Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur terug, pluxy zei:

Over hoeveel kg gaat het hier dan?

Voor ons is dit oud nieuws. We wisten immers al dat de nieuwe VAG-modellen een derde CNG-tank erbij krijgen (voor de modellen die slechts twee CNG-tanks hadden).

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapers | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst: (aangepast)

Maar welke auto kan je nu

nog op CNG kopen?? Bij Audi staan ze nog steeds niet, vw golf ook niet, tenzij ik mij vergis?

aangepast door Sertitude

----

884152_5.png- Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas

Geplaatst:
3 minuten geleden, Sertitude zei:

Maar welke auto kan je nu nog op CNG kopen?? Bij Audi staan ze nog steeds niet, tenzij ik mij vergis?

Blijkbaar allemaal: Audi A3 Sportback, Audi A4 Avant en Audi A5 Sportback 

Audi_G-Tron_2019-04-11de_22u35m.png

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapers | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
8 uren geleden, muscles zei:

Blijkbaar allemaal: Audi A3 Sportback, Audi A4 Avant en Audi A5 Sportback 

Audi_G-Tron_2019-04-11de_22u35m.png

Ook in de configurator? Golf ook?

----

884152_5.png- Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas

Geplaatst:

gisteren nog bij Tavernier langs geweest, de prijzen van nieuwe wagens zijn inderdaad indrukwekkend. in de showroom niet veel auto's gezien met uitstoot 95gr/km of minder, behalve polo benzine, polo cng, golf gte....

hoe ze de gemiddelde uitstoot co2 naar 95gr/km gaan reduceren ?? toveren met getallen en gemiddelden. met de huidige technologie en infrastructuur krijg je met moeite een gemiddelde gezinswagen

op de weg zonder boetes op uitstoot of zware taksen. voor doorwinterde gasrijders op dit forum is dit allicht gekend, maar ik sta er toch met twijfels naar te kijken. nu, ik ben heel tevreden met mijn passat 1.4tsi cng,

ik weet dat dit een zeer zuinige en ecologische wagen is, en voor ze mij van de cng zullen afpraten, gaat er toch nog veel water naar de zee moeten vloeien.   

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Voor mijn Skoda Octavia Combi met een gemiddeld verbruik van 3,90kg/100km rekent de Spritmonitor nog altijd 109gr/km.

En daar moet je met een lichte voet voor rijden. 95gr is dus een droom. Gogelen en toveren zullen de sleutelwoorden zijn om aan die 95gr/km te geraken.

Of certificaatjes kopen....?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wat maakt die uitstoot nog uit, de aarde warmt niet op maar koelt af!

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

DE afkoeling van de aarde:

• Vind ik leuk 2

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

de aarde heeft altijd koudere en warmere periodes gekend. het is wel zo dat we beter met het milieu moeten omgaan. maar met de grote vinger wijzen van de uitstoot van co2 van de auto.....niet correct. het gaat ook over NOx, SOx, roet/fijn stof, ook voor vliegtuigen, schepen, chemtrails om weer te beinvloeden, de enorme plastiek vervuiling.....en dan maar zitten berekenen op de gr wat een auto co2 uitstoot per km uiteindelijk om weer extra belastingen op onze auto te heffen , kafkaiaans.

Geplaatst: (aangepast)

Inderdaad het is veel meer dan CO2

Wat vorige week ergens een test op tv uitstoot vergeleken tussen houtkachel en een aantal nieuwe vrachtwagens 

Houtkachel was blijkbaar de boeman

Zou eens een test willen zien als de nieuwste dieselmotoren hun roetfilter aan het kuisen zijn

Zit op alle nieuwe diesels auto en vrachtwagens

Denk (ben zeker) dat hun metertje tilt s!aat

aangepast door dirk
Geplaatst:
2 uren geleden, EricG zei:

Van alles wat je opnoemt zijn er eigenlijk maar twee stoffen die het klimaat beïnvloeden. Dat zijn Co² en wat u verkeerdelijk chemtrails noemt. Die "chemtrails" zijn maar gewone condensatiesporen, maar bestaan wel uit waterdamp en ook dat is een broeikasgas, net zoals methaan waar uw wagen op rijd er ook één is. De andere nox, sox, roet... zijn ook niet gezond, maar hebben geen invloed op het klimaat. Dat de Aarde altijd al koudere en warmere periodes gekend heeft, ontkend niemand, maar in dit geval gebeurt de opwarming zo snel dat levensvormen zich moeilijk kunnen aanpassen aan de veranderingen, en daarmee dreigen sommige soorten uit te sterven. Andere soorten zullen moeten verhuizen naar beter gelegen oorden, zo kunnen we hier binnen afzienbare tijd klimaatvluchtelingen verwachten,  en Francken gaat ze niet kunnen tegen houden. Maggie misschien nog wel, als die voor de grens gaat staan, kan niemand er nog langs.

door de uitstoot van broeikasgassen gaan we inderdaad het klimaat storen en een verwarming van de aarde zeker versnellen aan een veel te groot tempo, met de gevolgen die je terecht opnoemt. groot gelijk heb je met het opnoemen van de klimaatvluchtelingen, die zijn er al.

met de schadelijke stoffen die ik opnoemde, verwees ik naar de vervuiling van ons milieu.

de chemtrails zijn omstreden, maar er wordt al lang aan geo-engeneering gedaan, dit om het "klimaat op maat" te maken. ik denk niet dat ze zo onschuldig zijn. maar daar mag iedereen zijn mening over hebben. deze link ter info

https://www.earth-matters.nl/51/10585/chemtrails/internationale-media-vol-met-geo-engineering.html

we kunnen als persoon niet de ganse maatschappij veranderen, maar wel kan elk zijn modest steentje bijdragen, en met een cng wagen doe je toch al een stap in de goede richting.

Geplaatst:
47 minuten geleden, Jan Robert zei:

door de uitstoot van broeikasgassen gaan we inderdaad het klimaat storen en een verwarming van de aarde zeker versnellen aan een veel te groot tempo, met de gevolgen die je terecht opnoemt. groot gelijk heb je met het opnoemen van de klimaatvluchtelingen, die zijn er al.

met de schadelijke stoffen die ik opnoemde, verwees ik naar de vervuiling van ons milieu.

de chemtrails zijn omstreden, maar er wordt al lang aan geo-engeneering gedaan, dit om het "klimaat op maat" te maken. ik denk niet dat ze zo onschuldig zijn. maar daar mag iedereen zijn mening over hebben. deze link ter info

https://www.earth-matters.nl/51/10585/chemtrails/internationale-media-vol-met-geo-engineering.html

we kunnen als persoon niet de ganse maatschappij veranderen, maar wel kan elk zijn modest steentje bijdragen, en met een cng wagen doe je toch al een stap in de goede richting.

ja chemtrails bestaan, nee niet elke streep die je in de lucht ziet is een chemtrail. Neem het aan van een meteoroloog die het moet voorspellen voor gevechtsvliegtuigen waar die CONtrails gaan ontstaan.

• Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:
10 minuten geleden, Dr Nick zei:

ja chemtrails bestaan, nee niet elke streep die je in de lucht ziet is een chemtrail. Neem het aan van een meteoroloog die het moet voorspellen voor gevechtsvliegtuigen waar die CONtrails gaan ontstaan.

er is inderdaad een verschil tss contrail en chemtrail.

en we zitten blijkbaar wel in een verwarming van de aarde die door ons toedoen versnelt in een onhoudbaar tempo,

en met een grote bocht belanden we bij de cng wagen, die vlgs mij nu de meest ecologische wagen is.

al bij al een interssante discussie die we toch weer binnen dit forum van de cng wagens kunnen brengen.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik heb mn seat leon st 1.5 tgi sinds vrijdag en heb er sindsdien een kleine 1000 km mee gedaan.  Ik rijd zonder problemen 4 kg/100 km dus met 17,7 kg raak ik makkelijk 400 km ver.  Vandaag een ritje van 200 km antwerpen op en af op het gemakske begonnen met volle cng tank en ik heb twee "blokskes" weg.  Als die meter lineair werkt dan ga ik naar de 600 km.  Tussentijdse beoordeling : 9/10

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Op 13/4/2019 om 17:08, Brembos zei:

Da's inderdaad veel goedkoper.  Ik heb m'n Saab voor veel geld kunnen inleveren en pas na aftrek van die inruil werd Seat competitief met een salonaanbieding.  Ik had mij ook voorgenomen om in D te kopen, maar met het onderhoud en m'n vrouw ???? die dat niet zag zitten heb ik last minute toch bij Seat gekocht.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...