Ga naar inhoud

Crombel

Leden
  • Aantal items

    56
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

Crombel won de laatste dag op 17 maart

Crombel had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Crombel's prestaties

Aardgas ontdekkingsreiziger

Aardgas ontdekkingsreiziger (3/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Reageert vaak
  • Eerste bericht geplaatst
  • 1 week lid

Recente badges

22

Reputatie

  1. De advertentie ook in het frans laten verschijnen en goede foto’s zijn volgens mij heel belangrijk. Anderhalf jaar geleden heb ik mijn vorige Touran verkocht en de ernstige kandidaten waren franstalig .
  2. Dat de waterpomp het begeeft op 85Tkm is niet uitzonderlijk. Er zit ook een intercooler in het inlaattraject en die kan ook lekken. Ik denk dat ze dat kunnen meten aan de uitlaatgassen. Zeker het peil van de koelvloeistof in het oog houden en na zien of er geen lekken zijn.
  3. Als oorzaak van hoger olieverbruik worden, meestal, klepsteeldichtingen of olieschraapveren aangeduid. De herstellingen zijn zware ingrepen, daarom zou ik eerst proberen met de carterontluchting te vernieuwen. Dat is een onderdeel dat slechts 50 euro kost en gemakkelijk te vervangen is. Voorbeeld; https://www.ebay.co.uk/itm/123653464956
  4. Er is duidelijk iets mis met uw motor. En dat komt niet door uw manier van rijden of door de CNG. Met de oliewegingsprocedure weten ze precies hoe groot het olieverbruik is en wanneer dat boven een bepaalde waarde is zullen ze uw motor herstellen. Als je “oil consumption audi 2.0” bij google intikt en de onderwerpen van het laatste jaar bekijkt zal je zien dat je niet alleen bent.
  5. In onze Touran heb ik een bed gemaakt en er staat een Vaude Drive Van tent achter. Het lijkt wat op de Caddy op de foto. Heerlijk om enkele dagen te kamperen en we slapen er beter (rustiger) in als in een tent.
  6. Stel: je tankt en je rijdt met uw auto. Je stopt thuis, dan sluiten de kleppen van alle tanks. Als er dan een klein lek in de leiding tussen de tanks en de drukregelaar is gaat de druk van de leiding. Dan is ook de druk bij de druksensor weg en geeft hij bij het volgend gebruik aan dat de tanks leeg zijn en zal hij niet meer op aardgas rijden. Een lek aan de drukregelaar is ook mogelijk. Volgens mij moet er naar een lek gezocht worden vooraleer er onderdelen vervangen worden. Ik heb ook goede ervaringen met Scania Ninove. Mocht ik het bij het juiste eind hebben, dan moet je tanken voor je naar daar gaat. Dat tanken is dan enkel om de leiding onder druk te zetten. Bij een lege leiding kunnen ze niks meten (met gassnuffellaar)
  7. Vorig jaar hebben ze maar 0,4l olie aangerekend dat zou nu wel 10 keer zo veel kunnen zijn.
  8. Als je hem particulier wil verkopen zou een vraagprijs tussen 13 en 14 duizend euro redelijk zijn, als de auto nog in goede staat is. Een autoverkoper zal u niet graag zien komen of je moet al naar een specialist gaan zoals Tavernier. Ik denk dat het best mogelijk is om hem verkocht te krijgen.
  9. Om de inlaatkleppen goed te reinigen moet de cilinderkop er dan af? Dat is heel ingrijpend. Bij een cng motor zou ik juist niet verwachten dat de kleppen vervuilen. En dan is het steeds bij dezelfde cilinders (lambdasonde 1) Mocht de ontsteking (bobijn of bougie) van een bepaalde cilinder niet goed zijn zou je dan ook geen storing van de lambdasonde kunnen krijgen? Het is dan misschien ook eerder stationair dat de motor schud.
  10. In het werkplaatshandboek staat (over DSG 7): The gearbox is filled for life. Therefore, there is no need to check oil level of this gearbox. This explains why there is no oil level check. Van het soort olie kan ik niks vinden, er staat enkel dat de olie te bestellen is via de onderdelenlijst. De inhoud is 1,7l na aflaten en 1,9l na demontage. Er is geen vulstop de olie moet er in via de ontluchting. Daarvoor moet de batterij en de luchtfilter verwijderd worden. Aanvulling: Er is een terugroepactie geweest ivm de versnellingsbakolie in de DSG 7. Synthetische olie tastte de electronica aan. Die werd gewisseld door minerale olie. Vb: https://www.langwieser-performance.at/produkt/schaltgetriebeoel-top-tec-mtf-5100-75w-liqui-moly-1-liter/
  11. Bij de DSG 7 versnellingen hoeft de olie niet vervangen te worden. Bij de DSG 6 versnellingen wordt de olie en filter elke 60.000 km vervangen.
  12. In het verleden was de doorverkoopwaarde van een diesel met 200000km beter dan van een benzine- of cng-auto. De doorverkoopwaarde binnen 10 jaar kan je nu onmogelijk inschatten. Ik zou me eerder afvragen hoe duur het zal zijn om 200000km met een bepaalde brandstof te rijden.
  13. Voor de vrijstelling werd mijn Fiat Multipla belast volgens de benzine gegevens alhoewel ik 95% op cng reed. :-(
  14. Als je in google Scania Ninove opzoekt heb je de gegevens. De naam van de mecanicien stuur ik je in een persoonlijk bericht.
  15. Bij Scania-Ninove is een mecanicien die gespecialiseerd is in CNG. Een heel bekwame kerel en de prijzen zijn ook goed.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...