Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aardgasrijder

Aanbevolen berichten

Verzamelbericht waar je de onderhoudskosten kan vermelden van de Volkswagen Caddy Bi-fuel op CNG.
Hoeveel kost het onderhoud van een Volkswagen Caddy Bi-fuel op aardgas?

Graag km-stand vermelden en het bedrag van de factuur, samen met de geleverde prestaties.
Help anderen om de kostprijs van het reguliere onderhoud van een CNG-wagen te kunnen inschatten.
Heb je naast het reguliere onderhoud andere kosten? Vermeld deze ook zo gedetailleerd mogelijk B|
4[1].jpg3[1].jpg
Voorbeeld:
Km-stand: 15.000 km
Klein onderhoud inclusief oliewissel
Prijs onderhoud: 180 euro incl BTW
Extra kosten: 20 euro   :  1 nieuwe lamp
Totaal onderhoud: 200 euro

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...

22 september 2016:

Km-stand: 15.000 Km

Klein onderhoud incl. oliewissel: 184.49 euro incl. BTW

geen extra kosten

(Na mijn verlof wel extra half litertje olie bij laten doen in de garage (5 aug) en dit kostte me 11,56 euro)

• Vind ik leuk 2

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

16 maart 2017:

Onderhoud 30.000 Km

Kosten: 220 euro  (incl. BTW)

Inbegrepen: ongeveer 25 euro aan kosten voor brandstofsysteemreiniger,  0,4L koelvloeistof en 1,5L ruitenreiniger

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kost een oliewissel zonder onderhoud?

Ik vraag dit omdat ik niet veel kilometers doe en ook al zit je niet aan 15 000 km, er wordt jaarlijks een oliewissel aangeraden.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg een overzicht met aangevinkt wat allemaal nagezien,  bijgevuld of vervangen werd. Er staat geen aparte prijs bij de olie of de -filter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

VW Caddy Maxi Tgi 2016 generation four (aangekocht juni 2016)
datum: 10 mei 2017
Km-stand: 17076 km (afspraak begin april gemaakt op 15400km, maar het was blijkbaar zeer druk in de garage. Dat weet ik nu voor de volgende keren :) )
Wat: olieservice 15000km

*olieverversing en vervanging oliefilter

*controles en afstellingen volgens checklist onderhoud

*stukken:

-4 liter Vw505.01

-oliefilter

-dichting

-ruitensproeiervloeistof

-0,20l koelvloeistof

*kleine leveringen

*milieubijdrage
Prijs onderhoud: 142.53 euro incl BTW

*geen extra kosten

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

VW caddy maxi Tgi 2016 (gekocht in april 2016)

onderhoud in juni 2017, na 8.000-tal km (inderdaad, wij zijn geen grote autogebruikers :-))

- olieservices

- olie vw 505.00/505.01 4 liter

- oliefilter

- vijs

- ruitenreiniger

- kleine leveringen (wat is dat eigenlijk?)

- milieubijdrage

Totaal: 138,91 incl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Dat zou dan aangepast moeten zijn... bij mijn weten hoort er enkel gewone olie bijgevuld te worden en geen longlife. Echter herinner ik me iemand anders op het forum met een Skoda Octavia of Vw Golf waarbij ze ook Longlife hebben gebruikt.

Het zou natuurlijk kunnen dat dit aangepast is in der tijd, maar mijn laatste info geeft gewone olie op.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij hebben ze vorige maand ook Longlife erin gedaan...

volgende keer toch even vermelden dat dit niet hoort.

Bij mij was het wel geen 200€ en ongeveer hetzelfde gedaan.

Maar ik vond 150€ ook al genoeg

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is die mechanieker Thomas een vijs kwijt en hij heeft ze nog aangerekend ook.

150 EUR is al gek genoeg maar 200 EUR dat spant echt wel de kroon. Misschien moeten we telkens de garage vermelden na een melding van onze onderhoudskosten, kwestie van de eerlijkste garages te laten overleven.

• Hahaha 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al getwijfeld om bij Bart Hellings langs te gaan, daar ga ik ook al met de andere auto.

100% zeker dat daar de kosten niet zo hoog oplopen en daar worden de voorschriften ook gevolgd, ook geen problemen met garantie, ....

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Kris81 zei:

Maar dat is dan toch geen officiële vw garage dus kun je geen aanspraak meer maken op de twee jaar fabrieksgarantie of niet ?

Staat er een fout op je factuur want waarom betaal jij 7 olie services???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...