Ga naar inhoud
Aardgasrijder.be wordt gesponsord door Mefirst! Betaal jij ook te veel voor je autoverzekering? Vergelijk nu online de beste autoverzekering via Mefirst.be: de vergelijkingssite voor verzekeringen

Crombel

Leden
  • Aantal items

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    1

Crombel won laatst op 25 Juli 2017

Crombel had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

10 Goed

Over Crombel

  • Titel
    Beginnend lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Je zou moeten te weten komen of het de CNG- of benzine-injecteur is. Is het bij de caddy mogelijk om enkel op benzine te rijden? Je kan de injecteurs ultrasoon laten reinigen. Dat kost 20 euro per injecteur.op dit adres: Duxe Als ze benzine injecteurs kunnen reinigen kunnen ze CNG-injecteurs ook reinigen (zelfde werking).
  2. Crombel

    500L valt stil

    Die symptomen kwamen ook voor bij het pechverhaal dat ik vernoemde
  3. Crombel

    500L valt stil

    Van dit probleem heb ik ook al gehoord. Eén keer werd als oplossing vermeld dat een ontstekingsbobijn werd vervangen. Bij het pechverhaal dat ik persoonlijk ken zijn ze verschillende keren naar de garage (Buga Geel) moeten gaan en hebben ze het vertrouwen in de betrouwbaarheid van de 500L verloren. Volgens mij is een tweecilinder toch wat gevoeliger aan storingen. Als er eentje even wat minder mee wil . . .
  4. Crombel

    Fiat Doblo CNG koude start probleem

    Ik rijd 5 jaar met een Multipla die inmiddels ook 130000 km heeft gelopen. Het probleem met koudstart is mij ook bekend. Meestal moet ik dan ook twee maal starten. Volgens mij heeft het iets te maken met de injecteurs. Ik heb twee sets die ik regelmatig wissel wanneer het starten wat moeilijk gaat. Voor ik ze wissel reinig ik ze ultrasoon en daarna start hij een hele tijd merkelijk beter. Volgens mij heeft het niet met het soort benzine te maken maar eerder met het lekken van de injecteurs. Zodat er zich gas in plaats van lucht in het inlaatkanaal bevindt. Dan is het een te rijk mengsel dat niet kan ontbranden zodat de bougies nat slaan van de benzine. Een technische uitleg waarvan ik ook niet 100% zeker van ben, maar het lijkt mij het meest waarschijnlijk.
  5. Waarschijnlijk is de druk, waarmee je tank bij Dats Torhout gevuld werd, te laag geweest. Daarmee kan je de indruk gehad hebben dat je druk verloor omdat de aanduiding van de tankinhoud in het begin snel minderde. De aardgasuitrusting van een auto is heel eenvoudig maar niet gekend door garagisten. Bij het minste lek in het aanvoersysteem rijdt de wagen niet meer op gas. Blazen op de vulaansluiting helpt even veel als een toverspreuk uitspreken bij het tanken. Mocht aan de vuldop een miniem lekje zijn door een zandkorreltje dan draait je motor niet meer op aardgas.
  6. Crombel

    R110 sticker Opel Zafira

    Vijf jaar geleden heb ik mijn Fiat Multipla ingevoerd uit Duitsland. Ik diende dan ook de tanks visueel te laten keuren. Drive Systems was toen de enige in Vlaanderen die dat deed. Ik vroeg hen toen ook hoe ik aan het R110-stickertje kon komen. Van hen heb ik de gegevens gekregen van iemand die daarvoor bevoegd was bij de invoerder van Fiat. Na enkele weken zat het stickertje in de bus. Toen was ook België het enige land in Europa waar dit verplicht was.
  7. Hoogstwaarschijnlijk ligt de fout bij het tankstation, dat tankstation wordt ook elders in dit forum gemeld. Het afblazen (psssht) gebeurt in het pistool om daar de druk weg te nemen zodat het terug mogelijk is om het te koppelen voor een volgende tankbeurt. Het heeft geen invloed op jouw tankbeurt. Als je wel normaal kan tanken in een ander tankstation dan is er niets aan de hand met je gasinstallatie. Een klep, die zou lekken na de ene tankbeurt en na een andere niet, is onwaarschijnlijk. Als proef kan je ook nog eens bij een derde tankstation gaan tanken. Wat ik echter niet versta is dat de tank “zienderogen leegloopt” Dan zou je toch eens moeten nazien hoeveel kg je tankt en hoe ver je er mee kan rijden.
  8. Crombel

    Crombel

    Inderdaad, de foto is in Italië genomen. Met drie tegelijk aardgas tanken gebeurt in België niet zo vaak ;-) Weinig landen verplichten een sticker. Ik denk dat het in Indonesië ook verplicht is. CNG is hier onbekend en onbemind.
  9. Crombel

    Crombel

    De keuring als CNG-wagen is zeker een nadeel. Hij is reeds 6 maal gekeurd daarbij ben ik er zeker van dat het 5 maal de eerste keer was voor de "keurder" dat hij een aardgaswagen keurde. Telkens duurt de keuring lang omdat ze onzeker zijn. Tussen 2005 en 2006 is de cng-sticker gewijzigd (van zwart/wit naar zwart, groen en wit). In Malle ben ik daarvoor afgekeurd: nieuwe sticker kopen en een CNG-herkeuring. Tijdens de laatste keuring draaide men de stop van de vulopening en men rook gas: afgekeurd. Gelukkig is er in St-Job een stationchef die voor rede vatbaar is, wat niet in Malle het geval is. Ik heb reeds vele wagens laten keuren en merk dat men niet graag een CNG-wagen ziet komen, in Malle was dat extreem. De 4-jaarlijkse keuring is duur. Ik doe de beschermkap af van de tanks (3) en ik betaalde bij Drive Systems in Tienen 240 euro. Dit jaar zag ik dat er meer adressen waren die mochten keuren. Ik heb hem bij Van Meenen in Eeklo laten keuren ook voor 240 euro. Hooguit een kwartier voor de keuring en een kwartier om het attest te schrijven. 60 euro om naar 1 tank te zien vind ik duur. Bij mijn auto zijn geen flexibele leidingen aanwezig in het hogedrukgedeelte, allemaal vaste leidingen. Er is 1 flexibele lagedrukleiding van de ontspanner naar de injecteurs. Mijn Multipla is de facelift-versie, geen dolfijntje.
  10. Crombel

    Crombel

    Hallo, Ik rij sinds begin 2013 met een Fiat Multipla Natural Power uit 2005. De keuze voor het type was om een tandem in de auto te kunnen vervoeren. De keuze voor aardgas was uit milieu-overwegingen en deels voor de goedkope brandstof. Ik heb de Fiat zelf uit Duitsland ingevoerd, er stonden toen 65 tkm op de teller nu 127 tkm. We rijden 99% op aardgas en slechts per grote uitzondering op benzine. Met zijn 1600cc is de auto al underpowered en zeker op gas. Het grootste nadeel aan CNG zijn de keuringen. Zowel de 4-jaarse visuele keuring van de tanks als de jaarlijkse autokeuring. Verder zijn we best tevreden met het rijden op aardgas. We zijn er al mee op reis geweest naar Zweden en Italië. Ik doe het onderhoud zelf. Wat CNG betreft houdt dat niet veel in. Minstens jaarlijks reinig ik de gas-injecteurs ultrasoon. Dankzij dit forum heb ik gisteren de eerste keer H+ getankt in Hoboken.
×