Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

cng in Frankrijk

Aanbevolen berichten

In Caen was de pomp leeg , in Blois en Poitiers met een “speciale kaart” die wij niet hebben , in Bordeaux ene tankstation was leeg , andere defect .. is dus voorlopig niet gelukt om aan CNG te geraken in Frankrijk , we rijden met een Volkswagen Caddy Maxi en moeten om de 120 km stoppen om benzine te tanken .. toeval of is het zo slecht gesteld  in Frankrijk ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13310 Saint Martin de Crau : gloednieuw onberispelijke station, 100 meter van de snelweg en vooral goedkoop 0,995€.

En hieronder een conversatie van vandaag, 4 juli 2019, in het Frans tussen forumleden van de FB-groep CNG (Gaz Naturel Véhicule) Wallonie - Bruxelles. Vermits jullie naar Frankrijk reizen, dan betekent dit eveneens dat jullie Frans verstaan.

• Jean-Pierre : Avez-vous trouvé des stations sur l'autoroute du soleil où il est possible de se ravitailler en cng? Ou pas trop éloignée de l'autoroute ?
  • Patrick : Jean-Pierre, Mâcon et Montpellier fonctionnent mais faut sortir de l'autoroute (max 10 km de la sortie).
  • Jean-Pierre : Merci Patrick ?
  • Patrick : Montpellier st Jean de vedas OUT pour l'instant reste Lunel. Merl dijon montelimar ok
  • Jean-Pierre : Merci pour l'info Patrick ?
  • Bernard : Chalon ok
  • Jean-PierreMerci Bernard. Je comptait justement m'y arrêter ?
  • Bernard : Villeurbanne aussi il y a dix jours.
  • JoelleIl y a 5 jours Dijon et Chalon sur soane ok prix 1,260 € CNG normal ! Qualité calculée par ma voiture: 90 %
  • Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.26€ en 90% kwaliteit.... bijna de prijs van benzine. 

Maar ik ben blij te lezen dat in Dijon normaal kan getankt worden, ik passeer daar in het kort. Net zoals Metz, maar daar lees ik niet veel van (jammer genoeg)

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben verleden week zaterdag richting Zuid-Frankrijk gereden. Na tanken in Merl, zat ik nog met een ruime voorraad maar toch getankt in Macon en Montpellier. Niet omdat het nodig was, maar omdat je niet steeds staat kunt maken op de beschikbaarheid van de Franse tankstations. Ik ga niet naar elk tankstation maar na 400 km plan ik er toch eentje in. Zo bleek toen Chalon sur Saone defect en ben ik gestopt in Macon.

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, wannes zei:

Just asking: met een caddy maxi heb je toch nog genoeg gas over als je van nancy naar dijon bent gereden? Is het dan even bijvullen omdat er daarna niks meer komt?
(Eerste lange trip op cng aan het plannen)

Dat noemt men op zeker spelen ! Heb ongeveer een rijbereik van 400km met caravan en lading. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Kris81 zei:

Dat noemt men op zeker spelen ! Heb ongeveer een rijbereik van 400km met caravan en lading. 

Caddy Maxi en daar nog een caravan achter... respect! Ik ben eergisteren WEER stil gevallen op een steile helling. 6 personen in de Caddy Maxi. Heb handrem moeten optrekken, verkwistend gas gegeven (felle geur in de auto en gasverbruik voor 40km voor 30m helling) en met veel moeite boven geraakt. Alleen op dat gebied ben ik niet tevreden van mijn auto op CNG (Caddy Maxi is ook al geen lichte auto en 4 metalen gasflessen...). Ik kan me niet inbeelden nog iets achter mijn auto mee te moeten sleuren. 

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, JJR zei:

stil gevallen op een steile helling. 6 personen in de Caddy Maxi. Heb handrem moeten optrekken, verkwistend gas gegeven (felle geur in de auto en gasverbruik voor 40km voor 30m helling) en met veel moeite boven geraakt.

Niet met slippende koppeling trachten weg te geraken.

Maar wel met slippende banden !  Echt waar !

En eigenlijk je koppeling zo snel mogelijk los laten.

Eventueel, als je plaats hebt, je wielen wat naar 1 kant opsturen bij vertrek.  Dat verkleint ook een beetje de steilte van de helling.

Die felle geur kan je koppeling zijn geweest.

Het is beter wat rubber van je banden af, dan een nieuwe koppeling moeten (laten) plaatsen.

aangepast door Koen C
  • Bedankt 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, JJR zei:

Caddy Maxi en daar nog een caravan achter... respect! Ik ben eergisteren WEER stil gevallen op een steile helling. 6 personen in de Caddy Maxi. Heb handrem moeten optrekken, verkwistend gas gegeven (felle geur in de auto en gasverbruik voor 40km voor 30m helling) en met veel moeite boven geraakt. Alleen op dat gebied ben ik niet tevreden van mijn auto op CNG (Caddy Maxi is ook al geen lichte auto en 4 metalen gasflessen...). Ik kan me niet inbeelden nog iets achter mijn auto mee te moeten sleuren. 

Tot nu toe geen problemen met de DSG6 automaat. Hopelijk heb ik er niet snel kosten aan zoals muscles. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/7/2019 om 07:49, Dr Nick zei:

1.26€ en 90% kwaliteit.... bijna de prijs van benzine. 

Maar ik ben blij te lezen dat in Dijon normaal kan getankt worden, ik passeer daar in het kort. Net zoals Metz, maar daar lees ik niet veel van (jammer genoeg)

Aardgas kost eigenlijk 1.20 EUR / KG in ons land als je de verborgen kosten van: toeslag keuring, keuring tanks, soepele leidingen, et cetera mee in rekening brengt.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, JJR zei:

Staat je bandenspanning nog op standaard of heb je die hoger gezet vraag ik mij stiekem af..

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Aardgas kost eigenlijk 1.20 EUR / KG in ons land als je de verborgen kosten van: toeslag keuring, keuring tanks, soepele leidingen, et cetera mee in rekening brengt.

dat ligt er toch aan hoeveel km's je doet als je die zaken mee gaat tellen....

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Getankt in Montpellier. Vrachtwagen en twee vuilniswagens voor mij. Toch nog een redelijke vulling gehaald bij 28°C.

• Vind ik leuk 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...