Ga naar inhoud

Trostomaat

Leden
  • Aantal items

    39
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    1

Trostomaat won laatst op April 4 2020

Trostomaat had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

22 Super

Over Trostomaat

  • Titel
    Beginnend lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Zou dat ook niet afhangen van de algemene staat waarin je je wagen aanbiedt? Keurders zullen, net als bij elke andere job, ook wel uit ervaring kunnen inschatten wat ze bij welk voertuig eventueel extra moeten controleren Als je een trekhaak hebt waarvan ze zien dat die gemonteerd is volgens de regel van de kunst en zichtbaar niet veel gebruikt wordt, dan zullen ze "over het bolleke wrijven". Maar zien ze een trekhaak die veel gebruikt wordt en waarvan de bevestiging wat roestig is, dan zullen ze grondiger controleren.
  2. Trostomaat

    Omschakeling naar H-gas

    Het meest recente overzicht kan je vinden op deze pagina. Moest die link niet (meer) werken, surfen naar hier en dan scrollen tot hoofding Van arm naar rijk gas. @Koen C Zoersel is inderdaad ook in 2023 aan de beurt.
  3. Zorgen is misschien wat te sterk uitgedrukt, maar ik zou een idee willen hebben van de reikwijdte tussen 2 stations die ik in de routeplanner van gibgas kan ingeven. Nu als ik voor de zekerheid uitga van een verbruik van 8kg, moet 200 km zeker lukken. Er is dan nog een kleine "reserve" CNG (2kg ongeveer) en tenslotte is er ook nog de benzinetank.
  4. Is er, buiten Muscles en Aardgasrijder hierboven, iemand die ervaring heeft met het verbruik van de 1.5 motor (of de oude 1.4) in combinatie met een aanhangwagen? Ik overweeg met een aanhangwagen (net geen 750 kg) en 3 personen in de wagen naar Oostenrijk te rijden en zou graag willen inschatten of dat "haalbaar" is wat betreft het tanken...
  5. Bij VW loopt de garantie toch echt vanaf de datum van aflevering (staat zelfs op hun website --> Garantie personenwagens).
  6. Trostomaat

    Chinese CNG

    Is dat "chiptunen" dan een soort extra optie "af fabriek" die de verdeler voor België aanbiedt of eerder iets dat je garage zelf voorstelt? Het is maar dat constructeurs bij een garantiegeval waar ze chiptuning opmerken enorm moeilijk doen en garantie weigeren (ik spreek uit ervaring ). Ik zou het daardoor heel vreemd vinden dat een invoerder of verdeler dat standaard zou willen/kunnen/mogen aanbieden. Vraag zeker ook aan je verzekeraar of die je auto, die dan (veel) meer vermogen heeft dan wat er op het gelijkvormigheidsattest staat, nog zal willen verzekeren. De lijst met
  7. Voor de volledigheid, gisteren tankte ik 18,6 kg gas in een (lege) tank van , officieel, 17,7kg. Het was fris buiten, maar het lijkt er toch op dat de vuldruk goed is.
  8. Dan nog lijkt €4000 voor enkel de motor me aan de hoge kant. Misschien dat de autofiscaliteit in Nederland zwaarder doorweegt als je meer vermogen hebt?
  9. Op de Nederlandse Skoda website kan je de nieuwe Octavia (Combi) nu ook configureren met de 1.5 motor met DSG bak op CNG. Jammer genoeg is die wel €6000 duurder dan de versie met basismotor. Op de Belgische website staat er enkel dat de CNG Octavia "Weldra beschikbaar" is...
  10. Dat klopt, maar ik weet hoeveel kilogram gas er gemiddeld in mijn lege tanks kan. Als dat bij dit station (veel) minder zou zijn dan normaal, dan is de vuldruk op het moment van tanken niet ok ( pomp niet correct ingesteld, veel mensen voor mij getankt waardoor de buffervaten van de installatie bijna leeg zijn, ...)
  11. Dit Q8 station (https://www.q8.be/nl/stations/q8-zaventem-0) werd net vernieuwd en daarbij werd er ook een nieuwe, voordien niet bestaande, CNG pomp (2 pistolen - 7 & 8) geplaatst. CNG kan worden getankt aan €0,77/kg, in tegenstelling tot €0,81/kg bij het DATS24 station dat ongeveer een kilometer verder ligt en dus gas (L-gas...) uit dezelfde leiding levert. Wel tof dat beide stations concurreren op basis van prijs Het tanken zelf loopt wel wat vreemd. Bij het begin gaat er ongeveer een halve kilo gas in je tank, waarop er een korte pauze is (ik vermoed dat dan eventuele lekke
  12. Bizar, L-gas is bij mij altijd 90% en H-gas 100%. In Nederland heb ik één keer 80% gehad, maar dat was echt flutgas afgaande op het rijbereik. Misschien dat de kwaliteitssensor anders afgesteld is per model van de VAG groep? (ik rij met een Octavia met de 1.5 motor)
  13. Ik rij met hetzelfde model (de 1.5) en mijn ervaring is dat, buiten het tanken, er niet echt een verschil is met een andere Octavia. Die DSG bak is in het begin wel wennen, maar rijdt heel aangenaam. Normaal rij je in de D(rive) stand en dan schakelt de bak heel snel naar een hogere versnelling zodat het toerental laag gehouden kan worden. In de S(port) stand blijf je langer in lagere versnelling hangen en zou je pedaal wat gevoeliger moeten zijn (volgens de dealer, ik merk geen verschil). Er is geen E stand meer op de 1.5. Duw je het pedaal fors in dan schakelt je bak een versnelling lager (d
  14. Geeft je dealer ook een reden waarom dat niet in naplaatsing kan? Bij sommige merken is het niet mogelijk om een trekhaak te activeren in de computer van je wagen. Je kan/mag dan wel mechanisch de trekhaak installeren, maar soms werkt de elektrische bekabeling/fiche niet, of gaan je parkeersensoren constant piepen omdat ze die trekhaak zien en niet weten dat er een trekhaak is.
  15. Bij mijn wagen (Skoda Octavia) is het heel belangrijk dat het pistool loodrecht op de nippel geplaatst wordt. Let er zeker ook op dat je het pistool in de juiste vertikale hoek plaatst, aangezien de tanknippel soms wat naar boven gericht is. Een "truc" is om zo precies mogelijk voor, en wat verder van de tankautomaat te stoppen. Zo heb je wat meer ruimte en moet je minder worstelen met het pistool, slangen, ...In het begin was dat bij mij de grootste moeilijkheid, zeker omdat een benzine- of dieselpistool, wat veel mensen gewoon zijn, veel meer speling heeft.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...