MarcC Geplaatst: 24 augustus 2018 Geplaatst: 24 augustus 2018 Is het veilig mijn cngauto in mijn garage thuis te plaatsen of is het veiliger de auto buiten te laten staan?
Lange_666 Geplaatst: 24 augustus 2018 Geplaatst: 24 augustus 2018 Als je schrik hebt voor een gaslek ben je toch niet gerust als hij binnen staat... Voor de rest, waarom zou het niet veilig zijn (en dan komen we weer bij de vorige regel)?
MarcC Geplaatst: 24 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2018 Wellicht ruik je het als er een gaslek zou zijn?
muscles Geplaatst: 24 augustus 2018 Geplaatst: 24 augustus 2018 49 minuten geleden, MarcC zei: Wellicht ruik je het als er een gaslek zou zijn? Het gas, dat we tanken, is methaan en dat kan je inderdaad ruiken. Als ik het tankpistool ontkoppel na het tanken, dan ruik ik dat soms. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
MrFingers Geplaatst: 24 augustus 2018 Geplaatst: 24 augustus 2018 Veiliger dan een LPG auto, dat is een feit. Je blijft natuurlijk met een brandbaar, en potentieel explosief, middel werken, maar aardgas an sich is zelfs iets veiliger dan benzine, wegens moeilijker te ontbranden. Lees: ik zou liever een aardgaslek hebben dan een benzinelek.
Pé DAELEMMER Geplaatst: 24 augustus 2018 Geplaatst: 24 augustus 2018 De gassen in een benzinetank zijn explosiever dan CNG ........ 1 http://www.spritmonitor.de/en/detail/901242.html 2017 VW Golf Variant 1.4 TGI comfortline
Gazze Geplaatst: 24 augustus 2018 Geplaatst: 24 augustus 2018 Mijn auto staat binnen in de garage. Nog niets ondervonden. Ik denk dat er ook heel veel aardgasleidingen toekomen bij de mensen binnen, sommigen hebben daar schrik voor en kiezen daarom voor mazoutverwarming.. 1
Lage Emissie Zone Geplaatst: 24 augustus 2018 Geplaatst: 24 augustus 2018 12 uren geleden, MarcC zei: Is het veilig mijn cngauto in mijn garage thuis te plaatsen of is het veiliger de auto buiten te laten staan? Maak je geen zorgen, een CNG wagen heeft 3 veiligheden. Miljoenen wagens op aardgas rijden rond en als er iets mis zou zijn dan zouden de kranten er vol van staan en dan kwam het direct in de media via televisiekanalen. Aardgaswagens worden zo streng getest als benzine- en dieselwagens heb ik ergens gelezen. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
niko Geplaatst: 25 augustus 2018 Geplaatst: 25 augustus 2018 Op 24/8/2018 om 10:48, MarcC zei: Is het veilig mijn cngauto in mijn garage thuis te plaatsen of is het veiliger de auto buiten te laten staan? Als wij die niet nodig hebben staat onze auto steeds in de garage, en dit soms voor dagen lang. In dezelfde ruimte staan ook de gasleidingen en de gasmeter. Best minstens 2 verluchtingsroosters plaatsen (verplicht bij nieuwbouw, denk ik) en dan ben jij zeker dat bij een gaslek de aardgas (lichter dan lucht) zijn weg naar boven - buiten vindt. VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016
Guidoh Geplaatst: 25 augustus 2018 Geplaatst: 25 augustus 2018 Je kan altijd een gasdetectie plaatsen in je garage. Voor 50 euro heb je er zeker één, en wanneer er ooit iets moest lekken weet je het altijd.
MarcC Geplaatst: 25 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2018 Dank voor alle reactie totnogtoe!
