Lage Emissie Zone Geplaatst: 14 april 2017 Geplaatst: 14 april 2017 Hoe regelt de verzekeringsmaatschappij de verzekering wanneer je een nieuwe wagen hebt aangekocht en je weet enkel de levertermijn die op papier staat (en in kleine letters kan worden verlengd)? Ik stel even deze vraag om na te gaan of het risico bestaat dat je een verzekering betaald voor een wagen die nog niet is geleverd. In theorie volgens het VW contract kan je dan al een maand verzekerd zijn voor niks. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
CNGarni Geplaatst: 14 april 2017 Geplaatst: 14 april 2017 Mijn auto werd 4 weken te laat geleverd, maar mijn verzekering is pas ingegaan op het moment van aanvraag van de nummerplaat (aan de verzekering) door de garage. Ik denk dat elke verzekeringsmaatschappij zo slim en vriendelijk is om dat pas te starten bij levering wagen, zou toch moeten?! 1
Lage Emissie Zone Geplaatst: 14 april 2017 Auteur Geplaatst: 14 april 2017 Bedankt voor de info, de verzekeringsmaatschappij regelt het dus rechtstreeks met de garage, dan moet ik het adres van mijn dealer opgeven bij ondertekening van een contract/offerte. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
CNGarni Geplaatst: 14 april 2017 Geplaatst: 14 april 2017 (aangepast) Ik heb aan mijn garage de gegevens van mijn verzekering gegeven, maar dat bedoelde jij misschien ook :-D Dat was overigens pas veel later, toen de auto "in aantocht was" dat ik per mailtje de gegevens heb doorgegeven aan de garage, die dan de nodige papieren aan de verzekering bezorgde. 14 april 2017 aangepast door CNGarni
Aardgasrijder Geplaatst: 14 april 2017 Geplaatst: 14 april 2017 Je verzekering kan pas beginnen te lopen als de boorddocumenten zijn aangekomen, op basis daarvan wordt het inschrijvingsattest DIV aangemaakt en wordt je wagen verzekerd 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Lage Emissie Zone Geplaatst: 24 april 2017 Auteur Geplaatst: 24 april 2017 Is een volledige omnium verzekering afsluiten zinvol? Quote Vandalisme: claimen of zelf betalen? Bij veel autoverzekeraars kost het claimen van een vandalisme schade je schadevrije jaren. Het maakt voor je verzekeraar niets uit of de schade klein of groot is: de terugval in de bonus/malus ladder is hetzelfde. Het kan daarom slim zijn om een kleine schade zelf te betalen en niet te claimen bij je verzekeraar. Je krijgt dan namelijk geen premieverhoging. Bron: http://weblog.independer.nl/productnieuws/vandalisme-wat-dekt-je-autoverzekering/ VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
muscles Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 1 uur geleden, Lage Emissie Zone zei: Is een volledige omnium verzekering afsluiten zinvol? Bron: http://weblog.independer.nl/productnieuws/vandalisme-wat-dekt-je-autoverzekering/ Ik begrijp niet goed dat je hier een link geplaatst hebt naar een Nederlandse site want het verzekeringswezen in België is anders dan bij onze Noorderburen. Het waarborgfonds bestaat hier ook, maar WA Casco? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Lage Emissie Zone Geplaatst: 24 april 2017 Auteur Geplaatst: 24 april 2017 (aangepast) 5 uren geleden, muscles zei: Ik begrijp niet goed dat je hier een link geplaatst hebt naar een Nederlandse site want het verzekeringswezen in België is anders dan bij onze Noorderburen. Het waarborgfonds bestaat hier ook, maar WA Casco? Goede vraag, mij gaat het erom dat als je een full omnium verzekering neemt en een vandaal plaatst een kras, je een hogere bonus malus krijgt door de herstelling via de verzekering. Je bent dus beter af met een halve omnium verzekering, het geld dat je ermee bespaart kan dan dienen om de kosten van een kras zelf te bekostigen waarbij je bonus malus neutraal blijft. ( je wordt als het ware gestraft door vandalisme waarbij je er zelf geen schuld aan hebt ) 24 april 2017 aangepast door Lage Emissie Zone VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
GiGi Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 Zijn we weer vertrokken... zij die keurig hun premie betalen en zich zo hoog mogelijk verzekeren voor een stevige prijs uiteraard, zijn weer de dupe. Verzekeraars vinden altijd wel iets wat ze met hun kleine lettertjes stil houden voor het gros van hun klanten. Toch straf hé! AUDI A3 Sportback g-tron
JoBé Geplaatst: 25 april 2017 Geplaatst: 25 april 2017 Op 24-4-2017 om 19:36, Lage Emissie Zone zei: ... als je een full omnium verzekering neemt en een vandaal plaatst een kras, je een hogere bonus malus krijgt door de herstelling via de verzekering. Sorry, maar BM heeft niks te maken met een (Full) Omniumverzekering, enkel gekoppeld aan de wettelijk verplichte verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid. Vandalisme zal dus bij een Full Omnium -voor zover niet opgenomen in de limitatieve lijst van niet-verzekerde gevallen- vergoed worden (min eventuele franchise) zonder verdere gevolgen voor de volgende premie. 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
Lage Emissie Zone Geplaatst: 26 april 2017 Auteur Geplaatst: 26 april 2017 6 uren geleden, JoBé zei: Sorry, maar BM heeft niks te maken met een (Full) Omniumverzekering, enkel gekoppeld aan de wettelijk verplichte verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid. Vandalisme zal dus bij een Full Omnium -voor zover niet opgenomen in de limitatieve lijst van niet-verzekerde gevallen- vergoed worden (min eventuele franchise) zonder verdere gevolgen voor de volgende premie. Klopt het dan niet wat hier staat? In geval van schade moet de verzekering uitbetalen, als je teveel keren na elkaar schade wordt uitbetaald dan gaat de verzekering je contract verbreken. Vandalisme: claimen of zelf betalen? Bij veel autoverzekeraars kost het claimen van een vandalisme schade je schadevrije jaren. Het maakt voor je verzekeraar niets uit of de schade klein of groot is: de terugval in de bonus/malus ladder is hetzelfde. Het kan daarom slim zijn om een kleine schade zelf te betalen en niet te claimen bij je verzekeraar. Je krijgt dan namelijk geen premieverhoging. Bron: http://weblog.independer.nl/productnieuws/vandalisme-wat-dekt-je-autoverzekering/ VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Lage Emissie Zone Geplaatst: 26 april 2017 Auteur Geplaatst: 26 april 2017 Als je Corona direct hebt als verzekeringsmaatschappij dan heb je gelijk want hier staat: De Kilometerverzekering Verzekerd per kilometer Tot 50% goedkoper Geen premieverhoging na Omnium-schade Jaarlijkse of maandelijkse premieshttps://www.coronadirect.be/nl/auto/kilometerverzekering/veelgestelde-vragen/premieberekening VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Darmgasrijder Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Ik heb een tijdje geleden ook gekeken naar mogelijke andere verzekeringen voor de Caddy dan degene die ik had voor m'n Corsa. Ook bij Corona gekeken maar zag al snel dat je beter onbeperkt kon kiezen aangezien het verschil echt miniem was, tenzij je amper de deur uitgaat met de auto. En de ervaringen die ik las waren ook niet denderend te noemen. Uiteindelijk ging het tussen de verzekering waar m'n vriendin bij zit met de brandverzekering e.d en waar ik bij zat namelijk KBC. Toch maar gekozen voor deze laatste ookal was die bijna 200€ duurder voor full omnium. Nu heb ik wel 29 maanden geen afschrijving welke bij de andere al na de 7e maand begon à 1% per maand. Tel dat uit op die maanden en die 200€ per jaar is er snel uit moest er iets gebeuren. 1
Lage Emissie Zone Geplaatst: 26 april 2017 Auteur Geplaatst: 26 april 2017 Als je minder dan 25 000 km per jaar afgelegde weg hebt dan toont de Corona Direct simulatie wel lagere prijzen maar hoe zijn ze wanneer je ze nodig hebt, heeft iemand hier ervaring mee? VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
paulDS Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 2 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: Als je minder dan 25 000 km per jaar afgelegde weg hebt dan toont de Corona Direct simulatie wel lagere prijzen maar hoe zijn ze wanneer je ze nodig hebt, heeft iemand hier ervaring mee? Met het geld dat je uitspaart kan je na 10 jaar een elektrische fiets kopen, die je dan gebruikt als het aantal gedekte km's opgebruikt zijn. 1
Darmgasrijder Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 5 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: Als je minder dan 25 000 km per jaar afgelegde weg hebt dan toont de Corona Direct simulatie wel lagere prijzen maar hoe zijn ze wanneer je ze nodig hebt, heeft iemand hier ervaring mee? Ja maar het verschil tussen de verschillende mogelijkheden zijn echt miniem vind ik. Meen te herinneren dat het zelfs weinig is tussen het minst en onbeperkt.
Koen C Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 4 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Klopt het dan niet wat hier staat? In geval van schade moet de verzekering uitbetalen, als je teveel keren na elkaar schade wordt uitbetaald dan gaat de verzekering je contract verbreken. Quote Vandalisme: claimen of zelf betalen? Bij veel autoverzekeraars kost het claimen van een vandalisme schade je schadevrije jaren. Het maakt voor je verzekeraar niets uit of de schade klein of groot is: de terugval in de bonus/malus ladder is hetzelfde. Het kan daarom slim zijn om een kleine schade zelf te betalen en niet te claimen bij je verzekeraar. Je krijgt dan namelijk geen premieverhoging. Bron: http://weblog.independer.nl/productnieuws/vandalisme-wat-dekt-je-autoverzekering/ Nogmaals : de link die je toont gaat over autoverzekeringen in Nederland. Daar gelden andere regels. Net zoals je een Britse of een Duitse autoverzekering niet kan vergelijken met een Belgische. Elk land heeft zijn eigen "regels" en "eigenaardigheden". In België moet je een "Belgische" autoverzekering hebben. In Nederland een "Nederlandse". Enzovoort... Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Lage Emissie Zone Geplaatst: 26 april 2017 Auteur Geplaatst: 26 april 2017 Dan zijn ze in Nederland slechter af dan wij op dit vlak.. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
JJR Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 2 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Dan zijn ze in Nederland slechter af dan wij op dit vlak.. Dan toch iets waar wij wel beter uitkomen. VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
JoBé Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 4 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Dan zijn ze in Nederland slechter af dan wij op dit vlak.. Wellicht ook iets goedkoper: appelen & citroenen ... ? 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen