Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Pitpoint_BE

Audi g-tron update > A3, A4, A5

Recommended Posts

7 liters !!!!!!!!! 🙄

Alles goed voor tweedehandsverkoop voor rijders als mij die hebben 25 liters...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is hier ook nooit goed genoeg voor sommige mensen ... 🙂

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 minuten geleden, Pitpoint_BE zei:

Het is hier ook nooit goed genoeg voor sommige mensen ... 🙂

Het werkelijke probleem waarover zij (forumleden hierboven) het hebben is dat er in Frankrijk veel te weinig CNG-tankstations zijn. Frankrijk is het thuisland van Total, waar Pitpoint deel van uit maakt. Dus daar is nog veel werk aan de winkel.

• Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 229.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De vraag is dan of er een draagvlak is om CNG uit te bouwen in Frankrijk.

Aangezien noch de PSA stal, noch Renault iets te betekenen hebben op CNG niveau zie ik niet waarom de chuavinistische Fransen CNG stations zouden bouwen voor buitenlandse wagens.

Diegene die er nu zijn zijn er meestal gekomen voor vrachtwagens en liggen dan nog dikwijls op een bedrijventerrein.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 1/3/2019 om 14:28, Lange_666 zei:

De vraag is dan of er een draagvlak is om CNG uit te bouwen in Frankrijk.

Aangezien noch de PSA stal, noch Renault iets te betekenen hebben op CNG niveau zie ik niet waarom de chuavinistische Fransen CNG stations zouden bouwen voor buitenlandse wagens.

Diegene die er nu zijn zijn er meestal gekomen voor vrachtwagens en liggen dan nog dikwijls op een bedrijventerrein.

Dit klopt zeker gedeeltelijk, al primeert business natuurlijk op chauvinisme.

In Frankrijk is er een beweging bezig richting CNG voor openbaar vervoer en LNG voor wegtransport.

---

PitPoint clean fuels

www.pitpoint.be

---

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

The Audi A3 Sportback g-tron* is starting the new model year with a technology update. Thanks to its increased tank volume, the compact model can cover around 400 kilometers (248.5 miles) (WLTP cycle) in gas operation. Presales at dealerships in Germany will kick off on March 7. The basic price will be EUR 30,600.

https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/audi-a3-sportback-g-tron-starting-the-new-model-year-with-a-longer-cng-range-11369

A161856_x750.jpg

• Bedankt 1

---

PitPoint clean fuels

www.pitpoint.be

---

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is al bekend wanneer de A5 Sportback CNG terug beschikbaar zal zijn in België? En wat de levertermijn ongeveer bedraagt?
Ik vind enkel informatie over de A3 (vanaf 7 maart 2019 bij de Duitse dealers)

PS: ik ben erg geïnteresseerd om over te schakelen naar CNG, maar 7liter benzine vind ik wel beangstigend weinig...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
28 minuten geleden, Jors Troelie zei:

Is al bekend wanneer de A5 Sportback CNG terug beschikbaar zal zijn in België? En wat de levertermijn ongeveer bedraagt?
Ik vind enkel informatie over de A3 (vanaf 7 maart 2019 bij de Duitse dealers)

PS: ik ben erg geïnteresseerd om over te schakelen naar CNG, maar 7 liter benzine vind ik wel beangstigend weinig...

Welkom op het forum.

Wij wachten allemaal op de bekendmaking van de beschikbaarheid van de nieuwe Audi G-Tron-modellen. Het is afwachten.

Met 7 liter benzine (Super 98) kan je gemakkelijk 100 km afleggen met een A5, of zelfs meer. Maar dan leer je wel zuinig rijden op Super 98 😀. Als je voornamelijk in België rond zal rijden, zal dat geen probleem opleveren.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 229.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, muscles zei:

Wij wachten allemaal op de bekendmaking van de beschikbaarheid van de nieuwe Audi G-Tron-modellen.

Ik niet.

Wel op Fiat (en Lancia 9_9) modellen op CNG.

Ook een Frans en Japans merk mag CNG uitbrengen (liefst af-fabriek).

Meer keuze die meer in mijn smaak vallen (en in mijn budget passen :)).

Dus niet veralgemenen, aub.  Daar kan ik niet goed tegen.... al heel mijn leven niet.... "we" zijn geen eenheidsworst....

aangepast door Koen C
  • Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, muscles zei:

Welkom op het forum.

Wij wachten allemaal op de bekendmaking van de beschikbaarheid van de nieuwe Audi G-Tron-modellen. Het is afwachten.

Met 7 liter benzine (Super 98) kan je gemakkelijk 100 km afleggen met een A5, of zelfs meer. Maar dan leer je wel zuinig rijden op Super 98 😀. Als je voornamelijk in België rond zal rijden, zal dat geen probleem opleveren.

Op audi.de zijn behalve de A3 (met vernieuwde motor), ook de A4 en A5 als g-tron (met zelfde motor als in 2017) te configureren en te bestellen.  De fors verminderde benzine inhoud (A3: van 50 naar 9l 😰) is voor iemand die regelmatig naar Frankrijk gaat dé dooddoener.

Ik ben momenteel niet aan een nieuwe toe, maar nu een 2019 g-tron bestellen met naar grote waarschijnlijkheid een levering van minstens drie maanden, dan moet je wel goed gek zijn.  Beter is om productiejaar 2020 af te wachten (levering vanaf sept. 2019?).  En dan nog...  In de loop van 2020 komen er alternatieven als een groter en betaalbaarder aanbod aan EVs of hybrides (ik ben niet getrouwd met Audi 🙄).  Ik ben erg ontgoocheld in het (te) laat 2019 g-tron aanbod maar dat bevestigt alleen maar hetgeen ik al drie jaar geleden zei : Audi is nooit echt geïnteresseerd geweest in CNG. Van zodra Audi met betaalbaardere e-trons zal afkomen (2020?), dan zal aan het g-tron verhaal snel een einde komen.  De 2019 versies van de A4 en A5 zijn volgens mij niets meer dan licht opgesmukte 2017 versies met nog steeds de vervelende zaken als geen opendak, een gehandicapte MMI BC en geen Virtual Cockpit, of toch ? Juist ja, nieuw: de lilliputter benzinetank voor dwerg kabouters.😂

aangepast door tonton
typo
  • Vind ik leuk 1

Audi A3 g-tron 2016  760540_5.png760540_35.png

51.000km - Max. CNG vulling: 16.78kg (Total Kallo) - Max. rijbereik CNG: 437km (Total Kallo)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 7/3/2019 om 13:13, Jors Troelie zei:

Venaf nu te bestellen, levertijd 4-5 maanden.

---

PitPoint clean fuels

www.pitpoint.be

---

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 7/3/2019 om 16:41, tonton zei:

nu een 2019 g-tron bestellen met naar grote waarschijnlijkheid een levering van minstens drie maanden, dan moet je wel goed gek zijn

Een kennis wacht al 11 maanden op zijn Golf, zonder duidelijke communicatie van VW over levertijd. Go figure.

• Verward 1
  • Triest 1

---

PitPoint clean fuels

www.pitpoint.be

---

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moest indertijd ook 11 maanden wachten op mij Golf wegens overschakeling naar carbon tanks zoals me trouwens werd medegedeeld door de Duitse verkoper.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, Pitpoint_BE zei:

Een kennis wacht al 11 maanden op zijn Golf, zonder duidelijke communicatie van VW over levertijd. Go figure.

Forumlid @Golf Variant wacht ook al een hele tijd. Die moest in principe geleverd worden op 31/01/2019...

Knipsel.JPG.5f00e32586493e9e88e16a99c5d1bee0.JPG

Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI (2018)

Volkswagen Polo 1.0 (2017)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uren geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Forumlid @Golf Variant wacht ook al een hele tijd. Die moest in principe geleverd worden op 31/01/2019...

De productie start blijkbaar pas weer op in week 19 (midden mei)...

• Vind ik leuk 1

---

PitPoint clean fuels

www.pitpoint.be

---

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Pitpoint_BE: kan je dit ergens bevestigen? Of is dat onofficiële informatie?

Betreft in mijn geval een bedrijfsauto. Huidige moet worden vervangen (einde leasing). En de A5SB g-tron is een "groen" aanbod binnen onze fleet-keuzemogelijkheden. En vind ik ook wel een mooie wagen... 🙂

Maar als ik kan "aantonen" aan mijn fleetmgr dat de produktie (te?) laat start, in combinatie met een (te?) lange levertermijn is het mss beter een alternatief te zoeken voor de A5SB.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Jors Troelie Kan de lease van de huidige auto niet voor enkele weken / maanden verlengd worden ?

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...