JJR Geplaatst: 31 augustus 2018 Geplaatst: 31 augustus 2018 (aangepast) Wat zou dat doen als je vol tracht bij -5°C in de winter? Als je je auto in de garage van +17°C zet, laat de gasdrukregelaar dan geen gas vrij? (Als je weinig verbruikt hebt omdat je dicht bij een tankstation woont) 31 augustus 2018 aangepast door JJR VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
MrFingers Geplaatst: 31 augustus 2018 Geplaatst: 31 augustus 2018 (aangepast) Als ik me niet vergis is de tankdruk rond de 200 bar, en de druksterkte van de tanks gegarandeerd tot 750 bar. Ik denk dat de overdrukbeveiliging dus niet vlak achter de 200 bar gaat staan, maar (vlot) boven de 300 bar, en dan heb je nog een ruime veiligheidsmarge. Van -5°C naar +17°C is een redelijk temperatuursverschil, maar qua druk maakt het niet zo heel veel uit, want de algemene gaswet zegt dat "p.V = n.R.t", met t de temperatuur, in Kelvin, waarbij 0°C = 273.15°K. Dus je gaat van 268 °K naar 290° K. Aangezien al de andere waardes constant zijn (volume, gasconstante R & molaire hoeveelheid) vallen die in de twee vergelijkingen tegenover elkaar weg, en kun je druk p direct gaan vergelijken met temperatuur t. Voor een tankdruk van 200 bar bij -5°C ga je, snel even uit het blote hoofd, een uiteindelijke tankdruk hebben van 216 bar bij 17°C. En 16 bar erbij op een totaal van 200 bar is nu ook weer niet zo veel. Voor mensen met tijd te veel: die kunnen adhv de gaswet ook berekenen wat de exacte pompdruk van je lokaal CNG station is, als je weet hoeveel kg gas erin gaat in een lege tank, weet je ook de molaire hoeveelheid. Als je dan het volume van je tanks weet, en de omgevingstemperatuur, kun je de druk berekenen. En als je weet wanneer het overdrukventiel in werking gaat treden, kun je ook berekenen tot welke temperatuur je auto geen geurtje achterlaat. 31 augustus 2018 aangepast door MrFingers
nonzerosumgame Geplaatst: 4 september 2018 Geplaatst: 4 september 2018 Op 31/8/2018 om 15:07, MrFingers zei: Als ik me niet vergis is de tankdruk rond de 200 bar, en de druksterkte van de tanks gegarandeerd tot 750 bar. Ik denk dat de overdrukbeveiliging dus niet vlak achter de 200 bar gaat staan, maar (vlot) boven de 300 bar, en dan heb je nog een ruime veiligheidsmarge. Van -5°C naar +17°C is een redelijk temperatuursverschil, maar qua druk maakt het niet zo heel veel uit, want de algemene gaswet zegt dat "p.V = n.R.t", met t de temperatuur, in Kelvin, waarbij 0°C = 273.15°K. Dus je gaat van 268 °K naar 290° K. Aangezien al de andere waardes constant zijn (volume, gasconstante R & molaire hoeveelheid) vallen die in de twee vergelijkingen tegenover elkaar weg, en kun je druk p direct gaan vergelijken met temperatuur t. Voor een tankdruk van 200 bar bij -5°C ga je, snel even uit het blote hoofd, een uiteindelijke tankdruk hebben van 216 bar bij 17°C. En 16 bar erbij op een totaal van 200 bar is nu ook weer niet zo veel. Voor mensen met tijd te veel: die kunnen adhv de gaswet ook berekenen wat de exacte pompdruk van je lokaal CNG station is, als je weet hoeveel kg gas erin gaat in een lege tank, weet je ook de molaire hoeveelheid. Als je dan het volume van je tanks weet, en de omgevingstemperatuur, kun je de druk berekenen. En als je weet wanneer het overdrukventiel in werking gaat treden, kun je ook berekenen tot welke temperatuur je auto geen geurtje achterlaat. You lost me at "Veligheidsmarge". ?? 1 1
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 4 september 2018 Geplaatst: 4 september 2018 5 uren geleden, nonzerosumgame zei: You lost me at "Veligheidsmarge". ?? ??? 2 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen