Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Kastaar

Leden
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Kastaar last won the day on September 30

Kastaar had the most liked content!

Community Reputation

21 Super

About Kastaar

  • Rank
    Beginnend lid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tip: eventueel ook eens de website (en app) van het Duitse spritmonitor.de (gratis trouwens) overwegen om verbruikscijfers bij te houden, en te vergelijken met anderen voor zelfde type auto.
  2. Terloops even meegeven dat ik de mensen van DATS gesuggereerd heb om middels belijning of kleurvlak op de grond aan 'nudging' te doen; dus de benzine/dieselrijder zover proberen te krijgen om zo mogelijk (wanneer station niet volledig in gebruik) de CNG plaatsen vrij te houden voor CNG wagens. Met name station Lochristi heeft daar last van; 4 pompen op rij maar CNG jammer genoeg vooraan. Iedereen rijdt (logisch) zo ver mogelijk door naar voor, maar blokkeert op die manier de toegang tot de CNG pompen - ook op momenten dat er wel nog andere benzine/dieselpompen beschikbaar zijn. Uit mijn gesprekken ter plaatse, blijkt dat benzine/dieselrijders dat doorgaans niet beseffen. Vandaar de idee om via belijning op de grond duidelijker te maken dat CNG rijders slechts aan die specifieke zuilen terecht kunnen.
  3. Intussen weer oké trouwens.
  4. Vanmorgen (rond 8u30) probleempje met de slang van CNG pomp 7 - wilde niet aankoppelen/vergrendelen. Pomp 8 bleek wel oké. DATS ingelicht via website contactformulier.
  5. Lokaal initiatief van Garage Geeraerts (wellicht in context van Colruyt fleet bestellingen) in samenwerking met een ombouwer - zie ook https://www.geeraerts.be/Page/110/CNG
  6. Voor de geïnteresseerden kan ik bevestigen dat Dats 24 te 9080 Lochristi, Antwerpsesteenweg 44 (aan Colruyt/Dreamland) inderdaad 2 CNG pompen telt (pomp 7 en 8, vooraan in de rij). Het gaat hier logischerwijze over H-gas, en de vuldruk lijkt me goed. Tank van 17,8 kg (leeg) in één beweging gevuld met 17,6 kg.
  7. En nog eentje uit Duitsland: http://motorzeitung.de/news.php?newsid=590567
  8. Feedback ontvangen van DATS - zou intussen opgelost moeten zijn. "De CNG pomp werd afgesloten voor de veiligheid gezien er daar een gaslek was. Deze werd vandaag (16 aug 2019) hersteld en kan er weer CNG getankt worden. Sorry voor het ongemak."
  9. Do 15 aug rond 12u hier niet kunnen tanken. Beide CNG pompen (3 en 4) defect - geen druk, lijkt het. Pistool sist zelfs niet bij aankoppelen. Gemeld via DATS website. Daarna naar DATS Lochristi gaan tanken (zonder probleem).
  10. Do 1 Aug heb ik probleemloos kunnen tanken daar.
  11. Audi A5 Sportback 40 g-tron vs 35 TDi: aardgas of diesel? https://www.vroom.be/nl/test/audi-a5-sportback-40-g-tron-vs-35-tdi-aardgas-of-diesel-22032
  12. Uitgebreide review door Autogefühl (Duits):
  13. Golf 7 1.5 TGi https://www.autowereld.be/autotests/eerste-test/vw-golf-tgi-cng.html
  14. Ze weten het ongetwijfeld zelf al, want er hing een lintje aan.
  15. Vanmiddag 22 juli 2019 bleek de CNG pomp aan Dats 24 Ninove buiten gebruik.
×
×
  • Create New...