Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst

Recommended Posts

Ikzelf ben geïnteresseerd in de algemene Belgische tankstationgeschiedenis want merken komen en gaan, merken worden overgenomen, enz.

 

Boegbeeld van Power Oil is niet meer

 

Arnold Dewulf, de drijvende kracht achter energiebedrijf Power Oil, is onverwachts overleden. De Wevelgemse ondernemer werd 76 jaar oud. Hij stond bekend als een aimabele familieman, die erin slaagde de bescheiden handel in olieproducten van zijn vader uit te bouwen tot een West-Vlaams succesverhaal. Arnold Dewulf wou vooral een onafhankelijke koers blijven varen en uit de handen van multinationals blijven, wat hem ook gelukt is. Zijn succesverhaal begon in de jaren 90 toen hij de vroegere BP-stations stelselmatig overnam en omdoopte tot Power stations. Momenteel telt Power meer dan 100 tankstations. Arnold Dewulf leidde Power Oil samen met zijn echtgenote Sabine Ameloot van 1962 tot 2009. Sindsdien staan dochter Delphine en zoon Emmanuel aan het roer. De uitvaart van de geliefde zakenman vond onder massale belangstelling plaats op zaterdag 9 december 2017 in de Sint-Hilariuskerk van Wevelgem. De redactie van Service Station Magazine biedt de familie haar oprechte blijken van medeleven aan bij dit verlies.

arnold-dewulf-nieuwe-foto.jpg

poweroil-logo.png


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honderden Texaco-tankstations EG Group omgebouwd naar Esso-locaties

Gepubliceerd op 18-01-2018 om 10:30

EG Group en ExxonMobil gaan honderden Texaco- en Firezone-tankstations in de Benelux ombouwen naar Esso-locaties. Dat hebben beide bedrijven donderdag 18 januari 2018 bekendgemaakt. Het eerste tankstation wordt momenteel omgebouwd in Rotterdam, aan de Adriaan Volkerlaan 8. Voor het eind van dit jaar moeten vrijwel alle omkleuringen voltooid zijn. EG Group is het bedrijf achter de tankstations van Texaco en Firezone in Nederland en België.

 

EG Group en ExxonMobil werken sinds enige tijd nauw samen. De twee bedrijven hebben onder meer een merkverdelersmodel opgezet voor een deel van de portefeuille in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk en hebben onlangs in Italië en Duitsland een soortgelijke overeenkomst ondertekend. De conversie naar Esso-stations in de Benelux versterkt de strategische samenwerking met ExxonMobil voor zowel de verkoop van motorbrandstoffen op stations als andere gerelateerde bedrijfsmiddelen van EG, laten beide bedrijven weten. Door deze omkleuring wordt EG Group de grootste retailbrandstoffenklant van ExxonMobil in Europa.

‘Zeer sterk merk’

“Met Esso voegen we een zeer sterk merk toe aan ons aanbod in de Benelux”, laat CEO Mohsin Issa van EG Group in een reactie weten. “Hierdoor kunnen we onze klanten in Nederland, België en Luxemburg voorzien van SynergyTM-brandstoffen en Mobil-smeermiddelen. We kunnen voordeel halen uit de sterke innovatie- en marketingondersteuning van ExxonMobil, omdat zij zich in de Benelux blijven richten op het ontwikkelen en in de markt zetten van het Esso-merk.”

Door de uitbreiding van de samenwerking met EG Group kan ExxonMobil zijn positie als een van de grote brandstofnetwerken binnen de retailmarkt in de Benelux versterken, vertelt Hugo Detré, Retail Fuels Sales Director voor Europa/Afrika bij ExxonMobil. “Door de combinatie van de expertise van EG Group op het gebied van de exploitatie van tankstations en hun sterke shopconcepten samen met ons sterke Esso-merk, onze hoogwaardige SynergyTM-brandstoffen en onze marketingexpertise, kunnen beide bedrijven de klanten in de Benelux een uitstekende ervaring bieden.”

Lange termijn

Jan Michielsen, CEO ExxonMobil Benelux: “Deze overeenkomst onderstreept ons lange-termijn engagement aan de brandstoffenmarkt in de Benelux. We investeren daarnaast meer dan 2 miljard euro in onze strategische raffinaderijen in Antwerpen en Rotterdam om schonere transportbrandstoffen en hoogwaardige basisoliën voor
autosmeermiddelen te kunnen produceren.”

 

Bron: Tankpro.nl

Texaco-tankstation.jpg

  • Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff : wat was / is er mis met de naam Texaco ?

Is Esso bekender dan Texaco  ? 

 

"Where ever you go, go Texaco" of  "Stop een tijger in je tank"  : beide herinner ik me nog xD 

 

Ik begrijp het allemaal niet meer : al die "marketing".


Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Koen C Ik heb zo de indruk dat Texaco zich als naam en merk moeilijk kan positioneren op de tankstationmarkt, vooral in België, lijkt mij. Ze maken ook weinig reclame. En bij de overgrote meerderheid van hun tankstations moet je volle pot betalen voor al hun brandstoffen: http://www.brandstofprijzen.nl/tanks.php3?sort=i_euro95&merk=Texaco&periode=e

Dan hebben ze blijkbaar een poging ondernomen met onbemande tankstations onder de naam Texaco Xpress, maar daar zijn er zoveel niet van:

http://www.brandstofprijzen.nl/tanks.php3?sort=i_euro95&merk=Texaco-xpress&periode=e

... als die lijsten volledig zijn tenminste...

 

Esso daarentegen geeft wel kortingen. Ik zie dat er meer Esso Express-stations zijn:

http://www.brandstofprijzen.nl/tanks.php3?sort=i_euro95&merk=Esso-express&periode=e

Maar ik denk dat het vooral te maken heeft met de nieuwe technologieën zoals Synergy, het aanbieden van CNG, waterstof, laadpalen. Als dat onder één merknaam kan, dan is dat goedkoper.

Ik meen ook begrepen te hebben dat Texaco volledig verkocht is aan de EG Group, dit in tegenstelling tot Esso (ExxonMobil).


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de persmededeling (artikel dus dat je had gepost) nog eens herlezen.

En proberen te begrijpen :)

 

Het komt ongeveer er op neer zoals  Raider ooit van naam is veranderd naar Twix  xD .

 

Nee, niet helemaal correct : Esso / Exxon <-> EG / Texaco zijn en blijven 2 verschillende bedrijven.

Waarvan 1 bedrijf de brandstoffen afneemt + de naam gebruikt van de andere.

't Zal wel een goede deal zijn ? :D


Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uren geleden, Koen C zei:

Nee, niet helemaal correct : Esso / Exxon <-> EG / Texaco zijn en blijven 2 verschillende bedrijven.

Waarvan 1 bedrijf de brandstoffen afneemt + de naam gebruikt van de andere.

't Zal wel een goede deal zijn ? :D

Waarschijnlijk wel. Maar of het voor de klant een goede deal zal zijn? Misschien willen zij hiermee reageren op de overnames door Shell en Total.

"Shell is behoorlijk actief op de overnamemarkt en nam vorig jaar NewMotion over. Het van oorsprong Amsterdamse bedrijf is één van de grootste aanbieders van laadpalen thuis en op het werk in Europa. Ook is Shell een van de deelnemers aan het project Ionity, waarbij een dekkend netwerk van snellaadpunten langs Europese snelwegen wordt gerealiseerd."

en

"Shell bereidt overnamebod voor op energiebedrijf Eneco, 12 januari 2018: Shell heeft z’n oog laten vallen op energiebedrijf Eneco. Het olie- en gasbedrijf heeft volgens De Telegraaf een Amerikaanse zakenbank ingehuurd om een bod op Eneco te kunnen doen. Het Rotterdamse bedrijf is op dit moment nog in handen van 53 gemeenten. In oktober gaf driekwart van de aandeelhouders aan voor verkoop te zijn. Ook Total zou interesse hebben in Eneco." Bron: TankPro.nl

Dan heb je ook nog dit artikel waarin zowel Shell als Esso genoemd worden:

"Fastned en MisterGreen proberen via een kort geding te voorkomen dat de Nederlandse staat tankstations langs snelwegen groen licht geeft om laadpalen te plaatsen. Beide bedrijven, die in 2012 vergunningen voor ruim tweehonderd snelweglocaties in de wacht sleepten, vinden dat de staat de oliemaatschappijen een voorkeurspositie geeft. De zaak werd woensdag behandeld bij de rechtbank in Den Haag, de uitspraak wordt binnen twee weken verwacht. 

... Shell en Esso hebben eind vorig jaar vergunningsaanvragen ingediend voor laadvoorzieningen bij hun tankstations op verzorgingsplaatsen De Andel, Hellevliet, Ruwiel, Peulwijk Oost, Den Ruygen Hoek en De Buunderkamp. Eind oktober besloot de minister om de aanvraag voor het plaatsen van laadpalen bij Shell-station De Andel, langs de A12 bij Gouda, goed te keuren. Of de andere tankstations ook groen licht krijgen, is nog niet bekend." Bron: TankPro.nl

In België zijn een groot deel van de Esso-stations in handen van Maes Oil en van G&V. In de provincie Limburg zijn het Group Bruno en Comfort Energie die een aantal Esso-stations bezitten. Ook Lukoil blijkt in het bezit te zijn van enkele Esso-stations, die onder de naam Esso blijven bestaan (op de Carbu.be site worden de brandstofprijzen van die tankstations namelijk ingevuld door Lukoil, zie ik).


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuten geleden, Lange_666 zei:

Daarom is naft overal gewoon naft. Punt!

Ja, da's waar. Maar wat ik veranderd zou willen zien is dat petroleummaatschappijen en tankstationketens zouden stoppen met grote kortingen te geven op de dieselprijs. Nu zijn er nog steeds tankstationketens die 12 tot 18 eurocent per liter geven op diesel. In plaats daarvan zouden ze beter minder korting geven op diesel en meer korting geven op Super 98.

  • Vind ik leuk 2

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAES verdubbelt aantal tankstations met overname OCTA+

 

17 juli 2018

 

De Antwerpse brandstoffenspecialist MAES heeft het volledige tankstation-netwerk overgenomen van energieleverancier OCTA+. Met deze overname stijgt het aantal tankstations van MAES van 125 naar 280, een ruime verdubbeling. Daarmee wordt het bedrijf in één klap een van de belangrijkste spelers in de tankstationbranche.

 

OCTA+ wil zich de komende jaren meer gaan richten op energieoplossingen en duurzame mobiliteit. Het bedrijf zal met name investeren in elektriciteit, aardgas, stookolie en elektromobiliteit. De onderneming richt onder andere op mobiliteit via de start-up Modalizy en de HybridCard tankkaart.

Strategie

Voor MAES past de overname binnen de huidige uitbreidingsstrategie. In 2013 nam de onderneming al een veertigtal tankstations van ESSO over in de provincies Antwerpen en Vlaams-Brabant. En recent nam MAES nog de stations van hun concurrent Desimpel Energy Group over, waarmee het netwerk werd uitgebreid met 19 stations in Oost- en West-Vlaanderen.

Topman Dirk Maes van MAES: “Met de overname van de OCTA+ tankstations gaan we ons eigen netwerk méér dan verdubbelen. Tegelijkertijd is het voor ons ook een mooie kans om onze portefeuille niet alleen te vergroten in Vlaanderen, maar tegelijkertijd ook uit te breiden naar Brussel en Wallonië. Daar hebben we vandaag nog geen stations hebben.”

De Belgische Mededingingsautoriteit moet de overname nog wel goedkeuren. Dat gebeurt naar verwachting in de komende maanden.

 

Bron: TankPro - Maes Oil - Octa+

octaplus-tankstation-1024x576.png


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Group Bruno koopt Budget Oil-tankstation in Beringen

Even terug in de geschiedenis duiken van Budget Oil:

Opening Budget Oil Beringen

Zaterdag 5 december 2015
 
Gisterenavond was er in de Nijverheidsstraat 31 te Beringen de officiële opening van het eerste Budget Oil Service station in België. Hiervoor werd Beringen uitgekozen als hoofdzetel. Voor uitbater Nicolas Thiers komen kwalitatieve producten aan budget vriendelijke prijzen op de eerste plaats. Het station is volledig automatisch en 7 dagen op 7 24u geopend; hiervoor staat een ploeg van 5 mensen garant. Om kennis te maken met de nieuwe zaak was iedereen welkom en kon men genieten van gratis friet en drank van 17u tot 20u. We wensen deze zaak hier in Beringen alle succes toe.
 
Ondertussen is dit tankstation kortgeleden verkocht aan de Group Bruno dat daarmee dus al aan negentien tankstations zit: Bruno Beringen.

004L.jpg

BudgetOil- station-te-Beringen.png

  • Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Group Bruno meldt overname brandstofleverancier Sevens

Sevens baat in Overpelt 2 tankstations en een verdeelpunt van petroleumproducten uit. De onderneming beschikt tevens over 2 carwashes. Deze komen dus nu in handen van Group Bruno, dat momenteel al een 20-tal stations in Limburg runt. Hun concept bestaat uit een waaier van diensten die in en rond de tankstations worden aangeboden, zoals autoverhuur, restaurant, carwash, shop, enzovoort. Deze formule zal ook bij Sevens worden geïmplementeerd. Zo zal Group Bruno investeren in de bouw van een Bruno’s Foodcorner in Overpelt.

 

1. Sevens, Astridlaan 278/2, 3900 Overpelt

2. Sevens, Leopoldlaan 2, 3900 Overpelt

 

Of hier bij één van deze tankstations een CNG-installatie gaat komen, weet ik niet, en dat zullen we dus moeten afwachten.

 

Bron: Service Station Magazine

2018-08-28ste-Sevens-NV.png


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrijdag 2 februari stond te lezen op internetgazet van Pelt dat er een negatief advies

was voor groep Bruno. Volgens ingewijden hier zou Bruno ook van plan zijn geweest

om CNG  aan te bieden hier.

http://www.internetgazet.be/pelt/negatief-advies-voor-plannen-group-bruno.aspx

 

Zou best kunnen dat groep Bruno dat nu wel gaat doen bij Sevens.

De ruimte is er in ieder geval aan het station aan de Astridlaan in het industriepark.

Heb er zelf nog niets over gehoord, duimen maar.

Edited by Lucky

Skoda Octavia Berline 1.4 G-TEC:  943059_5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 uren geleden, Lucky zei:

Vrijdag 2 februari stond te lezen op internetgazet van Pelt dat er een negatief advies

was voor groep Bruno. Volgens ingewijden hier zou Bruno ook van plan zijn geweest

om CNG  aan te bieden hier.

 

Dat klopt.


Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gabriëls neemt Power Oil over

Dinsdag, 5 februari 2019 - Bron: Service Station Magazine
gabrils_c66.jpg.7b1f262dda12966a1fac67d3f6cec7ee.jpg
De consolidatiegolf op de Belgische tankstationmarkt zet zich verder. De firma Power Oil uit Wevelgem liet onlangs weten dat het in handen komt van sectorgenoot Gabriëls uit Aalst. De Belgische Mededingingsautoriteit moet de deal wel nog goedkeuren. Beide familiebedrijven tellen samen ruim 185 tankstations en vullen elkaar vanuit geografisch oogpunt goed aan: de meeste sites van Gabriëls bevinden zich in Oost-Vlaanderen, Power is dan weer sterk vertegenwoordigd in West-Vlaanderen en Henegouwen. Dankzij de overname breidt Gabriëls zijn activiteiten ook uit naar Wallonië, waar het voorheen nog niet actief was. Beide partijen werkten al samen op het vlak van hun tankkaarten. Voorlopig staat er geen rebranding van de merken gepland. Ook het management en het personeel van Power Oil blijft ongewijzigd.
 power_station_dd6.jpg.172a2993a9d012b4dd891dc2bee8f280.jpg
 

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tientallen tankstations van Maes omgekleurd naar Shell

6 mei 2019 om 17:25 - Bron: TankPro

 

Shell breidt dit jaar flink uit in België. Maar liefst 56 tankstations van Maes worden omgekleurd naar het Shell-merk. Daardoor wordt Maes de grootste Shell-dealer van België en zal Shell daar over meer dan 270 tankstations gaan beschikken. Dat hebben beide partijen maandag bekendgemaakt.

 

Vanaf 1 juni 2019 worden de eerste stations omgebouwd naar de Shell-huisstijl. Het gaat om OCTA+-stations en een tiental Desimpel-stations, die onderdeel zijn van Maes. Tegen het eind van het jaar zullen alle 56 locaties getransformeerd zijn tot onbemande Shell Express stations.

Shell-Express.jpg.8d706ddfe286d4af7a7521a4835b6b3f.jpg

Klanten kunnen in deze nieuwe stations terecht voor de standaard brandstoffen Shell Diesel en Shell Eurosuper 95. Daarnaast worden de premium brandstoffen Shell V-Power en Shell V-Power Diesel aangeboden.

Groeien

Shell heeft naar eigen zeggen de ambitie om haar aanwezigheid in de Belgische markt te blijven versterken. "Dankzij de additionele 56 stations kunnen we onze klanten op meer locaties bedienen en tevens onze positie in de markt aanzienlijk versterken", bevestigt Ilse Moerenhout, retail directeur Belux bij Shell.

Het Belgische bedrijf Maes heeft een eigen netwerk van 270 stations. Daarnaast levert het brandstoffen en smeermiddelen aan particulieren en bedrijven. Bestuurder Dirk Maes: "We zijn gelukkig met deze strategische samenwerking die goed past binnen onze groeistrategie in België. De combinatie van het bekende Shell-merk met onze lokale klantgerichte aanpak verstevigt onze aanwezigheid in België."

 

Opmerking: Volgens de gegevens op brandstofprijzen.nl beschikt Octa+ over 60 tankstations en Desimpel over 19 tankstations. Al die stations worden dus niet omgekleurd. Tegen het eind van dit jaar weten we dat pas.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strategische overname bezorgt Q8 75 extra tankstations in België

Woensdag 22 mei 2019 - Bron: Service Station Magazine

q8-tankstation.png.3ef38141ab170dd4c76e397c2ec81947.png

Q8 investeert stevig in zijn Belgische netwerk. Met de overname van 75 tankstations van U Car Services en VP Oil, die allebei deel uitmaken van de Uhoda Group, telt het Q8-netwerk straks 540 stations - een groei met 15%. Hiermee verstevigt Q8 zijn sterke positie en optimaliseert het zijn landelijke dekking. De stations die overgenomen worden liggen vooral in Limburg - waar Q8 in vergelijking met andere delen van het land minder sterk aanwezig was - en in Luik.
"Dankzij de overname hebben we ons aanbod dus optimaal gespreid. De 75 stations die we overnemen zijn dus perfect complementair met ons bestaande netwerk, dat met een zesde groeit. Door dit gevoelig grotere netwerk kunnen we onze strategie van sterkere klantgerichtheid en uitgebreidere mobiliteitsproducten en -diensten ten volle uitrollen", zegt Koen Vankelst, Operations Director Q8 Northwest Europe. "We zijn trots dat we via deze investering onze sterke positie in België verder verstevigen."


Stéphan Uhoda, CEO van de Uhoda Group: "De sector van automobielservices en de brandstofsector in het bijzonder, evolueert snel. Wij hebben besloten ons te concentreren op ons shopmanagement en de verdere uitbouw van onze carwashactiviteit."

In totaal telt Q8 na de overname 540 stations, daarvan zijn 325 stations bemand en 215 stations onbemand. Verder tellen 126 stations een Shop & Go en 122 stations een Panos. 65 van de 75 overgenomen stations zijn momenteel nog actief onder verschillende merknamen en de meesten zullen in de toekomst een rebranding naar de Q8-huisstijl ondergaan. De afronding van de overname wordt verwacht in de komende maanden en is onder voorbehoud van verschillende voorwaarden waaronder de goedkeuring door de Belgische mededingingsautoriteiten. De overname past in de toekomststrategie van Q8 die nog meer nadruk legt op een maximale connectie met de klant. "Dankzij een nog groter netwerk staan we letterlijk dichter bij onze klanten. Zo kunnen we onze sterke ambities op het vlak van klantgerichtheid met ons aanbod van Delhaize Shop & Go, Panos, Nespresso en ons gloednieuwe Q8 smiles programma ten volle benutten", besluit Koen Vankelst.

 


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drukke maanden in het vooruitzicht bij Group Bruno

Vrijdag, 25 oktober 2019 - Bron: Service Station Magazine

 

Aan dynamiek geen gebrek de komende maanden bij Group Bruno. Zo wordt eind december 2019 de eerste stand-alone Bruno Foodcorner geopend aan het station in Genk. Dit project wordt gerealiseerd in samenspraak met de NMBS, dat vragende partij was om een dergelijk concept te integreren in het foodaanbod op het Genkse station. In 2020 staat ook de renovatie van enkele bestaande tankstationsites op de planning. Zo krijgen de Bruno Service Stations in Zonhoven en Maaseik een grondige renovatiebeurt. Over de laatstgenoemde locatie, die Group Bruno een tijdje terug overnam van Uhoda, werden reeds de eerste gesprekken gevoerd met het stadsbestuur van Maaseik en die waren alvast positief. Als het vergunningsproces vlot verloopt, hoopt Group Bruno de werkzaamheden in Maaseik in de tweede helft van volgend jaar op te starten. Het is bedoeling van de onderneming om in 2020 ook het Bruno Service Station in Kortessem te renoveren, al is het vergunningstraject hieromtrent nog niet afgerond. Indien dit het geval is, zal Group Bruno zijn 21 bestaande tankstations tegen eind 2020 in een nieuw jasje hebben gestopt. Maar daar houdt de expansie van het Group Bruno-netwerk niet op, want de onderneming zal volgend jaar zijn 22ste site openen. Het betreft een nieuwbouwproject dat in Beverlo wordt opgetrokken. (Of daar in Beverlo CNG zal te krijgen zijn valt af te wachten want Bruno Tessenderlo ligt daar vlakbij: zie kaart hieronder. Maar misschien zal CNG voorzien worden in het gerenoveerde Bruno-station van Maaseik en in Kortessem maar daar heb ik nog niks van gelezen).

 

Kaart-Beverlo-en-omgeving.png

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of het hier thuishoort.

Er is ergens op de site een topic ivm overnames van tankstations.

 

Is daar Vandebron al voorbijgekomen ?

Die leveren niet alleen groene elektriciteit (in Nederland), maar hebben ook een aantal "elektrische tankstations"  (laadpalen dus).

Vandenbron wordt overgenomen door Essent.

 

En dat is niet zo groen....

 

https://www.ad.nl/economie/groei-of-principes-schoon-vandebron-naar-vies-essent~a7d874d5/


Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eén van de aanbieders van snellaadpalen, Ionity, gaat zijn laadbeurt-prijzen vanaf 31 januari verhogen.

Van een forfaitair tarief van 8 € per laadbeurt (ongeacht het aantal kWh) naar 79 cent per kWh.

 

Ter vergelijking : Fastned rekent 59 cent per kWh (of 35 cent als je "Gold-Member" bent + abonnementskost).

Tesla vraagt niks voor de S en X rijders, dacht ik ? 

En vraagt 28 cent per kWh voor de 3 rjders (en de toekomstige 2 rijders :D ).

 

Let wel : dit zijn de prijzen voor de snellaadpalen. 

 

https://www.hln.be/geld/consument/-welkomstfase-is-voorbij-grootste-open-netwerk-van-snellaadpalen-in-europa-vraagt-woekerprijs-voor-oplaadbeurt~a7364e7a/

 

https://www.vroom.be/nl/dossier/autosalon-brussel-2020/de-prijs-voor-snelladen-bij-ionity-ontploft-22766

 

Thuis kost het je zo'n 25 à 30 cent per kWh (afgerond, afhankelijk onder welke netbeheerder je valt)

 

https://www.ecopower.be/groene-stroom/prijs

 

 

  • Triest 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 uren geleden, Koen C zei:

Thuis kost het je zo'n 25 à 30 cent per kWh (afgerond, afhankelijk onder welke netbeheerder je valt)

 

Toch ook niet zo goedkoop. Verbruik van een Audi e-tron is rond de +/- 29Kw/100km. Aan 25 à 30 cent komt dit tussen de 7,25 en de 8,70 euro uit per 100km.


Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...