Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
9 uren geleden, Hayleyjayden zei:

Het station van primagaz in montelimar vind ik nergens terug .

Op gibgas en pitpoint enkel station van avia .  Klopt dit ? 

Lees wat muscles antwoordde op 18/07 :

Op 18/7/2020 om 16:23, muscles zei:

Als je kijkt op Gaz-Mobilité -> Stations GNV -> Région Auvergne-Rhône-Alpes en inzoomt op de kaart ten zuiden van Lyon en onder Valence en met je muisaanwijzer gaat staan op de donkergroene "luchtballon" dan verschijnt er Avia Primagaz.

Als je daar op klikt verschijnt de info van dat tankstation in Montélimar. Het is dus blijkbaar één en hetzelfde tankstation.

Avia en Primagaz is één en hetzelfde station.

Zoals Pitpoint zijn CNG station op het terrein van Lukoil zet.

Ofwel kan je nog een routeplanner / "CNG-planner" raadplegen : die van Gaz-Mobilité dus.

https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/region-auvergne-rhone-alpes/

• Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
5 uren geleden, Ventoux zei:

Weet iemand of er in Chalon-sur-Saône een CNG-pomp is?

Volgens Wikipedia ligt dat in de région Bourgogne-Franche-Comté. Dus kijk ik op Gaz-Mobilité > Stations GNV > Bourgogne-Franche-Comté.

In Chalon-sur-Saône zelf is geen CNG-station maar wel in Fauverney ten zuiden van Dijon. Info over dit station op GibGas.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
Op 27/7/2020 om 21:54, Kris81 zei:

Hier een foto van het Air liquide (romac kaart) station in Fauverney vlakbij Dijon. 

Vandaag de caddy daar volgepompt. 

3E001579-4478-4072-8D31-6E591499687F.jpeg

Vannacht om 3u00 nog proberen te tanken in Fauverney met mijn nieuwe romac kaart. Ik kreeg een foutmelding bij het lezen van de kaart. (Erreur lecteur)

Ik heb de kaart op alle mogelijke manieren proberen in te geven en ook met de magneetstrip over mijn broek geveegd. Maar helaas... zonder resultaat. Toen ben ik maar afgedropen naar het andere CNG-station in Dijon. Daar heb ik in 3 keren toch 15 KG kunnen inpompen. Er is een aantal weken geleden nog een forumlid geweest die hetzelfde probleem heeft voor gehad. Ik ga eens mailen naar Romac... kijken wat uit de bus komt. 

Geplaatst:

Rit naar de Ardèche (Villeneuve de Berg) 1ste maal getankt in Total in Heinin Beaumont. Alles ging vlot daar, enkel je kan de pomp niet aanduiden in betaalsysteem, je moet eerst betalen op voorhand aan de kassa. Wat je teveel betaalt storten ze terug... Raar systeem. 

Daarna getankt in Dijon Engie maar 1 pomp werkt, enkel pomp 1 en niet volledig kunnen volgetanken door dat hij vroeger stopt bij bepaalde druk ?. Nu net getankt bij Avia Montelimar maar 1 geschikte pomp voor gewone CNG-wagens pomp nr 2... Hier wel kunnen voltanken... Op 25 km van bestemming. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 29/7/2020 om 21:44, Xavier 84 zei:

Vannacht om 3u00 nog proberen te tanken in Fauverney met mijn nieuwe romac kaart. Ik kreeg een foutmelding bij het lezen van de kaart. (Erreur lecteur)

Ik heb de kaart op alle mogelijke manieren proberen in te geven en ook met de magneetstrip over mijn broek geveegd. Maar helaas... zonder resultaat. Toen ben ik maar afgedropen naar het andere CNG-station in Dijon. Daar heb ik in 3 keren toch 15 KG kunnen inpompen. Er is een aantal weken geleden nog een forumlid geweest die hetzelfde probleem heeft voor gehad. Ik ga eens mailen naar Romac... kijken wat uit de bus komt. 

Had je jou Romac kaart al eerder ergens proberen te gebruiken ? Heb 2 jaar geleden hetzelfde aan de hand gehad bij Air Liquide in Nancy , heb toen de service lijn die bij het station aangeduid stond gebeld. De operator aan de telefoon kon van op afstand de betaalterminal laten heropstarten waardoor deze nadien mijn kaart wel kon lezen. Het was toen wel geen 03.00. Lijkt me dus eerder een fout van die Lecteur aan het station en niet jou kaart.  CNG in Frankrijk het blijft een avontuur.

Geplaatst:
1 uur geleden, Kris81 zei:

Had je jou Romac kaart al eerder ergens proberen te gebruiken ? Heb 2 jaar geleden hetzelfde aan de hand gehad bij Air Liquide in Nancy , heb toen de service lijn die bij het station aangeduid stond gebeld. De operator aan de telefoon kon van op afstand de betaalterminal laten heropstarten waardoor deze nadien mijn kaart wel kon lezen. Het was toen wel geen 03.00. Lijkt me dus eerder een fout van die Lecteur aan het station en niet jou kaart.  CNG in Frankrijk het blijft een avontuur.

Nee dit was de eerste keer dat ik de kaart ging gebruiken. Ik heb een mailtje gedaan naar Romac. Zij hebben alles nagekeken bij hun maar daar was alles in orde. De mensen van Romac gingen wel contact op nemen met Air Liquide voor het probleem op te lossen. Ze stelde ook voor om de kaart eerst in een ander tankstel te proberen. Maar de overig tankplaatsen kon ik overal met MasterCard betalen. Op de terugweg zal er niets anders opzitten dan terug te gaan tanken bij chemin des lentillères dijon. Jammer maar helaas. 

Geplaatst:

We hebben ondertussen met de romac kaart getankt in saint-Quentin (nog lekker dicht om zeker te zijn :-)) en in Auxerre. Beiden air liquide stations en wat zalig tanken is dat. We stonden er alleen en konden dus op het gemak onze eerste buitenlandse tankbeurten voltooien. Na een paar dagen in Bourgondië verder richting de Drôme gereden. Dan

moeten tanken in saint-priest nabij Lyon. Ik zag net een bus oprijden dus ik vreesde al voor de druk. Maar die waren super vriendelijk en lieten ons eerst tanken. Hier was het een pistool met draaihendel. Dus die kreeg ik er niet goed aan

maar de buschauffeurs hebben me geholpen. Nu hebben we nog een halve tank. Ideaal zouden we in valence kunnen tanken maar die staat op defect bij gibgas. 
dus waarschijnlijk wordt het een omweg via montelimar. Omdat we vaak nogal verplaatsingen doen ter plekke blijft het wel wat plannen wanneer je niet direct een

tankstation in de buurt hebt. Maar al bij al verloopt het goed!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Wij zijn deze week terug gekomen uit Fréjus met een Audi A5-Gtron.
Getankt in Puget-sur-Argens.

Redelijk nieuw tankstation. Goede druk en prijs van 0,755€/kg vulpistool zoals bij Dats. 

Getankt bij Total in Avignon. Goede druk en prijs 0,882€/kg vulpistool zoals bij Dats.

Getankt bij Engie in Corbas. Goede druk en prijs 1,26€/kg vulpistool met draaihendel. 

Getankt bij Engie in Dijon omdat ik op de heenweg niet kon tanken bij Air Liquide wegens een leesfout van mijn nieuwe Romac kaart. Maar slechte druk (maar 10KG kunnen vullen?) prijs 1,26€/kg vulpistool met draaihendel. 

Met de 10kg aan gas ging ik Luxemburg niet halen daarom gaan proberen te tanken bij Air Liquide in Nancy. Maar weer dezelfde leesfout (Zie onderstaande foto) met mijn Romac kaart ?. Ik heb vanalles geprobeerd.... niets hielp.

Door gereden naar Engie in Metz .... daar was de pomp defect. 

Dus op Benzine doorgereden naar Luxemburg. Vol getankt in Merl. Goede druk. Prijs 0,679€/kg vulpistool met draaihendel. 

In de heenrit heb ik volledig op gas kunnen rijden. Op de terugweg heb ik Noodgedwongen 100km op Benzine moet rijden door die stomme Romac kaart. Ik snap niet wat er mis is met de kaart. 

Weet iemand als ik in België overal met de Romac kaart kan betalen? Dan ga ik ze komende dagen hier in België eens proberen.

71801D42-0ABC-4B05-87ED-53CEF2D26292.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Terug weg van Villneuve de Berg naar België.

Getankt in montelimar goede druk en volledig volgetankt zonder problemen prijs 1,20€/kg

Daarna 2de stop in Air liquide in Fauverney met Romac kaart zonder problemen prijs1,060€ /kg

3de stop in België bij texaco  in Zulte  aan 0,890 zoals bij dats  

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...