Koen C Geplaatst: 4 maart 2023 Delen Geplaatst: 4 maart 2023 (aangepast) 32 minuten geleden, Martco zei: Kan men als gewone particulier gaan tanken (cng) in Londerzeel? Ja. LNG Drive L-CNG Station Street Address: Nijverheidsstraat 9 ZIP / City: 1840 Londerzeel Country: Belgium Opening hours (CNG): 0 - 24 Payment possibilities (CNG): ec-card (Maestro, Vpay), credit card (Master, Visa), fleet card (DKV, Romac Fuels, Total, UTA), fuel card (AS24 Total, Bruno, Caps, dcb, edc, HAM, IDS, LNG drive, Maes, Rolande, Texaco) Type of fuel: CNG, LNG Data source: GibGas Nozzle types (CNG): NGV1 4 maart 2023 aangepast door Koen C Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 4 maart 2023 Delen Geplaatst: 4 maart 2023 Uiteraard ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martco Geplaatst: 4 maart 2023 Delen Geplaatst: 4 maart 2023 1 uur terug, Koen C zei: Ja. LNG Drive L-CNG Station Street Address: Nijverheidsstraat 9 ZIP / City: 1840 Londerzeel Country: Belgium Opening hours (CNG): 0 - 24 Payment possibilities (CNG): ec-card (Maestro, Vpay), credit card (Master, Visa), fleet card (DKV, Romac Fuels, Total, UTA), fuel card (AS24 Total, Bruno, Caps, dcb, edc, HAM, IDS, LNG drive, Maes, Rolande, Texaco) Type of fuel: CNG, LNG Data source: GibGas Nozzle types (CNG): NGV1 Oké, is niet zo ver voor mij. Moet dan maar 12 km verder rijden dan een dats station. Thanks. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 4 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2023 Ben daar al 2 jaar niet meer geweest (ligt niet meer op mijn route) maar de "eerste" vulling was toen nogal belabbert (13-14 kg bij lege tanks) maar dit is/was de enige pomp die ik ken waar je na de eerste tankbeurt direct een 2de kan/kon doen en er dan nog tot 3,5kg extra kon bij duwen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 5 maart 2023 Delen Geplaatst: 5 maart 2023 Dat is helaas nog steeds het geval, je moet wat geluk hebben. De prijs maakt gelukkig veel goed. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 6 maart 2023 Delen Geplaatst: 6 maart 2023 Op 3/3/2023 om 18:52, Marc zei: Ik had ook geen korting op mijn eerste afrekening. Een eenvoudig mailtje en het wordt geactiveerd. Inderdaad, net een mailtje terug; 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 8 maart 2023 Delen Geplaatst: 8 maart 2023 Dats is net "gezakt" naar 1,935 (H). Nog altijd onverantwoord hoog als je ziet dat bijna alle aanbieders tientallen procenten lager staan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 9 maart 2023 Delen Geplaatst: 9 maart 2023 Gisteren bij Q8 in Ranst nog mijn Caddy Maxi gevuld. De CNG tanks waren volledig leeg, maar helaas kreeg ik er maar 29 kg in... Ipv 37 kg. De druk was dan ook wel om te janken met ~160 bar. 2e keer tanken hielp ook niet echt, de pomp kreeg er maar 3kg extra bij. 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 9 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2023 20 uren geleden, Bremel zei: Dats is net "gezakt" naar 1,935 (H). Nog altijd onverantwoord hoog als je ziet dat bijna alle aanbieders tientallen procenten lager staan. ' t Zal vermoedelijk niet lang duren, net gelezen dat de gasprijs vandaag 15% gestegen is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 9 maart 2023 Delen Geplaatst: 9 maart 2023 (aangepast) Die 15% is in verhouding tot de prijzen die we gehad hebben echt een peulenschil... We zaten al een tijd aan prijzen van voor de oorlog. De stijging komt trouwens door de Fransen die staken waardoor LNG terminals niet gebruikt kunnen worden: https://www.trouw.nl/duurzaamheid-economie/gasprijs-stijgt-weer-door-blokkades-franse-lng-terminals~b58952a5/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F 9 maart 2023 aangepast door JEGO 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht JoBé Geplaatst: 9 maart 2023 Populair bericht Delen Geplaatst: 9 maart 2023 25 minuten geleden, JEGO zei: ... We zaten al een tijd aan prijzen van voor de oorlog... Dat klinkt -als je, zoals ik, al wat ouder bent- héél raar... 2 1 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 10 maart 2023 Delen Geplaatst: 10 maart 2023 (aangepast) 11 uren geleden, JEGO zei: De stijging komt trouwens door de Fransen die staken waardoor LNG terminals niet gebruikt kunnen worden Nee, de stijging komt door speculatie van "traders". Net zoals de grote stijgingen van vorige zomer. Er is aardgas genoeg : zelfs bij boycot van Russisch gas door de EU, kan het van ergens anders komen (Qatar, Algerije, fracking-LNG uit de VS). En al de andere landen die tegen een veroordeling (of onthouding) stemden ivm Rusland, bevoorraden zich bij Rusland. (het is enkel de VS en zijn vazallen die voor stemden in de UN). 10 maart 2023 aangepast door Koen C Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tomassss Geplaatst: 11 maart 2023 Delen Geplaatst: 11 maart 2023 (aangepast) nog steeds 1.9 en ne klets dats regio gent . we vieren het 1 jarig bestaan van het hernia heffen met de flo n go . had ik dit niet gedaan dan hadden de klanten voor de prijs mogen opdraaien of was ik al dicht geweest . zakken doet het minder snel dan stijgen blijkbaar .... 11 maart 2023 aangepast door tomassss 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tomassss Geplaatst: 11 maart 2023 Delen Geplaatst: 11 maart 2023 (aangepast) Op 2/2/2023 om 14:32, Koen C zei: Ik vind dat leedvermaak ongepast. Ik kan best begrijpen dat iemand die maar een benzinetank van 12 liter heeft en grote afstanden doet of veel rijdt, het op een bepaald moment beu is om iedere dag of iedere 2 dagen te gaan tanken. Telkens met de schrik van "het rood lampje" dat brandt en dus zonder benzine te vallen. Dat zo iemand beslist om die "CNG-merde" de deur uit te doen en over te gaan op iets anders, is heel begrijpelijk. Tegenwoordig is de variatie aan mogelijkheden groot, afhankelijk van je rijders-profiel. 't Kost alleen wel wat om iets nieuw te kopen.... Een reserve aan CNG aanhouden helpt ook niet : je hebt op sommige momenten benzine nodig. Daar sta je dan met CNG aan boord maar wel met 0 liter benzine. Dikwijls kan het niet om de CNG uit te schakelen en op benzine te rijden met nog wat CNG in de tank (als reserve). Fiat en consoorten kan dit wel, VW en consoorten niet. (tenzij je bepaalde "work-arounds" toepast waar niet iedereen blij van wordt of kan / wil uitvoeren). LPG rijden is nog altijd het goedkoopste aan de pomp. Het kost wel wat extra aan belastingen en keuring, maar CNG kost ook wat extra aan 4-jaarlijkse keuring en Technische Keuring. Van zodra mijn vrouw beslist dat ze de Lancia CNG weg doet, zal LPG zeker ook in de "scoop" komen. Geld voor een plug-in hybride zie ik haar niet uitgeven, elektrisch is pokkeduur (m.u.v. die paar enkelingen met een heel beperkte actieradius). Als ze naar het werk rijdt, is het 110 km H-T en geen mogelijkheid om op het werk te laden. ik tank elke dag 3keer benzine . cng staat nog steeds 40cent duurder per kg dan benzine per liter . ik tankte vroeger elke 1,5 tot 2dagen cng ; nu vul ik mijn benzine tanks nog steeds dat ik 50/60liter thuis heb . daar kom ik een week mee toe . dus ( 50x1.6 ) 60x1.6= 80- 96 euro cng tank ik dus minimaal 3keer ( eerder 4) aan 13kg per 2euro = 78 tot 104 euro dus . ik trek het mij allemaal niet aan , ik doe wat ik moet doen om te overleven ;-) 12 maart 2023 aangepast door tomassss Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 12 maart 2023 Delen Geplaatst: 12 maart 2023 Gisteren Ranst(Antwerpen) wat een belabberd druk. Tanks leeg en max 21kg.160bar. Bij terugrit Ranst(Turnhout) beetje beter. Bij Q8 Turnhout is de druk prima. Laatste keer daar 30kg erin. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martco Geplaatst: 13 maart 2023 Delen Geplaatst: 13 maart 2023 Gisteren getankt Londerzeel. (pomp3) Kon 15,85kg in. Was volledig leeg. Dus niet volledige cappiciteit kunnen tanken.. Audi A3 cng 1.5 tfsi (18kg cng) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 13 maart 2023 Delen Geplaatst: 13 maart 2023 Op 9/3/2023 om 00:07, Bremel zei: Dats is net "gezakt" naar 1,935 (H). Nog altijd onverantwoord hoog als je ziet dat bijna alle aanbieders tientallen procenten lager staan. Inderdaad want alle Enora-tankstations vragen "slechts" € 1,779 per kg voor H-gas: Enora in Brugge, ELVA in Aalst, G&V in Asse, en alle CNG-tankstations in Wallonië die eigendom zijn van G&V. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 13 maart 2023 Delen Geplaatst: 13 maart 2023 42 minuten geleden, Martco zei: Gisteren getankt Londerzeel. (pomp3) Kon 15,85kg in. Was volledig leeg. Dus niet volledige cappiciteit kunnen tanken.. Audi A3 cng 1.5 tfsi (18kg cng) Recurrent probleem daar helaas, ik krijg ook maar zelden meer dan 14-15 kg in tanks waar met goede druk tot wel 17-18 kg in kan. Soms helpt het om het een tweede keer te proberen, laatste keer kreeg ik er zo nog een kg of 3 in - maar nog steeds minder dan elders. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 14 maart 2023 Delen Geplaatst: 14 maart 2023 Op 12/3/2023 om 15:56, pluxy zei: 160bar. Idem voor mij op 8 maart. 160 bar. Twee keer gatankt om er toch iets meer in te krijgen 29 kg bij de eerste tankbeurt, 3 kg de tweede tankbeurt. Net geen 33 kg uiteindelijk van de 37 kg. Als ik het bij één tankbeurt gehouden had zou ik slechts 78% van de tanks gevuld hebben. 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martco Geplaatst: 14 maart 2023 Delen Geplaatst: 14 maart 2023 8 uren geleden, JEGO zei: Idem voor mij op 8 maart. 160 bar. Twee keer gatankt om er toch iets meer in te krijgen 29 kg bij de eerste tankbeurt, 3 kg de tweede tankbeurt. Net geen 33 kg uiteindelijk van de 37 kg. Als ik het bij één tankbeurt gehouden had zou ik slechts 78% van de tanks gevuld hebben. Moet ge de pomp terug afsluiten en terug met kaart pompnr ingeven? Of gewoon aan de pomp zelf terug op start duwen voor de 2de keer? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen