Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Iedereen heeft het hier vooral over grote wagens maar eigenlijk zouden de fabrikanten klein moeten beginnen. 

Een Polo, Fabia en Ibiza met een 3cylinder 1.0 is verkeerd,  je koopt een wagen op CNG omdat je veel rijd en dan is zo een motor toch te zwak??

Ik stel me bij zo een motor altijd de vraag: Wat als je ermee op vakantie wil...

Bij gas heb je een hevigere verbranding waardoor er meer warmte vrij komt en dan nog met een kleine motor met maar 5 versnellingen 10 tot 12 uur rijden...

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden, muscles zei:

Hebben wij in België dan nog een andere kust, waar ik geen weet van heb? ?

Yup, de oostkust (kant Knokke, Zeebrugge).

De westkust is Koksijde/De Panne.

Maar beiden liggen in voor de meeste mensen in het westen vandaar misschien de verwarring.

Eigenlijk zou het beter noord-oost en zuid-west kust heten (als je de kaart bekijkt).

aangepast door Lange_666
Geplaatst:
1 uur geleden, Danny zei:

Iedereen heeft het hier vooral over grote wagens maar eigenlijk zouden de fabrikanten klein moeten beginnen. 

Een Polo, Fabia en Ibiza met een 3cylinder 1.0 is verkeerd,  je koopt een wagen op CNG omdat je veel rijd en dan is zo een motor toch te zwak??

Ik stel me bij zo een motor altijd de vraag: Wat als je ermee op vakantie wil...

Klein moeten beginnen? De Skoda Citigo, de SEAT Mii, en de VW UP! zijn allemaal af-fabriek verkrijgbaar op CNG.

De VW Polo en de SEAT Ibiza zijn nu ook reeds verkrijgbaar op CNG. Alleen Skoda blijft achter. Blijkbaar is het VAG-concern bang als ze de Fabia, de Rapid en de Superb op CNG uitbrengen, dat de VW-modellen dan helemaal niet meer verkopen. Vandaar wellicht ook de nieuwste actie op hun modellen Golf en Polo.

Maar mogen wij, die een grote aanhangwagen bezitten, dan niet verlangen naar een Skoda SUV op CNG ?

VW-Actie-tussen-2018-04-17de-en-28ste.png

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
7 uren geleden, muscles zei:

Klein moeten beginnen? De Skoda Citigo, de SEAT Mii, en de VW UP! zijn allemaal af-fabriek verkrijgbaar op CNG.

De VW Polo en de SEAT Ibiza zijn nu ook reeds verkrijgbaar op CNG. Alleen Skoda blijft achter. Blijkbaar is het VAG-concern bang als ze de Fabia, de Rapid en de Superb op CNG uitbrengen, dat de VW-modellen dan helemaal niet meer verkopen. Vandaar wellicht ook de nieuwste actie op hun modellen Golf en Polo.

Maar mogen wij, die een grote aanhangwagen bezitten, dan niet verlangen naar een Skoda SUV op CNG ?

VW-Actie-tussen-2018-04-17de-en-28ste.png

De motoren, die ze aanbieden in kleine wagens, zijn te klein. Vroeger reed ik in een Fiat Punto 1.9 jtd. Da was een auto die gemaakt was om lange afstanden mee te rijden.

Door zo auto's aan te bieden ga je meer kandidaatkopers hebben waardoor er ook meer CNG-wagens verkocht zullen worden.

In mijn vriendenkring merk ik dat er veel mensen wantrouwig zijn naar CNG en LPG. Dat wantrouwen gaat alleen maar weg als er meer en meer mensen op gas rijden en hun gastank niet ontploft :P

Persoonlijk denk ik niet dat er voorlopig veel mensen staan te wachten op een suv op CNG.

Geplaatst:
8 uren geleden, Lange_666 zei:

Yup, de oostkust (kant Knokke, Zeebrugge).

De westkust is Koksijde/De Panne.

Maar beiden liggen in voor de meeste mensen in het westen vandaar misschien de verwarring.

Eigenlijk zou het beter noord-oost en zuid-west kust heten (als je de kaart bekijkt).

Je bent nog de Belgische kust en de Vlaamse kust vergeten !

• Hahaha 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
23 uren geleden, Koen C zei:

@wimdc : dus nog iets anders dan een micro-WKK ?

Inderdaad, het is geen micro-WKK, maar een brandstofcel net zoals in een waterstofauto. Om waterstof te produceren wordt veelal aardgas als basis gebruikt.

Na wat gegoogle, zie ik dat zo'n huishoudelijke "fuel-cells" in Japan en Australië opgang maken.

• Bedankt 1
Geplaatst:
Op ‎19‎/‎04‎/‎2018 om 18:11, Danny zei:

Persoonlijk denk ik niet dat er voorlopig veel mensen staan te wachten op een suv op CNG.

Ik denk dat je daar nog wel eens van kan verschrikken. Meestal in zo'n SUV gaan wat grotere of meerdere tanks, waardoor het rijbereik groter wordt.

En die SUV's zitten serieus in de lift. Niet iedereen wil een diesel daarin hebben, maar toen mijn ouders die van hun gingen kopen zei de verkoper heel leuk: Daar wordt alleen diesel in gekocht, dus ik zou dat ook doen, terwijl ik erlangs zat en hun aanraadde van het niet te doen. Nu een paar jaar later is het natuurlijk: hadden we maar geluisterd.

