Ga naar inhoud

Kastaar

Leden
  • Aantal items

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    2

Kastaar won laatst op September 30 2019

Kastaar had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

25 Super

Over Kastaar

  • Titel
    Beginnend lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Ah, zou kunnen inderdaad. Er is sowieso een specifieke achterophanging (of afstelling daarvan) i.v.m. extra module en gewicht van de CNG tanks. Ook ergens gelezen dat de g-tron daarmee iets 'hoger' op z'n poten zou staan achteraan in vergelijking met een benzine/dieselvariant. Ik had zelf alleszins geen behoefte aan een sportophanging en ben niettemin onder de indruk van de balans tussen comfort en alert onderstel. Koppel (270 Nm) ligt inderdaad wat lager dan 2.0 diesel (350 à 400 Nm tegenwoordig) of 2.0 benzine (320 Nm). De S-Tronic moet in vgl. met een diesel dus sneller een tandje t
  2. @Brembos Ik ga op dit forum geen boompje opzetten over elektrisch rijden... Op termijn gaan we zeker (massaal) die richting uit, maar op vandaag bestaat er alvast geen elektrische Audi A5... Ik stel echter vast dat de gebruikskost (aardgas vs. elektriciteitsverbruik) momenteel vergelijkbaar is (ca. 5 EUR per 100 km). De aanschaf van een elektrische auto is voorlopig nog duurder. Een Audi A5 g-tron is bij mijn weten conform Euro 6d-temp-EVAP, met emissies die zeer aanvaardbaar zijn wat betreft luchtkwaliteit (NOx en PM/fijn stof). Beter dan benzine, en wellicht op niveau van laatste generatie
  3. Mijn eigen verbruik (met 18" 245/40 wielen en banden) kan u volgen op https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1059294.html. Ik kom gemiddeld op 4,9 kg/100 km bij gemengd gebruik stad (incl. file), weg, snelweg en een normale rijstijl zoals ik voordien ook met een diesel reed. Dergelijk verbruik stemt overeen met ca. 136 g/km CO2, wat niet ver af ligt van de WLTP homologatie voor mijn versie (133 g/km CO2). Anders gezegd, en passant kan ik ook bevestigen dat de WLTP norm een stuk dichter bij de verbruiksrealiteit ligt dan de vroegere NEDC cyclus... Mijn autonomie op gas is daarmee in d
  4. Het klopt dat de benzinetank (bewust) verkleind werd. Dat heeft te maken met fiscaliteit in bepaalde (Zuid-Europese?) landen waar een CNG auto enkel als fiscaalvriendelijk 'monovalent CNG' beschouwd wordt indien het in de praktijk min of meer onmogelijk, of minstens onpraktisch, gemaakt wordt om er permanent op benzine mee te rijden. Iets wat vroeger wel kon (bv. Skoda Octavia CNG die ook een benzinetank van meer dan 50 liter had). Voor zover ik weet, zijn de benzinetanks van alle CNG modellen binnen de VAG groep tegenwoordig verkleind naar 7 liter. Of gebeurt dat alsnog bij de eerstvolgende a
  5. Niet zeker. Denk dat vroeger bruto volume aangegeven werd (19 kg), en tegenwoordig het netto bruikbare (17,3 kg). Als mijn info klopt, kan je de tank nooit volledig leeg rijden omdat er een min. druk moet zijn van ca. 9 bar richting motor (inspuitdruk?).
  6. Tip: eventueel ook eens de website (en app) van het Duitse spritmonitor.de (gratis trouwens) overwegen om verbruikscijfers bij te houden, en te vergelijken met anderen voor zelfde type auto.
  7. Terloops even meegeven dat ik de mensen van DATS gesuggereerd heb om middels belijning of kleurvlak op de grond aan 'nudging' te doen; dus de benzine/dieselrijder zover proberen te krijgen om zo mogelijk (wanneer station niet volledig in gebruik) de CNG plaatsen vrij te houden voor CNG wagens. Met name station Lochristi heeft daar last van; 4 pompen op rij maar CNG jammer genoeg vooraan. Iedereen rijdt (logisch) zo ver mogelijk door naar voor, maar blokkeert op die manier de toegang tot de CNG pompen - ook op momenten dat er wel nog andere benzine/dieselpompen beschikbaar zijn. Uit mijn
  8. Intussen weer oké trouwens.
  9. Vanmorgen (rond 8u30) probleempje met de slang van CNG pomp 7 - wilde niet aankoppelen/vergrendelen. Pomp 8 bleek wel oké. DATS ingelicht via website contactformulier.
  10. Lokaal initiatief van Garage Geeraerts (wellicht in context van Colruyt fleet bestellingen) in samenwerking met een ombouwer - zie ook https://www.geeraerts.be/Page/110/CNG
  11. Voor de geïnteresseerden kan ik bevestigen dat Dats 24 te 9080 Lochristi, Antwerpsesteenweg 44 (aan Colruyt/Dreamland) inderdaad 2 CNG pompen telt (pomp 7 en 8, vooraan in de rij). Het gaat hier logischerwijze over H-gas, en de vuldruk lijkt me goed. Tank van 17,8 kg (leeg) in één beweging gevuld met 17,6 kg.
  12. En nog eentje uit Duitsland: http://motorzeitung.de/news.php?newsid=590567
  13. Feedback ontvangen van DATS - zou intussen opgelost moeten zijn. "De CNG pomp werd afgesloten voor de veiligheid gezien er daar een gaslek was. Deze werd vandaag (16 aug 2019) hersteld en kan er weer CNG getankt worden. Sorry voor het ongemak."
  14. Do 15 aug rond 12u hier niet kunnen tanken. Beide CNG pompen (3 en 4) defect - geen druk, lijkt het. Pistool sist zelfs niet bij aankoppelen. Gemeld via DATS website. Daarna naar DATS Lochristi gaan tanken (zonder probleem).
  15. Do 1 Aug heb ik probleemloos kunnen tanken daar.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...