Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie heeft er zich laten overtuigen om de veiligheid / rij assistentiesystemen in de nieuwe wagen te laten plaatsen? Hebben jullie het voordeel van zo een systeem al kunnen ervaren?

Wie vindt het weggesmeten geld?

AUDI A3 Sportback g-tron  807461_5.png

Geplaatst:

Ik heb dit altijd snufjes en dus weggesmeten geld gevonden.

Alléén ben ik ontzettend enthousiast over :

• Veiligheidsgordels met gordelspanners
  • instelbare hoofdsteunen
  • Airbags
  • ABS
  • ESP (topsysteem :)!! )
  • ASR

Deze zaken stellen me een beetje gerust als vader van 3 pubers die weldra hun rijbewijs gaan halen.

Als ze later een tweedehandswagen kopen, zou ik wel willen dat deze fundamentele veiligheidsvoorzieningen aanwezig zijn.

Geplaatst:
5 uren geleden, paulDS zei:

Ik heb dit altijd snufjes en dus weggesmeten geld gevonden.

Alléén ben ik ontzettend enthousiast over :

• Airbags
  • ABS
  • ASR

Deze zaken stellen me een beetje gerust als vader van 3 pubers die weldra hun rijbewijs gaan halen.

Als ze later een tweedehandswagen kopen, zou ik wel willen dat deze fundamentele veiligheidsvoorzieningen aanwezig zijn.

Sorry, maar wat jij hier opnoemt, noem ik niet de nieuwste veiligheids- en rij-assistentiesystemen. Want airbags, ABS, ESP, ASR, en die andere zaken die je aanhaalt, zijn immers al jaren verkrijgbaar.

De nieuwste zijn:

• Lane Assist
  • Dodehoekassistent
  • Proactief beschermsysteem van de inzittenden
  • Vermoeidheidsherkenning
  • Verkeersbordenherkenning (Travel Assistant)
  • Vooruitziende voetgangerbescherming

en de noodstop (als je een ander voertuig of voetganger te dicht nadert, stopt het voertuig automatisch) zit nu al standaard op de Octavia CNG.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
44 minuten geleden, maartenv zei:

Voor langere afstanden vind ik de ACC geen overbodige luxe. Vind ik een stuk minder vermoeiend rijden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik vond mijn wagen duur genoeg toen ik hem kocht.
Ik twijfelde eerst over ACC (adaptive cruise control), maar heb deze toch achterwege gelaten, hiervan heb ik wel spijt.

Voor de rest kan je je wagen altijd laten uitrusten met extra veiligheidssystemen, echter vind ik ze vaak gewoon (veel) te duur. Het is altijd EN EN EN , dus daar 400 euro, daar 600 euro, daar 280 euro,  en ga zo maar door.
Toen ik mijn wagen kocht had ik een bovengrens in gedachte, dit was 23.000 euro (recyclagepremie er al afgetrokken), ik had gerust extra opties willen nemen, maar dan ging ik richting 27.000 euro en dat was het me echt niet waard voor een object dat serieus snel in waarde daalt.
Nu denk ik TE DUUR voor die opties, als je dan een ongeval krijgt waarbij je bv. in slaap bent gedommeld en tegen een voorganger bent geknald, dan denk je achteraf: 'Had ik maar...'

Ieder dient voor zich uit te maken als een bepaalde extra veiligheidsoptie interessant is, ik hoop alleen maar dat er meer standaard gaan worden en de wagens een normale prijs blijven hebben.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
1 uur geleden, muscles zei:

Sorry, maar wat jij hier opnoemt, noem ik niet de nieuwste veiligheids- en rij-assistentiesystemen. Want airbags, ABS, ESP, ASR, en die andere zaken die je aanhaalt, zijn immers al jaren verkrijgbaar.

De nieuwste zijn:

• Lane Assist
  • Dodehoekassistent

en de noodstop (als je een ander voertuig of voetganger te dicht nadert, stopt het voertuig automatisch) zit nu al standaard op de Octavia CNG.

Dat weet ik uiteraard ook wel !!!

Maar zoals gezegd vind ik dat deze categorie die jij opsomt echte snufjes. Nice to have, niet essentieel, neigt zelfs naar snobisme !

Geplaatst:
  • Airbags
  • ABS
  • ASR
  • Lane Assist
  • Dodehoekassistent

Van het bovenstaande heeft de Y CNG :

• Airbags
  • ABS
  • ASR

Mijn Y :

• Airbags

Mijn Y10 :

Veiligheidsgordels

Tja, mis ik het ?

Nee, defensief rijden helpt al heel goed.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
2 uren geleden, paulDS zei:

Dat weet ik uiteraard ook wel !!!

Maar zoals gezegd vind ik dat deze categorie die jij opsomt echte snufjes. Nice to have, niet essentieel, neigt zelfs naar snobisme !

Ik moet toegeven dat ik enkel de noodstop heb, en de andere rest (ABS, airbags, veiligheidsgordels met gordelspanners, ESP, ASR, instelbare hoofdsteunen) zit er gewoon standaard op.

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst:

Een tijd terug heb ik een artikel gelezen waarin stond dat onderzoek had uitgewezen :

- indien je al die elektronische systemen de eerste 2 à 4 weken niet gebruikt, je ze nooit zal gebruiken.

(het artikel vind ik niet zo direct terug)

Een gelijkaardig artikel vind je echter hier :

http://www.autogids.be/autonieuws/innovatie/connectedcar.html

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
17 uren geleden, muscles zei:

Ik moet toegeven dat ik enkel de noodstop heb, en de andere rest (ABS, airbags, veiligheidsgordels met gordelspanners, ESP, ASR, instelbare hoofdsteunen) zit er gewoon standaard op.

Dan heb je gewoon een heel goede auto gekocht :)

• Vind ik leuk 2
  • 8 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb er wel een aantal rijhulpmiddelen op laten zetten, gewoon om het risico te verkleinen op een aanrijding. Ik geef liever iets extra uit aan die zaken dan bvb speciale velgen, chroom hier en daar, zetelverwarming, lederen zetels, ...

Bovendien waren de kortingen op die packs groot genoeg, anders had ik ze wss ook niet genomen.

Wat ik dus wel gekozen heb: acc, achteruitrijcamera, voetgangersbechermings, driver alert, lane assist, front assist, park assist en last but not least:2 usb-poortjes + 230v stopcontact achteraan voor de smartphones e.d. op te laden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 4/30/2017 om 19:37, muscles zei:

Remt die de auto echt automatisch af? Bij mij verschijnt wel een embleempje met twee auto's die kort op elkaar zitten, maar van afremmen heb ik nog niets ondervonden. Ik moet wel toegeven dat ik het ook niet uitgetest heb, als ik dat embleempje zie, houd ik zo al meer afstand. Voor de rest heb ik enkel de dodehoekassistent, en een achterruitrijcamera. Wat ik wel vervelend vind is dat je niet kan kiezen voor één bepaalde optie, je bent verplicht om er nog iets anders bij te nemen. Bij de dodehoekassistent horen inklapbare spiegels.

Geplaatst:
18 minuten geleden, EricG zei:

Remt die de auto echt automatisch af? Bij mij verschijnt wel een embleempje met twee auto's die kort op elkaar zitten, maar van afremmen heb ik nog niets ondervonden. Ik moet wel toegeven dat ik het ook niet uitgetest heb, als ik dat embleempje zie, houd ik zo al meer afstand. Voor de rest heb ik enkel de dodehoekassistent, en een achterruitrijcamera. Wat ik wel vervelend vind is dat je niet kan kiezen voor één bepaalde optie, je bent verplicht om er nog iets anders bij te nemen. Bij de dodehoekassistent horen inklapbare spiegels.

Ja, ik heb het al meegemaakt. En mijn Skoda Octavia stopte toen zelf autonoom.

Geplaatst:

Geen idee, mijn auto is nog in bestelling ?. Mijn vader heeft een vw caddy en hij beweert dat de auto zelf remt...

Bij de 2 usb-poortjes voor de achterbank die ik als optie bijgevoegd heb, moest ik ofwel 230v stopcontact (105€) bijnemen ofwel zetelverwarming (420€)... Ik heb dan maar de goedkoopste optie genomen.

Geplaatst:
11 uren geleden, Puren zei:

Ik heb er wel een aantal rijhulpmiddelen op laten zetten, gewoon om het risico te verkleinen op een aanrijding. Ik geef liever iets extra uit aan die zaken dan bvb speciale velgen, chroom hier en daar, zetelverwarming, lederen zetels, ...

Bovendien waren de kortingen op die packs groot genoeg, anders had ik ze wss ook niet genomen.

Wat ik dus wel gekozen heb: acc, achteruitrijcamera, voetgangersbechermings, driver alert, lane assist, front assist, park assist en last but not least:2 usb-poortjes + 230v stopcontact achteraan voor de smartphones e.d. op te laden.

hier zowat hetzelfde, heb er geen ervaring mee. Vond de prijs nogal meevallen.

Geplaatst:

Als uw ACC actief is remt de auto zelf . anders krijg je een waarschuwing dat je remafstand te kort is en remmen moet je dan zelf doen

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Geplaatst: (aangepast)
45 minuten geleden, Bij zei:

Als uw ACC actief is remt de auto zelf . anders krijg je een waarschuwing dat je remafstand te kort is en remmen moet je dan zelf doen

Behalve als het systeem ziet dat er een botsing nakende is. Dan voert het systeem een noodstop uit

aangepast door Dr Nick

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:
2 uren geleden, Bij zei:

Daarvoor moet je geen ACC (Adaptive Cruise Control) hebben, want dat heb ik niet.

Geplaatst:

Op mijn bestelde g-tron zit:

-Adaptive Cruise Control

-Audi pre sense front (voetgangerherkenning)

-Automatisch grootlicht (assistent)

-Lane assist

-Sensoren voor+achter+camera achteraan

Seat Leon 1.5 TGI:         1077428_5.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...