Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik denk dat we hier allemaal toch eens, goed onderbouwd, op moeten reageren.

Als het mag hang ik de PDF aan deze post, of knip/plak ik de hele tekst.

Het is een behoorlijk eenzijdig artikel, enkel het pleidooi voor biomethaan op het einde steun ik wel.

"Auto's op aardgas zijn belastingvrij in Vlaanderen tot 2020. Zo steunt de overheid een fossiele brandstof die haast even vervuilend is als benzine. Het contrast met onze buurlanden is groot: daar rijden al auto's op biomethaan."

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

Geplaatst:
11 minuten geleden, Pitpoint_BE zei:

Ik denk dat we hier allemaal toch eens, goed onderbouwd, op moeten reageren.

Als het mag hang ik de PDF aan deze post, of knip/plak ik de hele tekst.

Het is een behoorlijk eenzijdig artikel, enkel het pleidooi voor biomethaan op het einde steun ik wel.

"Auto's op aardgas zijn belastingvrij in Vlaanderen tot 2020. Zo steunt de overheid een fossiele brandstof die haast even vervuilend is als benzine. Het contrast met onze buurlanden is groot: daar rijden al auto's op biomethaan."

Ik heb jouw artikel hier samengevoegd omdat enkele forumleden je vóór zijn geweest: een PDF is reeds toegevoegd in een vorige reactie:

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

Ik heb vorige week de column van Anthony Kumpen in Het Belang van Limburg gelezen waarin iemand een vraag aan hem stelde wanneer de formule-1-wagens op elektriciteit zouden rijden (iets in die aard). Daarin zei Anthony Kumpen dat de elektrische wagens elektriciteit opladen aan een dieselgenerator die om de hoek stond. (Het stond in de gazet zelf. Dus ik weet niet of dit online te raadplegen valt.)

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst:
22 minuten geleden, muscles zei:

Ik heb vorige week de column van Anthony Kumpen in Het Belang van Limburg gelezen waarin iemand een vraag aan hem stelde wanneer de formule-1-wagens op elektriciteit zouden rijden (iets in die aard). Daarin zei Anthony Kumpen dat de elektrische wagens elektriciteit opladen aan een dieselgenerator die om de hoek stond. (Het stond in de gazet zelf. Dus ik weet niet of dit online te raadplegen valt.)

In Formula E!? Als je die bron kan terugvinden, zeker posten :)

• Vind ik leuk 1

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

Geplaatst:

Elektrische auto produceert bijna net zo veel fijnstof als benzinewagen (2014-11-28)

electrisch14.jpg

Elektrische wagens genereren nauwelijks minder fijn stof dan recente benzinewagens. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van Transport & Mobility, een spin off van de KU Leuven.

Door de grotere slijtage van de remmen, de banden en het wegdek veroorzaken elektrische wagens slechts een verwaarloosbare fractie minder fijn stof dan gewone, recente benzinewagens in een stedelijke omgeving. Ook het verschil met dieselwagens is kleiner dan algemeen wordt aangenomen. Dat blijkt uit een verrassende analyse van Bruno Van Zeebroeck, verbonden aan het onderzoeksbureau Transport & Mobility Leuven (TML), een spin-off van de KU Leuven.

Onze gezondheid lijdt in de eerste plaats onder de uitstoot van stikstofoxide (NOx) en vooral fijn stof (PM), onder meer afkomstig van wagens. Die veroorzaken fijn stof op twee manieren: door de verbranding van brandstof (de uitlaatemissies) en door het afslijten van de remmen, de banden en het wegdek (de niet-uitlaatemissies), aldus De Standaard.

Batterijen

De uitlaatemissies voor elektrische wagens bedragen uiteraard nul. Ze rijden op batterijen, niet op brandstof. Maar de niet-uitlaatemissies liggen even hoog en mogelijk zelfs hoger dan bij gewone wagens, volgens de berekeningen van Van Zeebroeck. Dat komt omdat elektrische wagens door de zware batterijen meer wegen dan gewone wagens. Vooral in de stad, waar het vaker remmen en bochten nemen is, is dit nadelig voor het milieu.

Bovendien zijn benzine- en dieselwagens in vergelijking met twintig jaar geleden heel wat milieuvriendelijker geworden onder impuls van de steeds strenger wordende Europese emissiestandaarden. Concreet: een benzinewagen veroorzaakt vandaag 18 mg fijn stof, uitlaatemissies en niet-uitlaatemissies samengeteld. Voor een elektrische auto is dit 17 mg. Een diesel uit 2000 komt uit op 79 mg.

In Nederland wordt het elektrisch rijden gestimuleerd omdat het beter zou zijn voor het milieu.

Bron : Telegraaf.nl

• Bedankt 2

Geplaatst:

Ik was woensdag aanwezig op de opening van het 100ste CNG-tankstation in België. Bij Dats24 Heverlee was dat. Opnieuw amper berichtgeving in de media. Zie hierna wat ik allemaal gevonden heb (België en internationaal) :

https://www.tijd.be/ondernemen/auto/colruyt-zet-door-met-aardgasauto-s/10023924.html

https://www.nieuwsbladtransport.nl/wegvervoer/2018/06/21/honderdste-belgische-cng-tankstation-ingehuldigd/ 

http://www.gaz-mobilite.fr/actus/belgique-inaugure-centieme-station-gnv-1993.html 

https://www.fleeteurope.com/en/technology-and-innovation/belgium/news/dats24-opens-hundredth-belgian-cng-station

Op TV : niets

Voor zulke gebeurtenis is dat wel vrij weinig. 

• Bedankt 2
Geplaatst:
Zojuist, deverhelst zei:

Hij was een F35 gaan testen, of was het een Rafale ??

Eurofighter

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:
3 uren geleden, deverhelst zei:

Hij was een F35 gaan testen, of was het een Rafale ??

Hopelijk een Rafale dan, want de F-35 bestaat niet in tweezitter ?

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Geplaatst:
14 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Hopelijk een Rafale dan, want de F-35 bestaat niet in tweezitter ?

En in de rafale zijn bepaalde piloten te groot en passen er dus niet in...

• Hahaha 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:
Op 29-3-2018 om 09:52, Aardgasrijder zei:

CNG kost slechts 0,94 euro per kg

Doe daar nog wat bij en dan is de priijs exact.

1.070 €/kg
Calorische waarde: 11.52 kWh

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

Ik weet niet of het oud nieuws is maar de Q8 heeft naast Total, DATS24,.. ook het licht gezien.

https://www.q8.be/nl/tank-milieuvriendelijk-en-zuinig-cng-bij-q8

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...