Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de A3 g-tron besteld 11 jan, vermoedelijk 15 mei in Brussel. Heb nog geen nieuws gekregen, ook niet de code om de productie te volgen... ik vrees ook voor de wachttijd, lees hier dat alles stil ligt, voor alle modellen zelfs! Hopelijk geen annulatie of snel nieuws ! 

Geplaatst:
59 minuten geleden, Frédérique zei:

Ik heb de A3 g-tron besteld 11 jan, vermoedelijk 15 mei in Brussel. Heb nog geen nieuws gekregen, ook niet de code om de productie te volgen... ik vrees ook voor de wachttijd, lees hier dat alles stil ligt, voor alle modellen zelfs! Hopelijk geen annulatie of snel nieuws ! 

Hallo Frédérique, welkom op het forum.

Er bestaat ook een Duits aardgasrijderforum. Ik vermoed dat je ook Duits verstaat want vanaf gisteren, 13 maart, kan je de situatie meevolgen op de pagina die nu nummer 43 heeft (onderwerp: Audi A4 Avant g-tron). Daar wordt ook gesproken over de Audi A3 g-tron: http://www.erdgasfahrer-forum.de/viewtopic.php?p=162273#162273

es ist zwar ein Zulieferer von Audi für CFK-Teile insolvent, aber der fertigt m.W. nicht die Tanks, außerdem läuft bei dem die Produktion trotzdem weiter.
Normale Zulieferprobleme werden in der Regel innerhalb kürzester Zeit (max. 1 bis 2 Wochen) behoben, (und mir ist auch kein Streik bei dem Tankfertiger bekannt).
Also muss es etwas gravierenderes sein, sonst würde man ja auch fertige Autos nicht zurückhalten.
Auch das Statement zum Partikelfilter ist wenig glaubhaft, das war ja nun auch schon länger bekannt, dass die Abgasnormen sich ändern.

Ich bleibe dabei, es gibt ein Problem mit einem sicherheitsrelevanten Bauteil, und dass man dabei lieber verärgerte Kunden riskiert, als einen Schadensfall ist verständlich und nachvollziehbar.
Aber irgendwie sollte es doch ein vermutlich gutbezahlter Kommunikationsmanager schaffen, das ordentlic und verständlich ohne Imageschaden rüberzubringen.
Das Bemühen um ein sicheres Produkt wird vom Kunden im allgemeinen trotz allem positiv aufgenommen.
Im Sinne des "Code of Conduct", das ist meine pers. Meinung
Gruß
Hans

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

Ik denk niet dat het de tanks zijn. 

Want de A3 heeft x-perion flessen en de A4 en A5 hebben een ander merk flessen. Naam ben ik even kwijt, dacht uit Oostenrijk. 

Geplaatst:

Dank u wel voor u antwoord en de verwelkoming!

ik heb bij jullie de aardgassticker besteld en ook al ontvangen. 

Bedankt voor de Duitse site mee te sturen, dan kan ik daar ook meevolgen.

het zal idd afwachten zijn tot ze met meer duidelijkheid komen...

Geplaatst:

Volgende info kreeg ik van een bezoeker via een emailcontact:

Een gebruiker heeft een bericht gestuurd via het contactformulier.

Info over leveringstermijnen Audi A4 - A5 op CNG  15/03/2018:

U heeft onlangs bestellingen geplaatst voor wagens Audi g-tron. We wensen u te feliciteren en te bedanken voor uw keuze voor het merk Audi.

Audi AG informeert ons dat er onverwachte toeleveringsproblemen zijn bij enkele leveranciers van onderdelen voor dit model. Omwille van deze reden kan de Audi g-tron niet geassembleerd worden op dit moment. We moeten u dus een vertraging melden wat betreft de levering van uw nieuwe Audi en kunnen ons op dit moment nog niet definitief uitspreken over een nieuwe levertermijn.

We willen graag onderstrepen dat de concessiehouder, in geen enkel geval verantwoordelijk is voor deze situatie.

Zodra deze situatie genormaliseerd is zullen de wagens die in bestelling zijn, waaronder uw wagen, met prioriteit geproduceerd worden. Uw concessiehouder zal u steeds op de hoogte houden van de evolutie van de situatie.

In naam van Audi Import België vragen wij u ons te willen verontschuldigen voor het ongemak veroorzaakt door deze vertraging en bedanken u voor uw vertrouwen.

We verzekeren u dat we, samen met uw concessiehouder, alles in het werk stellen om u zo snel mogelijk te laten genieten van uw nieuwe wagen.

Met vriendelijke groeten.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Ik heb in december een A4 G-tron besteld, na een carrière op diesel was het tijd voor gas.

Levering was toen begin maart aangekondigd, maar helaas...

De dealer heeft me laten weten dat de leveringen (minstens?) drie maanden achteruit geschoven zijn. Voor midden tot eind juni hoef ik de wagen dus niet te verwachten.

Hij sprak van een 300-tal getroffen wagens in België.

Het valt nog te bezien of importeur D'ieteren zich "commercieel" opstelt, en of ze alles naar de dealers schuiven - er zijn namelijk extra kosten en problemen door deze niet-levering.

Ik verwacht een voorstel van mijn dealer binnen de week... ben curieus.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

A5 g-tron besteld medio jan. 2018 in exclusive line kleur. Lev.termijn op bestelbon 31/7, maar toen ik enkele dagen terug informeerde bij de garage naar productiedatum kreeg ik volgend mailtje:

Beste Johan

Ik heb zonet met Audi Import aan de telefoon gehangen wat betreft de productie van je wagen, aangezien ik in de systemen nog steeds geen datum zag.

Wegens een probleem bij een van de toeleveranciers wordt de productie van alle g-tron modellen (A4 en A5) pas terug opgestart in juni.

Momenteel staat productie van jouw A5 gepland (onder voorbehoud – kan nog wijzigen naar voor) voor week 30 (= week van 23 juli).

Dit wil zeggen dat in principe de levering zou kunnen plaatsvinden eind augustus ten laatste.

Ik volg de info die wij van de fabriek verkrijgen van nabij op en hou je op de hoogte van zodra meer info.

Alvast onze excuses voor de vertraging.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mijn A5 g-tron moest normaal op 12 februari geleverd worden. Een week nadien kreeg ik info van dealer dat levering niet kon doorgaan en dat vertraging een aantal weken ging duren, zeker geen maanden  had hij letterlijk gemaild. Ik heb toen als tijdelijke vervangwagen een A3 gekregen. Twee weken geleden heb ik dealer zelf moeten inlichten dat levering pas in Q3 ging plaatsvinden, hij wist nog van niets zei hij. Ik heb toen gevraagd om een grotere vervangwagen aangezien onze buggy niet in koffer A3 past, wij hebben ook vakanties gepland met de wagen en met 4 personen krijgen wij nooit alles in een A3. Initieel was er sprake van een aantal weken maar nu is het een half jaar...

Vandaag krijg ik onderstaande reactie van dealer:

"Ik contacteer je graag in verband met de vervangwagen.

We zijn momenteel bezig met de status van de levertermijn van elke CNG-wagen.

D'Ieteren gaat ook nog een schrijven uitsturen met informatie.

Echter krijg ik via de invoerder geen goedkeuring om de upgrade te doen naar een Audi A4 avant aangezien zij de A3 sportback gratis ter beschikking gesteld hebben.

Iets wat ik heb kunnen afdwingen door kort op de bal te spelen.

Hetgeen we wel kunnen aanbieden en daar maken al enkele klanten gebruik van is dat wij de kostprijs van de lease van een A3 aftrekken van die van de A4 avant dit is een meerprijs van 200 € excl. BTW / maand (eigen bijdrage).

