Sejatlejoneffeir Geplaatst: 8 juni 2019 Delen Geplaatst: 8 juni 2019 Deelgenomen ✔️ Dat de calorische waarde op de pomp kan staan is leuk, maar ik denk dat, eens je aan de pomp staat, je gewoon zal tanken, om het even de waarde. Ik begrijp dat de waardes 'makkelijk' online te vinden zijn. De CNG-rijders die de luxe hebben verschillende pompen in de buurt te hebben kunnen dus op voorhand beslissen. Tot nu tankte ik steeds L-gas omdat die pomp ongeveer op mijn weg ligt. Daarvan ken ik nu ongeveer het gemiddelde verbruik. Nu zal ik enkele keren H-gas tanken waarvoor ik 11km om moet rijden. Ik ben alvast benieuwd naar het verschil. Ik verwacht geen (groot) prijsverschil op het einde van de rit, maar als ik met een tank al wat meer km kan rijden en dus een dag of 2 langer toekom.. ben ik ook al tevreden. Succes met de bevraging! Misschien keek ik erover maar op http://www.autoforum.be/forum zitten wellicht ook wat CNG-rijders. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
boomke Geplaatst: 9 juni 2019 Delen Geplaatst: 9 juni 2019 Bevraging is op 2/6 ingevuld geweest 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
boomke Geplaatst: 9 juni 2019 Delen Geplaatst: 9 juni 2019 Waarom kan je als consument gewoon geen LNG tanken? Kan je meer opslagen en dus ook nog verder rijden. Als ik het goed heb komt LNG aan in Total Hoboken en wordt dan omgezet in cng. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 10 juni 2019 Delen Geplaatst: 10 juni 2019 17 uren geleden, boomke zei: Waarom kan je als consument gewoon geen LNG tanken? Kan je meer opslagen en dus ook nog verder rijden. Als ik het goed heb komt LNG aan in Total Hoboken en wordt dan omgezet in cng. Theoretisch gezien kan je de actieradius vermenigvuldigen met 3,5 wanneer je op LNG zou rijden i.p.v. CNG. De vraag die je stelt is heel interessant en ik hoop dat verkopers die CNG aanbieden een antwoord kunnen geven waarom het voor vrachtwagens aangeboden wordt en niet voor wagens. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 10 juni 2019 Delen Geplaatst: 10 juni 2019 (aangepast) Als het mogelijk zou zijn dat CNG wagens op LNG rijden dan is het einde verhaal voor al de andere types wagens: benzine, diesel, elektrisch, waterstof, etc. Hier een video over een LNG tankbeurt ( ijsvorming ! ) 10 juni 2019 aangepast door Lage Emissie Zone 2 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan Robert Geplaatst: 10 juni 2019 Delen Geplaatst: 10 juni 2019 (aangepast) 7 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Theoretisch gezien kan je de actieradius vermenigvuldigen met 3,5 wanneer je op LNG zou rijden i.p.v. CNG. De vraag die je stelt is heel interessant en ik hoop dat verkopers die CNG aanbieden een antwoord kunnen geven waarom het voor vrachtwagens aangeboden wordt en niet voor wagens. temp LNG rond -161 °cels, vraagt een zeer goede isolatie en een motor die nagenoeg weinig of niet stilstaat (gezien lng in de tanks niet verder actief wordt gekoeld) niet practisch in een personenwagen, nl isolatie vraagt terug veel plaats, en motor draait te weinig aan een stuk door. https://www.gevaarlijkelading.nl/sites/default/files/archief/a37f7e/webltr_p030_ltr-gvld-01-2015.pdf https://www.pitpointcleanfuels.com/nl/schone-brandstoffen/lng/ 10 juni 2019 aangepast door Jan Robert 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 11 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2019 Op 9/6/2019 om 17:36, boomke zei: Waarom kan je als consument gewoon geen LNG tanken? Kan je meer opslagen en dus ook nog verder rijden. Als ik het goed heb komt LNG aan in Total Hoboken en wordt dan omgezet in cng. De CNG die je in Total Hoboken tankt is afkomstig van Kallo of Heverlee. In Kalo en Heverlee wordt er CNG gemaakt uit LNG. Hier kunnen vrachtwagens ook LNG tanken. Omdat LNG zeer koud moet bewaard worden en het een complex bewaringsproces is, is het momenteel niet mogelijk om met personenwagens op LNG te rijden. Samen België schoner maken! Vanuit dat standpunt werk ik iedere dag als projectmanager duurzame mobiliteit bij The New Drive. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivivke Geplaatst: 13 juni 2019 Delen Geplaatst: 13 juni 2019 https://www.creg.be/sites/default/files/assets/Publications/Studies/F1736NL.pdf Naar aanleiding van de vraag : uitdrukken prijzen in €/kWh .. kwam ik op deze studie .. gr, Ive 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rik Oostende Geplaatst: 29 juni 2019 Delen Geplaatst: 29 juni 2019 Op 7/6/2019 om 22:21, Lange_666 zei: Wie gaat er dan tanken? Ben er vandaag geweest te Oostende ? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 16 juli 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2019 Hallo iedereen, inmiddels werd de bevraging afgesloten. 123 deelnemers vulden de bevraging in! ? De winnaar van het tanktegoed werd zonet ook per mail op de hoogte gebracht. Nogmaals dank voor jullie deelname! 1 Samen België schoner maken! Vanuit dat standpunt werk ik iedere dag als projectmanager duurzame mobiliteit bij The New Drive. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Lange_666 Geplaatst: 16 juli 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 16 juli 2019 2 uren geleden, Caroline zei: De winnaar van het tanktegoed werd zonet ook per mail op de hoogte gebracht. Zeker? Ik heb geen mail gehad... 1 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 16 juli 2019 Delen Geplaatst: 16 juli 2019 Idem hier, geen mail gehad. Misschien Spam. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 16 juli 2019 Delen Geplaatst: 16 juli 2019 Ik heb het ook nie gewonnen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 17 juli 2019 Delen Geplaatst: 17 juli 2019 13 uren geleden, pluxy zei: Idem hier, geen mail gehad. Misschien Spam. Er kan er maar ene winnen Pluxy... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 17 juli 2019 Delen Geplaatst: 17 juli 2019 En ja hoor, ik opende mijn e-mails en kwam tot de vaststelling dat ik niet in de prijzen ben gevallen. Kan de winnaar zich bekend maken aub ... Er is geen euro jackpot gewonnen dus het kan geen kwaad als de winnaar bekend wordt. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 17 juli 2019 Delen Geplaatst: 17 juli 2019 (aangepast) 21 uren geleden, Caroline zei: De winnaar van het tanktegoed werd zonet ook per mail op de hoogte gebracht. Mogen wij tenminste weten of het iemand van dit forum is? ( meer informatie mag natuurlijk ook ) 17 juli 2019 aangepast door Lage Emissie Zone VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 17 juli 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2019 Ik weet dat jullie allemaal heel benieuwd zijn naar wie de winnaar is. Maar omwille van privacy kan ik hierover geen informatie geven. Ik weet ook niet of het iemand is die op dit forum actief is... Samen België schoner maken! Vanuit dat standpunt werk ik iedere dag als projectmanager duurzame mobiliteit bij The New Drive. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MrFingers Geplaatst: 17 juli 2019 Delen Geplaatst: 17 juli 2019 Goh, initialen misschien? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wannes Geplaatst: 17 juli 2019 Delen Geplaatst: 17 juli 2019 Ja keibelangrijk !!!?♂️ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 19 juli 2019 Delen Geplaatst: 19 juli 2019 Het kan ook een winnaar van Dieteren zijn want die hebben samen met DATS24 de actie op poten gezet ? VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen