Jump to content

Crombel

Leden
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Crombel last won the day on July 25 2017

Crombel had the most liked content!

Community Reputation

16 Goed

About Crombel

  • Rank
    Beginnend lid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Als je in google Scania Ninove opzoekt heb je de gegevens. De naam van de mecanicien stuur ik je in een persoonlijk bericht.
  2. Bij Scania-Ninove is een mecanicien die gespecialiseerd is in CNG. Een heel bekwame kerel en de prijzen zijn ook goed.
  3. Na het cng tanken rijd je soms 1 km op benzine. Misschien heeft het iets met de benzine te maken. Tank eens bijna leeg rijden en E5 (98) tanken. Die kan naar het schijnt beter tegen verouderen.
  4. Je kan ook de data uitlezen van de druksensors g71 en f96. Als de motor niet draait geven die alle twee gewoon de luchtdruk aan. De eerste in de inlaat en de tweede buiten de motor. Daar mag niet veel verschil in zitten. Of het aan te raden is weet ik niet maar ik reinig de druksensor soms als ik een groot onderhoud doe. Zeker als ik een andere tweedehands auto koop en dikwijls zijn ze behoorlijk vuil. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
  5. Het is natuurlijk een heel verschil in vgl met benzine of diesel tanken. Het pistool moet heel precies in lijn met de aansluitnippel van de wagen staan. Je plaatst het pistool er op en dan moet je een beetje bewegen zodat het een millimeter of 5 doorschuift, dan kan je de hendel indrukken. Met een beetje oefening lukt dat best. Misschien eens iemand meenemen die het gewoon is als je problemen blijft hebben.
  6. Knap! Dat verklaart de stappen die je op de drukmeter van de pomp ziet (en hoort).
  7. Bedankt voor de feedback! Daar leren we wat van.
  8. De vulling van de tank wordt gemeten door de druk. Als er wordt overgeschakeld naar benzine zit er nog meer dan 10 bar in de tank. Bij die druk kan niet meer voldoende debiet door de ontspanner- drukregelaar stromen. Dus er blijft een volume cng in de tanks achter. Als er getankt wordt beïnvloed dat de kwalitieit van de totale hoeveelheid. Problemen met de brandstofkwaliteit heb ik ook nog niet meegemaakt in de 8 jaar dat ik op cng rijd. Maar voor de problemen die niko heeft is dit de meest voor de hand liggende verklaring.
  9. Het zal dan toch iets te maken hebben met de kwaliteit van de getankte CNG. Ook al geeft hij aan dat de tank leeg is dan zit er nog een hoeveelheid gas aan lage druk in de tank. Vandaar dat de kwaliteit nu 90% is ipv 100. Dat zal elke tankbeurt snel verbeteren. Je kan de wagen laten nazien maar best laat je er geen werken aan uitvoeren ( lambadasonde vervangen of injecteurs laten reinigen).
  10. Of CNG degradeert in de tank van het tankstation weet ik ook niet maar gezien de uitzonderlijke toestand die we hebben meegemaakt zou ik eerst nog eens gaan tanken vooraleer naar een garage te gaan. Daar gaan ze misschien tevergeefs zoeken ook omdat de foutmelding maar 2 keer voor kwam. Ik heb onlangs al getankt op het Kiel en geen problemen gehad.
  11. Of het nodig is om bij twee maal even een te rijk mengsel bij 18% belasting en 1500 rpm maatregelen te gaan nemen heb ik mijn twijfels. Dat kan een toevallige combinatie van factoren zijn die zich heel zelden voordoen. Als die fout zich blijft voordoen is het wat anders. Misschien is er door de coronacrissis daar weinig getankt en is de kwaliteit van het gas minder geweest. Eens tanken bij Total op het Kiel en afwachten of de fout zich nog voordoet.
  12. Toch eigenaardig dat ze dat ene wiel niet goed krijgen. Ik zou de producent mailen en hun reactie afwachten.
  13. Dus kan je stellen dat er geen trilling was voor de winter en dat de er wel trilling was als je ze terug monteerde. Ik heb dat ook eens gehad en toen was er iets aan de karkas, zoals Koen C schrijft. Aan de betreffende band was niks te zien maar als je hem liet rollen was er een slingering. De trilling begon echter reeds bij 50 km/u en bleef aanhouden. Misschien is het bij uw banden nodig om ze te laten balanceren omdat de trilling maar eerst optreed bij 120 km/u
  14. 170000 km zou geen probleem mogen zijn. Het gebruik van cng heeft geen schadelijke gevolgen voor de motor. Ik zou eerder het tegendeel denken. Je hebt natuurlijk een extra brandstofinstallatie: tanks, leidingen, drukregelaar en verstuivers. Die hebben weinig onderhoud nodig maar de tanks moeten elke 4 jaar visueel gekeurd worden.
  15. Voor mijn Touran heb ik, op basis van de Zweedse onderhoudsverslagen, een lijst gemaakt. Veel verschil zal er niet op zitten met de Caddy. Als je wil stuur ik die als pm.
×
×
  • Create New...