Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Man van het zuiden

Vw Golf TGI 1,5 rijtest

Recommended Posts

Op 22/4/2019 om 08:50, Man van het zuiden zei:

Sinds kort wordt de Golf geleverd met de nieuwe en krachtigere  1,5 TGI motor. Ik vind nog geen rijtest hiervan ? Kan iemand helpen ?

algemene test golf 8, er staat wel wat in mbt CNG

https://www.adac.de/der-adac/motorwelt/reportagen-berichte/auto-innovation/vw-golf-8-2019/

dit m.b.t. aardgas:

"Um aber die ambitionierten C02-Flottengrenzwerte einzuhalten, braucht es dringend auch die Elektrifizierung mit Hybrid-Elementen sowie einen Erdgasantrieb. Das Erdgasmodell 1.5 TGI (130 PS) ist aber nicht mehr mit zwei Tanks bivalent für zusätzlichen Benzinbetrieb ausgelegt, sondern wird aus Gründen der Kraftstoff-Effizienz ausschließlich Erdgas verbrennen. Nur zur Sicherheit ist noch ein kleiner Not-Benzintank mit 12 Litern an Bord."

als ik het goed begrijp, draait de motor volledig op aardgas; een kleine benzinetank is er alleen igv nood (zonder cng vallen); wordt dan niet meer als hybride aardgas/benzine beschouwd.

ik vind geen bevestiging dat bij zeer koude temperaturen de motor dus ook op aardgas zal starten. 

dit model kadert dan in het geheel van de CO2 uitstoot van de "vloot".

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet te veel achter zoeken, gewoon weer een journalist die maar half weet waarover hij een artikel publiceert en de dingen wat door elkaar haspelt. 

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...