Aardgasrijder.be wordt gesponsord door Mefirst! Betaal jij ook te veel voor je autoverzekering? Vergelijk nu online de beste autoverzekering via Mefirst.be: de vergelijkingssite voor verzekeringen
Jet groen

DATS Code 5804 | tanken niet mogelijk | help

Recommended Posts

Bij twee verschillende tankstations, drie pogingen geprobeerd te tanken, code 5480. 

Heeft iemand dit al gehad en hoe kun je dit voorkomen of verhelpen. 

Alvast bedankt voor de reactie,

mvg

Jet Groen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Jet groen zei:

Bij twee verschillende tankstations, drie pogingen geprobeerd te tanken, code 5480. 

Heeft iemand dit al gehad en hoe kun je dit voorkomen of verhelpen. 

Alvast bedankt voor de reactie,

mvg

Jet Groen

Hoe probeer je te betalen, met een tankkaart, met een bankkaart ?

Het is wellicht de chip op je kaart die vuil is, reinig deze eens met alcohol en een droge doek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In Kontich komt het ook regelmatig voor aan pomp 6: betaalterminal doet lastig, als je kan betalen, kan je niets tanken aan pomp 6 (ook geen diesel of benzine).

Om de zoveel tijd komt het hier voor. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

We hebben een reactie van DATS gehad. De reden is de volgende dat er niet voldoende tegendruk is, aangezien de tank te leeg is. Ze geven het advies nog een paar keer te proberen. 

Ik ga vandaag nog een keer proberen, als het niet lukt ligt het volgens mij aan de auto/ tank zelf en zal ik te rade moeten gaan bij de garage. Het heeft niet met het tankstation of met de bankkaarten te maken. Wordt vervolgd, als ik de reden/ oplossing weet zal ik het aan het forum laten weten. Vriendelijke groet, Jet 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch vreemd dat ik hetzelfde probleem vandaag had. 3 keer geprobeerd en de man naast me die diesel tankte kon ook niet tanken. Hij kon wel tanken aan de pomp ernaast.

Ik had geen alternatief...

Het is de eerste keer dat ik dit voorhad. Ik had nog een rijbereik van 10km. De foutmelding stond al op het scherm voordat ik wilde tanken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Jet groen zei:

We hebben een reactie DATS gehad. De reden is volgend hen dat er niet voldoende tegendruk is, aangezien de tank te leeg is. Ze geven het advies nog een paar keer proberen. 

???

Welke "tegendruk" bedoelen ze ?

Tegendruk van de gastank van de auto ?

Ik tank bijna altijd met een lege gastank van de auto.

Ik geef jou het advies om naar een Pitpoint, Q8 of Total te rijden voordat je centen gaat neerleggen voor niks bij je garage.

Maak er een daguitstap van.  :)

Blijkbaar (zie reactie van Aardgasrijder en CNGArmi) heeft Dats op het ogeblik nog problemen met hun installaties (zowel CNG als diesel / benzine).

Het is aan hen om dat op te lossen en niet jou met een verhaaltje tevreden te stellen.

Misschien moeten zij Lantzerath eens contacteren... :) 

http://www.petroweb.eu/category/870/petrol-station-construction/2820/Lantzerath-nv.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat tegendruk verhaaltje is bullshit. Bij een lege tank heb je niks nada van tegendruk dus zou je bij Dats nooit meer kunnen tanken volgens hun uitleg.

Voor mij geen Dats meer als het niet moet, te lage druk en hier in de buurt enkel L-gas. Ik maak wel een klein ommetje naar Hoboken.

aangepast door Lange_666

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vandaag om 12u45 probleemloos CNG kunnen tanken bij Dats24 in Tongeren aan pomp 6.

Het enige probleem dat daar was, was een printerprobleem zodat ik geen ticket heb van mijn tankbeurt.

Bij mij waren de twee aardgastanks van mijn Skoda echter niet 100% leeg. Toch heb ik 15,70 kg kunnen tanken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook ik tank regelmatig met lege CNG tank, nog nooit problemen gehad met Dats24 (Kampenhout / Mechelen / Rotselaar / Zaventem)
Niet te veel alles over dezelfde kam scheren aub!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even ter info, ik heb de storing vandaag goed bekeken in Bree, in mijn geval was het code 8501 en niet 8504.
Mijn reacties heb ik verplaatst naar een nieuw onderwerp.

Het kan dus wel zijn dat de storing die Jet aangaf te maken heeft met de druk in het station.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste Jet,

Is jouw probleem ondertussen opgelost? Wij hebben hetzelfde probleem. Al een aantal dagen en dat bij 3 verschillende tankstations (Total en Esso in Hoboken, Dats24 in havengebied Antwerpen). Dus vragen ons af wat er precies aan de hand kan zijn, vooraleer we naar de garage gaan. 

Bij de ene kregen E604 (Esso) foutcode bij de ander 5804 (Total en Dats24). We rijden met een Fiat 500 L Living.  

We kijken alvast uit naar je antwoord,

Mvg

judy 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen