Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Pitpoint Gouda


Aanbevolen berichten

Vandaag redelijk gekloot bij PitPoint Gouda.

Ten eerste 1,197 per kg voor gaskwaliteit van 80% (boordcomputer auto en verbruik boordcomputer bevestigt dit)

Dit wil ik op zich nog even in het midden laten omdat dit misschien normaal is met groengas? Iemand die dit kan bevestigen?

Maar waar ik wel een probleem mee heb is dat ik volgens de pomp meer als 16,5kg heb kunnen tanken in een tank waar maximaal 14,4kg in kan! Ja de tank was leeg en soms kan dit meer zijn maar meer als 2kg extra, no way!

En tijdens het rijden werd ook snel duidelijk dat dit niet klopt. 290km autonomie... (effectief want de teller daalt al en deze begint te dalen vanaf 240km resterend en klopt dan ook)

 

even omrekenen en ik ben bijna 6,90 kwijt voor 100km tegenover ongeveer 5 euro bij belgische stations

 

aangepast door Celen
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Celen zei:

Gouda.

 

Waarom rij je ook naar Gouda ?

Die kaas vind je in België ook...  :D  :P

  • Hahaha 2

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Koen C zei:

Waarom rij je ook naar Gouda ?

Die kaas vind je in België ook...  :D  :P

haha. Verlof? :) en ik dacht, ik tank ginder wel effe. Ondertussen inderdaad wel al gevonden dat 80% normaal is. Met die prijs/kwaliteit... Wie kiest er dan in Nederland voor een CNG-wagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Celen zei:

redelijk gekloot bij PitPoint Gouda.

 

Onlangs was ik dubbel gekl..t in Nederland !

Ik was vergeten te tanken in België en moest, voor de terugweg aan te vatten, gaan tanken.

Met de puur benzine wagen... dure benzine tanken en dan nog enkel die brol van 95 E10 verkrijgbaar >:(

aangepast door Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Celen zei:

Ondertussen inderdaad wel al gevonden dat 80% normaal is.

Goed, serieus nu.  Zoiets wou ik ook schrijven.

T.t.z : ik vermoed dat het allemaal L-gas is in Nederland.

Groningen...  Dat krijgen we ook in de provincie Antwerpen als L-gas.

Wordt je gewoon :D .

 

Meer CNG in je tank krijgen, met deze lage temperaturen, kan toch ook ?

Of 2 kg meer dan anders, uitzonderlijk is ?  Geen idee.


Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijs in Nederland, die ik ooit betaald heb :

19/01/2019 : Arnhem (Esso/Fuwell) : 1.219.  In België vroeg Pitpoint Zoersel toen : 1.02.

18/01/2018 : Arnhem (Texaco/Fuwell) : 1.139.  In België vroeg Pitpoint Zoersel toen : 0.92

17/03/2017 : Zutphen (Fuwell) : 1.049.  In België vroeg Q8 Turnhout toen 0.87.


Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Celen de gaskwaliteit in NL is L-gas, en de prijs is ook normaal.

In Nederland is gas duurder, net zoals benzine (peperduur), diesel is ondertussen goedkoper in NL dan in België.

In Nederland wordt er biogas toegevoegd aan het Slochterengas dat gewonnen wordt in het hoge noorden van het land.

 

Verder is rijden op CNG goedkoper dan rijden op benzine, want een liter benzine kost meer dan een kg L-gas.
Mijn verbruik in L-gas kwam overeen met het verbruik op benzine, het verbruik was iets beter op CNG dan op benzine 95.

 

Met koude temperaturen krijg je altijd iets meer in je tanks, dus die 16.5 kg is normaal.

In mijn Octavia ging volgens het boekje 15 kg, ik heb er ooit meer dan 19 kg ingekregen in Duitsland. H-gas toen het -10 graden was. :D

  • Bedankt 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat dit soms hoger kan liggen, en soms is er wel al eens iets meer in gegaan, maar deze hoeveelheid springt er toch uit. Als je dan merkt dat de autonomie helemaal niet stijgt ten opzichte van anders (ok, 80% gas vs 90% notmaal L-gas, daaarmee rekening houdend). Mijn gevoel zegt dat dit niet klopt.

 

16,5kg voor 290km? Lijkt me wel heel veel eh? of 80% gas is gewoon heel slecht.

 

aangepast door Celen
Link naar reactie
Delen op andere sites

2kg extra bij koud weer is toch normaal (bij een goede pompdruk). Ik heb ooit al 18kg in mijn 15kg tanks gekregen en verschillende malen 17kg. Als er goede pompdruk is (op veel stations is deze niet af te lezen) gaat er perfect 17kg bij +10°C (afgelopen week nog bij Esso Kielsbroek).

Het rijbereik op de boordcomputer wordt berekend aan uw vorig rijbereik/verbruik. Tank je meer (die 2kg) dan zal die ook aangeven dat x-kms meer kan afleggen.

Waar de boordcomputer hierin dan weer geen rekening mee houdt is de gaskwaliteit. Tank je enkele malen H-gas en de boordcomputer geeft 400km rijbereik weer en tank je dan een volle tank L-gas dan zal die nog in't begin een rijbereik opgeven van 400km waar je dan zelf al weet dat je dat niet zal halen. Andersom werkt dit net zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tank standaard 28,50 kg in mijn 26 kg flessen. In Turnhout altijd 90% gas. Ik klaag niet ik rij gemiddeld met mijn stijl en afstanden 475 km uit mijn tank. 

Ik Zit nu in Frankrijk en hier heb je 100 % gas. Wat 1,15 vaak kost. Ja ik rij verder echter ik let hier veel meer op mijn rijstijl omdat ik niet om de haverklap kan bijtanken.

Dus ik tuf nu vaak tegen 100 km over de snelweg. En dat is super voordelig. Want je kan echt veel verder. Hij geeft zelfs 650 km aan. Nu heb ik nog niet leeg gereden omdat ik zorg dat ik bij mijn 2 keuze stations telkens passeer. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dan is het voor mij duidelijk. Als het dus normaal is en dat inderdaad mijn verbruik was moet ik de volgende keer gewoon opletten dat ik niet meer in Nederland moet tanken :)

Trouwens ik rij normaal op L-gas van 90% kwaliteit (0,89 euro/kg). Wel straf dat ze dan in Nederland 1,19 euro/kg vragen voor kwaliteit van 80%.

Ik bedoel, das 30 cent duurder voor gas dat ook nog eens 10% meer verbruikt.

 

Bij deze dus weeral bijgeleerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Celen In Nederland wordt er een extra BTW geheven op CNG. Vandaar.

Er zijn echter ook CNG-stations in Nederland waar je H-gas kan tanken maar die kan je op 1 hand tellen: er zijn er misschien 5.

  • Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...