Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is inderdaad mooi, maar ik heb ze niet beschikbaar in de shop, omdat ze niet voldoen aan de belgische wetgeving.
Zorg er wel voor dat je altijd eentje in groene kleuren in je wagen hebt liggen als je problemen krijgt bij de keuring ;)

Dat blauw staat goed bij het B-kenteken.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
2 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Is inderdaad mooi, maar ik heb ze niet beschikbaar in de shop, omdat ze niet voldoen aan de belgische wetgeving.
Zorg er wel voor dat je altijd eentje in groene kleuren in je wagen hebt liggen als je problemen krijgt bij de keuring ;)

Dat blauw staat goed bij het B-kenteken.

Ja, Ik heb de officiële sticker in mijn handschoenkastje liggen ?.

inderdaad en dan heb je ook nog de blauwe blue motion lijn van voor op de auto.

Beetje in dezelfde kleur blijven ?.

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1
Geplaatst:
7 uren geleden, muscles zei:

O wee, als ze u daar mee pakken, dan gaat ge wat meemaken ?

O ja ??? 

O nee! ?

2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2019 NIU NGT ( E-scooter )
2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"

Geplaatst:

Heeft hier iemand al geprobeerd die sticker met statische cellofaan aan de binnen- of buitenkant van het raam proberen plaatsen en hiermee naar de keuring proberen gaan? Ik zie er echt tegenop om die sticker op mijn wagen te kleven voor de keuring. 

Geplaatst:

Een klein randje plakband doet de job ook hoor :D
Als het 1 mm overlapt op je venster valt het zelfs niet op.

Geplaatst:

Beste experten CNG,

In februari heb ik een FIAT QUBO op CNG 2dehands kunnen kopen.

In juli is deze auto 4 jaar oud.

Moet dan gekeurd (CNG tank eerst technisch) nadien "gewone" autokeuring in een station.....

Mede dankzij jullie blog weet ik dat alles reeds....

Echter deze (auto heeft een oorspronkelijk in de fabriek ingebouwde CNG tank)en:

heeft GEEN CNG-sticker.

Ik vermoed dat bij de inverkeersstelling in België 'iets minder dan 4 jaar geleden deze sticker misschien nog niet verplicht was??

Via de FIAT-dealer is deze auto in het verkeer gekomen.

Ik ben de tweede eigenaar....

Er staat wel een oorspronkelijke vermelding Natural Power met hele mooie letters op de achterkant van de auto.

DUS:

Is deze sticker werkelijk verplicht of krijg je die pas als de auto (na 4 jaar) pas zijn eerste keuring in België krijgt?

Ik zal deze sticker "krijgen" als deze auto binnenkort gekeurd gaat worden (technisch??)

Wie herkent dit??

Geplaatst:
5 uren geleden, CNG geluk zei:

Is deze sticker werkelijk verplicht of krijg je die pas als de auto (na 4 jaar) pas zijn eerste keuring in Belgie krijgt?

Ik zal deze sticker "krijgen" als deze auto binnenkort gekeurd gaat worden (technisch??)

Welkom op dit forum.

Deze groene, ruitvormige sticker is wel degelijk verplicht vanaf eerste inverkeersstelling. Althans in ons land ?

In principe had deze sticker er dus reeds meerdere jaren op moeten hangen.

Gelukkig kan je deze sticker makkelijk aankopen als je hier klikt.

Veel succes met je CNG wagen!

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Geplaatst:

Zonder die officiële sticker is je wagen afgekeurd.

Tevens moet je de CNG tank(s) op voorhand laten nazien door een erkende technieker. Dus voor dat de wagen 4 jaar oud is.

Check ook of de R110 sticker wel degelijk in je wagen geplakt is, zo niet: afgekeurd.

Geplaatst:

@wimdc normaal gesproken vanaf 2010 heeft iedere wagen dit, echter zijn er gevallen bekend van wagens uit het buitenland die deze R110 sticker niet hadden.

In België is deze wederom verplicht, in andere Europese landen zijn de regels hier blijkbaar weer minder streng.

Geplaatst:

Wordt deze R110 sticker na de eerste cng keuring of door de constructeur aangebracht ?

Bij onze nieuwe Caddy maxi vind ik deze niet terug, het etiket van de bandenspanning is ook niet aanwezig blijkbaar heeft men dit vergeten.

Geplaatst:

bij caddy staat bandenspanning op de stijl van gordel,samen met bandentype

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Geplaatst:

@dirk789 kijk eens in de deurstijl waar ook je chassisnummer staat? 

110R sticker.jpg

Ofwel links als je de bij de motorkap kijkt.

R110 VW Touran.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Hoe zou de keuring reageren als ik mijn dieselwagen laat keuren met een CNG sticker op mijn achter ruit ?

Het idee alleen al lijkt mij super leuk ?

Iedereen die nog geen CNG wagen heeft kan aan deze ludieke actie meedoen ( ook diegenen die een extra wagen hebben zonder CNG ).

aangepast door Lage Emissie Zone
  • Hahaha 2

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst: (aangepast)

Gevonden, is geen afzonderlijke sticker maar deel van deze.

Had beter mijn bril opgezet ?

Bandenspanning zal ik eens navragen in de garage, dat vind ik zelf met een vergrootglas niet terug.

Bedankt

caddy R110.jpg

aangepast door dirk789
Geplaatst:

Belgie =moeten,verplicht,verboden,boete,gasboete..................enz,ik word er zo moe van .

De groene sticker is inderdaad verplicht in Belgie , behalve voor Minister van verkeer , Weyts .Die rijd met een blauwe !

Ik ben ooit naar de TC geweest voor een overbodige keuring van een "af-fabriek" geplaatste trekhaat , met een gecopieerde cng-tekening van het i-net , geprint op een  A4 blad , op de binnenkant van achterruit geplakt .

We hadden toen nog geen forum ?waar je alles ,conform de wet,voor een prikje kon kopen ?.

Ik ben er goedgekeurd doorgekomen.Ze hadden zelfs meer aandacht voor mijn A4 blad dan voor mijn trekhaak en we hebben dan ook een discutie gehad gedurende 3/4u of het toch niet LPG was wat er moest opstaan.

Maar, toegegeven , jouw sticker past veel beter met de rest.

20160207 zafira cng sticker.jpg

• Vind ik leuk 2

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

• 2 weken later...
Geplaatst:

@dirk789 die sticker ga ik eens opzoeken. Ik vind niet meteen die sticker met 110R en heb voor mijn Caddy Maxi dus eentje aan mijn dealer gevraagd. Ik heb zo'n witte gekregen en die onder de motorkap geplakt. Ik had me niet aan zo'n zwarte als de jouwe verwacht en heb er dus waarschijnlijk overheen gekeken. Ben toch eens benieuwd

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Geplaatst:
17 uren geleden, JJR zei:

@dirk789 die sticker ga ik eens opzoeken. Ik vind niet meteen die sticker met 110R en heb voor mijn Caddy Maxi dus eentje aan mijn dealer gevraagd. Ik heb zo'n witte gekregen en die onder de motorkap geplakt. Ik had me niet aan zo'n zwarte als de jouwe verwacht en heb er dus waarschijnlijk overheen gekeken. Ben toch eens benieuwd

Alle deuren van je auto opendoen en dan opnieuw kijken. Op welke plaatsen hangen de deuren vast aan je wagen? Meestal bevindt dat stickerplaatje met 110R zich ofwel aan de linkerkant ofwel aan de rechterkant "in het midden".

plaats_van_stickerplaatje-110R.png

• Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...