei: Dit zou aan Tommelein ook wel eens gemeld mogen worden. Auto-industrie en ethische bedrijfsvoering gaan blijkbaar nog altijd niet samen. Hetzelfde dacht ik gisteren ook toen ik tot mijn verbazing zag dat er een splinternieuwe elektrische laadpaal stond op de parking van de Colruyt in Sint-Truiden. Daar hebben ze blijkbaar minder vergunningen voor nodig dan voor de plaatsing van een CNG-station en CNG-pompen !!! Want of die CNG-pompen er ooit gaan komen aan het Dats-station (aan de Colruyt) in Sint-Truiden, daar heb ik mijn twijfels over. Of is het omdat de stad Sint-Truiden gekozen heeft voor elektrische auto' s, dan volgt Colruyt dat maar na... Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Dr Nick Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 1 minuut geleden, muscles zei: Hetzelfde dacht ik gisteren ook toen ik tot mijn verbazing zag dat er een splinternieuwe elektrische laadpaal stond op de parking van de Colruyt in Sint-Truiden. Daar hebben ze blijkbaar minder vergunningen voor nodig dan voor de plaatsing van een CNG-station en CNG-pompen !!! Want of die CNG-pompen er ooit gaan komen aan het Dats-station (aan de Colruyt) in Sint-Truiden, daar heb ik mijn twijfels over. Of is het omdat de stad Sint-Truiden gekozen heeft voor elektrische auto' s, dan volgt Colruyt dat maar na... sint truiden, de stad zelf, heeft toch ook pas CNG vrachtwagens aangekocht.... autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
muscles Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 Zojuist, Dr Nick zei: sint truiden, de stad zelf, heeft toch ook pas CNG vrachtwagens aangekocht.... Ja, dat klopt, maar in hetzelfde artikel (zie hieronder) staat dat ze hun eigen autovloot afbouwen en inruilen voor elektrische auto' s. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Dr Nick Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 dus personenwagens worden elektrisch en vrachtwagens op CNG.... zo denk ik... autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
muscles Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 25 minuten geleden, Dr Nick zei: dus personenwagens worden elektrisch en vrachtwagens op CNG.... zo denk ik... Inderdaad. En reeds mee begonnen door het vorige gemeentebestuur onder de burgemeester van de SP.a Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Dr Nick Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 1 minuut geleden, muscles zei: Inderdaad. En reeds mee begonnen door het vorige gemeentebestuur onder de burgemeester van de SP.a zoiets zou niet van politieke voorkeur mogen afhangen, dus ik vind het positief dat ze er al eventjes mee bezig zijn niets kan in 1 dag veranderd worden op zo'n grote schaal autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Ivivke Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 http://kanaalz.knack.be/nieuws/mazda-ontwikkelt-30-zuinigere-benzinemotor-met-dieseltechnologie/video-normal-887037.html ondertussen zet zich eveneens een andere trend verder. Ik blijf erbij: het zal een mix worden van ontploffingsmotoren met natuurlijke/ecologische brandstoffen en elektrische voertuigen ... alles elektrisch kan nooit lukken met de huidige infrastructuur van energieverdeling. 1
Brembos Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 (aangepast) Een hybride cng/elektriciteit lijkt me inderdaad op korte termijn de best mogelijke oplossing . 11 augustus 2017 aangepast door muscles "Elektriciteit" is nog altijd met een K volgens http://www.woorden.org/woord/elektriciteit
janvg Geplaatst: 20 maart 2019 Geplaatst: 20 maart 2019 30 elektrische modellen tegen 2020? Dan zullen ze wel serieus uit hun pijp mogen komen zeker, om dat nog te halen? Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI : Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19):
Lange_666 Geplaatst: 20 maart 2019 Geplaatst: 20 maart 2019 (aangepast) Gisteren voor het eerst een Audi e-tron zien rijden (onderweg), gemaakt in Vorst, wagen was voorzien van een Duitse nrplaat. Op de vrachtwagen had ik ze al eerder gezien, ook al op deze die d'Ieteren gebruikt om de garages te bevooraden. 20 maart 2019 aangepast door Lange_666
muscles Geplaatst: 20 maart 2019 Geplaatst: 20 maart 2019 Zondag heeft mij eveneens een Audi E-Tron gepasseerd op de E40. Bestaat de A4 als e-tron? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
pluxy Geplaatst: 20 maart 2019 Geplaatst: 20 maart 2019 Nog niet denk Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Aardgasrijder Geplaatst: 3 september 2020 Auteur Geplaatst: 3 september 2020 We zijn ondertussen 2020... heeft iemand de 30 elektrische modellen al kunnen tellen van de VAG-groep...? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Koen C Geplaatst: 3 september 2020 Geplaatst: 3 september 2020 5 uren geleden, Aardgasrijder zei: heeft iemand de 30 elektrische modellen al kunnen tellen van de VAG-groep...? Volgens deze lijst zitten ze al een 12 : https://www.egear.be/elektrische-wagens/ Waarbij ik (bijvoorbeeld) de Audi e-tron 50 en 55 als 2 verschillende reken. De ID3 is er bijna.... ook in een aantal vermogens = dus x verschillende. Ook al 1 bestelwagen : de VW e-Crafter. Of 2 als je de MAN eTGE meerekent. 22 stekker-hybrides telt de VAG groep momenteel : https://www.egear.be/plug-in-hybride-wagens/ Volgens mij rekenen ze die ook bij hun voornemens. Dus ze zitten al over de 30 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
pluxy Geplaatst: 5 september 2020 Geplaatst: 5 september 2020 Wat mij opvalt is dat de modellen van de nevenmerken er mooier uitzien dan het moedermodel (id3,......) 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
muscles Geplaatst: 8 september 2020 Geplaatst: 8 september 2020 Op 3/9/2020 om 21:30, Koen C zei: De ID3 is er bijna.... ook in een aantal vermogens = dus x verschillende. Ook al 1 bestelwagen : de VW e-Crafter. Of 2 als je de MAN eTGE meerekent. Vandaag na het VRT-journaal van 13 uur het ik tweemaal dezelfde reclame gezien van de Volkswagen ID3. En hier nog een artikel daarover op Automobielmanagement van gisteren, 7 september 2020. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen