Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eerlijk duurt het langst.

De klant is koning en wanneer hij ontdekt dat ze hem niet eerlijk behandelen dan vertrekt hij / zij naar een andere garage.

Garages moeten leren dat ze niet steeds de volle pot moeten aanrekenen wanneer iemand met weinig ervaring de opdracht moet uitvoeren..

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

• 1 maand later...
Geplaatst:

30.000km

Inspectie service, 4L 505.01 olie, oliefilter, dichting, 1/2L anti-vries (ruitensproeier?)

Prijs: 155,17 € BTW in.

LAC Lier

Ook gevraagd naar de prijs van vrijschakelen Smart-Link: Gedacht dat dit een vinkje was in de Amundsen software maar dit blijkt niet zo te zijn.

Is een softwaresleutel op SD kaart waarmee men de Smart-Link licentie vrij geeft.

Prijs:  174,31€ inclusief werkuren voor het vrijschakelen, prijs voor de Smart-Link: 158,99 €

Is mij te duur om de GSM op het Amundsen scherm te krijgen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Tweede onderhoud, 30000 km, terug bij Ceulemans in Herent.

Interieur-, olie- en pollenfilter werden vervangen samen met de olie.

Tevens werd "de gasinstallatie gecontroleerd" wat het ook mogen betekenen...voor € 57,6. Is dit normaal bij een onderhoud van 30000 km?

Of is mijn gevoel juist dat dit er maar gewoon bij geteld wordt?

Een totale kostprijs van € 261,02 of zo'n € 134 duurder dan het onderhoud van 15000 km.

Geplaatst:

Interieurfilter is hetzelfde als een pollenfilter. Controle gasinstallatie lijkt me onzin en is er waarschijnlijk gewoon maar bij geteld. Waarschijnlijk hebben ze ook overbodige longlife olie gebruikt want € 261.02 is veel te duur voor dit onderhoud. ik betaalde ongeveer de helft voor een 30.000 km onderhoud bij een VW dealer.

Geplaatst:
3 uren geleden, Stef zei:

Tweede onderhoud, 30000 km, terug bij Ceulemans in Herent.

Interieur-, olie- en pollenfilter werden vervangen samen met de olie.

Tevens werd "de gasinstallatie gecontroleerd" wat het ook mogen betekenen...voor € 57,6. Is dit normaal bij een onderhoud van 30000 km?

Of is mijn gevoel juist dat dit er maar gewoon bij geteld wordt?

Een totale kostprijs van € 261,02 of zo'n € 134 duurder dan het onderhoud van 15000 km.

Ter vergelijking:

30.000km

Inspectie service, 4L 505.01 olie, oliefilter, dichting, 1/2L anti-vries (ruitensproeier?)

Prijs: 155,17 € BTW in.

LAC Lier

Ergens heeft men u mooi gerold zoals dat heet...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

de pollenfilter-interieurfilter kan gemakkelijk vervangen worden, dit kost rond de 25 euro (Bosch), ik vervang dit ieder jaar voor de lente begint.

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Iemand ervaring met niet-dealer/merkengarage omgeving Kortrijk voor onderhoud van mijn octavia CNG? Of raden jullie dat af? Ik denk dat na de overname van de Skoda Heule door Top Motors de prijzen daar ook top zullen zijn

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ja dat wordt aangeraden.
Gewone olie is ook een stuk voordeliger dan longlife. 

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Mijn laatste onderhoudsbeurt was nog bij Lamaire en ze hebben toen ook Longlife gebruikt. Ze zouden daartoe de opdracht gekregen hebben van Skoda... Ik weet het echt niet meer...

Geplaatst:
29 minuten geleden, Gastanker zei:

Mijn laatste onderhoudsbeurt was nog bij Lamaire en ze hebben toen ook Longlife gebruikt. Ze zouden daartoe de opdracht gekregen hebben van Skoda... Ik weet het echt niet meer...

Die mensen van de atelier van Skoda Lamaire kunnen aan jouw boordcomputer heel goed zien dat de onderhoudsbeurten ingesteld zijn om te gebeuren om de 15.000 km. In dat geval moeten ze er gewone olie in doen.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
2 minuten geleden, muscles zei:

Die mensen van de atelier van Skoda Lamaire kunnen aan jouw boordcomputer heel goed zien dat de onderhoudsbeurten ingesteld zijn om te gebeuren om de 15.000 km. In dat geval moeten ze er gewone olie in doen.

Daar gaat het niet om, ze zeiden dat ze van Skoda de opdracht gekregen hadden om in de CNG modellen, in tegenstelling tot wat in het instructieboek staat, enkel nog longlife te gebruiken. 

Geplaatst:

Dat is mogelijk, binnenkort ga ik ook op onderhoud, ik zal het bij Jaspers te Bree eens vragen.

Ben er vandaag nog geweest om de schade van de aanrijding te laten opmeten.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

even factuur van 2017 (eerste onderhoud) vergeleken met recente factuur 2018 (eerste groot onderhoud na 2jaar) ivm gebruikte olie

2017 vw504.00/507.00 5w30 4,5 liter 85,5 € + BTW = longlife?

2018 vw505.01               5w40 4,5 liter 54 € + BTW = gewone olie

• 4 weken later...
Geplaatst:
Op ‎1‎/‎03‎/‎2018 om 22:21, Aardgasrijder zei:

Dat is mogelijk, binnenkort ga ik ook op onderhoud, ik zal het bij Jaspers te Bree eens vragen.

Ben er vandaag nog geweest om de schade van de aanrijding te laten opmeten.

Beste , hebt u dit ondertussen kunnen navragen ivm gebruik long life olie bij onderhoud
Ik moet nl in een maand op onderhoud en weet niet of ik er dan iets van moet zeggen of niet of long life niet gebruikt moet worden.
Iemand een idee hoe de prijs is bij skoda Haesen in Herk-de-stad voor onderhoud?

Skoda octavia 05/17

Gemiddeld verbruik : 3.7 kg H-gas / 100 km   

Geplaatst:
28 minuten geleden, aidmen zei:

Beste , hebt u dit ondertussen kunnen navragen ivm gebruik long life olie bij onderhoud
Ik moet nl in een maand op onderhoud en weet niet of ik er dan iets van moet zeggen of niet of long life niet gebruikt moet worden.
Iemand een idee hoe de prijs is bij skoda Haesen in Herk-de-stad voor onderhoud?

Skoda-garage Peusens heeft alleszins nooit long life olie in mijn Skoda Octavia G-TEC gedaan. En ik zit momenteel aan kilometerstand 162.300, en dat gaat heel goed :D

Ik weet niet of Haesen je telefonisch of per email een antwoord zal geven op jouw vraag.

Je weet toch dat je overigens niet verplicht bent om je onderhoud bij een officiële dealer te laten doen. Je kan dit ook laten doen bij bvb. een Qualitygarage bij jou in de buurt of bij een 1,2,3 Autoservice-garage. Je garantie komt niet te vervallen in dat geval volgens een richtlijn uitgevaardigd door de Europese Unie zolang als er maar originele onderdelen gebruikt worden. Er zijn misschien nog gelijkaardige garages.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
2 uren geleden, muscles zei:

Je garantie komt niet te vervallen in dat geval volgens een richtlijn uitgevaardigd door de Europese Unie zolang als er maar originele onderdelen gebruikt worden.

Mmm, originele onderdelen...

Een luchtfilter/oliefilter, gemaakt op dezelfde fabricagelijn maar zonder de VW/Audi stempel is dus geen origineel onderdeel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...