muscles Geplaatst: 5 mei 2019 Geplaatst: 5 mei 2019 Voor sommigen die zouden twijfelen dat het niet meer gebeurt: het gebeurt dus toch nog. Dats 24 verkocht Euro 95 E10 van een slechte kwaliteit in het Dats-tankstation van Roeselare, Mandel waardoor de heer Ronny problemen kreeg met zijn Renault Clio, die nog geen drie jaar oud is. De motor van zijn Clio is namelijk kapot. Zie screenshot hieronder. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Sertitude Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 Kort door de bocht, wie zegt dat het aan de benzine ligt? Is daar dan bewijs van? rapport van een expert? ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas
muscles Geplaatst: 6 mei 2019 Auteur Geplaatst: 6 mei 2019 4 uren geleden, Sertitude zei: Kort door de bocht, wie zegt dat het aan de benzine ligt? Is daar dan bewijs van? rapport van een expert? Ik weet het niet. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Aardgasrijder Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 Topic titel aangepast, gelieve uit te kijken met dergelijke beschuldigingen of vermoedens, het kan gezien worden als laster. Als 1 persoon een probleem heeft met de brandstof dan lijkt me dit straf dat het aan de pomp zou liggen... Als er veel klachten zouden zijn, dan ben ik geneigd te denken aan slechte kwaliteit, echter na 1 klacht lijkt me dit nogal voorbarig ? 1 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Mylan1999 Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 (aangepast) Hangt er natuurlijk vanaf of hij altijd bij Dats tankt. Als je maar eenmalig eens tankt wordt de slechte benzine met goede benzine gemengd en is het effect (schade) minder groot. Maar wanneer je er altijd tankt dan rij je enkel op slechte benzine (als hij effectief slecht is natuurlijk). Langs de andere kant lijkt het mij ook twijfelachtig dat enkel in Roeselare slechte benzine verkocht zou zijn, er zouden meerdere stations met slechte benzine bevoorraad moeten zijn (komt allemaal uit een grote ton bij de raffinaderij waarbij wel nog per merk bepaalde additieven worden toegevoegd, en wordt bij 1 vracht over verschillende stations verdeeld lijkt me?). 6 mei 2019 aangepast door Mylan1999
Lage Emissie Zone Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 Als hij kan bewijzen dat de wagen goed onderhouden is dan zal zijn verzekeringsmaatschappij toch moeten ingrijpen en een analyse laten doen via een afname staal. Als je de raad van dit forum volgt dan is de kans op dergelijke problemen nihil: tank nooit super 95 en gebruik steeds super 98. Immers: goede koop is dure koop, het prijsverschil tussen 98 en 95 is niet groot voor bespaarde miserie die nadien veel duurder blijkt te zijn. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Lange_666 Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 Er is niks mis met super 95. Met onze benzine wagens nooit op iets anders gereden, nooit problemen mee gehad (met benzineprerikelen toch niet). Veel broodje aap verhalen hier. 1
pluxy Geplaatst: 7 mei 2019 Geplaatst: 7 mei 2019 Auto van vrouw, kon vroeger niet tegen total diesel. at heel de brandstofpomp op. meerdere malen per jaar. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
muscles Geplaatst: 7 mei 2019 Auteur Geplaatst: 7 mei 2019 7 uren geleden, pluxy zei: Auto van vrouw, kon vroeger niet tegen total diesel. at heel de brandstofpomp op. meerdere malen per jaar. Zou het niet kunnen zijn dat je vrouw benzine getankt heeft in de dieselauto? Want daar lijkt het toch heel fel op als ik dit artikel lees op de site van Octa+ : Benzine in je dieselwagen: neem geen enkel risicoStart je motor niet en duw je wagen aan de kant. Bel pechverhelping en vraag om je tank leeg te pompen en de leidingen te reinigen. Ben je toch vertrokken, dan zal je wagen snel stilvallen en riskeer je hoge kosten. In diesel zit paraffine om de brandstofpomp en de injectoren te smeren. Benzine daarentegen is ontvettend en werkt net omgekeerd. De brandstofpomp zal vastlopen en in het slechtste geval moet je garagist zelfs de injectoren en de brandstoftank vervangen. Een herstelling die tot 3 à 4000 euro kan oplopen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
pluxy Geplaatst: 7 mei 2019 Geplaatst: 7 mei 2019 7 uren geleden, muscles zei: Zou het niet kunnen zijn dat je vrouw benzine getankt heeft in de dieselauto? Nope, De diesel van Total bevatte toen(of nu nog) bio additieven dewelke de interne delen van de brandstofpomp op at. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Mylan1999 Geplaatst: 7 mei 2019 Geplaatst: 7 mei 2019 De diesel van elk brandstofmerk bevat volgens mij nu tot 7 % (klassieke) biodiesel hoor. Er hangt niet voor niets een sticker 'B7' op de pompen ?
pluxy Geplaatst: 7 mei 2019 Geplaatst: 7 mei 2019 Ja, maar het was de combinatie renault en Total. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Koen C Geplaatst: 8 mei 2019 Geplaatst: 8 mei 2019 16 uren geleden, pluxy zei: Ja, maar het was de combinatie renault en Total. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Jan Robert Geplaatst: 8 mei 2019 Geplaatst: 8 mei 2019 (aangepast) Op 6/5/2019 om 11:47, Aardgasrijder zei: Topic titel aangepast, gelieve uit te kijken met dergelijke beschuldigingen of vermoedens, het kan gezien worden als laster. Als 1 persoon een probleem heeft met de brandstof dan lijkt me dit straf dat het aan de pomp zou liggen... Als er veel klachten zouden zijn, dan ben ik geneigd te denken aan slechte kwaliteit, echter na 1 klacht lijkt me dit nogal voorbarig ? mijn vrouw heeft ook eens slechte benzine getankt (was eerder benzine+water+vuil), ze heeft er niet ver mee gereden, touring gebeld en naar garage gesleept. de verstuivers waren er wel aan voor de moeite en de tank en de leidingen moesten gespoeld worden. toch een dure grap; maar hoe ga je dit bewijzen? nu had ze wel de gewoonte om de tank altijd bijna leeg te rijden en dan pas bij te tanken; nu tankt ze veel sneller bij. tank je dan eens minder goede kwaliteit, dan mengt het zich met de rest en red je het wel, of bij problemen zijn die veel minder uitgesproken. het station staat wel op onze zwarte lijst.(ter info, gaat niet over een dats24) 8 mei 2019 aangepast door Jan Robert
JJR Geplaatst: 3 juli 2019 Geplaatst: 3 juli 2019 Ik kon via het werk (een achttal jaren geleden) en keert van dats24 aanschaffen. Aangezien er geen merk vermeld staat op de pompen was ik argwanend en vreesde voor de zogenaamde witte pompen. Ik heb contact genomen met test-aankoop voor meer info. Zijn wisten te melden dat in de folder van dats24 staat dat zij de prijzen van de grote merken vergelijken en bij hen inkopen. Test-aankoop had ook nog nooit eerder klachten hierover gehad. Ik mocht dit merk van hen ten volle vertrouwen. VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
muscles Geplaatst: 3 juli 2019 Auteur Geplaatst: 3 juli 2019 @JJR Mijn buurman, die automechanieker is, vertelde mij deze middag nochtans dat bepaalde merken er gevoeliger voor zijn dan andere. Opel bijvoorbeeld is daar gevoeliger voor, voornamelijk dan voor diesel van Dats 24, omdat hun brandstofsysteem dit controleert. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen