Populair bericht Aardgasrijder Geplaatst: 26 januari 2020 Populair bericht Delen Geplaatst: 26 januari 2020 Ondertussen rijden de meesten hier op het forum met een aardgaswagen rond. Ik ben nieuwsgierig naar jullie autogeschiedenis. Het ene lid rijdt al 40 jaar met de wagen, terwijl anderen slechts enkele jaren rondcrossen. Dit is alvast mijn autogeschiedenis. Ford Fiesta 1.3 benzine uit 2000 Deze Fiesta gekregen van mijn ouders als eerste wagentje. Mijn moeder heeft er altijd mee naar haar werk gereden toen ze plots terug met de fiets ging werken. VW Polo 1.4 TDI uit 2011 (firmawagentje) VW Golf 1900 SDI uit 2001 Afdankertje van mijn ouders gekregen. Net toen ik mijn job opzegde, verdween ook de firmawagen, deze Golf SDI kwam dus als geroepen. Ik heb er in totaal 280.000 km opgezet, toen ik de wagen inruilde voor mijn Octavia op CNG. Ik heb er nog altijd spijt van, want het was een heel goede wagen die nooit defecten had... behalve het rechtse achterlicht dat regelmatig stuk ging. Citröen C3 1.1 benzine uit 2008 Skoda Octavia 1.4 G-tec uit 2014 VW Touran 1.4 TSI ecofuel uit 2010 Na onze gezinsuitbreiding werd het tijd voor een monovolume. De C3 werd verkocht, deze Touran werd ingevoerd uit NL. Het moest een wagen op aardgas zijn Citroën c4 Grand Picasso uit 2014 Peugeot 508 SW uit 2014 (2.0 TDI Euro 6 met adblue) 3 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht EricG Geplaatst: 27 januari 2020 Populair bericht Delen Geplaatst: 27 januari 2020 Heb ondertussen al 44 jaar rijervaring, en mijn geschiedenis bestaat uit grotendeels occasiewagens: Mijn eerste kleine wagentje: Fiat 850 Deze werd na een half jaar vervangen wegens roestbak, bij het wisselen van een wiel ging de krik wel omhoog, maar de wagen bleef gewoon staan. Volgende werd een Opel Kadett: Gevolgd door een jonger type: Deze werd vervangen door mijn eerste splinternieuwe wagen, een Opel Corsa: Na de Opel saga, begonnen aan het Citroën tijdperk met als eerste de BX: Daarna volgde de Xantia, welke een fantastische wagen was: Mijn tweede nieuwe wagen werd een Citroën C4 Deze was wat minder fantastisch wegens turbo problemen, en werd vervangen door de Audi B6, welke ook een fantastische auto was: Om dan te eindigen met mijn huidige Skoda Octavia: 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Koen C Geplaatst: 27 januari 2020 Populair bericht Delen Geplaatst: 27 januari 2020 (aangepast) In 1982 werd ik de "hoofd"chauffeur van een witte Mazda 1000 "Notchback" uit 1976. Toen nieuw gekocht door mijn vader en alle kinderen hebben er mee leren rijden. Nieuwe koppeling na minder dan 40.000 km Zelf heb ik de teller van die 40.000 km naar net geen 100.000 km gebracht. Verbruik : zo'n 11 liter per 100 km. Ging niet rapper dan 135 op teller. GPS weet ik niet, want dat bestond nog niet.... (flauww mop) (sorry geen ander foto gevonden van een 2-deur. Ergens zal ik nog wel een foto hebben, maar nog niet digitaal) In 1984 een witte Mazda 323 "Windhond" 1300 cc (3-deurs) nieuw gekocht à +/- 245.000 BEF. Die heb ik pas weggedaan bij 353.000 km in 1997. Wel in 1989 een andere 2-hands motor, gereviseerde versnellingsbak en 4 nieuwe schokdempers voor weinig geld laten plaatsen ('k dacht 40.000 frank ?) Dat was het laatste jaar dat de aanschaf / facturen / etc nog zo goed als volledig ingebracht konden worden voor de belastingen (werknemer). Verbruik : 7.5 liter per 100 km. Finaal aan gort gereden met lekkende waterpomp. Laatste rit altijd maar bijgevuld tot bij de laatste bijvulling : water + olie spoot uit de radiator-bijvulopening.... In 1997 een zilvergrijze Lancia Y 1.2 LS met groene Alcantara gekocht voor zo'n 420.000 BEF. Ik was gewoonweg verliefd geraakt op Alcantara enkele jaren ervoor op het Autosalon. Nu had ik de kans om zoiets te kopen.... Model dat in de showroom stond : de garagist zag het niet zitten dat ik 2 maand met een andere auto (van hem) zou rondrijden in afwachting van een nieuw bestelde. Verbruik : zo'n 6.5 à 7.0 liter per 100 km. Finaal afgekeurd in 2012 bij de Technische Keuring na 330.000 km. Op zoek gegaan naar een vervanger en, na enkele tegenvallende bezichtigingen in België, een mooie blauwe Lancia Y 1.2 LS uit 2001 tegengekomen in Nederland. Die had zo'n 80.000 km op de teller en een blauw speciaal stoffen interieur. Nee, geen Alcantara meer : dat was niet meer beschikbaar voor de kleine Lancia's vanaf ongeveer het jaar 2000 . Prijs : 2.800 € in december 2012. Op die blauwe staan nu zo'n 218.000 km. Dus nog zeker meer dan 100.000 km er bij doen, is mijn bedoeling . Verbruik : zo'n 6 liter per 100 km. De blauwe naast de zilveren (allebei met de oude nummerplaat) (zoek de verschillen....) Voor de lol heb ik nog voor 850 € een zwarte Lancia Y10 LX "Appia" uit 1991 gekocht. Dat was ergens eind 2009 / begin 2010 met een 80.000 km op de teller. Nu staan er amper 120.000 km op. Met een beige Alcantara interieur Verbruik : zo'n 7 liter per 100 km (rond de kerktoren). In november 2011 is er dan een "echt" oudje bijgekomen : een Renault Estafette uit 1976 met amper 50.000 km op de teller. Verbruik : zo'n 11 à 14 liter per 100 km. De caravan is een Bourgeois uit 1961. Vroeg u achter een CNG auto ? Dan moet je bij mijn vrouw zijn.... 27 januari 2020 aangepast door Koen C 4 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht MaXX99 Geplaatst: 28 januari 2020 Populair bericht Delen Geplaatst: 28 januari 2020 (aangepast) NOTA: niet mijn eigen foto's maar geplukt van het net ... maar het geeft wel een overzichtje Mijn eerste auto's waren die van het ouderlijke huis ... De eerste in het rijtje wara ik mee heb rondgereden was een Datsun 280 ZX 2+2 ... leuke looks, leuke sound, maar eigenlijk weinig go voor een 6-cylinder 2.8 Daarna volgde een Bluebird 1.8 Turbo. De motor kwam oorspronkelijk uit een Sylvia en werd hier in een familiewagen gemonteerd met twijfelachtige looks .... Een turbogat om u tegen te zeggen maakte dat de wagen ofwel hoog intoeren moest gehouden worden of in lage toeren om in het dagdagelijkse verkeer mee te gaan, maar dan was hij weer veel te braaf ... Dan volgde een Nissan Primera GT ... een geweldige wagen waar ik heel wat kilometers mee heb gereden .... Ik had hem overgenomen van mijn ouders op 125.000 km en heb hem weggedaan op 250.000 km ... enige probleem dat ik heb gehad was een defecte brandstofpomp ... daarbuiten probleemloze auto die elke dag weer een glimlach op je gezicht bezorgde Vervolgens kwam een hele resem bedrijfswagens. Eerst als aanloopwagen gedurende enkele maanden een Ford Mondeo Diesel Vervolgens een Ford Escort 1.8D ... een turboloze diesel met 60pk. Dan een Opel Astra 1.7 TD ... deze keer weliswaar wel met een turbo ... maar eveneens maar 60 PK. De turbo maakte hem vinniger voor het stadsverkeer, maar de snelweg was altijd wel spannend, zeker in de ardennen: topsnelheid naar beneden racen om boven aan te komen met 55 km/u in 3e versnelling Dan een Fiat Brava ... die had wel een leuke snoet maar een lelijke poep .... Het rijgedrag was rampzalig ! Eens je 120 reed had je de indruk de 3 rijvakken nodig te hebben om rechtdoor te gaan Vervolgens een Volswagen Touran 1.9 TDI welke eigenlijk best een leuke wagen was .... Toen kwam de Opel Vectra 2.0D CDX ..... met elke optie die je je maar kon inbeelden ... Xenon (een unicum in die tijd) , leder, etc etc etc een echte luxebak .... maar ook de slechtste wagen die ik ooit gehad heb .... Ik stond zo goed als 2 keer per maand in de garage, heb meer langs de kant van de weg gestaan dan wat anders, alles kraakte en piepte, de wegligging was een drama, hem starten was altijd een heel avontuur .... als het vochtig was en hij had langer dan 12u stilgestaan kon je wel een half uur proberen ..... en bovendien zoop die bijna evenveel olie als diesel .... Vervolgens een Volvo V70 2.4D ... die heb ik na 2 jaar weer weggedaan. Op zich geen slechte wagen (op de draaicircel na), maar ik had steeds de geur van uitlaatgassen in de auto waardoor ik zomer en winter met alle ramen open reed. De garage heeft nooit gevonden waar het van kwam ... Dan een BMW X5 40d ... hele leuke auto met 306pk ... maar door het hoge verbruik eens je die aansprak deed je dat eigenlijk niet zo vaak. Bovendien was het een fiscale ramp eens Di Rupo premier werd Ondertussen ook nog een Mini One met 90 pk als tweede wagen ..... hele leuke rondepuntenracer niet snel, wel heel heel leuk En een Renault Master 2.3D 125 Pk Daartussen nog 3 jaar met een Citroen C4 Grand Picasso rondgereden na een maand of 2 met een oud model Picasso als aanloopwagen te hebben gereden (wat een ramp trouwens die oude) ... Uiteindelijk komen we aan bij onze Caddy Maxi CNG en onze Golf 7 CNG Een hele lange weg afgelegd dus 28 januari 2020 aangepast door MaXX99 eentje vergeten 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Astra-2 Geplaatst: 1 februari 2020 Populair bericht Delen Geplaatst: 1 februari 2020 Mijn autogeschiedenis is, niettegenstaande al meer dan 30 jaar op de teller, een stuk korter dan die van mijn voorgangers ? . Opel Kadett In 1989 werd ik de trotse eigenaar van deze jonge occasiewagen. Die is bijna 10 jaar mijn trouwe kameraad geweest totdat de autokeuring het nodig vond om gaten in het chassis te kloppen (er was een beetje roest). Opel Astra 1.7 TD Dan beslist om een nieuwe Astra te kopen die in februari 1999 geleverd werd. 20 jaar en 325000 km later werd het tijd om naar een vervanging uit te zien. Opel Astra Innovation 1.4 Turbo CNG Ecotec Na veel wikken en wegen voor een CNG wagen gekozen en ondertussen bol ik er al 8 maanden mee rond en hoop dit nog te kunnen doen totdat de aardgastanks moeten vervangen worden ? . 5 Spritmonitor Opel Astra Innovation 1.4 Turbo CNG Ecotec: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht JoBé Geplaatst: 21 maart 2020 Populair bericht Delen Geplaatst: 21 maart 2020 (aangepast) Mijn eerste wagen kocht ik in 1981: openbaar vervoer was zowel voor werk als privé niet meer te doen ... Het werd een 5 jr oude, ROESTbruine R5 TL benzine uit de garage van mijn latere schoonbroer: In 1984 mij door hem laten overhalen om een nieuwe te kopen: stond in de showroom en was er wel weg van R11 GTL, m'n eerste diesel, 1.6 in zeer lichtblauwe metaalkleur maar dan zonder de typisch franse gele lampen en de zwarte striping. Ook de plastic platen op de deuren had ik niet en de velgen herinner ik me niet meer. Na 5 jaar (1989) werd deze ingeruild voor een nieuwe R19 GTD, grijs-groen van bij de lokale dealer (garage schoonbroer werd overgenomen, hij werd werknemer in BMW garage). Ik had wel andere velgen. 