Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onderaan het stuur is een aansluiting om via een externe computer communicatie verkeer te regelen van computer naar boordcomputer waar duplex upload en download opdrachten uitgevoerd kunnen woren.

Weet iemand of er een dergelijk apparaatje met touchscreen bestaat waarmee je tussen benzine en CNG kan schakelen?

Ik zou graag mijn benzinetank tot de laatste druppel oprijden en dan overschakelen naar CNG.

Heeft er iemand een idee waar het te koop is ( want zoiets moet gewoon bestaan ).

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

OBD11 maar wat jij vraagt is daar niet mee mogelijk.

Trouwens, je benzine is je backup. Stel, je rijdt je benzine op tot de laatste druppel, schakelt dan manueel over naar CNG (als dit al mogelijk is) en om gelijk welke reden zegt het motormanagement plots dat hij toch naar benzine wil.

Wat dan? Duwen? Flintstones gewijs?

• Hahaha 1
Geplaatst:

@Lage Emissie Zone ik zou gaan voor volgende optie....

De hele bak leegrijden.... en dan bijvullen met de jerrycan tot het volgende tankstation.

Maar let op, rijdt hem niet volledig leeg totdat er lucht in je leidingen komt, anders moet je ontluchten als je pech hebt.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
3 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Onderaan het stuur is een aansluiting om via een externe computer communicatie verkeer te regelen van computer naar boordcomputer waar duplex upload en download opdrachten uitgevoerd kunnen woren.

Weet iemand of er een dergelijk apparaatje met touchscreen bestaat waarmee je tussen benzine en CNG kan schakelen?

Ik zou graag mijn benzinetank tot de laatste druppel oprijden en dan overschakelen naar CNG.

Heeft er iemand een idee waar het te koop is ( want zoiets moet gewoon bestaan ).

waarom wil je de benzine tot de laatste druppel oprijden? je hebt toch benzine nodig tussen cng tankbeurten. daarbij loop je het risico om eventueel condenswater en vervuiling in de tank in het brandstofsysteem te zuigen, problems!!!

Geplaatst:
2 uren geleden, Lange_666 zei:

Trouwens, je benzine is je backup. Stel, je rijdt je benzine op tot de laatste druppel, schakeld dan manueel over naar CNG (als dit al mogelijk is) en om gelijk welke reden zegt het motormanagment plots dat hij toch naar benzine wil.

Boordcomputer is steeds de baas, als deze bijgestuurd wordt werkt hij andersom.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:
13 minuten geleden, Jan Robert zei:

waarom wil je de benzine tot de laatste druppel oprijden? je hebt toch benzine nodig tussen cng tankbeurten. daarbij loop je het risico om eventueel condenswater en vervuiling in de tank in het brandstofsysteem te zuigen, problems!!!

Ik wil weten of mij rijbereik op benzine 98 echt na 155 km stopt, terwijl een duitse review beweert dat je er 200 km mee haalt, en oude benzine wil ik graag volledig oprijden, dan kan ik verversen. Of is de benzine in tankstations ook maanden oud ?

Geplaatst:
12 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Ik wil weten of mij rijbereik op benzine 98 echt na 155 km stopt, terwijl een duitse review beweert dat je er 200 km mee haalt, en oude benzine wil ik graag volledig oprijden, dan kan ik verversen. Of is de benzine in tankstations ook maanden oud ?

In een goed brandstofstation let de uitbater ook op het gegeven dat de tanks niet te "leeg" komen te staan, en gaat op tijd bijvullen.

Dat kan je in je benzinetank ook doen, ga je "bijvullen, dan mengt de oudere benzine met de nieuwe benzine. ik denk niet dat het daarom tot de laatste druppel op moet.

Maar je doet natuurlijk hoe je het zelf wil.

Geplaatst:
14 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Eigenlijk is dat allemaal truut in pakskes......

Volgens VW kan ik 16 kg gas tanken... nog nooit gelukt

Volgens VW verbruik ik 4 kg/100km ... is mij ook nog nooit gelukt.

Rij omstandigheden, bestuurder, weersomstandigheden hebben allemaal invloed op uw verbruik. Dus als dien duits da beweert dan is dat nog geen waarheid. Ik ben het ermee eens dat we zo zuinig mogelijk willen rijden maar soms zijn de dingen wat ze zijn en kunt ge u daar beter bij neerleggen..... just my 2 cent.

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Geplaatst:
18 uren geleden, Lange_666 zei:

Trouwens, je benzine is je backup. Stel, je rijdt je benzine op tot de laatste druppel, schakelt dan manueel over naar CNG (als dit al mogelijk is) en om gelijk welke reden zegt het motormanagement plots dat hij toch naar benzine wil.

Heb ik al 2 maal voorgehad: gevuld met jerrycan, en vroem... terug weg; toch maar niet doen ( was stilgevallen op gevaarlijke plek)

• Hahaha 1
Geplaatst:
Op 29/8/2019 om 12:31, Bij zei:

Eigenlijk is dat allemaal truut in pakskes......

Volgens VW kan ik 16 kg gas tanken... nog nooit gelukt

Volgens VW verbruik ik 4 kg/100km ... is mij ook nog nooit gelukt.

Rij omstandigheden, bestuurder, weersomstandigheden hebben allemaal invloed op uw verbruik. Dus als dien duits da beweert dan is dat nog geen waarheid. Ik ben het ermee eens dat we zo zuinig mogelijk willen rijden maar soms zijn de dingen wat ze zijn en kunt ge u daar beter bij neerleggen..... just my 2 cent.

Die testen van VW zijn gedeeltelijk achter vrachtwagens gebeurt, dan worden de cijfers gunstiger, dus eigenlijk hebben ze niet gelogen, ze hebben meer iets verzwegen van hoe ze aan die goede cijfers kwamen.

• 2 weken later...
Geplaatst:
11 uren geleden, NickVG zei:

Puur uit interesse, is het je nu gelukt van manueel om te schakelen naar benzine?

Neen, nog niet.

Ik heb wel een bericht ontvangen van de fabrikant waar Lange_666 een linkje had geplaatst.

Dear Customer,

if you have the instructions on how to do that, so you will be able to. 

Regards,
OBDeleven.

Geplaatst:

Bij mijn Zafira kun je gewoon manueel schakelen tussen benzine en gas, de keuze gaat gewoon door mekaar, manueel of automatisch. Als je naar benzine wil schakelen zonder dat die voorradig is, negeert hij gewoon je handeling. Ik heb een reserve van 15L benzine, maar ik doe er nooit meer in dan 5L en die rij ik om de 6mnd leeg. Voor de rest heb ik een gemiddelde van 5.5 kg/100 km voor een wagen van 1600 kg, wat ik normaal vind.

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bij Fiat kan je ook manueel schakelen tussen benzine en gas. Geen idee of hij automatisch overschakelt naar gas als de benzine op is, maar zal het zelf niet testen ?

• Hahaha 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:
Op 9/9/2019 om 10:12, NickVG zei:

Puur uit interesse, is het je nu gelukt van manueel om te schakelen naar benzine?

Geplaatst:

Wat heb je nodig: een laptop waar windows opstaat en de VCDS software.

Geplaatst:

• 2 jaren later...
Geplaatst:
Op 30/9/2019 om 08:57, Dr Nick zei:

ik zie hier het nut niet van in

maar zou dit dan ook kunnen met OBD-Eleven??

Zie je hier nu het nut van in of nog steeds niet ?

Geplaatst:
53 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

Zie je hier nu het nut van in of nog steeds niet ?

Ik ook niet echt.

Zelfs niet als het gaat over de te hoge prijzen voor CNG zie ik er ook het nut niet van in.
Als je gas in je tanks hebt zitten wil dit zeggen dat je die getankt hebt aan een bepaalde prijs.
Omschakelen naar goedkopere benzine maakt dat gas niet goedkoper, ook niet als de gasprijs weer onder die van benzine zou duiken want dat gas in uw tanks is nog steeds gas aan die veel te hoge prijs.

Andersom zie ik er ook het nut er niet van in, rij gewoon je gastanks leeg en dan gaat hij zowieso op benzine rijden.

Of zit er in uw redenering weer zo'n LEZ brainfart in die zoals zo dikwijls geen steek houdt? 

• Vind ik leuk 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...