Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Socrates

Leden
  • Aantal items

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Socrates won de laatste dag op 23 januari 2020

Socrates had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Socrates's prestaties

Beginnend lid

Beginnend lid (2/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • 1 week lid
  • 1 maand lid
  • 1 jaar lid

Recente badges

13

Reputatie

  1. Het valt mij in Nederland op dat de twee bio gas leveranciers elk een andere prijsstrategie hebben. Orangegas heeft per 1 januari de aardgasprijs losgekoppeld van hun eigen prijsstelling. Orangegas wekt haar eigen biogas op uit oa rioolslib. Zij hanteren op dit moment (relatief) goedkope prijzen in heel Nederland. Pitpoint hoopt binnen te lopen met de huidige aardgasprijzen en houdt die koppeling in stand, terwijl ook zij alleen biogas leveren. Gek hoe ongereguleerd deze markt is. Dit is toch het moment om mensen aan het biogas te krijgen door substantieel onder de benzineprijs te gaan zitten met je biogas. Pitpoint wil vooralsnog lekker graaien.
  2. ik heb wel een dsg bak. in nederland is de auto niet geleverd zonder dsg.
  3. Volkswagen verbreekt hun relatie met aardgas Auteur: Loek, gepost 2 maart 2020 om 23:02 – 12 Reacties Na nog een tijdje proberen is het dan toch tijd voor Volkswagen om hun avontuur met aardgas op te geven. De onthulling van de nieuwe drie-eiige drieling van de Volkswagen-groep gaat gepaard met een hoop dingen die je verwacht. De Volkswagen Golf, SEAT Leon en Skoda Octavia zitten vol met versies die je, kijkend naar de vorige generatie, verwacht. TSI-motoren, TDI-motoren, sportversies, noem het maar op. Eén versie die je dan weer niet verwacht is de TGI. Deze reguliere TSI in alle drie de Volkswagenproducten wordt bijgestaan door aardgas. In deze wereld van (half-)elektrische aandrijflijnen ligt daar de focus niet echt meer. Het feit dat Volkswagen deze versie nog blijft leveren is daarom opmerkelijk. CEO Herbert Diess gaf afgelopen week een persconferentie en daar ging het voornamelijk om het grote elektrificatie-project. Oh ja, en we stoppen met aardgas. Nee, serieus. Diess heeft kennelijk gezegd dat ze gaan ‘stoppen met aardgas zodat ze zich konden richten op elektrificatie’. Oftewel: iemand is wakker. Het idee achter zo veel mogelijk alternatieve aandrijflijnen is natuurlijk goed, maar de TGI-versies van de Volkswagen-groep zijn het niet helemaal meer. Plug-in hybride, of elektrisch, is het nieuwe aardgas. Begrijpelijk, want dat deze modellen voor deze generatie nog meegenomen worden is juist minder begrijpelijk. Voor de volgende generatie hoef je dus geen CNG-motoren meer te verwachten. Indien ze er niet eerder uitgehaald worden. (via Handelsblatt)
  4. ik heb dezelfde motorisatie: seat leon 1.5 tgi. Mijn verbruik (ongeveer): l gas circa 350 km h gas circa 425 km h+ 475 tot 500 km (alles in de winter, ik heb de auto sinds oktober)
  5. sorry, zie nu pas dat je nieuwe auto waarschijnlijk al half afgeschreven is omdat je de vraag een jaar geleden al stelde.
  6. Om nog even terug te komen op mijn eerdere post: ik heb inmiddels 13000km gereden en dit zijn de verschillen in gebruik (ongeveer) l gas: circa 350 km h gas circa 425 km h+ gas circa 500 km. Dit zijn de gegevens voor rijden in de winter, want ik heb de auto pas een paar maanden. succes
  7. ik heb ook een leon 1.5 tgi sinds 3 maanden. De actieradius varieert van circa 350km op l gas, naar 400-425 op h gas en richting de 500 (!) op cng+. op benzine rijd je dan nog zo'n 120-140 km extra. De dsg back laat je vooral wat lui rijden, wat mij prima bevalt. de sportstand vind ik wat hitserig op de snelweg (schakelt naar zijn 3 als je vol gas geeft om even tussen te voegen en dat hoeft voor mij nou ook weer niet). Ik heb nu zo'n 10.000 km gereden. Afhankelijk van de druk die een gasstation levert kun je met koud weer tot circa 19 kg tanken. 1kg op 25 km is prima haalbaar met veel snelwegkilometers. onder de 1op 22 ben ik ook met stevig doorrijden nooit geweest. Succes met de verdere afwegingen. Mocht je wellicht nog na gaan denken over de leon: je kunt deze alleen in style bestellen omdat de fr versies een digitaal instrumentarium hebben, en daarin is geen ruimte voor de gasmeter. Wel kun je de style versie vervolgens met allerlei opties richting de fr tillen. Succes!
  8. overigens haal ik ook een vergelijkbaar verbruik als ik alleen in de auto zit en cng+ tank. Dan kom ik tot zo'n 3.6 tot 3.9 kg/100km. l gas is echter een totaal ander verhaal.
  9. ik in ieder geval niet (of heb hem nog niet ontdekt, dat kan natuurlijk ook)
  10. Haha, je hebt gelijk, tinq of tango, en pot nat...
  11. Ik rij pas kort op CNG en tank doorgaans L gas. Daarmee kom ik in mijn leon 1.5 tgi tot zo'n 350 km op cng. Sinds kort heb ik een CNG+ locatie ontdekt. Nu haal ik plots 500 km. Ik vind dat verschil wel heel groot. Hoe verhoudt h-gas zich tot L- gas? Zit dat er tussenin of is het verschil tussen h en cng+ niet zo groot?
  12. Daar kun je gewoon met je normale pas betalen. er zit ook een tango station bij. Zelfde module
  13. ik ben 's avonds nog eens terug gegaan. Het station werkte weer en ik kreeg mijn tank (die volledig leeg was) tot 19 kg gevuld terwijl de officiële inhoud 17,4 kg is. de druk is dus prima daar (als ie werkt).
  14. Tankstation Sevenum ligt eruit vandaag. De CNG levering is gekoppeld aan de lng levering aan vrachtwagens. Blijkbaar drukken veel buitenlandse chauffeurs op de noodstopknop. Dan ligt de hele installatie er voor een paar uur uit. En enorme rij vrachtwagens is het gevolg... Dit hoorde ik van een vrachtwagenchauffeur die er al een uur stond en die dit e al een paar keer had meegemaakt...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...