1990: wegens echtscheiding en met de laatste frank in de bouw gestoken kon ik deze kleine op de kop tikken : 4 jr jonge zilvergrijze Suzuki Swift GA (very basic, zelfs geen hoedenplank!), 1000cc benzine met dikke 20k op de teller. De mijne had wel geen roest en werd bij aankoop Swift GS verkocht en geleverd aan een Nederlander. Na een paar jaar (1993-94?) kwam ik dan een zeer mooie zwarte SWIFT GS tegen, 1.3 benzine. Nog geen jaar oud, bijna 10k gelopen. Een van de leukste wagens die ik heb gehad. Dadelijk alu velgen er onder gelegd en na 1 jr airco laten inbouwen. Topkarretje! (Beide Swifts nooit in garage geweest behalve voor onderhoud!) Na de komst van Rosha (Flatcoated Retriever) en de groeiende dochter werd ie helaas wat klein en kwam in 1998 de nieuwe, Schots-groene Baleno Break, speciale 'Caballero' uitvoering. 1.6 benzine maar onmiddellijk een ringtank LPG laten steken. Met deze Suzuki wel wat technische problemen gehad, maar steeds en zonder enig probleem in garantie hersteld. Wegens verhuis naar appartement (met ondergrondse garage) begin 2004 moest ik afscheid nemen van Suzuki. Gelukkig werkte mijn broer op Ford Genk en kon ik zijn 2jr oude Focus aan 'familie-prijsje- overnemen: donkerblauw, 1.8 TDi Ghia uitvoering. Meteen werd ook afgesproken dat ik 2 jaar later wéér zijn nieuwe zou overnemen en hebben we samen de kleur, motorisatie & opties besproken En dat werd dan in 2006 deze: 1.8 TDDi Ghia, muisgrijs metaal. Tot een volgende 2-jaarlijkse overname is het niet gekomen, want toevallig viel ik nog geen jaar later (2007) op een jonge, donkergroene Saab 9³ 2.2 diesel, 'Arc' uitvoering maar met héél wat extra opties, niet veel km's en in prachtige staat. Zeer mooie prijs kunnen onderhandelen en daar kon ik hem ècht niet voor laten staan. Nog steeds wat heimwee naar deze klassieker ... Ik heb ergens nog eigen foto's, maar (nog) niet op deze nieuwe PC, dus 't is ook een web-foto, maar op de velgen na klopt het plaatje wel. Het is bij die ene Saab gebleven: na een lange zoektocht naar een 9³ Break (want de sedan = ondanks zéér ruime koffer, heel slecht toegankelijk) viel eind 2008 mijn oog op een prachtige zwarte Volvo V70, 2.4 D. Jonge 2dehands, full-full option van ex-Volvo directielid, nèt voor zijn pensionering gekocht. Maar vrouw vond hem tóch wat te groot en ingeruild voor kleiner/nieuw model... en dus werd het mijn Black Beauty 1 Sorry voor de slechte kwaliteit (web-)foto, maar deze had de correcte velgen Na ± 6 jaar botste ik in 2014 bij een Moyersoen-veiling op een XC90 (al jàren een droomwagen voor mij) uit faling/scheiding. 4jr jong, ± 120k op de teller, 2.4 D motor en R-design uitvoering met alle door mij gewenste opties. Koopje, Black Beauty 2 is een feit! Een heerlijke wagen om mee te rijden. Maar redelijk prijzig in gebruik ... Daarom werd naar een goedkoper èn milieu-vriendelijker (want LEZ A'pen in aantocht!) alternatief gezocht. En dat werd ook gevonden: sinds november 2016 toer ik dus rond in deze grijze muis : Audi A3 g-tron S-line Voor de CNG-volledigheid: in mei 2018 kocht ik deze Touran voor 't vrouwtje: En sinds oktober 2015 rijden we soms (maar eigenlijk véél te weinig) ook in deze rond ... ... en tenslotte heb ik vorig jaar ook deze elektrische mobiel in huis gehaald (voornamelijk voor woon-werk verkeer). Wat zal de volgende stap zijn? ... In mijn hoofd circuleren al dromen van de Volvo XC40 (Pure Electric of de Plug-In Hybrid) ??? UPDATE 20211023 De Touran werd in maart verkocht, na aankoop van de Saab Turbo X : Kort daarna ook nog de Opel Meriva 1.6 Cosmo (2003) aangekocht: voertuig om rijles te geven aan een plus-kid en zijn vriendin (en intussen, 20/11/2022, door hen overgenomen) En nu staan (wegens toekomstige verhuis en het daaraan gekoppelde plaatsgebrek) zowel de Camper als de Saab te koop. Als beide verkocht zijn komt misschien een (jonge) Volvo XC Recharge in de picture. Of deze driekleur: moet ik niet eens een kleur kiezen en is de meteen cirkel meteen rond! UPDATE 20211029 Camper verkocht. UPDATE 20221120 Mission accomplished: de Opel Meriva werd overgelaten aan het jonge koppel. UPDATE 20221126 De Saab ("The Beast") is verkocht: vanaf volgende week (6/12 geworden) verhuist ie naar een 23-jarige liefhebber uit de buurt! UPDATE 20221208 Er is terug een Opel Meriva in de familie! Een 2013 1.4 Turbo in Cosmo uitvoering (Full option behalve schuifdak) in een zéér mooie staat buiten èn binnen. 7 augustus aangepast door JoBé Update 20221208 4 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 21 maart 2020 Delen Geplaatst: 21 maart 2020 Op 1/2/2020 om 21:33, Astra-2 zei: Mijn autogeschiedenis is, niettegenstaande al meer dan 30 jaar op de teller, een stuk korter dan die van mijn voorgangers ? . Opel Kadett Opel Astra 1.7 TD Opel Astra Innovation 1.4 Turbo CNG Ecotec Wat een getrouwheid ! Volgens mij ben jij een hond! (Dat laatste is héél positief hé ) 2 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 13 februari 2021 Delen Geplaatst: 13 februari 2021 Op 21/3/2020 om 20:09, JoBé zei: [Voorgaande uit (lang) bericht verwijderd, wegens niet relevant voor deze posting, maar eventueel HIER na te lezen ... ] Wat zal de volgende stap zijn? ... In mijn hoofd circuleren al dromen van de Volvo XC40 (Pure Electric of de Plug-In Hybrid), Renault Captur E-TECH, Mazda MX-30 ... ??? 12-02-2021 ... speciale datum, speciale wagen en dus speciale occasie voor speciale vent : zijsprongetje PS: aangezien de A3 'mijn prijs' niet zal opbrengen en ik hem eigenlijk ook niet echt kwijt wil, gaat ie naar 't vrouwtje. Valentijns-kadootje De TOURAN staat dus te koop ... 2 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 13 februari 2021 Delen Geplaatst: 13 februari 2021 3 uren geleden, JoBé zei: 12-02-2021 ... speciale datum, speciale wagen en dus speciale occasie voor speciale vent : zijsprongetje PS: aangezien de A3 'mijn prijs' niet zal opbrengen en ik hem eigenlijk ook niet echt kwijt wil, gaat ie naar 't vrouwtje. Valentijns-kadootje De TOURAN staat dus te koop ... Allee, proficiat ! Da's nog eens een bak. Voor mensen die je Touran zouden willen kopen is het misschien interessant om te vermelden of die een trekhaak heeft of niet. 1 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 14 februari 2021 Delen Geplaatst: 14 februari 2021 (aangepast) 8 uren geleden, muscles zei: Voor mensen die je Touran zouden willen kopen is het misschien interessant om te vermelden of die een trekhaak heeft of niet. Geen trekhaak, verhaal + foto's voertuig = klikken op TOURAN. (Enkel het bagagenet is er niet (wellicht bij vorige eigenaar gebleven) en de 'tik' in de achterbumper zit er nog steeds ) 14 februari 2021 aangepast door JoBé 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hvc$cng Geplaatst: 14 februari 2021 Delen Geplaatst: 14 februari 2021 niemand met een kever gereden??!! 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 14 februari 2021 Delen Geplaatst: 14 februari 2021 9 uren geleden, hvc$cng zei: niemand met een kever gereden??!! Zo oud zijn we nu ook niet.... 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 14 februari 2021 Delen Geplaatst: 14 februari 2021 Ik wel. Ons vader had een kever 1300 (bj 1968) toen die uitgerangeerd was heb ik daar mee rond het huis gecrost en zo mijn eerste selfmade rijcursus en -ervaring opgedaan. Was vooral nuttig om te leren remmen en rijden in een slijkveld zonder beschikking over ABS, ASR of ESP Mijn broer had een witte kever (bj 1966) als eerste auto, waarmee hij door de slechte wegligging mee uit de bocht is gevlogen en op een appelboom is geknald. Die kever had geen veiligheidsgordels noch airbags... stuur afgebroken en hij n groot litteken en hersenschudding. Dat was dan mijn tweede crossauto. Mijn nonkel had een van de mooiste kevers die er ooit gebouwd zijn : een 'Superbeetle' 1603 LS met verlengde motorkap, panoramische voorruit en verbeterde ophanging. Echt een heel prachtige auto. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 18 februari 2021 Delen Geplaatst: 18 februari 2021 (aangepast) Op 14/2/2021 om 07:35, hvc$cng zei: niemand met een kever gereden??!! Mijn eerste rij-ervaring (16-17jr), in de bossen van Lommel (tussen Molsekiezel & containerpark) Met een inruil-kever van mijn oom (Volvo garage), stiekem met de neefjes ... Nie makkelijk, dat schakelen. 18 februari 2021 aangepast door JoBé 1 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 18 februari 2021 Delen Geplaatst: 18 februari 2021 Op 14/2/2021 om 20:27, paulDS zei: 'Superbeetle' 1603 LS Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht SvenJ. Geplaatst: 19 februari 2021 Populair bericht Delen Geplaatst: 19 februari 2021 Op 14/2/2021 om 07:35, hvc$cng zei: niemand met een kever gereden??!! Ik heb nog steeds een kever 😊 Silverbug editie van 1982, is even oud als ikzelf. Daarvoor heb ik er ene gehad van '72. Ik ben al van kleins af grote fan 😀 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Grote Kaas Geplaatst: 22 februari 2021 Populair bericht Delen Geplaatst: 22 februari 2021 (aangepast) Ik ben in 1989 gestart met tweewielers, de eerste motor was een Suzuki GS750E. Daarna een Honda VF1100C., en later een Suzuki TDM850. In 1998 heb ik maar eens mijn autorijbewijs gehaald en een oude Opel Kadett gekocht. Die bleek volledig verrot en toen was het nog interessant om in Nederland een bestelwagen te rijden wegen fiscale redenen. Daarom een Ford Escort gekocht die afkomstig was van ons Nationaal Telecombedrijf. "The Green Machine". Die is vervangen door een Seat Toledo TDI. Vervolgens kreeg ik een nieuwe baan en mocht ik wat van de zaak uitzoeken, Mijn eerste leaseauto was tijdelijk een Golf (Mk. V) TDI. Ondertussen werden deze besteld: een VW Golf Plus TDI. Toen die met pensioen ging werd het een Skoda Yeti TDI. Toen ook de Yeti met pensioen ging kwam deze Peugeot 308SW in de plaats. Was geen fijn auto en ik was blij dat ik hem na 175.000 km weer mocht inleveren. Ondertussen kwam er een nieuwe hobby bij en kochten we een Weinsberg camper. Na het behalen van mijn C1 rijbewijs hebben de opvolger gekocht, een Knaus integraal. Net als @JoBé gebruiken we die veel te weinig want er moet ook nog gewerkt worden Ik wisselde van baan en mocht weer zelf wat kopen, ik rij nu rond in een Skoda Octavia Style Business DSG op CNG. 22 februari 2021 aangepast door Grote Kaas 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 22 oktober 2021 Delen Geplaatst: 22 oktober 2021 Update van mijn bijdrage hier ... 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 12 februari 2022 Delen Geplaatst: 12 februari 2022 En nog een update 1 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 13 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2022 Idem hier, ik heb recent een Peugeot 508 SW gekocht ter vervanging van de Touran. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen