Ga naar inhoud

Mel

Leden
  • Aantal items

    45
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    3

Mel won laatst op Augustus 7 2019

Mel had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

36 Super

Over Mel

  • Titel
    Beginnend lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Mel

    test seat ibiza

    ik heb mijn seat ibiza nu sinds juni, heb met bijna 17000 km op de teller een gemiddeld gebruik tussen 4 en 4.3 met H-gas en rond de 4.5/4.6 met L gas Ik rij veel autostrade aan 120km/u. op wegen van 70/90 daalt verbruik naar een 3.8/3.9 kg
  2. Heb het online formulier gebruikt en antwoord gehad dat het defect ondertussen verholpen zou zijn merci voor de tip!
  3. update : wilde vanmorgen gaan tanken bij Q8 in Houthalen, maar er hing een papier op de pomp met "defect" kon niet vragen hoelang dit ging duren want was 4u :)
  4. ik ben er 2x gaan tanken tot nu toe en was 2x 90%. rij meestal een 380-400km met een tank, nu was het 360 dus viel nog goed mee
  5. Onze vakantie naar het Italiaanse Pesaro is helaas al weer voorbij. Voor mij was het dus de eerste keer met de CNG wagen op vakantie, bij deze een verslag: Route: Vertrokken vanuit Limburg met een volle tank via E314 richting Aachen. via Duitsland en Zwitserland naar Italië gereden (samengevat: Koblenz, Karlsruhe, Basel, Gotthardtunnel, Milaan, Bologna, Pesaro). enkel H-gas getankt Heenrit: 3x getankt - DE: Aral Alzey na 291km (kortbij Mannheim, afslag 55) ---------> redelijk klein tankstation, kort bij afrit autostrade, 24/24 open ---------> wc is proper en gra
  6. Yes, ik probeer enkel H-gas te tanken. ik ga het meeste bij de Q8 in Houthalen
  7. Ik rijd elke dag vooral autostrade naar het werk (96km enkel) met mijn Ibiza en kom aan een gemiddeld gebruik van 4.3kg (volgens boordcomputer), dit is met een snelheid van 120-125. (ik heb in optrekken misschien nog een iets zwaardere voet, gewente nog van vorige wagen) ik merk duidelijk dat ik in heenrijden precies meer verbruik 4.4kg en met terugkomen maar 4.0 ongeveer. misschien door hoogteverschil, geen idee. maar een verbruik van 3kg lijkt me dus enkel haalbaar als je maar 90-100 zou rijden op autostrade denk ik. We vertrekken morgen naar Italie met de Ibiza dus over 2 weken weet ik ze
  8. Wij rijden ook via Bologna, naar Pesaro (50km ofzo boven Ancona is dat). Zeer nuttige info wel want ik dacht namelijk in Villoresi te gaan tanken, maar dan weet ik dat ik het anders moet indelen en misschien toch in Zwitserland moet gaan tanken om op CNG tot San Zenone Al Lambro te kunnen rijden. Sorry voor de vele vragen, maar volgens mijn zoektocht is er in Bellinzona in Zwitserland (net na Gotthardtunnel) aan beide kanten van autostrade ook CNG 24/24, kan jij dat bevestigen of ben je hier nog nooit gestopt? Dankjewel!!
  9. Hey Niko, waar heb je precies getankt in Milaan? Was dat in Villoresi/Lainate of in Assago? wij rijden komende woensdagnacht naar daar, en denk rond 3u snachts ongeveer in Milaan te zijn. gepland om te tanken in Villoresi, die zou 24/24 open zijn, maar kan niet vinden of dit ook voor CNG is. (Assago zou pas om 6u open zijn volgens wat ik kan vinden) Alvast bedankt om me op de hoogte te houden!
  10. Mel

    aankoop Cng wagen

    @Devos Dag Sonja, ik heb mijn eerste wagen op CNG (Seat ibiza) vorige maand ontvangen en heb nog altijd geen volledig streepje benzine verbruikt volgens de wagen (bijna 4000 km gedaan). Voor mij is het doel om met een auto op CNG ook zoveel mogelijk op CNG te rijden, dus als je, zoals je zegt, een tankstation in de buurt hebt hoef je je over die 9L geen zorgen te maken. Ik rijd van Opglabbeek elke dag naar Zaventem voor het werk en tank onderweg in Houthalen. Het is wel vervelend natuurlijk om vaker te moeten gaan tanken, maar het went wel!
  11. Hier ben ik het 100% mee eens. heb mijn Seat Ibiza in juni gaan mogen halen bij Ceulemans en ben met alle zaken zeer goed geholpen. Wij overwegen nu zelfs om voor mijn man daar ook een wagen te kopen op CNG. Verder ben ik ook zeer tevreden dat ik ben overgeschakeld van Diesel naar CNG. grootste nadelen zijn natuurlijk het beperkt bereik (moet om de dag tanken), en de weinige tankstations. maar dit went wel, en je kan uiteindelijk ook niet anders dan te gaan tanken als je verder wil rijden. grootste voordeel is natuurlijk het verschil aan de pomp in prijs (het t
  12. goed om te weten! want op terugweg zou ik daar misschien moeten tanken, maar dan tank ik wel ergens benzine als het niet anders kan (we rijden 's nachts op en af)
  13. Dankjewel voor de tips. wij rijden via Duitsland naar beneden via Karlsruhe, dus dacht daar nog ergens te tanken net voor de Zwitserse grens. in geval van had ik die BP al opgeschreven net voorbij Basel Wij gaan trouwens naar Pesaro, ligt langs je route naar Ancona ^
×
×
  • Nieuwe aanmaken...