Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur terug, muscles zei:

Ik heb daar een lachend gezichtje bij gezet, maar eigenlijk zou ik een triestig gezicht moeten trekken in dit geval. ?

Zelfde model, zelfde kleur: wat een saaie boel !!! ?

't is echt erg. Mijn schoonpa is een van de velen die in zo'n auto'tje rond rijdt. Ik moet echt wachten tot ik bijna bij de auto ben zodat ik de nr-plaat kan lezen om te weten of hij het is, of iemand anders

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:
3 uren geleden, Groengas zei:

Is het onderhoudsinterval voor de nieuwe VW CNG voertuigen nog steeds 15.000 km?

Ik meen op het Italiaanse forum gelezen te hebben dat het interval bij de nieuwe voertuigen is opgetrokken naar 30.000 km.

wat ik mij herinner van bij Seat inderdaad nog steeds om de 15.000. dit is ook iets dat me qua kosten iets afschrikt om eventueel over te schakelen. ik zou dan bijna 4x per jaar op onderhoud moeten...

Geplaatst:
33 minuten geleden, Mel zei:

wat ik mij herinner van bij Seat inderdaad nog steeds om de 15.000. dit is ook iets dat me qua kosten iets afschrikt om eventueel over te schakelen. ik zou dan bijna 4x per jaar op onderhoud moeten...

Het kleine onderhoud kan je bijvoorbeeld zelf doen. Oude olie aflaten, en nieuwe in doen. Dan heb je enkel de kosten van de olie 2x per jaar.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
2 minuten geleden, muscles zei:

Het kleine onderhoud kan je bijvoorbeeld zelf doen. Oude olie aflaten, en nieuwe in doen. Dan heb je enkel de kosten van de olie 2x per jaar.

Dat zal ik dan eens aan mijn man moeten vragen of hij dat ziet zitten en zich kan laten aanleren door zijn neven :D

denk dat het vooral eraan ligt hoe dat de testrit gaat zijn in de Seat Ibiza, want als deze nieuw 14000 kost, denk ik dat ik voor een volledig nieuwe wagen ga gaan. vind moeilijk iets 2e hands dat aan de voorwaarden voldoet en heb niet echt de tijd om naar Duitsland te gaan shoppen en zoeken..
heb de garage ook nog een mail gestuurd om me alle vragen omtrent technische gegevens nog eens te beantwoorden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Met de nieuwe ibiza moet je zeker de 400km halen op een tank. Wij halen dat met onze leon zonder inspanning, en dat is een grotere, zwaardere wagen met een iets dorstigere motor. 

De 1.0 tgi motor is een fijn motortje, wij hebben test gereden hiermee en dat beviel ons. Uiteindelijk is het voor ons toch een leon st geworden omdat we de ruimte wel konden gebruiken :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
23 uren geleden, Mel zei:

Ik overweeg nu om een nieuwe auto op CNG te kopen omdat de diesel wel heel duur aan het worden is aan de pomp en ik met CNG aanzienlijk zou kunnen besparen. Ik heb echter geen zin om elke
dag opnieuw te gaan tanken en ben dus op zoek naar een CNG wagen waarmee ik ipv elke dag, elke 2 dagen maar moet tanken (en dus een rijbereik heb van net geen 400km op CNG). enig idee naar welke wagen ik best kan kijken? Budget is maar rond de15.000 aangezien ik over 6 jaar waarschijnlijk al op 300.000km zit en anders de nieuwprijs van de wagen er niet uithaal tegenover mijn diesel (denk ik) 

Ik stond begin dit jaar voor hetzelfde dilemma, uiteindelijk tijdens het salon gekozen voor een nieuwe Seat Leon st. Dan zijn toch de beste deals te maken als je een nieuwe auto koopt. Eigenlijk nog steeds heel tevreden over de keuze. Je moet gewoon iets meer rekening houden met wanneer voorbij een CNG-pomp, als je puur wil rijden op CNG, dat je em dan even volblaast. Ik rij zelf ook elke dag rond de 200km woon-werk. 400km is op H-gas zeker haalbaar met een normale rijstijl. En mits goed onderhoud en deftig gebruik lijken die beoogde kilometerstanden meer dan haalbaar.

Succes met keuze.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
1 uur geleden, nonzerosumgame zei:

Dat was ook één van mijn grootste struikelblokken, maar eerlijk gezegd ben ik verbaasd van hoe snel dat het nieuwe normaal wordt. Je staat uiteindelijk maar 5 minuten aan de pomp en spaart toch wel een aanzienlijk bedrag uit.

Indien je interesse hebt, ik heb voor ik de knoop doorhakte voor mezelf en een vriend een vrij complete spreadsheet gemaakt die berekent hoeveel je ongeveer bespaart door voor een CNG voertuig te kiezen in plaats van een vergelijkbare benzine of diesel. 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sDr9DQoFDJWXggNHbK0kf6oGsYOVWjMF875s7SpZEE0/edit?usp=sharing

Gewoon de witte vakken invullen met de parameters die je hebt (sommige zoals de doorverkoopwaarde zullen een beetje natte vinger-werk zijn) en de resultaten worden automatisch berekend.

Ik heb er een screenshot van gemaakt:

Vergelijking-CNG-benzine-dieselwagen.png

• Verward 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
6 uren geleden, nonzerosumgame zei:

Dat was ook één van mijn grootste struikelblokken, maar eerlijk gezegd ben ik verbaasd van hoe snel dat het nieuwe normaal wordt. Je staat uiteindelijk maar 5 minuten aan de pomp en spaart toch wel een aanzienlijk bedrag uit.

Indien je interesse hebt, ik heb voor ik de knoop doorhakte voor mezelf en een vriend een vrij complete spreadsheet gemaakt die berekent hoeveel je ongeveer bespaart door voor een CNG voertuig te kiezen in plaats van een vergelijkbare benzine of diesel. 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sDr9DQoFDJWXggNHbK0kf6oGsYOVWjMF875s7SpZEE0/edit?usp=sharing

Gewoon de witte vakken invullen met de parameters die je hebt (sommige zoals de doorverkoopwaarde zullen een beetje natte vinger-werk zijn) en de resultaten worden automatisch berekend.

denk inderdaad dat het tanken wel went, uiteindelijk is het doel goedkoper rijden dus je moet wel. 

handig die spreadsheet! is al wat duidelijker qua jaarlijkse kosten inderdaad.
De situatie is wel een beetje verschillend, jij ging precies sowieso een nieuwe wagen kopen, bij mij is de vraag of ik mijn diesel beter oprij of ik nu al overstap. (moeilijk te zeggen hoeveel ik over een 3tal jaar nog krijg voor mijn wagen)

Geplaatst:

Dit stuurde de Seat garage terug:

De levertijd van de IBIZA is op dit moment april 2019.

Betreft de verbruiken (deze zijn nog onder voorbehoud van bevestiging van de fabriek):

• IBIZA:
    • Benzinetank van +- 10 liter
    • 3 CNG tanks met totaal +- 15kg
    • Rijbereik CNG +- 420km
    • Rijbereik benzine +- 180km
    • Neem werkelijk dat u tussen de 500-600km kan rijden met beide brandstoftanks.

De voor jou dichtstbijzijnde garage voor onderhoud is Coox in Rekem. Onderhouden zijn niet zo heel duur, +- €150 per onderhoudsbeurt, maar ik ben er zeker van dat een WECARE formule interessant is voor u, zie bijlage. Hier gaat u geld mee besparen + u hebt nooit onverwachte kosten, want in de WECARE formule zitten ALLE KOSTEN opgenomen behalve banden, carrosserieherstellingen en brandstof. Dit voor de komende 3 jaar of 150.000km.

>>> klopt dit  wat hij zegt van het wecare contract of is dit voor de garage een verdoken winstpost?

Verder ga ik woensdag een testrit maken in de Seat Ibiza 2018 CNG, helaas gaat dat nog niet in die van 2019. Het verschil tussen de 2 is 5 tov 6 versnellingen en een grotere CNG tank bij 2019

Tot nu toe heeft de garage een bod ontvangen voor mijn wagen van 3000euro waarmee dat de prijs voor de Seat Ibiza Move! zou uitkomen op om en bij de 14000euro. Samen met de overnamepremie heb ik dan 5500 euro voor mijn eigen wagen. (nieuwe auto zou dus eigenlijk 19500 kosten). Misschien dat ik nog wat kan onderhandelen. Iemand strategieën? :P

alvast bedankt maar weer!

Geplaatst:
28 minuten geleden, Mel zei:

De voor jou dichtstbijzijnde garage voor onderhoud is Coox in Rekem. Onderhouden zijn niet zo heel duur, +- €150 per onderhoudsbeurt, maar ik ben er zeker van dat een WECARE formule interessant is voor u, zie bijlage. Hier gaat u geld mee besparen + u hebt nooit onverwachte kosten, want in de WECARE formule zitten ALLE KOSTEN opgenomen behalve banden, carrosserieherstellingen en brandstof. Dit voor de komende 3 jaar of 150.000km.

>>> klopt dit  wat hij zegt van het wecare contract of is dit voor de garage een verdoken winstpost?

Hangt ervan af hoeveel een WeCare contract u kost per maand/jaar en wat dit u mag kosten om "gerust" te zijn.

Indien grote extra kosten binnen de 3 jaar kan het voordelig zijn, indien enkel normale onderhoudskosten gemaakt worden is het over het algemeen pokkeduur.

Mijn persoonlijke mening: Het is geen verdoken winstpost, het is regelrechte diefstal.

• Hahaha 2
Geplaatst:
36 minuten geleden, Mel zei:

Ik vond het zelf nogal duur in vergelijking met de onderhoudskosten. Tja hoeveel wil je uitgeven aan gemoedsrust. Ik in elk geval niet zooo veeeel. ?

• Hahaha 1
Geplaatst:
8 uren geleden, Kris81 zei:

Nog even vermelden betreft het tanken, dat er in  maart 2019 een H plus tankstation geopend wordt in Heverlee dit ligt elke dag op je traject

ik had het ergens gelezen ja! 

kan wel zijn dat houthalen makkelijker is, want normaal draai ik net voor Heverlee de e314 op.. anders zou ik autostrade moeten doorrijden en terugrijden. Maar eerst eens beslissen :P

Geplaatst:

Ik tankte eerst ook in houthalen. Maar nu die hun prijs zo fors hebben laten stijgen tank ik meestal bij Esso. Het is ook de oprit midden Limburg die ik gebruik voor woon werk verkeer.  Als ze bij die Texaco H+ gas aanbieden is het zeker de moeite om even om te rijden. Ik ga dat alvast zeker doen. ?

Geplaatst:

In principe zou je ook over de brug van de N253 naar de andere kant van de snelweg kunnen, heb ik ook al eens gedaan maar dan wel in de omgekeerde richting (weet niet of het mag eigenlijk, en ook niet of het in de omgekeerde richting mag ?).

Screenshot_2018-11-17 Google Maps 2.png

Screenshot_2018-11-17 Google Maps 1.png

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
32 minuten geleden, Mylan1999 zei:

In principe zou je ook over de brug van de N253 naar de andere kant van de snelweg kunnen, heb ik ook al eens gedaan maar dan wel in de omgekeerde richting (weet niet of het mag eigenlijk, en ook niet of het in de omgekeerde richting mag ?).

Screenshot_2018-11-17 Google Maps 2.png

Screenshot_2018-11-17 Google Maps 1.png

Interessant!!

Woensdag de testrit in de Seat Ibiza en dan ga ik al veel meer weten. Rij nu met 110 pk dus kan zijn dat het aanpassen is naar 90pk voor fijn autostrade te rijden. 

Begin december ook nog eens horen achter de VW polo en miss skoda, normaal gezien konden zij dan ook configureren. Golf wordt het sowieso niet = te duur en levertijd volgens mij pas september.

Geplaatst:
Op 16/11/2018 om 16:21, Mel zei:

Wij hebben een WECARE formule voor onze Leon 1.4 TGI. De kosten zijn een €60 voor 20000km per jaar met looptijd van 8 jaar(160000km)

De berekening neemt de km en duurtijd van het contact en uiteraad ook het model.

Je kan ook een Wecare nemen voor de auto 1 jaar jong is. Zo weet je wat uw kosten zijn op jaarbasis.

Geplaatst:
8 uren geleden, Andy zei:

Wij hebben een WECARE formule voor onze Leon 1.4 TGI. De kosten zijn een €60 voor 20000km per jaar met looptijd van 8 jaar(160000km)

De berekening neemt de km en duurtijd van het contact en uiteraad ook het model.

Je kan ook een Wecare nemen voor de auto 1 jaar jong is. Zo weet je wat uw kosten zijn op jaarbasis.

als ik dit lees is dat nog interessant, destijds heeft de garagist ons dat afgeraden wegens sowieso te duur....

• Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...