Josy Geplaatst: 20 januari 2024 Geplaatst: 20 januari 2024 Ach, als je ruit nadien proper is. Zoveel kan er toch ook niet gebeuren de tien seconden dat je niets ziet...
Populair bericht JEGO Geplaatst: 21 januari 2024 Populair bericht Geplaatst: 21 januari 2024 14 uren geleden, Josy zei: Ach, als je ruit nadien proper is. Zoveel kan er toch ook niet gebeuren de tien seconden dat je niets ziet... 10 seconden op een 50 baan is 140 meter 10 seconden op een 70 baan is 200 meter 10 seconden op een 90 baan is 250 meter 10 seconden op de snelweg is 333 meter Ik zie toch liever helder door men ruit 😅 2 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)
Josy Geplaatst: 22 januari 2024 Geplaatst: 22 januari 2024 (aangepast) Op 21/1/2024 om 12:57, JEGO zei: 10 seconden op een 50 baan is 140 meter 10 seconden op een 70 baan is 200 meter 10 seconden op een 90 baan is 250 meter 10 seconden op de snelweg is 333 meter Dat is wel meteen een goede verklaring voor die onderdelen van een rollator die ik vanochtend uit de grille heb moeten trekken... 22 januari 2024 aangepast door Josy grill veranderd in grille 2
Populair bericht Josy Geplaatst: 14 augustus 2024 Populair bericht Geplaatst: 14 augustus 2024 Nog maar weinig beweging in dit topic maar ik blijf hardnekkig mijn onderhoudskosten delen. Na alweer 15.000 kilometer over deze aardbolkloot te hebben gezworven, was het weer tijd voor een onderhoudsbeurt. Zoals altijd bij garage Patrick Dierckx bv in Olen en dit voor de som van 346.98 euro. Interieurfilter en remolie gingen ondertussen 60.000 kilometer mee en deze zijn ook vervangen. Voor de rest de gebruikelijke zaken. Het leven is duur geworden maar vergeleken met officiële merkengarages nog steeds zeer acceptabel. (Laatst gehoord van iemand die 350 euro moest betalen voor een klein onderhoud - Citroën C3.) 3 2
Josy Geplaatst: 13 oktober 2024 Geplaatst: 13 oktober 2024 (aangepast) Zowat twee maanden geleden te maken gekregen met een motor die bij koud starten niet echt in zijn element leek. Later is dit veranderd in een motor die helemaal uit zijn doen was (niet mooi rond draaien, inhouden, trillen). Na enkele weken verergering van de symptomen motorstoringslampje gekregen. Hoewel ik eerst dacht aan psychologische oorzaken (uitputting, burn-out, stress, ptss van de Duitse autosnelwegen) bleek dit na diagnose te wijten zijn aan een slechte lambdasonde. Beide sondes dus laten vervangen. Daarmee ben ik ondertussen toe aan lambdasonde vijf en zes. De eerste twee hebben het opgegeven bij 55.000 kilometer, deze bij 155.000 kilometer. Het is blijkbaar een veelvoorkomende kwaal bij de aardgasmotoren. De kostprijs voor twee originele lambdasondes en arbeid bedroeg 719,00 euro, wat toch wel een serieuze onverwachte uitgave is wanneer je arm bent. Al helemaal als dit midden september is. Nu ja, blijkbaar begeven de lambdasondes het na 100.000 kilometer dus wordt dit in de toekomst een verwachte uitgave. Bij het arbeidsloon zat ook nog wel een testrit op benzine omdat ik al langer het idee had dat de motor niet mooi draaide op benzine maar hier is niets uit de bus gekomen. 13 oktober 2024 aangepast door Josy
dirk Geplaatst: 13 oktober 2024 Geplaatst: 13 oktober 2024 1 uur terug, Josy zei: Zowat twee maanden geleden te maken gekregen met een motor die bij koud starten niet echt in zijn element leek. Later is dit veranderd in een motor die helemaal uit zijn doen was (niet mooi rond draaien, inhouden, trillen). Na enkele weken verergering van de symptomen motorstoringslampje gekregen. Hoewel ik eerst dacht aan psychologische oorzaken (uitputting, burn-out, stress, ptss van de Duitse autosnelwegen) bleek dit na diagnose te wijten zijn aan een slechte lambdasonde. Beide sondes dus laten vervangen. Daarmee ben ik ondertussen toe aan lambdasonde vijf en zes. De eerste twee hebben het opgegeven bij 55.000 kilometer, deze bij 155.000 kilometer. Het is blijkbaar een veelvoorkomende kwaal bij de aardgasmotoren. De kostprijs voor twee originele lambdasondes en arbeid bedroeg 719,00 euro, wat toch wel een serieuze onverwachte uitgave is wanneer je arm bent. Al helemaal als dit midden september is. Nu ja, blijkbaar begeven de lambdasondes het na 100.000 kilometer dus wordt dit in de toekomst een verwachte uitgave. Bij het arbeidsloon zat ook nog wel een testrit op benzine omdat ik al langer het idee had dat de motor niet mooi draaide op benzine maar hier is niets uit de bus gekomen. Je wil nie weten hoeveel lambda en andere sensoren in moderne dieselmotoren moeten steken en in de vrachtwagen spreken we over andere kostprijzen
Brembos Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 Eens te meer een bewijs van de belabberde kwaliteit van de Vw producten en schandalig dat dit niet meer onder de garantie valt. Van coulance hebben ze bij Vw blijkbaar nog nooit gehoord . Blij dat ik er van af ben. Mijn motor draait zomer en winter geruisloos zonder lambdasondes en dergelijke.
Josy Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 @dirk Eigenlijk wil ik dat wel weten. Zijn er tegenwoordig dan zoveel problemen met de moderne vrachtwagenmotoren? Dan zal ik maar met het Golfje blijven rijden in plaats van met een vrachtwagen... @Brembos Onafhankelijke garage kan natuurlijk geen tegemoetkoming doen. De laatste keer dat de auto bij de dealer is geweest, is bij de vervanging van de eerste lambdasondes alweer 100.000 km geleden. In een Duitse Facebookgroep gelezen dat het een vaak voorkomende kwaal is. Niettemin een erg zure onverwachte uitgave. Ondanks dat rijd ik nog steeds graag met de auto. Qua onderhoud, complexiteit en comfort kan geen enkele verbrandingsmotor het halen van een elektrische aandrijving. Moest ik het geld hebben om te kunnen kiezen tussen het kopen van een elektrische auto en een auto met verbrandingsmotor zou ik voorlopig toch nog steeds kiezen voor een mooie Golf 7.5 GTI maar begrijp dat je zeer tevreden bent met de voordelen van elektrisch rijden. 1
Brembos Geplaatst: 18 oktober 2024 Geplaatst: 18 oktober 2024 Jammer dat die mooie Gti peperduur is. Vanaf € 47.165,- . VW is voor niets verlegen. Een even snelle en ruimere Tesla model 3 heb je na aftrek van de overheidspremie en bij gebruik van mijn referral link al voor € 33.990,-. Zowat de prijs van een niet overdreven uitgeruste Golf 1.5 150 pk met dsg.
dirk Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 (aangepast) Op 16/10/2024 om 00:08, Josy zei: @dirk Eigenlijk wil ik dat wel weten. Zijn er tegenwoordig dan zoveel problemen met de moderne vrachtwagenmotoren? Dan zal ik maar met het Golfje blijven rijden in plaats van met een vrachtwagen... @Brembos Onafhankelijke garage kan natuurlijk geen tegemoetkoming doen. De laatste keer dat de auto bij de dealer is geweest, is bij de vervanging van de eerste lambdasondes alweer 100.000 km geleden. In een Duitse Facebookgroep gelezen dat het een vaak voorkomende kwaal is. Niettemin een erg zure onverwachte uitgave. Ondanks dat rijd ik nog steeds graag met de auto. Qua onderhoud, complexiteit en comfort kan geen enkele verbrandingsmotor het halen van een elektrische aandrijving. Moest ik het geld hebben om te kunnen kiezen tussen het kopen van een elektrische auto en een auto met verbrandingsmotor zou ik voorlopig toch nog steeds kiezen voor een mooie Golf 7.5 GTI maar begrijp dat je zeer tevreden bent met de voordelen van elektrisch rijden. 19 oktober 2024 aangepast door dirk Fout getypt
Josy Geplaatst: 20 oktober 2024 Geplaatst: 20 oktober 2024 Heel jammer dat alles in de afgelopen jaren zoveel duurder is geworden. Ik zou zelf al heel tevreden zijn met een handgeschakelde GTI 7.5 uit 2018 of 2019. Betere exemplaren te verkrijgen rond de 27.000 euro maar mag er niet aan denken wat zulke auto kost bij 30.000 kilometer per jaar. Ach, zowel een nieuwe als een tweedehandse GTI en een Tesla kan ik toch niet betalen maar dat is ook niet het einde van de wereld. Ik hoop alleen dat ik niet te vaak onverwacht moet posten in dit topic.
