Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

Golf Variant

Leden
  • Aantal items

    177
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    6

Golf Variant won laatst op 6 Juni 2018

Golf Variant had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

149 Super

1 Volger

Over Golf Variant

  • Titel
    Aardgasexpert

Recente bezoekers van dit profiel

427 profielweergaven
  1. Ik denk dat Cyberbob bepaalde conclusies maakt die gevaarlijk zijn, omdat ook hij niet alle gegevens juist kan beoordelen. Cyberbob stelt dat "10 + 10" gelijk is aan 20 terwijl dit eigenlijk gelijk is aan 100 (2+2=4 maar dan binair). Als je niet weet welk talstelsel het is is het gevaarlijk om conclusies te trekken, als je niet alle bestellingen van VW kunt zien is het gevaarlijk om conclusies te trekken omdat bepaalde onderdelen minder gevraagd worden... wat niet wilt zeggen dat dit niet een goede indicatie kan zijn.
  2. Anderzijds kun je ook stellen dat die visie de toekomst van CNG wel aardig onder druk zet, als er een nieuw product moet gepromoot worden zeg je toch niet tegen de potentiële klanten "ja maar je moet wel nog een jaar wachten want voor ons is dit geen prioriteit". En volgens mij is er niet echt sprake geweest van een breuk in de bestellingen van de diesel en benzinemodellen binnen de VW familie (ik kan mis zijn natuurlijk) dus waarom het dan nog meerdere maanden moet duren alvorens de productie van de CNG terug kan opgestart worden blijft voor mij een raadsel (benzine en diesel waren vanaf september wel leverbaar).
  3. Garage Tavernier in Zedelgem was één van de eerste om CNG te promoten maar waarschijnlijk is dat wat ver van Gent.
  4. Het klopt dat de acties ooit stoppen, maar of dat die nu stoppen op 1/02 of 7/02 of 28/02 (meestal worden de salonacties nog gegeven in februari ook, maar resultaten uit het verleden zijn geen zekerheid voor de toekomst 😉).
  5. Mij lijkt het eerder dat CNG binnen de VW familie geen prioriteit is... eerst al de rest dan als we tijd hebben kijken we wel eens naar die gasvoertuigjes, en de uitleg dat de WLTP normen de oorzaak zijn van de vertragingen geloof ik niet. Had VW (zoals elk ander merk ook natuurlijk) op tijd begonnen met de aanpassingen dan was er op 1 september 2018 geen probleem geweest. Nu kun je dus wachten op de "WLTP-Keuring" en dan kunnen ze hun achterstand beginnen wegwerken (want er staan waarschijnlijk nog zoveel voertuigen te wachten op productie dat ze geen nieuwe bestellingen meer te moeten toevoegen tot dat modeljaar 2020 (medio 2019) in productie gaat...).
  6. Dat is toch een foto van de grote (Caddy Maxi) 😉
  7. Voor de verzekering zal het waarschijnlijk zeer weinig uitmaken of het nu een 7 dan 5 zitter is. Een hoger verbruik met een Caddy Maxi is waarschijnlijk (wat groter en zwaarder), ook iets mindere prestaties en ga zo maar door. Maar het grootste probleem voor mij zou zijn dat als je een 5 zitter Maxi neemt dat je dan geen hoedenplank of afdekzeil van de koffer hebt. Alles ligt dus altijd open en bloot in de koffer (met donkere ruiten wordt de inkijk in de koffer al wat moeilijker). Het grote voordeel van de Maxi is natuurlijk de gigantische koffer (en zeker als je maar 5 plaatsen neemt is de koffer altijd enorm, met zeven plaatsen is de koffer eerder klein) en een ander voordeel is natuurlijk de veel grotere capaciteit van de tanks daarom alleen al zou ik zeker de Maxi overwegen (mocht ik een Caddy willen).
  8. Golf Variant

    Autosalon 2019

    Inderdaad nog eens 1409 + 890 is 2299 euro +2480 euro is al 4779 korting die je krijgt zonder moeite te doen op een wagen die dan wel al redelijk goed is uitgerust (de duurste versie lang + dsg komt dan op 27039.99 - 4779 = 22260.99 euro zonder verdere opties, de goedkoopste kort handbak op 23930 - 4779 = 19151 euro)
  9. Golf Variant

    Autosalon 2019

    De lopende salon kortingen op een Caddy CNG... in totaal toch al een 2480 euro een beetje afhankelijk van de versie spreek je toch al van zo'n 10% korting (korte Caddy Cool & Dark handgeschakeld) (op de duurdere is het % korting dan weer wat minder ?, maar in €€€ even groot)
  10. Dan kom ik terug met het argument dat de BTW in Duitsland maar 19% is zodat bij 21% BTW de Duitse wagen opeens 31.698,95 euro zou kosten wat opeens weer 293,95 euro duurder is dan de prijs in België ?. Prijzen vergelijken met het buitenland is goed, maar ook gevaarlijk want niet altijd is de uitrusting dezelfde in de verschillende landen (of is de prijs van de auto wat goedkoper maar zijn de/sommige opties duurder of niet inbegrepen). Ik dacht bijvoorbeeld dat de Golf Variant 150pk Highline in Duitsland op 17" stond en in België maar op 16" om een voorbeeld te geven.
  11. Ik weet nog niet of ik de 8 een mooiere versie kan vinden dan de huidige. De 8 heeft een wat sportievere indruk, toch als ik de foto's mag geloven die ik tot nu toe gezien heb. We zullen moeten afwachten tot VW hem zelf toont dan zullen we pas weten wat er uiteindelijk wel of niet anders is dan de huidige... tot dan kunnen kleine aanpassingen nog altijd volgens mij. En hopelijk kunnen ze met verschillende motoren komen in de nieuwe Golf de 95 pk versie zal dan waarschijnlijk een 1.0 zijn terwijl de 130 en 150 pk versies dan waarschijnlijk de 1.5 zullen zijn.
  12. Proficiat met de bestelling van je nieuwe Caddy!!! Die Caddy rijdt zoals een benzineversie dus de motor is "iets" stiller dan de dieselversie, maar je moet de motor wat meer op toeren houden, maar gezien je van een 1.9 diesel komt (70pk waarschijnlijk) zal die Caddy voor jou een leuke verrassing zijn.
  13. De prijs die verleden jaar werd gevraagd voor de 1.4 TGI was eigenlijk niet de "prijs" voor de CNG versie maar de prijs van de vergelijkbare benzine versie waardoor die eigenlijk in België (was een actie van de invoerder ?) wel heel goedkoop was (de prijs van de Golf Variant 1.4TGI Highline was de goedkoopste Highline die je kon kopen dus goedkoper dan een benzineversie of een dieselversie). Plus dat de prijzen (van de Golf Variant andere versies heb ik niet bekeken) zo'n 3,5% duurder geworden zijn (zowel de wagens als de opties en die 3,5% is maar een gevoelsmatig cijfer ik heb er niet echt liggen op rekenen) voorbeeld de Golf Variant 1.5 TSI ACT 110/150 DSG 7 Highline koste verleden jaar € 30.300 dit jaar €31.405.
  14. Je vergelijking gaat niet helemaal op, ten eerste de aarde heeft een hele grote massa en beschikt dus over heel veel energie (kinetische energie = massa maal kwadraat van snelheid), en de aarde heeft bijna geen wrijvingsweerstand (maar de aarde draait ook al trager dan wat ze vroeger deed... ) In een systeem dat energie zou moeten leveren heb je dus veel grotere wrijvingen en gaat het verlies van energie veel vlugger...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...