Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
16 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Mijn tankbeurten kan je trouwens bekijken via spritmonitor, de tekstballonnetjes geven extra info, zoals rijden met caravan of als ik op benzine heb gereden.

Hoe werkt die spiritmonitor? schrijf jij rechtstreeks de historiek van je boordcomputer uit als download, waarna je de gegevens naar die site upload ?

Of geef je alle parameters manueel in die site in?

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

Veel in te geven is er niet, is in 30 seconden geflikt.

Het enige dat je nadien moet doen is checken of je geen fout in de ingave gemaakt hebt.

Ik heb er al verschillende gezien die ergens bijvoorbeeld een komma verkeerd zetten en dit dan nadien niet meer aanpassen...9_9.

Hun Spritmonitor klopt dan langs geen kanten.

• Hahaha 1
Geplaatst:

Ik ben sinds mijn laatste tankbeurt terug wat economischer aan het rijden, maar het kan nog wel wat beter vermoed ik.

Volgende ritjes en cijfermateriaal kan ik laten zien van de laatste 2 dagen.

2 ritjes Toverland heen en terug, en enkele korte tripjes
3.4 kg gemiddeld over wegen van 30-50-70-80

Ik zou 458 km ver moeten geraken met mijn CNG, hoop doet leven.
Ik hoop echter toch op 440 km :D

20180106_195131.thumb.jpg.f3a4d6cb577dbba4446c1e59afe6454f.jpg

Dagelijkse rit werk - naar huis
Normaal gemiddeld verbruik tussen 3.8 en 4.2 kg.
Nu 3.3 kg , ik probeer dus rustiger te rijden en het verbruik is lager.

20180108_182928.jpg.f7c0f185800531660b180d4ea3fb0601.jpg

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
26 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Ik ben sinds mijn laatste tankbeurt terug wat economischer aan het rijden, maar het kan nog wel wat beter vermoed ik.

Volgende ritjes en cijfermateriaal kan ik laten zien van de laatste 2 dagen.

2 ritjes Toverland heen en terug, en enkele korte tripjes
3.4 kg gemiddeld over wegen van 30-50-70-80

Ik zou 458 km ver moeten geraken met mijn CNG, hoop doet leven.
Ik hoop echter toch op 440 km :D

Ik heb gisteren, 8 januari, ook een nieuw record gebroken, en dat zonder Powerbox !!! Ik had vrijdagavond om 19 uur 16,57 kg CNG getankt en daar heb ik 437,5 km mee gereden, maar mijn CNG-tanks waren nog niet volledig leeg. Als ik ze helemaal leeggereden had, dan zat ik aan ongeveer 460 km. Dat is toch wel aardgas van een zeer hoge kwaliteit :D maar ik zal moeten afwachten of zich dat ook doorzet.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

Kan inderdaad ook aan het gas liggen, maar ik ga terug wat economischer rijden om te zien hoeveel 'winst' ik hier uit haal.

Ik heb tot op heden in feite geen meerverbruik tov voorheen met powerbox. Dit is op zich ook al een belangrijk gegeven vind ik.

• Vind ik leuk 1

Geplaatst:

ik denk idd dat er momenteel goed gas op de leiding zit, ik heb gisteren op mijn woon-werk verkeer ook de 3.3 gehaald. Normaal kom ik met veel moeite aan 3.5. Gaat over een traject van 30km met veel Cruise Control stukken

• Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Effe terug een schop onder zijn kont geven !

@Aardgasrijder hoe valt de box mee ?  Ik ben er toch over aan het denken om er eentje aan te schaffen. 

Ik vind alleen op de site van racechip.de dat ze ze niet maken voor de 1,4 cng. En op racechip.nl verkopen ze gewoon ?

Blijkbaar is er ook een verschil in de selectie vanaf 2017 maar dat vindt ik nu niet echt terug waarom, slaat dit meer op de facelift dan op de motor ?

• Hahaha 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

@littlebugger25 dit slaat terug op het model, niet op de motor. Het is nog steeds dezelfde motor en motorcode.

Tja wat kan ik zeggen, ik ondervind geen negatieve dingen met de powerbox.
Vermogen is beter én verbruik is niet hoger. Er valt eigenlijk weinig nieuws over te zeggen :P

• Vind ik leuk 1

Geplaatst:

Tja ik had naar Racechip gemaild met de vraag of de box nog te bestellen was, want ze hebben een nieuw omhulsel rond hun hardware.

En nope niet meer bestelbaar, er kwam misschien een nieuwe versie uit binnenkort maar dit was eerder voor het einde van het jaar.

Dan ben ik eens gaan kijken bij chip tuning plus en daar was de wagen ook te chippen en ging hij naar 140 pk en 250nm koppel.

Enkel toen kwam de aap uit de mouw omdat het een leasings wagen is, zitten ze wat verveeld met de leasing/garantie op de wagen.

Het is altijd zichtbaar als je chip tuning doet en altijd uitleesbaar door de hoofdimporteur . Dus als er stukken komen wat niet gauw voor valt is de kans er dat er gezeik komt.

Want Skoda vraagt dan de ecu op en als die gemodificeerd is geven ze dat door aan de leasings maatschappij en dan is de rekening voor mij.

Tegenover een box is een ecu boven op de originele ecu en die kan je gewoon wegnemen en dan is er geen probleem voor de leasing want die weten het dan niet als er iets moest schelen.

Nu heb ik gezien dat er wel sommige tuners boxen aanbieden waaronder CTH en JD Engineering. http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-g-tron-81kw-110pk/

Dus moest ik het nog eens goed afwegen maar ik denk dat het niks gaat worden.

Geplaatst:

@littlebugger25 ik heb voor de duidelijkheid de box van de Golf TGI besteld (idem Skoda Octavia)

http://www.racechip.nl/chiptuning/volkswagen/golf/7-au/1.4-tgi-81kw/index.php

Geplaatst:

Ja dat weet ik dit is het gesprek via messenger

Hello, I have a question is this http://www.racechip.nl/chiptuning/volkswagen/golf/7-au/1.4-tgi-81kw/index.php also good for the Skoda Octavia gtec make 2017 ? And why can I order this in the netherlands and not in Germany ? That its not the new model of case is not a problem for me its the performance that counts.

Hi Bart, thanks for your message. The g tec engine is not available with the RaceChip. I have to tell my colleagues, that we delete this car from the Homepage. We do not offer a set official for this car. Greetings, Berko

Hi will it become Available in the near future? If not then I will have to go for a full chiptuning. Greetings Bart

Yes, this is possible. I can not tell you, when it will be available, but i Think it will come this year. Greetings, Berko

Geplaatst:

Tja... hij werkt gewoon zoals het zou moeten op mijn Skoda Octavia B|
De set was nooit officieel beschikbaar op hun website voor de Skoda, maar ik heb gewoon de VW versie aangeschaft.

• Bedankt 1

Geplaatst:

Het lijkt me dat er wel heel veel 'brave' chauffeurs op dit forum zitten  ?  Sta me toe om even spreekbuis te spelen voor de wat minder 'brave' die hun wagen met regelmaat durven "testen" (zoals @Aardgasrijder dit heet).
We zitten nu in de tweede week van de paasvakantie en dat is vooral op onze autosnelwegen te merken. Dit in combinatie met een 'vroege vogel' te zijn, geeft me de mogelijkheid om wat sneller op mijn werk te geraken. Minder verkeer op alle vakken zorgt ervoor dat de snelheid op het meest linkse aanzienlijk hoger ligt dan op schoolse dagen. Eveneens een fenomeen dat zich op secundaire wegen afspeelt.
En ja, ik heb van nature een wat zwaardere rechtervoet en wanneer er op een week als deze 'feuer frei' wordt gegeven... dan wordt er wel eens "getest".

In hoeverre is een powerbox dan een plus- OF minwaarde?  Aan- of eerder afrader?
- Sneller sleet op je componenten? (van kleppen tot remmen, van versnellingsbak tot waterpomp)  Want deze componenten zijn niet gemaakt voor langdurig "testen"?  (Daar heb je R-versies voor.)

- Hoger verbruik maar - (ver)minder(d) door de powerbox OF net nog meer door de powerbox (want meer vermogen => sneller optrekken, sneller max. snelheid)? 

M.a.w. ik ben iemand die de PK's van z'n wagen benut. Wanneer er maar 75 inzitten, so be it. Wanneer er 175 inzitten vind ik dat vanzelfsprekend leuker. Benutten doe ik ze allebei en met regelmaat. Cruise control gebruik ik enkel op (lange) Franse tolwegen. België vind ik hiervoor te klein en té verzadigd van vrachtvervoer op 2-vaks snelwegen.

De vraag: is een powerbox van nut voor iemand met dergelijk profiel?

• Bedankt 1
  • Hahaha 1

VW Golf VII Variant TGI

VW Caddy IV Maxi TGI

Geplaatst:
1 uur geleden, CtrlAltDelicious zei:

M.a.w. ik ben iemand die de PK's van z'n wagen benut. Wanneer er maar 75 inzitten, so be it. Wanneer er 175 inzitten vind ik dat vanzelfsprekend leuker. Benutten doe ik ze allebei en met regelmaat. Cruise control gebruik ik enkel op (lange) Franse tolwegen. België vind ik hiervoor te klein en té verzadigd van vrachtvervoer op 2-vaks snelwegen.

Ik denk dat je hiermee het antwoord zelf gegeven hebt. Volgens wat ik gelezen heb is het gebruik niet hoger met de powerbox.

Slijtage en dergelijke kan ik dus niet over oordelen.

Geplaatst:

De vraag: is een powerbox van nut voor iemand met dergelijk profiel?

Ik vrees van niet.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...