Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst

Recommended Posts

Ik kreeg er vorige week in Hoboken 15.5 kg in. Bij Dats24 (Schoten/Antwerpen) maximaal 14 kg.... Rijbereik met Dats25 : 230-250 kg , Hoboken 360-400 km.

10 dagen geleden bij Total in Hoboken 14kgs H+, 0,82/kg, getankt en een mooie bereik van 370km gekregen. Gisteren voor de 1ste keer L gas  getankt, 13,5kgs, 0,79/kg, bij Dats in Kontich.

De pomp bij Dats werkte sneller als die van Total,  3-4 minuten bij Dats tegenover 7-8min. bij Total.

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Oh dat is inderdaad wel een heel verschil.

Tanken op andere locaties duurt inderdaad doorgaans 3-4 min, vandaag nog bij Bruno Waterschei (zelfde installatie) duurde ook +/- 4 min.
Voor het eerst heb ik daar veel kunnen tanken, de pomp werkte beter als voorheen :D Er zat meer druk op.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Deze draad nu pas "gevonden". Lang geleden dat hier nog eens iets werd gepost ...
Wou daarom even kwijt dat ik hier nu 3 keer ben gaan tanken, telkens probleemloos verlopen.
Enige verschil met Dats-pompen is de afkoppeling na het tanken: gaat nèt ietsje stroever precies, is nochtans hetzelfde type pistool. 
Qua verbruik ben ik nochtans zeer tevreden: met de laatste H+ tankbeurt aanzienlijk meer km gereden [± 370 ipv 330 (H) of 250 (L)]. :x
Ik kom regelmatig van Brussel naar huis en dan heb ik er het "links-ommetje" (lus van de A12 over Hoboken) er wel voor over voor ik de Ring opdraai :D

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

Heb dezelfde ervaringen met H+ gas. Laatste tankbeurt bij dit koude weer was goed voor 393 km. Met L-gas kom ik amper aan 250-270 km. Er gaat daar ook +/- 1 kg meer in de tanks dan bij Dats24. Nog nooit minder dan 16 kg getankt daar.

Ben aan het overwegen om als test daar volgede week dinsdag ook eens te gaan tanken ('tzal afhangen van het verkeer onderweg rond 15:00 uur).

Als ik mijn verbruik op L-gas afzet tov van dat van jullie (+/- 340 tov +/- 260) en dan het verschil tov van H+ gas omreken zou ik met H+ gas de 500 km moeten kunnen halen.

Edited by Lange_666
  • Vind ik leuk 1

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Verschil in calorische waarde van H+ t.o.v. L-gas is ong. +29% . 

Dus bij gelijke omstandigheden is er per kg 29% meer energie. Als je nu 355 haalt met L-gas, zal je 500km halen met H+. 

Voor het volledige effect moet je de (CNG) tanks helemaal leeg rijden alvorens de test te doen. 

Benieuwd naar het resultaat... Succes!

• Vind ik leuk 2

Komt overeen met mijn bevindingen. Met L-gas +/- 270 km , met H+ gas +/- 400 km . Ik rijd er dus graag een paar km voor om. Met de huidige tankvulling +/- 100 km gereden (landwegen) onder winterse omstandigheden en nog een resterende reikwijdte van 340 km. Mits een beetje zuinig rijden is de 450 km misschien haalbaar.

• Vind ik leuk 2

Gisterenavond hier getankt:

Mijn tank was leeg (enkele kms voor het station): 18,22 kg ging er in :o.

Tanken ging wel niet vlot. Pomp 11. Pistool stond precies nog ontkoppelstand (veel speling) en wou niet koppelen wat ik ook probeerde.

Pistool terug gehangen en opnieuw via de terminal pomp 11 geselecteerd en nogmaals geprobeerd. Idem.

Ondertussen stond achter mij een VW Passat break met NL plaat. Aangezien het bij mij niet vlot ging reed hij terug achteruit en ging aan pomp 10 staan.

Plots "hapte" het pistool echter en kon ik tanken. Vulling stopte wel een 3-tal keer, bij 0,42kg, bij 1,5kg en wat later nogmaals rond de 2,5kg.

NL-man had hetzelfde voor aan pomp 10. Pistool "hapte" ook niet. Na een aantal keer proberen klike ook zijn pistool vast en kon er getankt worden.

Na het tanken kwam het pistool er wel makkelijk af. Losklikken en OK. Bij Dats te Lier hapert dat bijna altijd.

Bij starten van de motor ging hij direct op gas-modus, niks benzine...

Edited by Lange_666
  • Vind ik leuk 2

Ik tank bijna altijd hier, en het probleem met het tanken heb ik nog niet/nooit gehad. (laatste tankbeurt is nu 3 dagen geleden) Hopelijk geen nieuw probleem?

Ik sta altijd aan pomp 11.

Dat hij regelmatig(er) stopt dan elders heb ik ook. Vooral na een eerste keer zeer kort vullen stopt hij altijd even om de druk te meten (vermoed ik).

Het tanken gaat in Hoboken wel veruit het traagst van alle stations, dat is wel duidelijk. Ik krijg er ook redelijk wat in, maar hoogstens 1.5kg extra als hij extra pompt. 

Edited by CNGarni

Ik wilde er vanavond voor de 3de maal tanken maar ditmaal had ook ik problemen. 
Als ik het pistool aankoppelde werden de cijfers op de pomp niet op 0 gezet en ging het metertje aan de pomp onderaan op druk 0. (pomp 10) 
Als ik daarna het wilde proberen aan pomp 11, hier stond wel druk op de pomp, ging het ook niet > cijfers gingen niet op 0 en druk metertje ging ook op 0. 

Dan maar Pitpoint. 

Vorige keren:

- 11.82 kg getankt en hiermee 355 km mee gedaan tot tank volledig leeg was. 
- 12.79 kg getankt maar daarmee deze keer maar 320 km gedaan. 

Bij mij stonden de interne klauwen van het pistool die zich om de vuldop moeten sluiten nog open.

Na wat geduw op het pistool ging het plots wel. De man met Passat naast mij aan pomp 10 had net hetzelfde voor.

Invloed van de koude? Ooit 1keer voorgehad bij dats.  Pistool geraakte niet aangeklemd. 

Het pistool is dat er eentje met een hendeltje dat je 180graden moet draaien? Die werken over het algemeen iets stroever of het ligt aan mijn onkunde. Ik heb er altijd wat geklungel mee :$

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Ik heb gisteren normaal kunnen tanken .. en het was onder nul ;) ... tot nu toe nog maar 1 maal echt vast gehangen in al die jaren ....  .

afgelopen woensdag avond, met -2, heb ik ook probleemloos 10kgs getankt,

• Vind ik leuk 1

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Gisteren hier getankt (ik doe 90% van mijn tankbeurten hier) aan pomp 11 (ook zoals gewoonlijk) en zonder problemen.

Druk was uitstekend!

Pomp klikt niet meer (dacht eerst dat ik zelf niet goed had geklikt), was even "wennen", maar de smering doet blijkbaar zijn werk.

• Vind ik leuk 1

Weet iemand de verlofperiode van dit tankstation? Binnenkort zou ik er willen tanken maar ik moet zeker zijn dat het open is.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

4 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Weet iemand de verlofperiode van dit tankstation? Binnenkort zou ik er willen tanken maar ik moet zeker zijn dat het open is.

Je kan dan best naar hen telefoneren op 03-257.08.14

TOTAL_Hoboken_info.png

• Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG