Ga naar inhoud

Hall of Fame

Populaire onderwerpen

Laat onderwerpen zien met de grootste waardering sinds 25-01-21 in alle gebieden

  1. Volgend bericht naar de Vlaamse Belastingsdienst gestuurd (via hun contactformulier) : Goededag, Ik bezit sind juni 2014 een wagen die op CNG rijdt (en ook op benzine indien de CNG op is). De wagen is af-fabrijek daarmee uitgerust. Dus geen na-plaatsing. Tot hiertoe was ik geen verkeersbelasting verschuldigd. Dit zou zo blijven in 2021 (en verder), zolang de wagen op mijn naam blijft ingeschreven. Dat maak ik toch uit op jullie website : (link toegevoegd) Als ik een simulatie doe op jullie website, komt er toch als resultaat uit, dat ik in 2021 verkeersbelastin
    5 punten
  2. Bezwaar indienen, volgens mij. Ik heb een beetje gegoogeld op hun website : Geen nieuwe vrijstellingen jaarlijkse verkeersbelasting en belasting op de inverkeerstelling meer voor aardgasvoertuigen met maximum 11 fiscale PK of voor plug-in hybride voertuigen De tijdelijke vrijstelling van jaarlijkse verkeersbelasting voor bepaalde aardgas- en plug-in hybride voertuigen loopt af op 31 december 2020 en wordt niet verlengd. Voertuigen op aardgas met maximaal 11 fiscale PK of plug-in hybride-voertuigen met een maximale uitstoot van 50 g CO2 d
    5 punten
  3. Niet zo vaak, maar het werkt wel goed hoor. Was meer een optie (± 150 euro) voor m'n vrouw omdat ze de lengte niet vertrouwde om mee te parkeren Uiteindelijk heeft ze er niet veel mee gereden, wat misschien meteen de goede staat verklaart
    4 punten
  4. Ik ben in 1989 gestart met tweewielers, de eerste motor was een Suzuki GS750E. Daarna een Honda VF1100C., en later een Suzuki TDM850. In 1998 heb ik maar eens mijn autorijbewijs gehaald en een oude Opel Kadett gekocht. Die bleek volledig verrot en toen was het nog interessant om in Nederland een bestelwagen te rijden wegen fiscale redenen. Daarom een Ford Escort gekocht die afkomstig was van ons Nationaal Telecombedrijf. "The Green Machine". Die is vervangen door een Seat Toledo TDI. Vervo
    4 punten
  5. Ik heb nog steeds een kever 😊 Silverbug editie van 1982, is even oud als ikzelf. Daarvoor heb ik er ene gehad van '72. Ik ben al van kleins af grote fan 😀
    4 punten
  6. Goedemorgen, mijn naam is John, ik woon in Beverwijk en ben werkzaam in de zorgsector als ICT projectmanager. Ik heb me als Nederlandse kaaskop geregistreerd op dit forum om bij te lezen over het rijden op CNG. In Nederland zie je veel minder CNG rijders en ook op de verschillende fora is er minder over te vinden. Ik rij sinds vorig jaar met een Skoda Octavia G-TEC die tweedehands is geïmporteerd uit België. Ik kon deze auto betrekkelijk goedkoop aanschaffen en ben er erg tevreden mee. Deze auto is in deze uitvoering nooit verkrijgbaar geweest in Nederland als G-TEC in combinatie met een DSG a
    4 punten
  7. 31 januari 2021 De Zweedse dochteronderneming van Seat, in samenwerking met KonveGas en FordonsGas Sverige (bedrijven die gespecialiseerd zijn in de omschakeling van voertuigen op CNG), heeft zopas een versie op aardgas gelanceerd van haar SUV, de Tarraco 2.0 TSI. Terwijl de auto-industrie zich lijkt te concentreren op elektrificatie (batterijen of brandstofcellen) als onderdeel van de COP 21-doelstellingen om de uitstoot van koolstofdioxide te verminderen, speelt Seat Zweden de kaart van het aardgas. Dit is een logische keuze aangezien Zweden beschikt over een goed ontwikkeld
    4 punten
  8. Nogmaals bevestiging dat bio-CNG het beter doet dan de elektrische wagen en dit over de ganse levensduur. https://www.autogids.be/autonieuws/ecologie/co2-studie-prijst-bio-cng.html
    3 punten
  9. Ik heb niet bewust gekozen voor CNG. Ik kreeg een nieuwe baan waarbij ik de (diesel-)auto van de zaak in moest inleveren en zelf een auto moest aanschaffen. Na veel ellende met een Peugeot weer terug gegaan naar mijn oude liefde: Skoda. Een degelijke auto met goede prijs-kwaliteit verhouding. Na enige maanden speurwerk viel me op dat er een jonge tweedehands te koop bleef staan in het zuiden van het land, blijkbaar was er weinig interesse terwijl er weinig kilometers op de teller stonden en hij rijk was aan opties. Het bleek te gaan om een G-TEC versie. Ik heb me verdiept in de bijkomende kost
    3 punten
  10. Eergisteren een DFSK Fengon met officiële CNG sticker gespot in Geel. Jammer genoeg geen foto kunnen maken. Het was een bordeaux-rode, heel mooie SUV aan de buitenzijde, de achterkant deed me denken aan een Porsche Cayenne.
    3 punten
  11. Vandaag toch iets uitzonderlijk gezien: een VW Caddy Maxi CNG geëscorteerd door twee LPG-wagens ! Vooraan reed een soort Chrysler Voyager op LPG, vlak daarachter de VW Caddy en daar vlak achter een soort Dodge RAM op LPG, allemaal met de officiële sticker. Dat was rond 13:30 uur op de Verbindingslaan N76 in Diepenbeek op coördinaten 50.8836400, 5.4121130 richting Diepenbeek.
    3 punten
  12. De eerste "spottersweek" is een feit. Hieronder een opsomming van wat ik deze week gezien heb, meestal zonder foto...Want al rijdende foto's trekken is niet altijd makkelijk... Dinsdag 09/02: Rond 07H00 's morgens een Seat Ibiza van Proximus op de E40 richting Brussel Rond 08h00 Op de parking van het werk, een Skoda Octavia vorig model (zie foto) Rond 16h00 een Sang Yong XLV CNG geparkeerd langs de weg te Hakendover Alledrie met officiële sticker Woensdag 10/02: Rond 07h00 VW Golf richting E40 Brussel Rond 08h00 VW Caddy van de VAB op de E40 rich
    3 punten
  13. Intussen heb ik de auto terug en ben ik 580 euro lichter. Druksensor (124 euro), klepspoel van tank 1 (kortsluiting) en bedrading, 5u werk, enkele o-ringen en hoppa! Hij rijdt weer goed op gas, maar op benzine schokt hij wat bij het optrekken. Dat was ervoor ook zo, had het alleen nog niet echt gemerkt voor de gas stopte met werken. De reden waarom ik niet veel vertrouwen in de technieker had was: aan de telefoon zei hij dat er 38kg gas in 1 tank kon en dat er maar 0.3% gas in de tanks zat, terwijl ik de auto had binnengebracht en duidelijk vermeld dat de tanks vol waren, maar de meter
    3 punten
  14. Ik ben best veel op de baan. Ik kom ook regelmatig CNG wagens tegen.Vanaf nu zal ik ze hier eens proberen te plaatsen. Om goed te beginnen, een foto van onze eigen wagen. Tot op heden nog door niemand gespot.