Brembos Geplaatst: 21 oktober 2024 Geplaatst: 21 oktober 2024 Handgeschakeld ? Nee , dank u . Na 5 jaar , deels met een verouderde dsg (elke 60.000 km een dure oliewissel), en een schokvrije eenversnellingswagen wil ik niets anders meer.
Josy Geplaatst: 21 oktober 2024 Geplaatst: 21 oktober 2024 Zelf maak ik daar allemaal niet zo'n drama van, hoewel filerijden in de heuvels met handbak wel kak is, vooral bergop. Vandaag met de auto van mijn grootmoeder naar de keuring gereden. Die heeft nog een ouderwetse automaat met koppelomvormer en zelfs dat heeft nog zijn charme en karakteristieke manier van rijden. Beweren dat dat allemaal slecht rijdt is in mijn ogen met de haren getrokken. De indruk dat jij nooit nog iets anders wil, hadden we al een beetje op het forum - knipoog. 1
Brembos Geplaatst: 22 oktober 2024 Geplaatst: 22 oktober 2024 Slecht is dat allemaal zeker niet, dat zal ik zeker niet beweren. Het heeft inderdaad ook zijn charme net zoals het paard en huifkar waarmee ik en een paar vrienden onlangs een ritje hebben gedaan. We hebben ons goed geamuzeerd met dit dagelijkse transportmiddel van de 19de eeuw - knipoog.
Josy Geplaatst: 22 oktober 2024 Geplaatst: 22 oktober 2024 2 uren geleden, Brembos zei: paard en huifkar [...] goed geamuzeerd Een vervoermiddel met maar een versnelling, gevoerd met zonne-energie, een beperkt bereik en lange laadtijd dus? Dat je je daarin zo goed amuseert, verbaast me niks - dubbele knipoog. 1
Brembos Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 Beperkt rijbereik ? Ongeveer 450 km , 75 km verder dan de g-tron. In september op de terugreis uit de Ardeche onderweg 2 keer 40 minuten geladen (Chalon sur Saone en Reims) , met 95% batterij vertrokken en met 20% thuis aangekomen. Verleden jaar met de g-tron 3 tankstops. 11u30 onderweg voor 1000 km net zoals vorig jaar.
JEGO Geplaatst: 31 oktober 2024 Geplaatst: 31 oktober 2024 17 uren geleden, Brembos zei: Beperkt rijbereik ? Ongeveer 450 km , 75 km verder dan de g-tron. In september op de terugreis uit de Ardeche onderweg 2 keer 40 minuten geladen (Chalon sur Saone en Reims) , met 95% batterij vertrokken en met 20% thuis aangekomen. Verleden jaar met de g-tron 3 tankstops. 11u30 onderweg voor 1000 km net zoals vorig jaar. Hihi. Effectief ~700 a 800 op CNG, 120 a 150 op benzine, hij is redelijk conservatief met de benzine voorspelling. Maar iig altijd meer dan 800 Km. Bij mezelf zie ik ook geen groot effect airco aan of uit, hoogstens 0.1 kg, maar dat valt binnen de statistische afwijking. 2 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)
Bremel Geplaatst: 31 oktober 2024 Geplaatst: 31 oktober 2024 Om even terug te gaan naar de essentie van het topic: net +/- 360 euro betaald voor groot onderhoud van m'n Golf 7 TGI Variant bij Redant Vorst/Drogenbos (en wellicht dus ook vergelijkbare prijs bij de andere vestigingen), met een zoals steeds prima service, bereikbaarheid en wachtzaal erbovenop. En daar hebben de bougies dan nog een grote hap uit genomen: tegenwoordig bijna 160 euro voor aankoop 4 stuks, en het is blijkbaar niet eens omdat het het specifieke model geschikt voor CNG was. Bij de dealer had ik ongetwijfeld het dubbele betaald voor een minder goede service. 1 1
Josy Geplaatst: 2 november 2024 Geplaatst: 2 november 2024 Op 30/10/2024 om 14:37, Brembos zei: Beperkt rijbereik ? Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik zat maar wat te dollen. Maar deze poging tot humor kon ik nu toch niet laten liggen, toch? Je legde hem klaar en was enkel nog binnen te trappen. En ik stel me dan altijd maar voor dat je dan niet langer in de huifkar zit maar op het paard zelf...
Josy Geplaatst: 2 november 2024 Geplaatst: 2 november 2024 @Bremel Toevallig nog iets gedetailleerdere kostenweergave? Dat interesseert me zeer...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen