Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

lodola235

Leden
  • Items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

lodola235 won de laatste dag op 2 mei 2021

lodola235 had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

lodola235's prestaties

Beginnend lid

Beginnend lid (2/9)

  • Maakt vaak berichten aan
  • 1 jaar lid
  • Eerste bericht geplaatst
  • 1 week lid
  • 1 maand lid

Recente badges

7

Reputatie

  1. hallo, nog geen ontgoochelde cng rijders (dank u wel milieubewuste ministers om onze goede keuze niette ondersteunen) die hun vulstation niet meer nodig hebben omdat ze een misschien elektrische auto (met de lithium ontginning en andere zeldzame grondstoffen die o zo goed is voor onze planeet dan nog eens ; voor 90% lees ik in China verwerkt worden) niet meer nodig hebben ? https://gocar.be/nl/autonieuws/elektrisch/plaatst-de-eu-lithium-bij-de-giftige-bestanddelen https://gocar.be/nl/autonieuws/elektrisch/de-wereld-is-niet-klaar-voor-elektrisch-rijden?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=go_daily_nl_v2 Lithium (element) - Wikipedia https://businessam.be/terwijl-vraag-naar-lithium-groeit-versterken-chinezen-hun-marktdominantie-met-nieuwe-allianties/ nog een laatst (jammer genoeg ook negatieve ) noot elektrische bedrijfswagens worden nog meer gesubsidieerd, zijn nog (veel) duurder dan traditionele waqens en de nadruk word niet gelegd op 'elektrische familie wagens, maar op Q7's en dergelijke terwijl die tweedehands ook niet te doen zullen zijn voor jan met de pet die ze onrechtstreeks wel betaalt
  2. Ik ben op zoek naar een tweedehands thuisvulstation, heeft iemand iets in goede (veilige) staat, en zijn daar soorten of betere types in ik hoor termen als slow fill en zo die blijkbaar 24 h. nodig hebben (en dus elektriciteit verbruiken ook )
  3. zou uw thuisvul installatie nog beschikbaar zijn aub ?
  4. was dus uiteindelijk een dichting aan de waterpomp, blijkbaar gebeurd dit nog, na de vervanging dus al enkele duizenden km's gereden; geen problemen meer, fantastische wagen, rijdt zuinig, zéér stil , soepel, alleen natuurlijk als je van een diesel komt moet je je aanpassen aan het mindere koppel, maar dat is alleen even wennen. Nu alleen nog de prijs terug naar een acceptabel niveau (wa 1.9 eurokgr!!!!!!)
  5. Heb dus een caddy max CNG bj. 2018 met 85.000 kms tweedehands gekocht een ex leasing wagen die oorspronkelijk door de VW garage Claesens uit Antwerpen geleverd is . Kort na de levering kreeg ik het alarm koelvloeistof, en konden we ongeveer 1/2L bijvullen. Nu na 1000km's kwam het alarm opnieuw op en konden we weerom +-1/2L bijvullen, nergens een lekkage of zo te zien, misschien een of andere warmtewisselaar of zo ? Nu was mijn vraag, heeft iemand daar ervaring mee, of mss zelf al voorgehad, want dit lijkt mij wel een probleem Alvast bedankt voor de reacties Bart
  6. bedankt voor de tips, heb ondertussen een caddy max 1.4 cng bestelwagen van 2018 gekocht met 85.000 kms , zal hem opmeten, en dan de afmetingen even doorgeven, hopelijk zal ik er lang rijplezier mee hebben
  7. Oeps, sorry, nog een vraag : ik zou mijn peugeotje partner dus graag vervangen door een caddy CNG omdat hij hoger is, maar is dat bij de CNG ook zo (tanks onder de wagen)? dus indien mogelijk graag de deur hoogte, en de laadruimte hoogte ; en wat ik me ook afvraag is of de wielbasis van de 'korte' (dus die met de kleiner aktieradius ) korter is maw heeft die een kleinere draaicirkel ? en om het compleet te maken, heeft er iemand de lengte van de beide laadruimtes ? buitenaf zou het ongeveer 0.5 meter schelen Mijn excuses voor de vele vragen, maar een goed geïnformeerd man weet twee keer zoveel
  8. aan hoeveel km. moet de riem vervangen worden aub?
  9. graag had ik nog eens geïnformeerd de 1.4 cng van eind 2018 heeft die dan zowel een schoepen turbo als een roots turbo blower, en hebben deze motoren een ketting of een riem naar de nokken as? heb geïnformeerd naar en model eind 2018 met 80.000 kms, heb wem am gelezen hier op het formum van hoge km standen, maar is er bij de 80.000 een grote onderhoudsbeurt in vooruitzicht ?
  10. Ik denk dat ik toch voor de 1.4 ga gaan, dus een recentere caddy max bestelwagen (ben oldtimer motorfiets fan, vandaar. met trekhaak, en venster in de zijdeur (is mss later ook te monteren ? en liefst weinig km's. ikzelf ben van Loppem, we hebben een station in Zedelgem, in Brugge en Torhout mocht u een interessante zien, kan u altijd een seintje geven hoor ; heeft u mss tips voor in de gaten te houden dingen ? dit is een mooi filmpje : aha, dus een betrouwbaar persoon, had hem al eens opgebeld voor die rode 2L en hij zei dat hij de 2L verkoos boven de 1.4 L ; heb ook al enkele keren in Nederland gekeken, en eens geïnformeerd, en dit al bijgeleerd : Het is een originele installatie dus zoals in België zal het homologatiemerkteken R110 vermeld staan op het identificatieplaatje met het WVTA nummer. Indien niet is een COC of bevestigend attest van de fabrikant/mandataris vereist. Als het voertuig ouder is dan 4 jaar moet er een attest aanwezig zijn van de visuele keuring uitgevoerd door een erkend installateur in België (of toch tenminste gehomologeerd om in controles uit te voeren voor Belgische voertuigen). En tot slot het Nederlands inschrijvingsbewijs.
  11. ja hoor, bij Walter de Pauw, heeft u mss ervaring met die Walter?
  12. Hallo, ik overweeg een VW caddy maxi uit 2014 met 80.000 kms , heeft de 1.4 duidelijke voordelen, of ben ik oké met de 2L die toch een oudere motor is, heb al eens gehoord dat de gasdruk klep op zo een delicaat onderdeel is, dat bovendien niet zo makkelijk meer gevonden kan worden, of maak ik met zorgen om niks, Mag ik eens jullie ervaringen vragen aub grtjs, Bart
×
×
  • Nieuwe aanmaken...