Bramvda

Aankoop Skoda Octavia G-tec

Recommended Posts

Als dat de kleur is, dan heb je dezelfde als mij. Kijk eens in fotoalbum. Voor dezelfde reden gekozen, ook door de vrouw. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Neen, het is een nieuwe kleur nog niet "live" gezien. Ook geen "normale" afbeeldingen van een octavia, wel zoals hier van een Fabia.

5a733c4ad0db5_Schermopname(3).thumb.png.e88e7decad09612e9159d9d8a8ef1512.png

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt dit??? Vanaf 2018 bij de octavia  geen  staal tanks meer maar roestvrije  gfk tanks  net zoals mij Golf ??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rechtzetting:

D'ieteren: De CNG-tanks zijn uit staal gemaakt. Om ze te beschermen tegen corrosie en beschadigingen,  zijn ze voorzien van een laag gefosfateerd zink, een laag epoxyhars en een afwerkingslaag  op basis van polyester. Hun gewicht is afhankelijk van hun grootte. De gastanks  van de Volkswagen Golf TGI bijvoorbeeld wegen elk ongeveer 44 kg (leeg),  die van de ECO up! respectievelijk +/- 35 kg en 38 k

Audi : De  gastanks zijn tot zeventig procent lichter dan stalen exemplaren. Dat komt neer op een gewichtsverlaging van 27 kg per tank. De CNG-tanks zijn van een sandwichconstructie...enz.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, wakodream zei:

Rechtzetting:

D'ieteren: De CNG-tanks zijn uit staal gemaakt. Om ze te beschermen tegen corrosie en beschadigingen,  zijn ze voorzien van een laag gefosfateerd zink, een laag epoxyhars en een afwerkingslaag  op basis van polyester. Hun gewicht is afhankelijk van hun grootte. De gastanks  van de Volkswagen Golf TGI bijvoorbeeld wegen elk ongeveer 44 kg (leeg),  die van de ECO up! respectievelijk +/- 35 kg en 38 k

Audi : De  gastanks zijn tot zeventig procent lichter dan stalen exemplaren. Dat komt neer op een gewichtsverlaging van 27 kg per tank. De CNG-tanks zijn van een sandwichconstructie...enz.

D'Ieteren kent er niks van! De CNG-tanks bij de Volkswagen Up en de Polo zijn van staal. De CNG-tanks van de Golf en de Golf Variant zijn van CFK/GFK, en die van de Audi-modellen zijn eveneens van CFK/GFK. Bron: Gibgas (zie screenshot).

Ik begrijp overigens niet waarom Skoda, SEAT en VW per sé willen blijven vasthouden aan die stalen tanks als de CFK/GFK-tanks een gewichtsverlaging betekenen. Volgens mij komt dat door de contracten die zij afgesloten hebben met hun toeleveranciers, die die stalen CNG-tanks voor hen fabriceren.

VW-Up_Golf_Polo.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Dr Nick zei:

Zou prijs er niet ook iets mee te maken hebben?

Goed opgemerkt ! B|

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Dr Nick zei:

Zou prijs er niet ook iets mee te maken hebben?

Ik denk het ook.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dag iedereen,

mijn vrouw en ik gaan ook voor een Octavia combi wegens gezinsuitbreiding. 

We twijfelen nog tussen de 1.5 TSI en de G-Tec. De G-Tec is financieel gezien de beste optie op 5 jaar (leasing) als we alles in rekening brengen en het milieu is er ook beter mee uiteraard. Momenteel zijn er nog 2 dingen die ons doen twijfelen:

1. De koffer. Die is echt heel groot in een gewone Combi en is een van de redenen dat we voor deze wagen kiezen. Ik heb de G-tec nog niet kunnen zien, dus die 130 liter minder kofferruimte schrikt me wel af. Bedoeling is om met de wagen toch een aantal keer per jaar op wintersportvakantie te gaan.

Zijn er hier mensen die dit al gedaan hebben, met 2 kinderen en al het materiaal naar de bergen?

Iemand een idee hoeveel cm de koffer hoger zit dan bij de gewone?

2. Levertermijn. Na wat rondbellen en een mailtje naar Skoda België zit de levertermijn ergens tussen eind 2018 en februari 2019. Op zich geen ramp, maar de gezinsuitbreiding is er al wel, dus ergens deze zomer zou wel handiger zijn :-)

Voila, alle tips en advies zijn welkom! 

Waar mijn vrouw werkt zijn er 2 tankstations met CNG, dus daar moeten we ook niet mee inzitten!

Bedankt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Dimi de laadvloer van een G-tec is vlak, die van de gewone octavia is dieper.

het verschil is +/- 11 cm in hoogte (als ik me niet vergis).

Op wintersport zijn we met het gezin nog niet geweest, wel op zomervakantie voor 2 weken naar Slovenië en Kroatië.

Zelf heb ik een dakkoffer waar de buggy werd ingestopt en 2 kleine tassen. Je kan best eens naar een dealer gaan en daar het koffer bekijken. Desnoods met je koffers erbij B|

Zo heb je het beste zicht op wat er in je koffer gaat.

De levertermijn lijkt mij sterk overdreven. Hoe komen ze bij Skoda aan februari 2019? Dat is een jaar wachten. De normale levertermijn is 13-16 weken voor de oplevering. Indien gekozen wordt voor speciale opties kan het wat langer duren, maar zeker geen jaar. Dit is wel heel vreemd.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, Dimi zei:

Dag iedereen,

mijn vrouw en ik gaan ook voor een Octavia combi wegens gezinsuitbreiding. 

We twijfelen nog tussen de 1.5 TSI en de G-Tec. De G-Tec is financieel gezien de beste optie op 5 jaar (leasing) als we alles in rekening brengen en het milieu is er ook beter mee uiteraard. Momenteel zijn er nog 2 dingen die ons doen twijfelen:

1. De koffer. Die is echt heel groot in een gewone Combi en is een van de redenen dat we voor deze wagen kiezen. Ik heb de G-tec nog niet kunnen zien, dus die 130 liter minder kofferruimte schrikt me wel af. Bedoeling is om met de wagen toch een aantal keer per jaar op wintersportvakantie te gaan.

Zijn er hier mensen die dit al gedaan hebben, met 2 kinderen en al het materiaal naar de bergen?

Iemand een idee hoeveel cm de koffer hoger zit dan bij de gewone?

2. Levertermijn. Na wat rondbellen en een mailtje naar Skoda België zit de levertermijn ergens tussen eind 2018 en februari 2019. Op zich geen ramp, maar de gezinsuitbreiding is er al wel, dus ergens deze zomer zou wel handiger zijn :-)

Voila, alle tips en advies zijn welkom! 

Waar mijn vrouw werkt zijn er 2 tankstations met CNG, dus daar moeten we ook niet mee inzitten!

Bedankt

Wat de levertermijn betreft: da's wel héél lang! Mss eens een lijst stockwagens opvragen en zien of daar niks passend tussen zit? Of een heel jonge 2dehands?

Kofferruimte: ben je die bij een gewone ook niet kwijt, aan reservewiel? 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

mijn overbuur heeft een octavia combi g tec en 3 jonge kinderen! voor op vakantie gaan gebruiken ze een dakkoffer en lukt het prima zei hij.

Ik heb een  kleiner koffer in mijn golf tgi als die van octavia gtec en lukt het ook voor ons 4(2 kindjes) op vakantie met de wagen.

aangepast door niko
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, JoBé zei:

Neen, reservewiel zit nog onder die extra 11cm waarvan Aardgasrijder sprak (of schreef).

@Dimi: je speelt wat kofferruimte kwijt in de hoogte maar dat kan je meestal wel omzeilen door wat extra te plannen bij de zaken die je allemaal wilt meenemen. Of door wat anders te stapelen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 uren geleden, JoBé zei:

Wat de levertermijn betreft: da's wel héél lang! Mss eens een lijst stockwagens opvragen en zien of daar niks passend tussen zit? Of een heel jonge 2dehands?

Straks gaan we nog eens bij een andere dealer kijken. 

Tweedehands is niet echt een optie, wagen komt op onze zaak, dus dan kunnen we beter voor een nieuwe gaan. Hadden ook al overwogen om voor een stockwagen te gaan, maar we hebben uiteindelijk toch wat extra opties genomen zoals extra airbags. 

Kofferruimte ben je niet kwijt aan het reservewiel, dat hadden we al gezien bij de gewone combi.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uren geleden, Aardgasrijder zei:

@Dimi de laadvloer van een G-tec is vlak, die van de gewone octavia is dieper.

het verschil is +/- 11 cm in hoogte (als ik me niet vergis).

Op wintersport zijn we met het gezin nog niet geweest, wel op zomervakantie voor 2 weken naar Slovenië en Kroatië.

Zelf heb ik een dakkoffer waar de buggy werd ingestopt en 2 kleine tassen. Je kan best eens naar een dealer gaan en daar het koffer bekijken. Desnoods met je koffers erbij B|

Zo heb je het beste zicht op wat er in je koffer gaat.

De levertermijn lijkt mij sterk overdreven. Hoe komen ze bij Skoda aan februari 2019? Dat is een jaar wachten. De normale levertermijn is 13-16 weken voor de oplevering. Indien gekozen wordt voor speciale opties kan het wat langer duren, maar zeker geen jaar. Dit is wel heel vreemd.

Jep, we gaan vragen om te testrijden. De huidige offertes gelden nog tot eind deze maand, dus hebben nog wat respijt.

Dakkoffer gaan we ook aanschaffen. Zo twee vlijmscherpe snowboards naast de kinderen in de auto steken, daar gaan we niet mee beginnen :-) 

Wat ons vooral ook verbaasde was hoe uiteenlopend de antwoorden van de dealers zijn. Er was er zelfs een die zei dat we de G-TEC momenteel niet meer kunnen bestellen... Lijkt me helemaal te gek voor woorden. Bij die bewuste dealer hadden we wel het gevoel dat hij ons gewoon een diesel wou verkopen.

Bij D’Ieteren willen ze ook niets op mail zetten, hun (en ik citeer de man aan de lijn) ‘semi-officiële antwoord’ is eind 2018.

Hopelijk weten we straks meer!

Alvast bedankt voor de feedback!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zou wel eens te maken kunnen hebben met de overschakeling van de 1.4 motor naar de nieuwe 1.5. Op de Duitse fora is dit ook een hot topic. De computers van de dealers geven leveringstijden rond het einde van het jaar maar niemand weet echt waarom...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Dimi zei:

Dakkoffer gaan we ook aanschaffen.

Indien dit niet op de zaak kan, kan je ook 2e hands daarvoor kijken.

Genoeg mensen die er één weg doen.

33 minuten geleden, Gastanker zei:

De computers van de dealers geven leveringstijden rond het einde van het jaar

Dit begint te lijken op verleden jaar (of het jaar ervoor ?) toen er een nieuwe homologatie nodig was (of iets dergelijks), met ook lange levertijden.

Wreed ambetant voor dealers en fabrikant.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen