Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

nonzerosumgame

Leden
  • Aantal items

    87
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    5

nonzerosumgame won laatst op 25 December 2018

nonzerosumgame had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

96 Super

Over nonzerosumgame

  • Titel
    Gevorderd lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/ Hier de meest recente versie downloaden en "Onbekende Apps Installeren" in uw instellingen aanvinken. De .apk file opzoeken in uw download folder, uitvoeren en laten installeren. Uw GSM per kabel aansluiten aan uw USB-aansluiten et voila. Werkte hier perfect op mijn OnePlus 1 op CyanogenOS en OnePlus 5 op OxygenOS, dus zou ook op de OnePlus 3 moeten werken.
  2. Ergens logisch als je een tankkaart hebt, maar je stroom thuis niet terugbetaald wordt.
  3. http://www.standaard.be/cnt/dmf20190117_04109953 Elektrisch rijden? Liever aardgas Vandaag om 09:46 door gdc Aardgas tanken is goedkoper Foto: DATS24 Geen mediagenieke lanceringen, maar toch zijn er vorig jaar meer wagens op aardgas verkocht dan wagens die enkel op een batterij rijden. Constructeurs zetten volop in op de ontwikkeling en lancering van elektrische wagens. Ook dit jaar komen er verschillende nieuwe modellen op de markt, meestal met toeters en bellen aangekondigd. Toch vallen meer Belgen voor een wagen op het veel minder gehypete aardgas. Er werden er vorig jaar 3.987 verkocht, tegenover 3.648 elektrische wagens. Het nog altijd zeer geringe marktaandeel steeg van 0,46 naar 0,73 procent. Zo blijkt uit een trendrapport van autofederatie Febiac. ‘Een wagen op aardgas is laagdrempelig’, zegt Michel Martens van Febiac. ‘Het rijbereik is stabieler en ligt hoger dan bij een elektrische wagen, ook al komen de nieuwste modellen met batterij wel dicht in de buurt.’ Bovendien zijn er steeds meer tankstations die de chauffeur op aardgas bedienen. Vooral Dats24 voorziet stations. Tanken is ook goedkoper, want op aardgas worden er geen accijnzen geheven. En net als een elektrische wagen is een aardgaswagen vrijgesteld van belasting op inverkeerstelling en jaarlijkse verkeersbelasting, toch als het om een kleiner model gaat. ‘De meeste aardgaswagens kosten meer dan een benzinewagen, omdat ze vaak een tweede tank hebben: naast eentje voor het gas ook eentje voor benzine, voor als het gas op is. Maar die meerprijs heb je door de fiscale voordelen snel teruggewonnen.’ Voor het milieu scoort aardgas alvast beter dan benzine (want zuiniger) of diesel (want minder plaatselijk vervuiling). ‘De extra kosten om een aardgaswagen te ontwikkelen is niet zo hoog, want de motor is dezelfde als die van een benzinewagen’, zegt Martens. ‘Mogelijk zit er dus nog groei in die markt.’
  4. Wij weten dat wel, ja. Maar ze moeten ons niet meer overtuigen. Ik vrees dat Jan met de pet en de 2 liter diesel dat minder overtuigend vindt.
  5. Wel jammer dat dat van een belangengroep van de industrie moet komen, omdat de autopers niet objectief kan berichten. Zo creëer je natuurlijk de perceptie dat de informatie getint is.
  6. Deze nog tegengekomen.. gelijkaardige info als in de link van @Ivivke, maar in een handig filmformaat voor millenials met een korte aandachtsspanne.
  7. nonzerosumgame

    Autosalon 2019

    Da's extra korting bovenop de korting die je al krijgt he. En volgend jaar staat nu ook nog niet voor de deur, vooralsnog is de Golf sowieso nog één van de best verkopende modellen van België. 't Zou geen slimme zet zijn van VW om de prijs nu al neer te hakken.
  8. Het artikel is jammer genoeg al offline.. Heb het filmpje hier teruggevonden: https://www.autobahn.eu/11716/video-heftruck-lostrekken-op-zijn-belgisch
  9. Da's zeer ongenuanceerd. In 1e wereldlanden zoals Japan, Frankrijk, Duitsland en zelf ons eigen België gaat het aantal kinderen per persoon al achteruit. Die landen kampen met andere problemen: hoe moet een krimpende groep actieve werkers een groeiende groep gepensioneerden ondersteunen? De landen waar je wel een piek ziet in het aantal geboortes zijn doorgaans landen waar de CO2 uitstoot per capita vrij laag ligt. Concreet ligt het probleem op korte termijn vooral bij landen waar de levenskwaliteit aan een zeer hoog tempo omhoog gaat, als de vergroening van de industrie en energievoorziening van zo'n land sneller gaat in vergelijking met de daling van het aantal geboortes.
  10. De velgen lijken enorm op VAG groep velgen, dus ik neem aan een Golf 8? Heel moeilijk uit te maken.
  11. Zelf met DeNOx-katalysator stoot een diesel nog altijd meer NOx uit dan eender welke andere technologie. Blauwe diesel is leuk als 't effectief van afvalolie komt. Het probleem is dat er veel te weinig afval is om de markt van genoeg biodiesel te voorzien. Op basis van plantaardige oliën, zoals palmolie, is blauwe diesel slechter voor het milieu dan gewone diesel. Je hebt gewoon teveel land nodig om de gewassen te verbouwen en er is veel energie nodig om die gewassen te kweken. Dat stimuleert ontbossing = minder bomen om CO2 te verwerken.
  12. https://news.nationalgeographic.com/2018/06/carbon-engineering-liquid-fuel-carbon-capture-neutral-science/ This Gasoline Is Made of Carbon Sucked From the Air A Harvard-affiliated Canadian company is making a liquid fuel that is carbon neutral, and they hope the economics will be in their favor. 4 MINUTE READ BY STEPHEN LEAHY PUBLISHED JUNE 7, 2018 IMAGINE DRIVING UP to your local gas station and being able to choose between regular, premium, or carbon-free gasoline. Carbon Engineering, a Canadian company, is already making a liquid fuel by sucking carbon dioxide (CO2) out of the atmosphere and combining it with hydrogen from water. This is an engineering breakthrough on two fronts: A potentially cost-effective way to take CO2 out of the atmosphere to fight climate change and a potentially cost-competitive way to make gasoline, diesel, or jet fuel that doesn’t add any additional CO2 to the atmosphere. “This isn’t going to save the world from the impacts of climate change, but it’s going to be a big step on the path to a low-carbon economy,” said David Keith, a Harvard Professor of Applied Physics and founder of Carbon Engineering. Keith said capturing CO2 from the air and making fuel didn’t require scientific breakthroughs per se as much as $30 million, eight years of engineering, and a “million little details” to get the process right. Getting it right also meant keeping the costs below $100 for each ton of CO2 removed from the atmosphere. The design and engineering cost of the pilot project that’s been running since 2015 in Squamish, British Columbia, was published today in the peer-reviewed energy journal Joule. The company used existing industrial processes to scale up and reduce costs. “Our paper shows the costs and engineering for a full-scale plant that could capture one million tons of CO2 a year,” Keith said. Removing Carbon: Why It Matters Until now, the costs of CO2 removal, or what’s known as “direct air capture,” were believed to be at least $600 per ton. That was far too much to be useful in sucking large amounts of CO2 out of the atmosphere. Every year the world burns enough fossil fuels to add close to 40 billion tonnes of CO2. However, keeping global warming to less than 2 degrees C (the international target to avoid the most dangerous impacts) will likely require “negative emissions”—some