Ik wil maar zeggen, als je zorgt voor het aanbod, gaat de vraag volgen. SUV-rijders kennen nu CNG niet omdat het gewoon niet beschikbaar is voor hun.

• Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik denk ook dat SUV's met CNG interessant kunnen zijn, al was het maar om de kosten voor het rijden wat te drukken. Momenteel worden SUV's à la BMW X-reeks vooral met diesels verkocht omdat het een stuk duurder is om een benzine variant te rijden.

Hoewel ze voor een 19-jarige student zeker nog niet in het budget passen, zou ik het leuk vinden moest Mercedes een CNG variant van z'n SUV's (GLC, GLE, GLS en waarom niet de G-klasse (die heeft zéker voldoende ruimte voor de CNG-tanks) uitbrengen. Binnen een jaartje of 10 vallen ze misschien wel in m'n budget ?

• Hahaha 1
Geplaatst:
5 uren geleden, Mylan1999 zei:

Ik denk ook dat SUV's met CNG interessant kunnen zijn, al was het maar om de kosten voor het rijden wat te drukken. Momenteel worden SUV's à la BMW X-reeks vooral met diesels verkocht omdat het een stuk duurder is om een benzine variant te rijden.

Hoewel ze voor een 19-jarige student zeker nog niet in het budget passen, zou ik het leuk vinden moest Mercedes een CNG variant van z'n SUV's (GLC, GLE, GLS en waarom niet de G-klasse (die heeft zéker voldoende ruimte voor de CNG-tanks) uitbrengen. Binnen een jaartje of 10 vallen ze misschien wel in m'n budget ?

Mercedes-Benz heeft zijn CNG-plannen en CNG-modellen opgedoekt. Dus af-fabriek ga je die zeker niet kunnen kopen. Misschien dat die SUV's van Mercedes met een brandstofcel worden uitgerust zodat die dan met waterstof kunnen rijden.

• Triest 1

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst:
16 uren geleden, muscles zei:

Mercedes-Benz heeft zijn CNG-plannen en CNG-modellen opgedoekt. Dus af-fabriek ga je die zeker niet kunnen kopen. Misschien dat die SUV's van Mercedes met een brandstofcel worden uitgerust zodat die dan met waterstof kunnen rijden.

Sh*t da's waar ook... Jammer maar helaas zeker? Heeft MB ooit een reden gegeven voor het stoppen?

Geplaatst:
6 uren geleden, Mylan1999 zei:

Sh*t da's waar ook... Jammer maar helaas zeker? Heeft MB ooit een reden gegeven voor het stoppen?

Tegenvallende verkoopcijfers, veronderstel ik. De Mercedes E-klasse op CNG was bijvoorbeeld veel te duur.

Geplaatst:
17 uren geleden, muscles zei:

Tegenvallende verkoopcijfers, veronderstel ik. De Mercedes E-klasse op CNG was bijvoorbeeld veel te duur.

Heb even verbeterd ?

• Hahaha 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:
4 uren geleden, Dr Nick zei:

Heb even verbeterd ?

Ik bedoelde deze modellen (in bijgevoegd screenshot). Ze waren dus af-fabriek als CNG-auto's verkrijgbaar:

http://www.gibgas.de/Fahrzeuge/Auslaufmodelle

Mercedes-Benz-E200-CNG-Auslaufmodelle.png

• Bedankt 1

• 8 maanden later...
Geplaatst:

Hier twee foto's van Instagram Stories van een Duitse muscle boy. Hij rijdt op de pechstrook langs de Autobahn met zijn Audi Quattro (in de sneeuw): "Quattro maakt het mogelijk ?" schrijft ie op de eerste foto. "Het bevalt de politie ook in de winter en bij file niet als je op de pechstrook rijdt, dan maar terug in de rij ?"

Om maar te zeggen dat het interessant zou zijn als Audi erin zou slagen om toch een Quattro uit te brengen die rijdt op CNG. Niets is onmogelijk. Desnoods moeten de CNG-tanks maar in de lengterichting geplaatst worden.

2019-02-03de-quattro-maakt-het-mogelijk-1.jpg2019-02-03de-quattro-maakt-het-mogelijk-2.jpg

• Hahaha 1

Geplaatst:

Ik droom al jaren van een wagen type pickup of een compact jeepke.

in dat opicht zou een cng hilux, ranger of navara wel mooi zijn.

Of de nieuwe suzuki jimny zou ook een leutig ding zijn op cng

• Vind ik leuk 2
Geplaatst: (aangepast)
43 minuten geleden, pinoamigo zei:

een cng hilux, ranger of navara

Bij die modellen heb je plaats genoeg voor enkele CNG tanks.

43 minuten geleden, pinoamigo zei:

de nieuwe suzuki jimny zou ook een leutig ding zijn op cng

Die heb ik "uitvoerig" bekeken op het Autosalon.  Inderdaad een een heel aaibare auto(tje).

Maar zelfs voor een kleine LPG ringtank zie ik geen plaats :(.

Dus voor 1 of 2 CNG cilinders helemaal  niet.

aangepast door Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...