Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
9 uren geleden, Trostomaat zei:
  • Blijkbaar start de motor steeds op benzine. Hoe lang duurt het dan voor die op CNG begint te rijden. Ik zou zowel korte (15km) als langere verplaatsingen doen, maar natuurlijk liefst zo veel mogelijk op CNG.
  • Hoe zit het met het verbruik in kg (L en H gas)? De dealer kon me enkel het verbruik in kubieke meter meedelen...

1: Bullshit (de verkoper zou beter zijn cursus nog eens bovenhalen). Starten is op CNG.

2: Verbruik: zie de handtekeningen van de forum leden. Verschil tussen L en H gas is +/- 16% (we hebben het dan over de 1.4, niet over de nieuwe 1.5, maar als richtlijn zal dat wel ongeveer gelijk zijn).

Geplaatst:
Op 4/2/2019 om 10:44, NickVG zei:

Ja, het gaat dus de Skoda worden. :) Zaterdag gaan we bestellen.

Nog één vraagje: bij Seat (en ik vermoed dat dat dezelfde technologie is bij Skoda, maar we gaan het sowieso nog eens vragen) zeiden ze dat de nieuwe DSG 7 een "droge" automaat zou zijn (hetgeen nieuw zou zijn), dus zonder spoelen én zonder oliewissel... Klopt daar iets van, of is dat een verkoopspraatje?

gefeliciteerd, goede keuze !

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Proficiat!

2 uren geleden, deverhelst zei:

Ja, het gaat dus de Skoda worden. :) Zaterdag gaan we bestellen.

Nog één vraagje: bij Seat (en ik vermoed dat dat dezelfde technologie is bij Skoda, maar we gaan het sowieso nog eens vragen) zeiden ze dat de nieuwe DSG 7 een "droge" automaat zou zijn (hetgeen nieuw zou zijn), dus zonder spoelen én zonder oliewissel... Klopt daar iets van, of is dat een verkoopspraatje?

Muscles heeft hierop al een antwoord gepost op pagina 2 ;)

Op 4/2/2019 om 13:34, muscles zei:

Proficiat, goed gekozen ?.

Ik heb daar naar gevraagd bij de mannen die al jaren in de werkplaats van Skoda Peusens werken en die vertelden mij eveneens dat de huidige DSG 7 zonder spoelen én zonder oliewissel is.

Geplaatst:
5 uren geleden, frank_s zei:

Proficiat!

Muscles heeft hierop al een antwoord gepost op pagina 2 ;)

Ik denk dat'ie mijn bericht wou quoten, maar dat dat is misgegaan. :)

Gisteren de opties nog eens overlopen. "Ja, een trekhaak is toch handig als je er een fietsendrager op wil zetten, bwohjaaaa, een alarm, waarom niet, bwohjaaaaa, neerklapbare leuning voor de passagierszetel..."
Resultaat: 1500 euro aan extra opties die we willen vragen.  (Waarvan 580 voor de trekhaak en 495 voor 16 inch winterbanden en stalen velgen.) Beetje veel geld, dus.

• Hahaha 1

Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC: 1039789_5.png

Geplaatst:

Ja en nee, want als ze ziet hoeveel geld vw vraagt voor een andere bandenmaat.

Ik zal zal ze dan wel bij een bandenboer kopen.

Trekhaak heb ik tot nu toe altijd extern laten plaatsen. Stuk goedkoper.

't is omdat we nu een cng hebben dat we deze direct af fabriek hebben gepakt.

• Vind ik leuk 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Geplaatst:

En besteld. ? Levertermijn: eind juni.

@pluxy ik ben niet helemaal mee wat je bedoelt over de banden, sorry. Nu bon, we hebben toch de goedkopere 15 inchers gepakt. ?

• Vind ik leuk 2

• 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

11 liter benzine is wel aan de lage kant, als je op vakantie gaat is het wel wat plannen. 

Hoeveel km kun je op benzine rijden want dat vind ik nergens online. 

Ik heb mijn wagen nu 1 jaar geleden besteld, leasing van mijn werk. 

In maart zou hij geleverd worden, maar ik denk dat het eerder april gaat zijn. 

Volgens de garage zou de lijn even stil gelegen hebben. 

aangepast door Coop
Geplaatst:
9 uren geleden, Coop zei:

11 liter benzine is wel aan de lage kant, als je op vakantie gaat is het wel wat plannen. 

Hoeveel km kun je op benzine rijden want dat vind ik nergens online.

Als het constant autostrade is dan moet je toch rekenen op een verbruik van 7 liter per 100 km. Dus ruim genomen kan je daar ietsje meer dan 100 kilometer mee afleggen.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
18 uren geleden, muscles zei:

Als het constant autostrade is dan moet je toch rekenen op een verbruik van 7 liter per 100 km. Dus ruim genomen kan je daar ietsje meer dan 100 kilometer mee afleggen.

Als je op vakantie gaat en er is geen cng in de buurt ben je bijna van tankstation naar tankstation aan het rijden. 

Maar goed, plannen is de boodschap 

• 2 weken later...
Geplaatst:
Op 8/2/2019 om 07:46, Lange_666 zei:

1: Bullshit (de verkoper zou beter zijn cursus nog eens bovenhalen). Starten is op CNG. 

2: Verbruik: zie de handtekeningen van de forum leden. Verschil tussen L en H gas is +/- 16% (we hebben het dan over de 1.4, niet over de nieuwe 1.5, maar als richtlijn zal dat wel ongeveer gelijk zijn).

Na wat twijfelen heb ik dan toch, mede door (veel) te lezen op dit forum, de Octavia besteld. De levering is voorlopig voorzien voor eind juni.

Geplaatst:
40 minuten geleden, Lange_666 zei:

Wat waren de twijfels (die niet de overhand kregen)?

Ik doe niet enorm veel kilometers per jaar, dus de meerkost van een Octavia op CNG, die enkel te krijgen is in een DSG model met Ambition uitrustingsniveau, ten opzichte van een "basismodel" op benzine wordt bij mij minder snel gecompenseerd door het lagere verbruik en kostprijs van CNG. Het waren dan ook vooral de verbruikscijfers van verschillende leden hier die mij overtuigden.

De klassieke twijfels (rijbereik, waar tanken, "Frankrijk" probleem, ...) hebben bij mij minder gespeeld. Ik wou een meer "ecologische" auto, maar om enkel elektrisch te rijden vind ik het te vroeg en is de modelkeuze nog te beperkt. Een wagen op CNG is voor mij dan een goede middenweg en de "ongemakken" vind ik verre van onoverkomelijk.

• 2 weken later...
Geplaatst:

image.thumb.png.9c70b6b7ba53296d88de303b18b3872e.png

't Gaat hier nog even duren, denk ik. :) (Nu ja, het heeft ook geen zin om daar naar te kijken, zeker, als de verwachte leverdatum 30/06 is?)

Geplaatst:
Op 19/3/2019 om 13:06, NickVG zei:

image.thumb.png.9c70b6b7ba53296d88de303b18b3872e.png

't Gaat hier nog even duren, denk ik. :) (Nu ja, het heeft ook geen zin om daar naar te kijken, zeker, als de verwachte leverdatum 30/06 is?)

Nee, dat wijzigt pas tussen 2-4 weken voor de levering. En dan nog zit er soms vertraging op ?

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Geplaatst:

Op 23/3/2019 om 09:53, DeNbEiRe_84 zei:

Nee, dat wijzigt pas tussen 2-4 weken voor de levering. En dan nog zit er soms vertraging op ?

Ah, praktisch... :D

• Hahaha 1

Geplaatst:

Heeft iemand hier zijn/haar 1.5 al gekregen? Wij hebben 7 februari 2018 besteld en hij zou (hopelijk) 18 april geleverd worden. 14 maanden na bestelling ?

Ik heb zelfs de specificaties van de

nieuwe 1.5 niet doorgekregen van Skoda, wij hebben eigenlijk een 1.4 besteld toen. Maar liever deze versie, die rijdt toch wat verder op CNG ?

• Vind ik leuk 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...