Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mooie wagen, ik heb dezelfde maar in rood!  Ook in gebruik genomen op 17/11 en besteld op 05/7.  Vermoed dat het van dezelfde band is gerold.
Ook veel geluk ... ondertussen in weekend eens mee naar zee gereden ... ondertussen zit ik al over de 500 km met een gemiddeld verbruik van 5,7 kg/100 km CNG verbuik en twee keer CNG getankt.  Een ervaring CNG tanken.

Probleem is dat we nu een zeer ruime koffer hebben en niets meer kunnen stapelen. Jullie ook?
Hoe lossen jullie dat op!

Geplaatst:

Knappe kar, alleen ben ik niet kapot van de kleur. Maar da's persoonlijke smaak.
Heel even over gedacht om ook eentje te zoeken, maar vrouwtje vond het maar niks, zo'n "camionette" B|
In 't donkerblauw of donkerbruin en met de juiste velgen vind ik hem nochtans heel vet!

Vele goedkope en veilige km gewenst ...  

• Vind ik leuk 1

2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2019 NIU NGT ( E-scooter )
2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"

Geplaatst:

@JoBéDe kleur is inderdaad een persoonlijke keuze.
Ik heb dezelfde kleur op mijn Octavia en ik vind het gewoon AF :D Vooral omdat ik bijna niemand met die kleur zie rijden. Ik vind mezelf uniek :D
In BE was er op moment van mijn aankoop geen enkele wagen aangekocht als Skoda Octavia Combi met deze kleur, Denim Blue. Je ziet bij VW wel ongeveer dezelfde kleur, maar is daar ook niet zo populair. In Tsjechie rijdt de ene na de andere Denim Blue voorbij. Ik zag die kleur heel vaak in Praag.
Toen ik ging testrijden bij Skoda heb ik gevraagd om een wagen met die kleur te zien. Er staan bij Dieteren 1000-den auto's, maar die kleur stond er niet tussen. Ik heb toen toch de gok gewaagd en hem gekocht.

Maar niet iedere kleur is mooi op iedere auto. Ik vind de Caddy in lichtblauw alvast wel geslaagd B|

• Vind ik leuk 2

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

• 1 maand later...
Geplaatst:

Hoezo een kleine koffer bij een Caddy Maxi? Hoezo niet kunnen stapelen? We zijn met ons vijven twee weken naar Oostenrijk geweest. De derde rij zetels bleef staan (kon nog plat gelegd worden), de koffers stonden tot tegen het plafond gestapeld. Tip: We hebben wel het beschermnet mee aangekocht zodat de koffers niet in de auto konden vallen.

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

• 5 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Vandaag gaan testrijden met de golf variant en de caddy, waren wel benzine versies. Wat lopen die dinge lekker voor een 1.4 te zijn. Denk toch dat het de Caddy maxi gaat worden, zelf meer plaats, passagiers meer plaats en een hoop koffer ruimte. Enige nadeel is dat ik een paar opties niet kan nemen die de golf wel weer heeft zoals oa lane assist, keyless entry, sommige auto's elektrisch of automatisch kofferopening... Vooral Lane assist en automatische koffer waren voor mij handig geweest. Ook had ik graag vw variant op de Virtual cockpit van Audi gehad, maar die was zelfs niet beschikbaar op de golf variant TGI versie. Met allerhande opties (bena full option) kwam ik min korting en recyclage premie op 31630€. Dit wilde de garagist nog afronden naar 31600€. Morgen of maandag eens naar Duitsland om prijs te vragen voor exact de zelfde en als het prijsverschil echt groot is daar bestellen. Zoniet de offerte bij 2 andere VW garages voorleggen en kijken wat hun prijs is, zijn ze goedkoper dan ga ik die prijs voorleggen aan de garage waar ik test heb gereden, willen ze het niet voor die prijs doen dan ga ik op een ander. We moeten hard genoeg werken voor ons geld, en als de verkoper niet iets van z'n commissie af wilt doen... tja dan verdient ie maar niks aan mij. 

aangepast door Darmgasrijder
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wie gebruikt heden ten dage nog altijd Google (al je zoekresultaten worden immers allemaal bijgehouden door Google) als je ook een privacy-vriendelijke zoekmachine hebt zoals DuckDuckGo?

Hier de resultaten van Skoda Octavia G-Tec met 'DuckDuckGo Images'.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

Denk dat er wereldwijd heeeeel veel mensen nog Google als zoekmachine gebruiken. 

Van mij mogen ze weten wat ik op zoek, doe ik niks verkeerd mee. Het is eigenlijk niet ok dat ze het opslaan... maar als je een smartphone hebt met allerhande apps, die doen ook vanalles waar de meeste mensen niks van weten. 

Zo werkt de wereld van vandaag helaas. 

Geplaatst:

Ik weet het, maar ik gebruik nog altijd een desktop-PC maar wel met Linux besturingssysteem sinds oktober 2011 en Mozilla Firefox met verschillende addons: NoScript, uBlock Origin, Privacy Badger, BetterPrivacy (tegen supercookies), CanvasBlocker, en nog wat). Maar daarlangs heb ik nog een tablet op Android, en dan heb je automatisch Google. Die tablet gebruik ik enkel om foto's te maken en voor Instagram.

En met een smartphone doe ik niet mee. Als ik dan toch een smartphone zou kopen, dan wordt het Fairphone: https://nl.wikipedia.org/wiki/Fairphone

• Vind ik leuk 2

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst:
18 uren geleden, Darmgasrijder zei:

Qua anti-tracking en privacy ben je goed op de hoogte ?

Tja, toen Edward Snowden al die informatie uitbracht over internetsurveillance, heb ik korte tijd later deze site ontdekt: https://prism-break.org/nl/

• Vind ik leuk 2

Geplaatst:
Op 20-2-2017 om 21:32, muscles zei:

Ik weet het, maar ik gebruik nog altijd een desktop-PC maar wel met Linux besturingssysteem sinds oktober 2011 en Mozilla Firefox met verschillende addons: NoScript, uBlock Origin, Privacy Badger, BetterPrivacy (tegen supercookies), CanvasBlocker, en nog wat). Maar daarlangs heb ik nog een tablet op Android, en dan heb je automatisch Google. Die tablet gebruik ik enkel om foto's te maken en voor Instagram.

En met een smartphone doe ik niet mee. Als ik dan toch een smartphone zou kopen, dan wordt het Fairphone: https://nl.wikipedia.org/wiki/Fairphone

Rond dezelfde tijd als jij (nog voor het Snowden verhaal) werk ik onder Linux Mint / Ubuntu, afhankelijk van mijn pc.

De internetbrowser die ik heel leuk vind is opera, daar zit een VPN op ingebouwd.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

• 1 jaar later...
Geplaatst:
Op 23/11/2016 om 08:18, Aardgasrijder zei:

Je ziet bij VW wel ongeveer dezelfde kleur, maar is daar ook niet zo populair.

Bij VW heet dat "Acapulco Blue".

Er was een paar jaar terug ook een variant, zijnde "Blue Silk".

Redelijk populair bij de VW Polo (mijn vrouw heeft zo eentje) maar deze kleur was niet populair bij de Golf (Variant).

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...