Graag benadruk ik dat wij ons uiterste best doen om de service optimaal te houden ondanks de situatie die zich nu voor doet."

Moeten ze mij geen gelijkwaardige wagen aanbieden dan degene die ik besteld heb? Heb de indruk dat dealer lucratief probeert te zijn. Hij doet ook steeds alsof hij de vervangwagen voor mij heeft afgedwongen en niet iedereen er een krijgt. Is trouwens een dealer uit Limburg, ik moet niet zeggen over wie het gaat zeker...

• Vind ik leuk 1
  • Triest 2
Geplaatst:

Naam van de dealer hoef je niet te melden, het is wel inderdaad al een geste om een vervangwagen ter beschikking te stellen aan de klant, niet iedereen heeft dit en ze zijn het niet verplicht om te doen.

Het is dus inderdaad een commerciële geste. Je kan altijd onder de aankoop uit als je vindt dat de verkoopsvoorwaarden worden geschonden door d'Ieteren...

Het is een zeer jammere zaak dat de levertermijnen dermate hoog zijn geworden :(

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
2 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Naam van de dealer hoef je niet te melden, het is wel inderdaad al een geste om een vervangwagen ter beschikking te stellen aan de klant, niet iedereen heeft dit en ze zijn het niet verplicht om te doen.

Het is dus inderdaad een commerciële geste. Je kan altijd onder de aankoop uit als je vindt dat de verkoopsvoorwaarden worden geschonden door d'Ieteren...

Het is een zeer jammere zaak dat de levertermijnen dermate hoog zijn geworden :(

De naam van de dealer wordt hier wel vermeld: DELORGE.

Wat is dat nu!

Trouwens, ben jij 100% zeker dat het niet in het verkoopscontract staat dat de dealer of D'Ieteren wel degelijk verplicht is om een vervangwagen te leveren?

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

Er staat niet letterlijk in dat je een vervangwagen krijgt.

Wel staat er in dat wanneer de levertermijn met meer dan 25% wordt overschreden je recht hebt om de verkoopovereenkomst te ontbinden en dat je een vergoeding kan eisen die overeenkomt met de werkelijk opgelopen schade, deze schadevergoeding mag max. 15% van de totale verkoopprijs van de wagen bedragen. 

Deze schade lijkt mij oa de kost om zelf een vervangwagen te regelen tot dat je over jouw wagen kan beschikken. Aangezien je een A5 besteld hebt lijkt het mij logisch dat je als vervangwagen een gelijkaardige wagen mag nemen om jouw schade te berekenen...

Geplaatst:
Op 3/24/2018 om 19:28, Aardgasrijder zei:

Toch misschien een paar bemerkingen maken:

- Vervangwagen is geen geste maar dealer doet dit om te voorkomen dat je je contract verbreekt en een schadevergoeding eist. Een vervangwagen kost D'ieteren quasi niets in vergelijking met een eventuele schadevergoeding.

- De verkoopsvoorwaarden zijn geschonden, levertermijn is ondertussen al meer dan 25% overschreden.

- Het probleem is niet echt dat levertermijnen hoog zijn geworden. Mijn wagen staat al 1,5 maand klaar in de Audi-fabriek in Duitsland maar mag niet uitgeleverd worden wegens kwaliteitsproblemen. Auto staat daar gewoon op de parking te roesten en voor hoe lang nog?

Geplaatst:
2 uren geleden, wout zei:

Auto staat daar gewoon op de parking te roesten en voor hoe lang nog?

Zo snel roest nen auto tegenwoordig niet tenzij er een probleempuntje op carrosserievlak zou zijn maar dan nog zou het geen verschil maken, hij zou ook roesten mocht hij thuis voor de deur staan.

Enige verschil zou zijn dat je er ook al roestend mee zou kunnen rijden.

• Hahaha 1
Geplaatst:

Dealers hebben meestal maar kleine marge om mee te spelen. Maat van mij had vorig jaar ook leverproblemen (met A4 g-tron) en die heeft van alles geprobeerd (achteraf) als compensatie maar Delorge hield been stijf.

En D'Ieteren is dan weer groot en arrogant... Audi verliest hier toch wat van haar pluimen, vind ik.

• Triest 1
Geplaatst:
5 uren geleden, ChristianBoodts zei:

Dealers hebben meestal maar kleine marge om mee te spelen. Maat van mij had vorig jaar ook leverproblemen (met A4 g-tron) en die heeft van alles geprobeerd (achteraf) als compensatie maar Delorge hield been stijf.

En D'Ieteren is dan weer groot en arrogant... Audi verliest hier toch wat van haar pluimen, vind ik.

De marges voor dealer liggen inderdaad laag. Nu, zij zijn maar een tussenpersoon (net als D'Ieteren). Het is Audi zelf die over de brug moet komen. Als zij beloven een auto binnen 2,5 maanden te kunnen leveren kunnen ze er niet zomaar 10 maanden van maken. Als dit door omstandigheden wel zo is moeten zij hun verantwoordelijkheid nemen (zeker als premium autobouwer...)

De dealer blijft natuurlijk wel ons aanspreekpunt.

Op het Duitse forum is er trouwens al aangegeven dat al de kosten door Audi worden gedragen. Mijn dealer heeft telefonisch ook al aangegeven dat zij op hun beurt budgetten krijgen van D'Ieteren. Natuurlijk willen zij dit zo goedkoop mogelijk oplossen (begrijpelijk).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 uren geleden, wout zei:
De marges voor dealer liggen inderdaad laag. Nu, zij zijn maar een tussenpersoon (net als D'Ieteren). Het is Audi zelf die over de brug moet komen. Als zij beloven een auto binnen 2,5 maanden te kunnen leveren kunnen ze er niet zomaar 10 maanden van maken. Als dit door omstandigheden wel zo is moeten zij hun verantwoordelijkheid nemen (zeker als premium autobouwer...)
De dealer blijft natuurlijk wel ons aanspreekpunt.

Op het Duitse forum is er trouwens al aangegeven dat al de kosten door Audi worden gedragen. Mijn dealer heeft telefonisch ook al aangegeven dat zij op hun beurt budgetten krijgen van D'Ieteren. Natuurlijk willen zij dit zo goedkoop mogelijk oplossen (begrijpelijk).

Als het een troost mag zijn: ik ben heel tevreden van mijn g-tron [emoji41][emoji846]

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst:

Beste leden,

ik ben zelf ook een getroffen koper. Heb een A5 G-Tron besteld in de eerste helft van januari. Heb pas vandaag, na meermaals aandringen voor een definitieve leveringsdatum (die mondeling was meegedeeld voor eind april, maar moet de bestelbon nog eens nakijken) het bericht gekregen dat de levering van de wagen voor 'een nog onbepaalde tijd' is uitgesteld. Telefonisch hebben ze wel eind 'oktober' laten vallen, wat dus de volle 6 maanden later zou zijn.

Ben hier zelf totaal niet over te spreken, aangezien ik anders nooit deze wagen zou besteld hebben. Ga ook schade lijden, want moet mijn huidige wagen eerste helft van 2018 verkopen, aangezien dat een cabrio is en niemand een cabrio in oktober koopt (wat dus geen probleem zou zijn hadden ze me verzekerd, want levering April).

Verder werd in de e-mail enkel vermeldt dat er bekeken wordt of een eventuele compensatie mogelijk is, maar dit zonder enig concreet voorstel.

Kortom, ik voel me hier dubbel bekocht! Weet er iemand waar we wettelijk recht op hebben als compensatie ?

Zijn er mensen het idee genegen hier samen mee naar de ombudsman of een consumenten magazine zoals Test Aankoop te stappen?

Mvg

• Vind ik leuk 2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...