Stef Geplaatst: 17 januari 2017 Delen Geplaatst: 17 januari 2017 Net in de krant gelezen dat minister Tommelein zijn Tesla gaat inruilen voor een hybride. De reden hiervoor is dat hij regelmatig meer dan 300 km moet rijden en dat de Tesla dit niet haalt. Ik heb hem dan maar een mailtje gestuurd met de voordelen van CNG ipv een hybride die toch vooral op benzine zal rijden. Ik heb ondertussen maar eens gevraagd als ij over groene wagens praat het CNG verhaal niet te vergeten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 17 januari 2017 Delen Geplaatst: 17 januari 2017 Hahaha er staat vandaag wel een artikel in de krant waar hij cng ook aanhaalt Maar hybride .... Dat begrijp ik niet. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flat Twin Power Geplaatst: 18 januari 2017 Delen Geplaatst: 18 januari 2017 80 procent van de mensen die een plug in hybride hebben laden het ding nooit op. Gelukkig heeft Tommelein een chauffeur. Die kan dan wel het stopcontact insteken wanneer meneer zit te eten. Hypocriet noem ik zo'n ventjes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 18 januari 2017 Delen Geplaatst: 18 januari 2017 Elektrische wagens met een batterij zie ik verdwijnen ( te lage actie radius en dure elektriciteit om de batterij te laden ) en wagens op waterstof daar heeft men 95% aardgas nodig om de waterstofbrandstofcellen te fabriceren. Ik ben benieuwd wat men nog uit de kast gaat halen maar ik ben van mening wanneer men diesel verbant de enige volwaardige vervanger aardgas is of kortweg CNG; geen LPG want deze laatste mag men al niet gebruiken om ondergronds te parkeren. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stefanmiler Geplaatst: 18 januari 2017 Delen Geplaatst: 18 januari 2017 Ik denk wel dat de batterij nog grondig gaat evolueren. Nu Musk zijn grote fabriek in aanbouw is, en al deels aan het werk, zullen die dingen sowieso goedkoper worden wegens de massa-productie. https://fd.nl/ondernemen/1174742/tesla-neemt-duitse-machinebouwer-grohmann-over Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 18 januari 2017 Delen Geplaatst: 18 januari 2017 Tommy was net te gast bij "Van Gils & Gasten" ... Heb het begin wel gemist (vanwege blijkbaar veranderde programmatie ), maar 't ging weeral alleen over elektrische wagens : dè toekomst! (Tot 3 keer toe bevestigd ) Zullen we allen een mailtje sturen naar Van Gils om ook Aardgasrijder eens uit te nodigen? 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 18 januari 2017 Delen Geplaatst: 18 januari 2017 Haha mijn server draait nu al soms al op volle toeren. Mensen vinden de weg goed naar de blog en het forum hoor, daarvoor moet ik niet in een praatprogramma gaan zitten, dat laat ik over aan de meer charismatische personen in deze maatschappij 2 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 18 januari 2017 Delen Geplaatst: 18 januari 2017 Ah bon, ik moet dus geen reclame meer maken ? 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 18 januari 2017 Delen Geplaatst: 18 januari 2017 aha daar komen die facebookbezoekers vanaf op dit moment Jawel de website mag altijd vermeld worden, zeker het forum Het is lekker druk, ik kan niet bijhouden met volgen en reageren, de laatste week is er veel meer activiteit 2 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 19 januari 2017 Delen Geplaatst: 19 januari 2017 (aangepast) Sorry voor de activiteit. Ik ben mijn achterstand aan het inhalen tijdens mijn ziekteverlof. Misschien brengt de griepepidemie de mensen uiteindelijk wel tot bij CNG 19 januari 2017 aangepast door JJR type-fout / slechte functie van toetsen VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 19 januari 2017 Delen Geplaatst: 19 januari 2017 2 uren geleden, JJR zei: Ik ben mijn achterstand aan het inhalen tijdens mijn ziekteverlof. Moeten we je dan geen beterschap wensen ??? (Gezondheid!) 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 19 januari 2017 Delen Geplaatst: 19 januari 2017 10 uren geleden, JJR zei: Sorry voor de activiteit. Ik ben mijn achterstand aan het inhalen tijdens mijn ziekteverlof. Misschien brengt de griepepidemie de mensen uiteindelijk wel tot bij CNG Je hoeft toch geen sorry te zeggen als je een bericht op het forum plaatst Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stef Geplaatst: 20 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2017 Ik heb ondertussen antwoord gekregen van het kabinet van Tommelein. De viceminister-president heeft mij gevraagd uw email te beantwoorden. Allereerst wil minister Tommelein jullie van harte bedanken voor jullie milieuvriendelijke wagen. Aardgas vormt een mooi alternatief in deze overgangsperiode, waarbij we van de klassieke wagens op fossiele brandstoffen naar zero-emissievoertuigen gaan. Op de website www.milieuvriendelijkevoertuigen.be kan u zien dat ook CNG-wagens worden gepromoot. Echter, ligt de voorkeur steeds bij auto’s zonder uitstoot. Het draagvlak en de technologie staan voor deze wagens nog niet volledig op punt waardoor er extra “promotie” nodig is. Dit is bijvoorbeeld zichtbaar door de zero-emissiepremie of het spreidingsplan dat tegen 2020 voor 5.000 extra laadpunten moet zorgen in Vlaanderen. Tevens worden alle milieuvriendelijke voertuigen, zoals u wellicht wel weet, gesteund door middel van de vrijstelling van de verkeersbelasting en BIV. Dus als ik het goed begrijp is het belangrijk dat je vanachter aan de wagen geen uitstoot mag hebben, dat deze stroom dan door centrales ergens moet geproduceerd worden, dat kan dan geen kwaad??? In de jaren 90 mocht je nochtans geen elektrische verwarming in de woning plaatsen omdat je meer kwh gas verbruikte om 1 kwh elektriciteit te maken. De uitleg zal wel zijn dat die wagens door zonnepanelen worden opgeladen. Begrijpe wie kan! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bij Geplaatst: 20 januari 2017 Delen Geplaatst: 20 januari 2017 Geen uitstoot... Toen ik vorig jaar mijne nieuwe elektrische fiets kocht kreeg ik op het werk ook een hoop commentaar dat ze voor al die elektrische voertuigen nog een extra kerncentrale zouden moeten open doen. Ik heb dan maar direct geantwoord dat dit voor mij niet geld aangezien ik elektriciteit afneem van Ecopower en dit is 100% groene stroom (wat van veel andere leveranciers niet kan gezegd worden) Ik heb de overweging van een elektrische auto aan te schaffen ipv de diesel sandero wel gedaan maar ik zie mezelf nog niet in zo'n elektro ding met een flinke aanhanger vers gezaagd brandhout het bos uitbollen. Als het puur voor ww zou dienen dan zou dat natuurlijk wel lukken. Maar dan is de investering in een elektrische fiets toch veel rendabeler 2 BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 20 januari 2017 Delen Geplaatst: 20 januari 2017 U begrijpt het goed. Het enige dat telt is de door Europa opgelegde emissienorm. De rest kan niemand in de politiek wat schelen. Zo ook het ganse idee achter het verkopen en kopen van uitstoot rechten. Zoiets kan enkel door een politiek brein bedacht worden. En het enige waar het werkelijk om draait is... GELD!!! 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht balduckwillemijns Geplaatst: 27 januari 2017 Populair bericht Delen Geplaatst: 27 januari 2017 Hallo, Wij hebben binnen het gezin twee CNG wagens Doblo en Qubo nu een groot jaar, beide nieuwe voertuigen. Hadden we dat vroeger durven aanschaffen wij zijn zeer tevreden en zeker over de prijs van het verbruik. En die vrijstelling van biv is een mooie zaak. Vroeger diesel rijder en één benzine wagen. Zou de aardgas Doblo niet meer willen missen zeer ruim en zeer goede prestaties. De Qubo is zonder turbo en iets minder vlot in prestaties maar rijd ook zeer goed. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 28 januari 2017 Delen Geplaatst: 28 januari 2017 (aangepast) Ow, ze worden wakker ! http://www.demorgen.be/economie/gastank-inbouwen-en-toch-niet-gebruiken-tot-18-000-euro-minder-belastingen-b4d5f881/ Vlaams viceminister-president Bart Tommelein (Open VLD) belooft een onderzoek naar mogelijke misbruiken. "Dit is een uitwas die vooraf niet was ingeschat", zegt hij. Toch is het misbruik nog beperkt, denkt hij: vorig jaar werden 104 dergelijke grote auto's ingeschreven met een gastank. Slapen onze politiekers als ze een bepaalde wetgeving invoeren ? Vooraf berekenen en (bijna) alle gevolgen berekenen is teveel gevraagd ? Toevoeging : om 09.48 bekijken van 6 van 18 'Gasten' een topic dat verband houdt met "Aftermarkt installatie", "Achteraf CNG inbouwen" of "Tommelein"... Ik denk dat sommigen net 'de gazet' hebben opengedaan 28 januari 2017 aangepast door Koen C 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 28 januari 2017 Delen Geplaatst: 28 januari 2017 Nochtans héél eenvoudig op te lossen : iedere aardgasrijder verplichten een "Spritmonitor" te gebruiken. Geen gasrijden = dubbele verkeersbelasting. 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kevin Geplaatst: 28 januari 2017 Delen Geplaatst: 28 januari 2017 wat met de plug-in hybrides à la Porche Cayenne, daar wordt niet over gesproken... maar ja vriendjes rijden met een Porche waarschijnlijk. Wat mij betreft mag controle, maar niet overdrijven hé... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stefanmiler Geplaatst: 28 januari 2017 Delen Geplaatst: 28 januari 2017 Dit doet me denken aan de zonnepannelen, dat wist ook niemand op voorhand (van de politiekers dan toch ) 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen