Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 25-05-24 in alle zones

  1. Vorige week op de E40 ter hoogte van Groot-Bijgaarden achter een Skoda Octavia CNG van de vierde generatie (liftback, huidig model) gereden van Fluxys. Daar ziet ge er niet veel van rondrijden maar het is zoals Urbanus zong tesamen met de Scouts: Wijle zijn de mannen die de gas doen branden. Dan heb ik zaterdag 15 juni toen ik er met de koersfiets voorbijkwam eerst een Audi A3 met CNG-sticker gezien, aangekocht in een garage in Beverst: hij stond ook in Beverst geparkeerd. En kort daarna in de Vogelzangstraat in Beverst heb ik onderstaande gele Fiat CNG gespot van het Agentschap Wegen en Verkeer.
    3 punten
  2. Van wat ik kan afleiden uit de websites van de garages zijn het vaak werkbusjes, zoals onderstaande 2 varianten.
    3 punten
  3. Net gaan tanken in Londerzeel. Vandaag stopte de pomp weer op 23,45 kg. ( nl max 25 kg) Bij een 2e beurt kon er nog 3,35 kg bij en verscheen FULL op de pomp. Daar nog nooit gezien. De prijs is inderdaad 1,20 euro/kg met de korting +/- 1,08, Hallo Dats . Het blijft voor mij omwegje waard.
    2 punten
  4. Zaterdag 1 juni om 20.15 op parking van de hockeyclub BlackBirds in 2240 Massenhoven : witte Fiat 500 L deelauto van de gemeente Schoten. Gemeentelijk autodeelproject De gemeente Schoten heeft een eigen wagenpark. Omdat de wagens na de kantooruren stilstaan, deelt Schoten twee energiezuinige dienstauto's (op CNG en benzine) met zijn inwoners. Tegelijk een oplossing om kosten te besparen en duurzame mobiliteit in de gemeente te bevorderen. Wens je meer informatie over het gemeentelijk autodeelproject? Bekijk de handleiding. Voor je langsgaat bij de milieudienst, kan je alvast een kijkje nemen in de overeenkomst en het huishoudelijk reglement. https://www.schoten.be/wonen-en-werken/mobiliteit/deelmobiliteit/deelwagens
    2 punten
  5. Mijn grootste afnemers van CNG-stickers zijn de garages met Iveco in hun gamma. Gisteren weer een bestelling voor 20 stickers ontvangen.
    2 punten
  6. Je kan het ook bij aanvraag direct meegeven dat je CNG gaat tanken en de korting wil. In België zijn er inderdaad niet zoveel plaatsen waar je korting krijgt. Ik weet enkel van Veurne en Londerzeel, en blijkbaar ook Kallo.
    1 punt
  7. Total Hoboken: 1,40 (gisteren)
    1 punt
  8. Als ik daar een foto met 360° gemaakt zou hebben, dan zou je het begrijpen: er zijn daar namelijk wegenwerken in die straat (Maastrichtersteenweg, Tongeren). Daardoor is het onmogelijk om je voertuig op een andere manier te parkeren. En of die blauw gespoten kasseien daadwerkelijk op een gehandicaptenplaats duiden, dat weet ik niet: in feite speelt dat geen rol in deze situatie want enkel bewoners mogen daar met hun wagen komen. De wegenwerken zijn overigens nog niet beëindigd op dit ogenblik.
    1 punt
  9. https://www.ttm.nl/fleet/fleetmanagement/50-volvos-fh-op-bio-lng-voor-ab-texel/160984/
    1 punt
  10. DEZE bus was overduidelijk CNG
    1 punt
  11. Woensdag op de De Tyraslaan in Neder-Over-Heembeek : een lijnbus van de MIVB op CNG : Voorzien van groene stickers en de slogan "Deze bus rijdt op aardgas, op weg naar een beter milieu". Het was een product van IVECO.
    1 punt
  12. Een rijschool da parkeert (zie spiegel) op een gehandicaptenplaats + deels op fietspad ... Ik zou zeggen ni doen. Blijkt het Rijschool Goossens te zijn, waar ... IK ook heb leren rijden
    1 punt
  13. Juist gekopieerd van de website van GibGas (met automatische vertaling dus kunnen fouten instaan) Dinsdag 20 februari 2024 | 14:08 uur Een krachtig signaal: DHL blijft vertrouwen op BioCNG! Ondanks veel aankondigingen en beloftes voor de toekomst zijn alternatieven voor klimaatschadelijke diesel in de praktijk tot nu toe moeilijk te vinden voor de logistieke en scheepvaartsector. Behalve voor mobiliteit met brandstoffen op basis van biomethaan, dus BioCNG en Bio)LNG. Niet alleen is er openbare infrastructuur voor korte en lange afstanden, er zijn ook geschikte voertuigen en opbouwsystemen beschikbaar. Daarom zet DHL nog meer in op dit klimaatvriendelijke alternatief dan voorheen. De klimaatverandering wacht niet; het is ook beter om de emissiedoelstellingen in het wegvervoer vandaag te halen dan overmorgen. DHL laat hier zien hoe verder te gaan om het tempo op te voeren: Met nog eens 178 BioCNG-vrachtwagens breidt het bedrijf zijn bezorgvloot uit naar ruim 450 zware vrachtwagens met de milieuvriendelijke CNG-aandrijving! Voordeel door CNG-technologie De duidelijke reden: deze technologie is momenteel het meest volwassen en de beschikbaarheid van voertuigen en infrastructuur is zeer hoog in vergelijking met andere alternatieve aandrijvingen. Hierdoor worden omgevingsgeluid, verontreinigende stoffen zoals roetdeeltjes en stikstofoxiden zoveel mogelijk beperkt. Dankzij BioCNG daalt ook de CO2-voetafdruk met ruim 90% – goed voor mensen in steden en op het platteland. Maar naast de voordelen voor klimaat en milieu is er nog een niet te onderschatten voordeel: de kostenkant. Gezien de hoge kilometerstand worden de extra aanschafkosten van deze voertuigen binnen een beheersbaar tijdsbestek gecompenseerd door aanzienlijk lagere bedrijfskosten in vergelijking met dieselmotoren. Er is geen vergelijking met de enorme kosten die zouden worden gemaakt voor vrachtwagens met elektrische of zelfs H2-aandrijving, om nog maar te zwijgen van het gebrek aan infrastructuur. De juiste oplossing voor stad, platteland en over land De divisie Post & Parcel Duitsland maakt voornamelijk gebruik van vrachtwagens met een vaste bakopbouw en andere met een wissellaadbakchassis. De nieuwe CNG-voertuigen worden voornamelijk gebruikt in het inter-hubverkeer bij DHL-pakketcentra, voor het ophalen van klanten en bij bezorgingsactiviteiten in de binnenstad naar postkantoren, waardoor ze een belangrijke bijdrage leveren aan het koolstofvrij maken van het goederenvervoer over de weg. Voor kortere afstanden en dagtochten beschikt de boxbody-versie (9 liter motor / 340 pk) over een BioCNG-toevoer van 160 kg, wat een actieradius tot 670 kilometer mogelijk maakt. De vrachtwagens met wissellaadbakchassis zijn nog krachtiger (13 liter motor/460 pk) en hebben een totale tankinhoud van 240 kg BioCNG. Je legt de ritten af in het interknooppuntverkeer en legt ca. 1000 km af met de brandstofvoorraad. Beide CNG-motoren voldoen aan de nieuwste Euro VI-norm. Toekomstbestendig partnerschap Om zo onafhankelijk mogelijk te zijn, investeert DHL ook in de eigen tankstationinfrastructuur. In de toekomst zullen bij elf strategisch gelegen DHL-pakketcentra vrachtwagens worden voorzien van BioCNG uit rest- en afvalmaterialen. Hierdoor is het transport vrijwel klimaatneutraal, maar afhankelijk van de samenstelling van de biologische grondstoffen kunnen de vrachtwagens zelfs klimaatpositief rijden. Als brandstofleverancier werkt DHL samen met OG Clean Fuels, die ter plaatse de BioCNG-tankstations op de boerderij exploiteert. DHL laat zien dat transport en klimaatbescherming samengaan. Als je het goed doet, zelfs vandaag nog. Auteur: gibgas_Frank Wolter
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Brussel/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...