Populair bericht Philippe Geplaatst: 2 juli 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 2 juli 2019 Hiermee bevestiging dat vanaf vandaag CNG kan getankt worden op het station Bruno Tessenderlo. H+ gaskwaliteit (uit LNG). Prijs: 0.99€/kg. Philippe 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
aidmen Geplaatst: 7 juli 2019 Delen Geplaatst: 7 juli 2019 (aangepast) Net gaan tanken met een lege tank.. Pomp stopte reeds op iets meer als 13 kg en indicatie geeft aan 90%kwaliteit maar wel 420km rijbereik. Beetje verwarrend. 7 juli 2019 aangepast door aidmen Skoda octavia 05/17 Gemiddeld verbruik : 3.7 kg H-gas / 100 km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 7 juli 2019 Delen Geplaatst: 7 juli 2019 (aangepast) Rijbereik direct na tanken is afhankelijk van uw vorig actieradius, met uw vorige tankbeurt dus. Maar 90% voor H+gas...? 7 juli 2019 aangepast door Lange_666 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
aidmen Geplaatst: 7 juli 2019 Delen Geplaatst: 7 juli 2019 Ja ik ben er speciaal eens gaan tanken omdat er beweerd werd dat het h+gas zou zijn uit lng. Is er nog al iemand gaan tanken met een andere indicatie van kwaliteit? Prijs stond zelfs vorige week nog op 1, 04 1 Skoda octavia 05/17 Gemiddeld verbruik : 3.7 kg H-gas / 100 km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EricG Geplaatst: 7 juli 2019 Delen Geplaatst: 7 juli 2019 En hoe hebt u kunnen tanken? Ik kom er net vandaan en bij mij lukte het niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
aidmen Geplaatst: 7 juli 2019 Delen Geplaatst: 7 juli 2019 17 minuten geleden, EricG zei: En hoe hebt u kunnen tanken? Ik kom er net vandaan en bij mij lukte het niet. Gewoon kaart insteken. Pomp kiezen. vulslang koppelen. En startknop indrukken. Niets speciaal anders als andere pompstations. 1 1 Skoda octavia 05/17 Gemiddeld verbruik : 3.7 kg H-gas / 100 km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
aidmen Geplaatst: 7 juli 2019 Delen Geplaatst: 7 juli 2019 (aangepast) 3 uren geleden, Lange_666 zei: Rijbereik direct na tanken is afhankelijk van uw vorig actieradius, met uw vorige tankbeurt dus. Maar 90% voor H+gas...? Ja dat is wat mijn wagen aangeeft zoals op de foto's. Daarom dat ik de vraag stelde of er nog al mensen hebben getankt en wat er bij hun op komt te staan. 7 juli 2019 aangepast door aidmen Skoda octavia 05/17 Gemiddeld verbruik : 3.7 kg H-gas / 100 km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EricG Geplaatst: 8 juli 2019 Delen Geplaatst: 8 juli 2019 Vandaag nog eens een poging gewaagd, nu lukte het wel. Maar wat een prutspomp, 4X herstarten, en uiteindelijk gestopt bij 14.48kg. Gaskwaliteit gaf 100% aan, en verbruik volgens bc 3.4kg/ 100km. Wel minder dan met een vorige vulling met Tongers gas waar ik een verbruik van 3.7Kg/100km had. Benieuwd naar de werkelijke actieradius. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LGI Geplaatst: 8 juli 2019 Delen Geplaatst: 8 juli 2019 Ben een uurtje geleden ook eens gaan testen. Ik rijd met een Audi A4 G-tron. Ik had 180km gereden met de tank en kon maar 5,12Kg tanken. Dat is te weinig. Ik had eerder iets tussen 7-8kg verwacht. Het drukmetertje onderaan cng pomp 19 stond op exact 200bar. (ik dacht dat de vuldruk van de pomp altijd boven de 200bar was) Eens vertrokken gaf de auto een CNG kwaliteit van 90% aan. Dat is geen H+ kwaliteit, maar L-Gas kwaliteit. Tessenderlo ligt in L-Gas gebied. Zijn we zeker dat het CNG vergast wordt uit het aanwezige LNG (H+), of komt het gewoon van het gasnet (L-gas)? Mocht het L-gas zijn, dan is €0,99/kg wel zeer duur. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 17 juli 2019 Delen Geplaatst: 17 juli 2019 Vandaag CNG gaan tanken bij Bruno Tessenderlo. De CNG-tanks van de auto waren leeg. De pomp sloeg af na 12,30 kg te hebben getankt (21°C). Dit vind ik toch wel ondermaats. Omrijden om hier H+ gas te tanken biedt dus geen voordeel qua rijbereik. De boordcomputer gaf een rijbereik aan van 300 kilometer. Ook had ik de indruk dat het tanken niet echt snel verloopt (misschien ook wel omdat ik dringend moest plassen). Voordeel is wel dat er verzorgd sanitair aanwezig is in het tankstation (0,50 euro te betalen aan automaat). Na een lange rit kan dat wel handig zijn, zeker wanneer je iemand bent die niet zo gemakkelijk ergens in een hoekje gaat staan. Bij de meeste Dats24-tankstations is dit toch lastiger. Daarna uit nieuwsgierigheid direct naar Houthalen gereden en daar 26 minuten en 30 kilometer later 2,57 kilogram gas kunnen tanken (18,5°C), wat toch ook weer niet niks is. Bij deze drukverschillen is omrijden via Tessenderlo dus niet lonend. Er is alleszins nog ruimte voor verbetering voor Bruno (het verhogen van de vuldruk naar 230 bar bijvoorbeeld.) Ben ook ooit uit nieuwsgierigheid na het tanken bij Dats24 Bilzen recht naar Q8 Houthalen gereden en dat was 10 kilometer langer qua afstand, maar kreeg toen maar 1,54 kilogram getankt - even geheel terzijde (een mens moet wat tenslotte). 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 18 juli 2019 Delen Geplaatst: 18 juli 2019 10 uren geleden, Josy zei: Ben ook ooit uit nieuwsgierigheid na het tanken bij Dats24 Bilzen recht naar Q8 Houthalen gereden en dat was 10 kilometer langer qua afstand, maar kreeg toen maar 1,54 kilogram getankt - even geheel terzijde (een mens moet wat tenslotte). Maar ja, het is altijd plezant als we zulke CNG-testrijders hebben als jij ?. Dan leren we nog iets. Als er nu nog iemand is die de vergelijking kan / wil maken tussen het CNG van Bruno in Tessenderlo en het CNG van PitPoint in Eindhout. 1 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 19 juli 2019 Delen Geplaatst: 19 juli 2019 Er zijn nog vele gebruikers die het H+ sprookje geloven. Met die bovenstaande foto s is bewezen dat # H+ gaskwaliteit (uit LNG) # niets anders is dan regulier H-gas ( oftewel in dit geval L-gas ) Er zit ergens ne goeie politieker die H+ heeft uitgevonden, dat zie je ook bij verkiezingen en de mensen blijven er intrappen.. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
aidmen Geplaatst: 19 juli 2019 Delen Geplaatst: 19 juli 2019 (aangepast) vorige week weer gewoon gaan tanken bij Q8 houthalen voor 0.98€ H-gas kreeg er 14.36kg in maar kan er wel 440km mee doen in vergelijking met de amper 360km die ik deed op het gas van bruno's dat trouwens duurder is. maw het is duidelijk dat wat ze beweren bij bruno niet correct is en het hier gaat over l-gas dat duurder is dan bij dats. 19 juli 2019 aangepast door aidmen 1 Skoda octavia 05/17 Gemiddeld verbruik : 3.7 kg H-gas / 100 km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 19 juli 2019 Delen Geplaatst: 19 juli 2019 22 uren geleden, muscles zei: Als er nu nog iemand is die de vergelijking kan / wil maken tussen het CNG van Bruno in Tessenderlo en het CNG van PitPoint in Eindhout. Lage Emissie Zone ? ? ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 19 juli 2019 Delen Geplaatst: 19 juli 2019 11 minuten geleden, Koen C zei: Lage Emissie Zone ? ? ? Ik kan wel een vergelijking maken met pitpoint en DATS24. Deze laatste heb ik nog niet getest. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 19 juli 2019 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2019 Juist gepasseerd, alleen ingang nog vinden Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 19 juli 2019 Delen Geplaatst: 19 juli 2019 16 minuten geleden, pluxy zei: Juist gepasseerd, alleen ingang nog vinden Dat staat toch aangeduid met wegwijzers. In plaats van naar rechts te rijden aan de verkeerslichten (aan het einde van de lange afrit autostrade) rij je naar links tot aan de rotonde. Daar staat aangeduid dat je opnieuw links in moet rijden: dus in feite terug in dezelfde richting maar dan op de andere weg onder de brug door. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 19 juli 2019 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2019 (aangepast) inderdaad, gevonden 19 juli 2019 aangepast door pluxy Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 19 juli 2019 Delen Geplaatst: 19 juli 2019 (aangepast) Op 18/7/2019 om 12:00, muscles zei: Als er nu nog iemand is die de vergelijking kan / wil maken tussen het CNG van Bruno in Tessenderlo en het CNG van PitPoint in Eindhout. Wat wil je dan vergelijken, Muscles? Afgelegde afstand met een volledige vulling (flutgas Eindhout met hoge compressie vs hoogcalorisch gas Tessenderlo met flutcompressie) of afgelegde afstand met een bepaalde hoeveelheid gas (van elk station vijf kilogram bijvoorbeeld)? In geval van het tweede zou het theoretisch verschil rond de 20 procent bedragen ten voordele van het H+-gas van Bruno, aangezien dat het verschil is in energie-inhoud (als ik alles goed begrepen heb). 11 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Er zijn nog vele gebruikers die het H+ sprookje geloven. Met die bovenstaande foto s is bewezen dat # H+ gaskwaliteit (uit LNG) # niets anders is dan regulier H-gas ( oftewel in dit geval L-gas ) Er zit ergens ne goeie politieker die H+ heeft uitgevonden, dat zie je ook bij verkiezingen en de mensen blijven er intrappen.. Ik geloof zeer zeker dat het gas van bij Bruno hoogcalorisch gas is van hervergast LNG. Mijn boordcomputer gaf een gaskwaliteit van 100 procent aan. Ook de afstand die ik er tot nu toe mee gereden heb, zou ik nooit halen met laagcalorisch gas. Het is enkel de vuldruk die zo belabberd is. Moest de vuldruk hoger zijn, zou ik er met veel plezier gaan tanken. Wat ik wel met je eens ben, is dat het verschil niet bepaald groot is en dat dus compressie een flink aandeel heeft in de autonomie met een enkele vulling. Volgens de CREG: "Het grootste deel van het LNG wordt echter altijd hervergast om via aardgasleidingen te worden vervoerd." Dit gaat dus over het LNG dat aankomt in Zeebrugge. Dat maakt het verschil dus nog kleiner. Maar wat jij beweert is dat het proces van hervergassing niet plaatsvindt in de tankstations die CNG uit LNG aanbieden. Hoe kom je daarbij? Waarom zou iemand zoiets gaan beweren? Hoe krijgt Bruno dan hoogcalorisch gas in een in een gebied waar enkel L-gas verkrijgbaar is? Nog volgens de CREG: De energie-inhoud van de verschillende brandstoffen is: -13,7 kWh voor een kg LNG (en voor een kg CNG uit LNG); -13,3 kWh voor een kg CNG typeH; -11,3 kWh voor een kg CNG typeL. Waarom zou een politieker dit gas (dit proces) uitvinden? Wat is daar met te winnen voor de persoon in kwestie? Edit: tekstueel 19 juli 2019 aangepast door Josy Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
aidmen Geplaatst: 19 juli 2019 Delen Geplaatst: 19 juli 2019 En bij mij gaf het 90%aan en ook de afgelegde km bevestigde de l gas kwaliteit bij Bruno ? Skoda octavia 05/17 Gemiddeld verbruik : 3.7 kg H-gas / 100 km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen