Ga naar inhoud

LGI

Leden
  • Aantal items

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    1

LGI won laatst op November 6 2018

LGI had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

21 Super

Over LGI

  • Titel
    Beginnend lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. LGI

    Audi A4 G-tron

    Vreemd, Ik heb hetzelfde model (geleverd in juni 2018). Ik heb die Software bug niet. Ik heb net mijn eerste groot onderhoud van 30.000km gehad. Mijn gemiddeld gebruik is 4,4-4,5Kg. Met een volle gastank van 19kg H-gas haal ik 400kg. Ik probeer L-gas zoveel mogelijk te mijden. Mijn ervaring is dat dit 20% minder rijbereik geeft. (en de prijs aan de pomp is geen 20% lager dan H-gas- Ben een rustige chauffeur. (automaat nodigt precies uit tot rustiger rijden) Ik doe veel lange afstanden (50-75km) op een mix van gewestwegen/autostrade en soms korte afstanden. (5-10km
  2. Heb ook de indruk dat de vuldruk verbeterd is.
  3. @muscles Bruno Tessenderlo is voor zover ik weet ook CNG+
  4. Dats24 bouwt een nieuw station in Mechelen, industriezone zuid, Egide Walschaertstraat. Iemand een idee of er ook CNG komt?
  5. Ik probeer L-gas ook zo veel mogelijk te vermijden. Niet alleen omwille van de afstand, maar vooral omdat ik de indruk heb dat het eigenlijk duurder rijden is. Het prijsverschil tussen H-gas en L-gas is €0,12 (12-13%), maar ik heb altijd de indruk dat ik bijna 20% minder ver kan rijden met L-gas. Ik heb een audi A4. Verschil in gebruik kan misschien anders zijn voor andere types wagens, maar de audi lijkt een stuk gulziger met L-gas.
  6. Ik heb geen enkele commerciële band met wie dan ook, maar ik kan de meningen over Q8 Houthalen enkel bevestigen. H-gas + ik krijg er mijn tanks werkelijk vol. Jammer dat het voor mij wat uit de richting ligt.
  7. Mijn tank heeft een inhoud van 19kg. Mijn gemiddeld gebruik is 4.4-4.5kg/100km. Met een volle tank H-gas doe ik 400km. Toen ik tankte had ik 180km gereden = 8kg uit de tank, nog 11kg in de tank. Ik kon 5.12kg tanken, dus ben ik bij Bruno vertrokken met iets meer dan16kg in de tank. Daar kan ik ongeveer 340km mee doen als het H-gas is (en al zeker als et H+ gas is) De tank was leeg na 305km. Dus 10% vroeger dan verwacht met H-gas. Vandaar mijn conclusie dat ik met een mix van H-gas (11kg) en L-gas (5.12kg vn Bruno) gereden heb. De auto gaf na de tank
  8. Ter info. Aantal gereden km na mijn tankbeurt van 8 juli komt overeen met bereik van L-gas.
  9. Ben een uurtje geleden ook eens gaan testen. Ik rijd met een Audi A4 G-tron. Ik had 180km gereden met de tank en kon maar 5,12Kg tanken. Dat is te weinig. Ik had eerder iets tussen 7-8kg verwacht. Het drukmetertje onderaan cng pomp 19 stond op exact 200bar. (ik dacht dat de vuldruk van de pomp altijd boven de 200bar was) Eens vertrokken gaf de auto een CNG kwaliteit van 90% aan. Dat is geen H+ kwaliteit, maar L-Gas kwaliteit. Tessenderlo ligt in L-Gas gebied. Zijn we zeker dat het CNG vergast wordt uit het aanwezige LNG (H+), of komt het g
  10. @Mel Ik denk dat de 2 belangrijkste redenen waarom iemand een CNG-wagen koopt zijn: - totaal kost (TCO = aankoop, onderhoud, brandstof, enz..) van de wagen is lager dan een vergelijkbare diesel- of benzinewagen - milieu-aspecten Ik zou me niet te veel zorgen maken over extra kosten voor onderhoud enz. Autosites hebben die berekeningen al gemaakt en CNG-versies zijn in zijn totaliteit meestal goedkoper dan hun diesel of benzine broertjes Over de levensduur zou ik mij ook niet te veel zorgen maken. CNG is minder belastend voor een motor als benzine en als je e
  11. Heb van de week iemand van DATS aan de lijn gehad i.v.m. tankproblemen in het station in Sint Joris-Winge. Ik heb eens gevraagd naar het station in Hechtel-Eksel. CNG installatie zou iets later opengaan. De man hoopte binnen 1-2 weken. Het station zou H-gas leveren.
  12. @victor Ik heb een A4 eind juni 2018 geleverd. Ik heb vandaag nog eens gechecked en ik krijg op het MMI scherm wel degelijk CNG stations voorgesteld als de cng tank leeg is. Mijn benzine tank heb ik nog niet leeg gereden, dus daar kan ik niets van zeggen. Misschien toch iets specifiek voor A5.
  13. Nog eens een test gedaan Mijn CNG tanks (Audi A4 19Kg) waren bijna leeg. (nog 10km volgens de boordcomputer) Getankt bij DATS St. Joris-Winge. Ik krijg 'maar' 14,85Kg getankt. (H-gas) Tankpistool aan de haak en onmiddellijk opnieuw getankt. Resultaat : ik krijg 3,36Kg extra in de tank. Enkele weken geleden heb ik eenzelfde test gedaan maar dan met 1ste tankbeurt in St. Joris-Winge en 2de tankbeurt in Diest. (15,5Km gereden) --> analoog resultaat. Ik heb sterk de indruk dat DATS de druk geleidelijk laat zakken tijdens de tankbeurt. Mogelijk bouwen ze
  14. Ik merk na het achteruitrijden uit de garage soms een schok bij het vertrekken in eerste versnelling. Als het dat is wat je bedoelt.
  15. Ik rijd met een a4 17inch velgen, automaat op eco stand Ik merk een groot verschil in bereik tussen h-gas en l-gas. Meer dan de 10% die je zou verwachten. Met H-gas zit ik rond de 4.4kg verbruik en kom ik aan 400km bereik. Met l-gas kom ik met veel moeite aan 300km.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...