Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
DeNbEiRe_84

CNG rijder gespot 3.0

Recommended Posts

Gisteravond omstreeks 21.30uur aan de Q8 in Houthalen, een al wat oudere zilvergrijze Mercedes cabrio met officiële sticker.

• Vind ik leuk 1

Gisteravond rond 19u00 spotte ik vanuit de Starbucks (snelwegparking Kruibeke - richting Gent) deze Franse VW Golf TGI.

03D03881-EB22-4F5D-B57D-C762169E0E93.jpeg

• Vind ik leuk 1

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI (2018)

Volkswagen Polo 1.0 (2017)

straks word er een wedstrijdje gemaakt om mijne zonnebloem cng caddy te spotten. hahahahaha 

Grote kans op hoor. Ik rij 40 000 km per jaar door gans belgie en nederland.  Omdat ik op de weg ben als paardensportmasseur. 

Ik kijk uit naar de foto.

btw ik ben nog ooit zo vaak op korte tijd geflitst als met de cng caddy. en altijd waar ik maar 50 km/u mocht. grrrrr 

• Hahaha 2
  • Triest 1

Zaterdag 17h30 op de Singel in Antwerpen aan de waterzuivering een Nederlandse Polo TGI. Zonder sticker want oranje hoeft geen stigma-sticker/badge-of-honor.

En gisteren een Skoda Octavia aan de post van Manhay, officiële sticker.

• Vind ik leuk 1

Gisteren op Paasmaandag te centrum Neeroeteren een Volvo V60 met uiteraard de huissticker. Eerst was me de kleur opgevallen... ze oogt net als mijn denim blue. Toen viel me pas de sticker op dus heb ik de powerbox met extra pk's moeten aanspreken om een foto te kunnen maken ter hoogte van het octa+ tankstation.

Point Blur_Apr232019_191745.jpg

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

Deze avond op de parking van Carglass Bilzen een Skoda Octavia Combi. De foto is gemaakt om 19u30 toen ik wilde vertrekken uit het Europese distributiecentrum. Ik was er op bezoek.

20190424_190540.jpg

• Vind ik leuk 1

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

gisteren een witte Seat Leon ST CNG gespot aan tankstation Q8 Zedelgem. Ik denk dat de auto als tweedehands net verkocht was door Tavernier Zedelgem; er was een technieker bij van Tavernier die de persoon hielp om te tanken. Er stonden 2 witte Seat Leon te koop en deze morgen was er maar 1 over. Dus eentje was er weg. En, een lelijke CNG sticker op een witte auto is niet meer zo lelijk?.

• Vind ik leuk 2

@Jan Robert leuk dit te lezen. Het is inderdaad een kleine moeite om even met een koper naar de pomp te lopen.

Een kleine service die ik wel weet te appreciëren.

Tavernier zie ik veel CNG-wagens aanbieden op 2dehands.

• Vind ik leuk 1

Op 20/4/2019 om 17:37, DeNbEiRe_84 zei:

Gisteravond rond 19u00 spotte ik vanuit de Starbucks (snelwegparking Kruibeke - richting Gent) deze Franse VW Golf TGI.

Zeer waarschijnlijk gewoon een 1.5 TSI. Volkswagen Frankrijk verkoopt geen CNG modellen en volgens de configurator heeft een 1.5 TSI met 130 pk ook het Blumotion radiatorrooster.

• Bedankt 1

VW Golf Variant 1.4 TGI DSG

3 uren geleden, C-Sharp zei:

Zeer waarschijnlijk gewoon een 1.5 TSI. Volkswagen Frankrijk verkoopt geen CNG modellen en volgens de configurator heeft een 1.5 TSI met 130 pk ook het Blumotion radiatorrooster.

Dat heb je scherp gezien, @C-Sharp ?

Ik heb de achterkant niet gezien dus kan niet aangeven of er TGI of TSI opstond.

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI (2018)

Volkswagen Polo 1.0 (2017)

26 April 2019=> Q8 Houthalen=> Q8 smiles worden op 30 april geactiveerd.

1. Audi A4 zwarte CNG voor mij aan het tanken(foto)

2. Vw Golf variant muisgrijs CNG, achter mij aan het tanken.

CNG hout.jpeg

• Vind ik leuk 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

een zwarte Audi A3 cng gespot rond 12 u vandaag thv De Watertoren te Torhout met de CNG sticker (EU).

die sticker is wel veel discreter, maar hoe zit het dan bij de technische keuring?

dan moet je toch die sticker hebben met de witte achtergrond?

@Jan Robert de sticker wordt in de meeste gevallen geaccepteerd bij de keuringcentra. In Antwerpen heb ik weet van 2 afkeuringen,  2 in Oost Vlaanderen en in As Limburg kreeg ik een opmerking van de controleur. 

• Bedankt 1

14 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

@Jan Robert de sticker wordt in de meeste gevallen geaccepteerd bij de keuringcentra. In Antwerpen heb ik weet van 2 afkeuringen,  2 in Oost Vlaanderen en in As Limburg kreeg ik een opmerking van de controleur. 

ok, en andersom, geldt de "Belgische" sticker dan in de rest van europa? 

Als ik me niet vergis zijn die CNG-stickers in andere Europese landen alleen verplicht voor commerciële voertuigen, autobussen,...

• Bedankt 1

@MrFingers helemaal correct, het is enkel België dat de sticker verplicht ?

• Bedankt 1

Zojuist, Aardgasrijder zei:

@MrFingers helemaal correct, het is enkel België dat de sticker verplicht ?

@Aardgasrijder, ik heb je bericht van 15/12/18 terug gevonden via de zoekfunctie. Bedankt om te bevestigen. want bij controle is gelijk hebben niet hetzelfde aan gelijk krijgen. en dus liever geen gezeur.

""@Didierb geen paniek. De grote Belgische sticker is voldoende voor heel Europa. In de meeste landen is er geen stickerplicht.... enkel België"" 

4 uren geleden, Jan Robert zei:

ok, en andersom, geldt de "Belgische" sticker dan in de rest van europa? 

Hierbij de enige echte officiële definitie van de 'Europese' sticker :

image.thumb.png.4380847e8d8916e7066597eff5172575.png

Donderdag 25 april, E19 richting A'pen, +/- 17.05 ter hoogte van de parking Peutie :

- grijze VW Golf Break

- blauwe VW Caddy (ik denk in Acapulco Blue Metallic : mooie en speciale kleur)

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)