Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Tommelein

Stef

Aanbevolen berichten

Net in de krant gelezen dat minister Tommelein zijn Tesla gaat inruilen voor een hybride.

De reden hiervoor is dat hij regelmatig meer dan 300 km moet rijden en dat de Tesla dit niet haalt.O.o

Ik heb hem dan maar een mailtje gestuurd met de voordelen van CNG ipv een hybride die toch vooral op benzine zal rijden.

Ik heb ondertussen maar eens gevraagd als ij over groene wagens praat het CNG verhaal niet te vergeten.:D

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Elektrische wagens met een batterij zie ik verdwijnen ( te lage actie radius en dure elektriciteit om de batterij te laden ) en wagens op waterstof daar heeft men 95% aardgas nodig om de waterstofbrandstofcellen te fabriceren.

Ik ben benieuwd wat men nog uit de kast gaat halen maar ik ben van mening wanneer men diesel verbant de enige volwaardige vervanger aardgas is of kortweg CNG; geen LPG want deze laatste mag men al niet gebruiken om ondergronds te parkeren.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tommy was net te gast bij "Van Gils & Gasten" ...
Heb het begin wel gemist (vanwege blijkbaar veranderde programmatie >:(), maar 't ging weeral alleen over elektrische wagens : dè toekomst! (Tot 3 keer toe bevestigd :()
Zullen we allen een mailtje sturen naar Van Gils om ook Aardgasrijder eens uit te nodigen? :D 

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha mijn server draait nu al soms al op volle toeren.
Mensen vinden de weg goed naar de blog en het forum hoor, daarvoor moet ik niet in een praatprogramma gaan zitten, dat laat ik over aan de meer charismatische personen in deze maatschappij ;)

• Vind ik leuk 2

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha daar komen die facebookbezoekers vanaf op dit moment B|

Jawel de website mag altijd vermeld worden, zeker het forum xD

Het is lekker druk, ik kan niet bijhouden met volgen en reageren, de laatste week is er veel meer activiteit

• Vind ik leuk 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de activiteit. Ik ben mijn achterstand aan het inhalen tijdens mijn ziekteverlof. Misschien brengt de griepepidemie de mensen uiteindelijk wel tot bij CNG B|

aangepast door JJR
type-fout / slechte functie van toetsen

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JJR zei:

Ik ben mijn achterstand aan het inhalen tijdens mijn ziekteverlof. 

B| Moeten we je dan geen beterschap wensen ??? :D

(Gezondheid!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, JJR zei:

Sorry voor de activiteit. Ik ben mijn achterstand aan het inhalen tijdens mijn ziekteverlof. Misschien brengt de griepepidemie de mensen uiteindelijk wel tot bij CNG B|

Je hoeft toch geen sorry te zeggen als je een bericht op het forum plaatst :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen antwoord gekregen van het kabinet van Tommelein.

De viceminister-president heeft mij gevraagd uw email te beantwoorden.

Allereerst wil minister Tommelein jullie van harte bedanken voor jullie milieuvriendelijke wagen. Aardgas vormt een mooi alternatief in deze overgangsperiode, waarbij we van de klassieke wagens op fossiele brandstoffen naar zero-emissievoertuigen gaan.

Op de website www.milieuvriendelijkevoertuigen.be kan u zien dat ook CNG-wagens worden gepromoot. Echter, ligt de voorkeur steeds bij auto’s zonder uitstoot. Het draagvlak en de technologie staan voor deze wagens nog niet volledig op punt waardoor er extra “promotie” nodig is. Dit is bijvoorbeeld zichtbaar door de zero-emissiepremie of het spreidingsplan dat tegen 2020 voor 5.000 extra laadpunten moet zorgen in Vlaanderen.

Tevens worden alle milieuvriendelijke voertuigen, zoals u wellicht wel weet, gesteund door middel van de vrijstelling van de verkeersbelasting en BIV.

Dus als ik het goed begrijp is het belangrijk dat je vanachter aan de wagen geen uitstoot mag hebben, dat deze stroom dan door centrales ergens moet geproduceerd worden, dat kan dan geen kwaad??? In de jaren 90 mocht je nochtans geen elektrische verwarming in de woning plaatsen omdat je meer kwh gas verbruikte om 1 kwh elektriciteit te maken. De uitleg zal wel zijn dat die wagens door zonnepanelen worden opgeladen.

Begrijpe wie kan!

• Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen uitstoot... Toen ik vorig jaar mijne nieuwe elektrische fiets kocht kreeg ik op het werk ook een hoop commentaar dat ze voor al die elektrische voertuigen nog een extra kerncentrale zouden moeten open doen:D. Ik heb dan maar direct geantwoord dat dit voor mij niet geld aangezien ik elektriciteit afneem van Ecopower en dit is 100% groene stroom (wat van veel andere leveranciers niet kan gezegd wordeno.O)

Ik heb de overweging van een elektrische auto aan te schaffen ipv de diesel sandero wel gedaan maar ik zie mezelf nog niet in zo'n elektro ding met een flinke aanhanger vers gezaagd brandhout het bos uitbollen.

Als het puur voor ww zou dienen dan zou dat natuurlijk wel lukken. Maar dan is de investering in een elektrische fiets toch veel rendabeler :D

• Vind ik leuk 2

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Link naar reactie
Delen op andere sites

U begrijpt het goed.

Het enige dat telt is de door Europa opgelegde emissienorm. De rest kan niemand in de politiek wat schelen.

Zo ook het ganse idee achter het verkopen en kopen van uitstoot rechten. Zoiets kan enkel door een politiek brein bedacht worden.

En het enige waar het werkelijk om draait is... GELD!!!

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow, ze worden wakker !

http://www.demorgen.be/economie/gastank-inbouwen-en-toch-niet-gebruiken-tot-18-000-euro-minder-belastingen-b4d5f881/

>:(>:(

Vlaams viceminister-president Bart Tommelein (Open VLD) belooft een onderzoek naar mogelijke misbruiken. "Dit is een uitwas die vooraf niet was ingeschat", zegt hij. Toch is het misbruik nog beperkt, denkt hij: vorig jaar werden 104 dergelijke grote auto's ingeschreven met een gastank.

Slapen onze politiekers als ze een bepaalde wetgeving invoeren ? 

Vooraf berekenen en (bijna) alle gevolgen berekenen is teveel gevraagd ?

>:(>:(

Toevoeging : om 09.48 bekijken van 6 van 18 'Gasten' een topic dat verband houdt met "Aftermarkt installatie", "Achteraf CNG inbouwen" of "Tommelein"...

Ik denk dat sommigen net 'de gazet' hebben opengedaan :D

aangepast door Koen C
  • Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nochtans héél eenvoudig op te lossen : iedere aardgasrijder verplichten een "Spritmonitor" te gebruiken. Geen gasrijden = dubbele verkeersbelasting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...