Jump to content

Trostomaat

Leden
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Trostomaat last won the day on April 4

Trostomaat had the most liked content!

Community Reputation

18 Goed

About Trostomaat

  • Rank
    Beginnend lid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dan nog lijkt €4000 voor enkel de motor me aan de hoge kant. Misschien dat de autofiscaliteit in Nederland zwaarder doorweegt als je meer vermogen hebt?
  2. Op de Nederlandse Skoda website kan je de nieuwe Octavia (Combi) nu ook configureren met de 1.5 motor met DSG bak op CNG. Jammer genoeg is die wel €6000 duurder dan de versie met basismotor. Op de Belgische website staat er enkel dat de CNG Octavia "Weldra beschikbaar" is...
  3. Dat klopt, maar ik weet hoeveel kilogram gas er gemiddeld in mijn lege tanks kan. Als dat bij dit station (veel) minder zou zijn dan normaal, dan is de vuldruk op het moment van tanken niet ok ( pomp niet correct ingesteld, veel mensen voor mij getankt waardoor de buffervaten van de installatie bijna leeg zijn, ...)
  4. Dit Q8 station (https://www.q8.be/nl/stations/q8-zaventem-0) werd net vernieuwd en daarbij werd er ook een nieuwe, voordien niet bestaande, CNG pomp (2 pistolen - 7 & 8) geplaatst. CNG kan worden getankt aan €0,77/kg, in tegenstelling tot €0,81/kg bij het DATS24 station dat ongeveer een kilometer verder ligt en dus gas (L-gas...) uit dezelfde leiding levert. Wel tof dat beide stations concurreren op basis van prijs Het tanken zelf loopt wel wat vreemd. Bij het begin gaat er ongeveer een halve kilo gas in je tank, waarop er een korte pauze is (ik vermoed dat dan eventuele lekke
  5. Bizar, L-gas is bij mij altijd 90% en H-gas 100%. In Nederland heb ik één keer 80% gehad, maar dat was echt flutgas afgaande op het rijbereik. Misschien dat de kwaliteitssensor anders afgesteld is per model van de VAG groep? (ik rij met een Octavia met de 1.5 motor)
  6. Ik rij met hetzelfde model (de 1.5) en mijn ervaring is dat, buiten het tanken, er niet echt een verschil is met een andere Octavia. Die DSG bak is in het begin wel wennen, maar rijdt heel aangenaam. Normaal rij je in de D(rive) stand en dan schakelt de bak heel snel naar een hogere versnelling zodat het toerental laag gehouden kan worden. In de S(port) stand blijf je langer in lagere versnelling hangen en zou je pedaal wat gevoeliger moeten zijn (volgens de dealer, ik merk geen verschil). Er is geen E stand meer op de 1.5. Duw je het pedaal fors in dan schakelt je bak een versnelling lager (d
  7. Geeft je dealer ook een reden waarom dat niet in naplaatsing kan? Bij sommige merken is het niet mogelijk om een trekhaak te activeren in de computer van je wagen. Je kan/mag dan wel mechanisch de trekhaak installeren, maar soms werkt de elektrische bekabeling/fiche niet, of gaan je parkeersensoren constant piepen omdat ze die trekhaak zien en niet weten dat er een trekhaak is.
  8. Bij mijn wagen (Skoda Octavia) is het heel belangrijk dat het pistool loodrecht op de nippel geplaatst wordt. Let er zeker ook op dat je het pistool in de juiste vertikale hoek plaatst, aangezien de tanknippel soms wat naar boven gericht is. Een "truc" is om zo precies mogelijk voor, en wat verder van de tankautomaat te stoppen. Zo heb je wat meer ruimte en moet je minder worstelen met het pistool, slangen, ...In het begin was dat bij mij de grootste moeilijkheid, zeker omdat een benzine- of dieselpistool, wat veel mensen gewoon zijn, veel meer speling heeft.
  9. De DATS24 in Zaventem staat niet op de juiste plaats (die is gelegen op de hoek van de N2 (leuvensesteenweg) en de Wezembeekstraat). En de "Autostrade NV/Power Beernem OPEN" is een Total (met een pomp van Pitpoint) geworden. Is dat per toeval het Q8 station dat vernieuwd wordt/werd, of een alleenstaande CNG pomp?
  10. Als ik me niet vergis staat er bij elk CNG station een gebouwtje met, onder andere, een compressor en buffertanks die er voor zorgen dat je voldoende druk in je tanks krijgt. Waarom denk je dat de pomp leeg was en niet gewoon defect?
  11. En dan moet er ook nog een aardgasleiding in de buurt liggen.
  12. Op de website van Fluvius staat ook dit document, voor wie liever een lijst bekijkt.
  13. Vandaar dat ik ook enkel schrijf dat merken dat eisen, niet dat dat wettelijk nodig is. Ik heb zelf jammer genoeg een langdurige dispuut gehad met de dealer en het merk van mijn vorige wagen waarbij men een lekkend koelvloeistofreservoir niet onder garantie wou repareren omdat het eerste onderhoud niet bij de merkgarage was uitgevoerd. Gelukkig is dat uiteindelijk wel opgelost via mijn rechtsbijstandverzekering, maar als je zoiets kan vermijden door 1 onderhoud bij een merkgarage te laten uitvoeren dan zou ik niet twijfelen.
  14. Veelal komt zo'n garantie neer op een "gratis" lidmaatschap bij VAB/Touring/..., maar dan onder de merknaam van de constructeur. Je kan zoiets dus ook zelf afsluiten. Enkel voor garantie eisen merken onderhoud in een officiële garage, maar aangezien je in België maar 2 jaar garantie krijgt kan je in principe enkel het eerste jaar je onderhoud daar laten uitvoeren en dan het tweede elders.
  15. Bekijk zeker eens onderstaande video. De wagen ziet er op foto veel groter uit dan in werkelijkheid. Als ik me niet vergis staat de Skoda Scala op hetzelfde platform, met dezelfde motor, dus de motorprestatie zal dan misschien toch net iets minder zijn, rekening houdend met het hogere gewicht van een "SUV".
×
×
  • Create New...