Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

• 7 maanden later...
Geplaatst:

Iemand recent nog naar Frankrijk geweest en gaan tanken bij Avia Montelimar of Avia Niederhergheim en zo ja tegen welke prijs? Ik plan binnenkort een reisje naar de Vogezen en de Ardèche en zou willen weten of het de moeite loont om aardgas te tanken in deze stations . Op Gibgas staan alleen maar verouderde prijzen. Heb een mail gestuurd naar Avia Frankrijk maar naar goede Franse gewoonte reageren die niet.....

Geplaatst:

Carburogaz is zeker voor Frankrijk (en eigenlijk ook voor België) een betere bron dan Gibgas. De beide genoemde Avia's staan er vermeld met 2,105 euro, prijs nog bevestigd op 30/05 wat Montélimar betreft. 

Geplaatst:

Binnen 3 weken trekken we naar het zuiden van Frankrijk (Canet en Roussillon).

De volgende tankplaatsen heb ik uitgestippeld 

- Aral Merl Luxemburg.

- Air liquide Fauverney Dijon.

- Engie CNG Corbas.

- GNV Vendargues Montpellier.

Is er iemand onlangs nog gepasseerd in bovenstaande tankstations? 
Merl, Fauverney, Corbas ben ik 2 jaar geleden nog geweest. 
Vendargues ben ik nog nooit geweest. 

Geplaatst: (aangepast)
15 uren geleden, Xavier 84 zei:

Binnen 3 weken trekken we naar het zuiden van Frankrijk (Canet en Roussillon).

De volgende tankplaatsen heb ik uitgestippeld 

- Aral Merl Luxemburg.

- Air liquide Fauverney Dijon.

- Engie CNG Corbas.

- GNV Vendargues Montpellier.

Is er iemand onlangs nog gepasseerd in bovenstaande tankstations? 
Merl, Fauverney, Corbas ben ik 2 jaar geleden nog geweest. 
Vendargues ben ik nog nooit geweest. 

Wij hebben 2 weken terug beetje verder bij VGas getankt in chalons ipv fauverney. Hebben ook getankt in Saint quentin (air liquide, zelfde merk als fauverney). Was 2 weken terug 2.72 aan de pomp (2.42  op afrekening romac, geven korting). En voorbije jaren hadden die stations van air liquide dezelfde prijs. Bij vgas slechts 2.23. En daar kan je ook met kredietkaart betalen.

aangepast door Speedy g
  • Bedankt 1
Geplaatst:
18 minuten geleden, Speedy g zei:

Was 2 weken terug 2.72 aan de pomp (2.42  op afrekening romac, geven korting). En voorbije jaren hadden die stations van air liquide dezelfde prijs. Bij vgas slechts 2.23. En daar kan je ook met kredietkaart betalen.

Geven ze (Romac) een standaard korting of is dat afhankelijk van station tot station?

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Geplaatst:
12 minuten geleden, JEGO zei:

Geven ze (Romac) een standaard korting of is dat afhankelijk van station tot station?

Hangt af van station tot station. Staat altijd vermeld op je afrekening. Maar weet je dus altijd slechts als je de maandelijkse afrekening krijgt. Vorig jaar ook eenmaal hogere prijs gehad bij een station met een wel erg afwijkende lage prijsaffichering toen. ( air liquide macon stond toen veel lager dan andere AL-stations en uiteindelijk duurder betaald)

Heb ondertussen ook bij vgas eens romackaart gebruikt. Maar afrekening volgt dus pas op 1/7. Maar die prijsverschillen voorlopig alleen gehad bij stations waar bankkaart geen betaaloptie is.

• Bedankt 2
Geplaatst: (aangepast)

Bij Romac zijn het dieven ! Verleden jaar in Frankrijk een halve euro/kg meer aangerekend dan aan de pomp vermeld stond !! Omgekeerde korting dus. Was in Macon.

aangepast door Brembos
Geplaatst:
1 uur terug, Brembos zei:

Bij Romac zijn het dieven ! Verleden jaar in Frankrijk een halve euro/kg meer aangerekend dan aan de pomp vermeld stond !! Omgekeerde korting dus. Was in Macon.

Dat schrijft @Speedy g  toch ook ?  In iets andere woorden....

Hij heeft het ook maar 1x voor gehad waarbij de geafficheerde prijs bij het station véél lager was dan bij andere.

Ik denk dat je het station in Macon moet beschuldigen van oneerlijke handelspraktijken / valse lokkertjes.

Niet Romac als "dieven" bestempelen....

• Bedankt 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:

Aangevraagd, kan vast geen kwaad om die bij te hebben als ik naar Frankrijk ga :) 

Bedankt voor de info!

5 uren geleden, Speedy g zei:

Heb ondertussen ook bij vgas eens romackaart gebruikt. Maar afrekening volgt dus pas op 1/7. Maar die prijsverschillen voorlopig alleen gehad bij stations waar bankkaart geen betaaloptie is.

Laat maar weten!

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Geplaatst:

Zijn ze dan allemaal toe?

Ai ai ai 

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

• 3 weken later...
Geplaatst:

Algelopen weekend naar zuiden van Frankrijk Narbonne gereden met mijn VW Caddy op CNG.  Maximum tankinhoud is 25kg. In België net voldoende getankt om tot Luxemburg te geraken. In Merl Aral stond de gasprijs €1.36, wel even naar binnen gaan om te betalen. 

Daarna doorgereden tot Dijon Fauverney. Tanken kan hier enkel met de Romac kaart, gasprijs €2,249. In Lyon dacht ik eerst te tanken in Corbas maar had op de GIB-app gezien dat de CNG ongeveer 30cent duurder was dan in Simandres, dus gaan tanken in Simandres. CNG aan €2.133. Daarna doorgereden tot Montpellier waar ik de laatste keer kon tanken voor mijn aankomst in Narbonne. Ik nam het meest zuidelijke tankstation van Montpellier Engie CNG Rue Leon Trotski waar de gasprijs €2.461 was. Jammer genoeg geen tankstations in de buurt hier van het vakantieverblijf, enkel met de Seven-kaart is mogelijk, maar die heb ik niet. Dus waarschijnlijk zal ik genoodzaakt zijn om op benzine verder te rijden tijdens de uitstappen hier, tenzij we een uitstap maken naar Montpellier of naar Spanje. 

• Bedankt 2
Geplaatst:
Op 8/6/2022 om 16:54, JEGO zei:

Aangevraagd, kan vast geen kwaad om die bij te hebben als ik naar Frankrijk ga :) 

Bedankt voor de info!

Laat maar weten!

Bij VGas geen korting.

Wel korting gehad bij air liquide in Fauverney en saint-Quentin.

In Fauverney was de geafficheerde prijs op 13/6 2.25 en gefactureerd 1.967  

In Saint-Quentin, was reeds eind mei, geafficheerd: 2.728 en gefactureerd 2.424

is dus ongeveer 30 cent per kg.

• Bedankt 2
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Vanaf 1 september tot 1 november zou je in Frankrijk benzine aan ongeveer 1.5 € / liter kunnen tanken bij Total langs de snelweg.

Goedkoper dan in het G.H. Luxemburg en goedkoper dan CNG ?

https://www.hln.be/geld/prijzen-benzine-en-diesel-in-frankrijk-vanaf-september-fors-lager-dan-bij-ons-je-zal-weer-kunnen-tanken-voor-1-50-euro-per-liter~a945ce23/

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:

Misschien dat TotalEnergies zijn prijzen in België ook zakt. Maar cng zal daar weer niet tussen zitten zeker. Alhoewel België ook niet. Maar even dromen hahaaha

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...