way of taking lots of CO2 out of the atmosphere and storing it permanently, according to the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC). Still, even at $100 per ton, there aren’t enough CO2 buyers right now. So the company decided to make a carbon-neutral liquid fuel, said Steve Oldham, CEO of Carbon Engineering. The captured CO2 is combined with hydrogen, which is made through the electrolysis of water. While the process requires a lot of electricity, the pilot plant in Squamish uses renewable hydro power. The resulting synthetic fuel can be blended or used on its own as gasoline, diesel, or jet fuel. When it’s burned it emits the same amount of CO2 that went into making it, so it’s effectively carbon neutral. “It costs more than a barrel of oil right now, but in places with a price on carbon of $200 a ton, like what’s enabled through California’s Low Carbon Fuel Standard, we’re competitive,” Oldham said in an interview. A carbon price is a cost applied to industries that emit carbon pollution. British Columbia has a carbon price of C$35 a ton, and all of Canada will have a $10 price in September that will rise to C$50 in 2022. No U.S. atate has joined in yet, but Washington State may be the first to charge a $15 carbon pollution fee if a new ballot measure passes. The U.S. is facing climate and air pollution costs reaching at least $360 billion annually, according to a 2017 report. “I’m excited by the project. The numbers in Joule look good,” said Klaus Lackner of the Center for Negative Carbon Emissions at Arizona State University, who pioneered the concept of direct air capture of CO2 in the 1990s. Carbon Engineering has proven that it can be done and be cost-effective, and that is a very important step for the industry, Lackner said in an interview. The next step is to have a number of scaled-up plants producing hundreds of thousands of barrels of carbon-free fuel, to drive down costs further, much as solar and wind energy costs have plummeted over the past decades as scale has risen. As prices fall, more governments may get on board with the idea of pulling CO2 out of the air. “We will need a trillion-dollar industry to [keep warming below 2 degrees C]. That seems like a lot, but today’s airline industry is larger,” Lackner said. Carbon Engineering is building a larger plant, utilizing low-cost renewable energy, that will produce 200 barrels of synthetic fuel a day. It should be operational in 2020, said Keith. The company is also looking to license their technology. “We think this is very scalable and will have world-wide markets,” says Oldham. “All you need is air and water as feedstocks, and some electricity.” And a license to their tech.
  13. Da's omdat er nog een relatief hoge vraag is, maar weinig merken bieden het nog aan. Mijn vader heeft bijvoorbeeld nog een Astra op LPG af-fabriek. Zocht er een nieuwe, maar in België worden ze niet meer geimporteerd. In Duitsland zijn ze wel nog te krijgen. Daar was LPG sowieso ook al groter. Ik weet wel niet in welke mate Opel zal doorgaan met zijn LPG modellen, nu PSA erop aanstuurt dat Opel de innovatiekar moet trekken binnen de groep.
  14. Net een brief gekregen dat Eandis vanaf 1 oktober 2019 H-gas gaat leveren in onze buurt. Ik neem dus aan dat Greenpoint Brasschaat vanaf dan dus ook H-gas zal leveren, aangezien ze maar 500m van ons huis verwijderd zijn. Eens benieuwd naar de prijs dan.
  15. Hoi @DD134 , Ik heb toen ik mijn wagen aankocht een vergelijkende Google Docs sheet gemaakt met de meest voorkomende kosten. Omdat er veel vraag naar was bij mijn vrienden en kennissen heb ik 'm eens wat opgepoetst en openbaar gemaakt. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1SWi3n9EQZC6H_plgA2mMhj-6UiBg6tjwk3XLL1HgD_0/edit?usp=sharing Het gebruik is simpel: gewoon alle velden in 't wit invullen en de velden in 't grijs worden automatisch berekend. Bij vergelijking kan je dan zien hoeveel de jaarlijkse "cost of ownership" is als je 'm verkoopt na 1, 5 of 7 jaar. Daaronder zie je ook op hoeveel tijd je het verschil in aankoopprijs terugverdient.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...