    3 punten
  15. Drijfmest als bron van groene waterstof. Dat dierlijke mest niet alleen een probleem is maar ook een waardevolle grondstof, is in de agrarische sector algemeen bekend. Naast het gebruik als meststof voor het telen van gewassen en mestvergisting voor de productie van biogas, zijn er meer mogelijkheden. Uit drijfmest kan bijvoorbeeld waterstof gewonnen worden. Het Duitse bedrijf Graforce heeft een speciale plasmalyzer ontwikkeld voor het splitsen van drijfmest. Door de mest door een hoog frequent elektrisch spanningsveld te leiden (plasmalyse), wordt de mest gesplitst in individuele ko
    2 punten
  16. Off topic + totaal naast de kwestie + reclame + spam : je kan ook de Touran van Jobé kopen , daar zitten ineens al CNG tanks in. https://www.aardgasrijder.be/forum/topic/4129-te-koop-vw-touran-14-tsi-ecofuel-r-line-2011/?tab=comments#comment-36243
    2 punten
  17. Maandag 22 februari 2021, 18:25 CET CNG-wagens voortaan welkom in parking Veemarkt (Kortrijk) Na het uitvoeren van een risicoanalyse en verschillende ventilatiemaatregelen zijn nu ook CNG-wagens welkom in de ondergrondse parking Veemarkt. De vraag om de ondergrondse parking Veemarkt toegankelijk te maken voor CNG-wagens bestaat al een tijdje. Er was echter een positief advies nodig van o.a. hulpverleningszone Fluvia. Die risicoanalyse toonde aan dat er specifieke maatregelen vereist waren om de brandveiligheid te garanderen. Zo waren er
    2 punten
  18. Sorry voor het late antwoord , ik kreeg nergens bevredigende antwoorden niet bij de dealers van Ssangyoung en ook niet bij de gekende plaatsers van CNG installaties , en heb er heel wat gedaan hoor. Bij mij ging het om de Korando Saphire 1.5 automaat CNG, het is uiteindelijk deze wagen geworden maar dan op LPG , ik weet dit is het CNG forum maar wou toch antwoorden , ik doe momenteel 500km op een lpg tank van 50 liters sonbi
    2 punten
  19. Denk het wel, maar ik heb er ook geen, zo'n lelijke sticker komt niet op mijn wagen.
    2 punten
  20. Voor korte ritten van 15 kilometer lijkt me dit verbruik nog niet overdreven hoog. Die 15 kilometer heb je nodig om de motor op temperatuur te krijgen en met het koude weer van de afgelopen tijd zal dat er zeker niet aan bijdragen. Heb je al eens een langere rit gedaan en gekeken wat dat met het verbruik doet? Of de snelheidsregelaar aangezet op een langere weg en gekeken wat dat doet met het actuele verbruik in de boordcomputer? Korte ritjes met koude motor zijn nu eenmaal nefast voor het verbruik. Los daarvan dat enkel en alleen korte ritjes maken ook niet erg bevorde
    2 punten
  21. Nee, goedkoper zult ge niet vinden. Of ge moet naar Tirol in Oostenrijk rijden. De prijs van de CNG bij ARAL in Merl, Groot-Hertogdom Luxemburg (Gaz naturel) is momenteel 0,783 €/kg maar dat is dan wel hoogcalorisch CNG. Wat gij getankt hebt bij Q8 in Zaventem is laagcalorisch CNG. Maar ik vind het heel raar dat die CNG-prijzen van Q8 zo verschillend zijn want ik veronderstel dat die in Zaventem een installatie is van PitPoint.
    2 punten
  22. Q8 in Wilrijk vlakbij R11/E19 op het adres Groenenborgerlaan 24, 2610 Antwerpen, snelle pomp en goede druk. Gisteren, -1 buiten temp, bijna 17kg kunnen tanken. een nieuw record voor mijn 15kgs cng tank! de cng tank stond uiteraard leeg. prijs 0.91/kg
    2 punten
  23. Deze namiddag verscheidene CNG-voertuigen gezien in Genk: 1. Zwarte Skoda Octavia Combi Facelift met officiële sticker aan de A'spect, Jaarbeurslaan 17. 2. Onderstaande Fiat Ducato langs de Rozenkranslaan. 3. Oranje camionette van CNGenk die zakken zwerfvuil aan het ophalen was in Kolderbos. Ik mocht er geen foto van maken van de chauffeur. 4. VW Caddy Maxi van Fluvius op de brug over het Albertkanaal in Langerlo. 5. Witte Fiat Fiorino in de straat Caetsbeek (vlakbij de grens met Schoonbeek). 6. Nog een andere Fiat Fiorino die ik voordien gezien had in Hasselt (ee
    2 punten
  24. Ik wel. Ons vader had een kever 1300 (bj 1968) toen die uitgerangeerd was heb ik daar mee rond het huis gecrost en zo mijn eerste selfmade rijcursus en -ervaring opgedaan. Was vooral nuttig om te leren remmen en rijden in een slijkveld zonder beschikking over ABS, ASR of ESP Mijn broer had een witte kever (bj 1966) als eerste auto, waarmee hij door de slechte wegligging mee uit de bocht is gevlogen en op een appelboom is geknald. Die kever had geen veiligheidsgordels noch airbags... stuur afgebroken en hij n groot litteken en hersenschudding. Dat was dan mijn tweede crossauto. M
    2 punten
  25. niemand met een kever gereden??!!
    2 punten
  26. Allee, proficiat ! Da's nog eens een bak. Voor mensen die je Touran zouden willen kopen is het misschien interessant om te vermelden of die een trekhaak heeft of niet.
    2 punten
  27. 12-02-2021 ... speciale datum, speciale wagen en dus speciale occasie voor speciale vent : zijsprongetje PS: aangezien de A3 'mijn prijs' niet zal opbrengen en ik hem eigenlijk ook niet echt kwijt wil, gaat ie naar 't vrouwtje. Valentijns-kadootje De TOURAN staat dus te koop ...
    2 punten
  28. Ik heb gisteren met hen gebeld. Blijkbaar had een medewerker een kost dubbel geplaatst op de offerte . Kostenraming was herbekeken en zou nu ongeveer 550 zijn (bougieservice, olieservice en CNG-tanks keuren). Offertefoutje van 250€... Hou jullie op de hoogte wat uiteindelijk de factuur zal worden komende maandag.
    2 punten
  29. Zou die van het onderhoud/station niet beter zijn caravan daar zetten. Op het tempo van defecten scheelt dat in reiskosten.😡
    2 punten
  30. Ge zoudt hun telefoonnummer nu toch al moeten opgeslagen hebben op uw smartphone. Dan belt ge van bij u thuis op voorhand (een dag, enkele uren) en dan zegt ge: "En zie maar dat ge daar zijt om zo laat en dat het opgelost is !"
    2 punten
  31. Een tijdje terug bij 55.000 kilometer het onderhoud laten uitvoeren dat normaal bij 60.000 kilometer dient te gebeuren bij Verellen in Geel. Kostprijs daarvan was 431,53 euro. Pollenfilter had ik gevraagd om niet te doen omdat ik dat zelf kan en de remolie zijn ze vergeten uit te voeren of vergeten te factureren (heb ik nog niet nagekeken).
    2 punten
  32. je hebt ook een Nederlandse versie waar het wel goed geschreven staat....... https://dfsk-motors.be/dealers/
    2 punten
  33. Ben even gaan terug kijken op het forum en ben deze post tegen gekomen van @DeNbEiRe_84 Ik heb bezwaar ingediend dus nu afwachten, ik hou jullie op de hoogte.
    2 punten
  34. @Jef164hey jef, Sorry dat het zo lang duurde. Ik heb enkel nog maar een meting gedaan met gas en dat is 4.8l Er zit dus een tank in van 11killo, met een volwaardige benzinetank. Ik heb de Onyx genomen top. met automaat een aanrader. eerdaags ga ik enkel op benzine rijden en dan ga ik zien wat ik verbruik.
    2 punten
  35. Je bent erin, denk ik
    2 punten
  36. Ook bereikbaar zonder 4x4 ? (graptje)
    2 punten
  37. Nu vind ik dat je toch wel overdrijft. Hoe reclame? En spam? Waar slaat dat op? Off topic? Hoe dat? Hij heeft dit onderwerp gestart.
    1 punt
  38. vervang maar die na kat je kan er van vanboven aan heb zo een geval gehad tripje gedaan van 1900 km gedaan en eenmaal de foutcode gehad na vervangen van de 2 sondes opgelost
    1 punt
  39. Het gas geven en remmen doe je nog zelf hé.. enkel de beweging van het stuur wordt overgenomen.
    1 punt
  40. Beste vrienden Ik verkoop mijn VW Golf Variant 1.4 TGI (jawel, de goeie met 15 kg CNG / 50 liter benzine). Zie de aanbiedingen op 2dehands en AutoScout24. De eerste inschrijving is 17/05/2018, dus nog geen 3 jaar oud en heeft momenteel ± 43.000 km op de teller. Naast de foto's in de aanbieding heb ik ook een kleine walkaround gemaakt, die beelden vind je hier. Covid, weet je wel? Over de vraagprijs kan zeker nog onderhandeld worden "voor de vrienden"
    1 punt
  41. @Tom01 dat is een hele lijst
    1 punt
  42. Vorige week in Vorselaar diamantstraat => Iveco daily werk lichte vracht van de gemeente zelf (en nieuw hé, kochten vroeger altijd stokoude Renault/Toyota's).
    1 punt
  43. De kunst (ontwikkeling) bij automatische bakken is om de schakelmomenten zo onmerkbaar te laten verlopen. En dat is dus bij de CVT het geval, eigenlijk heb je geen schakelmomenten, dus 100% onmerkbaar of wel de perfecte automaat. Maar, het traditionele gevoel van autorijden (oplopend toerental bij accelereren) is ook weg. En dat zal iedereen, met name de sportieve rijder, niet even prettig vinden. De CVT heeft een hoog rendement door zijn traploze overbrenging waardoor de motor altijd in een zo gunstig mogelijk toerental draait. Nadeel is dat het toerental van de motor niet in overe
    1 punt
  44. Ik heb zeer goed nieuws voor jou! De verkeersbelasting valt onder de Vlaamse regering en die kan niet "vallen", dat is een zogenaamde legislatuurregering. Enkel de federale regering kan vallen. We zitten dus nog voor enkele jaren goed wat die vrijstelling betreft...
    1 punt
  45. Best eens de simulatie doen op https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie. Het resultaat van mijn CNG-er, ingeschreven in mei 2019, was alvast 0.00 euro 😊!
    1 punt
  46. Zo is het ook in Olliginies (Lessen) aan de afrit van de A8 (aan de magazijnen van Colruyt). https://www.google.be/maps/@50.6785041,3.8655539,3a,37.5y,121.09h,88t/data=!3m7!1e1!3m5!1sT4wEW9CY24qG2i-D_dsmaQ!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DT4wEW9CY24qG2i-D_dsmaQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D75.63673%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192
    1 punt
  47. Nette prijs en niet overdreven. Ik vind de prijzen de laatste tijd vrij hoog bij VW en Audi hoor. Ik heb hier niets op aan te merken, bij deze garage zou ik blijven @JoBé (kijk maar naar het onderhoud van de VW Caddy deze week)
    1 punt
  48. Ik giet nog graag wat olie op het vuur 😉 Deze namiddag om 16:20u LPG gaan tanken bij BRUNO in Brustem: 57,09 liter LPG voor een bedrag van slechts € 20,50. De LPG-prijs was juist gedaald sinds vandaag. Gisteren nog max 0,509/L en vandaag max 0,484/L.
    1 punt
  49. In 1982 werd ik de "hoofd"chauffeur van een witte Mazda 1000 "Notchback" uit 1976. Toen nieuw gekocht door mijn vader en alle kinderen hebben er mee leren rijden. Nieuwe koppeling na minder dan 40.000 km Zelf heb ik de teller van die 40.000 km naar net geen 100.000 km gebracht. Verbruik : zo'n 11 liter per 100 km. Ging niet rapper dan 135 op teller. GPS weet ik niet, want dat bestond nog niet.... (flauww mop) (sorry geen ander foto gevonden van een 2-deur. Ergens zal ik nog wel een foto hebben, maar nog niet digitaal) In 1984 een witte Mazd
    1 punt
Deze hall of fame heeft datum Brussel/GMT+01:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Nieuwe aanmaken...