Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Oliewissel VW golf 7 1,5 130 pk DSG cng

Berk

Aanbevolen berichten

• 1 maand later...

Ok eerste onderhoud gedaan, normale olie in. Long life was niet nodig zeiden ze. 154.60€ Had ook meer verwacht, maar ja. Wel 5.25€ aangerekend voor ruitensproeier. Heb er niets opgezegd.

15000km.jpg

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Herbie zei:

Ok eerste onderhoud gedaan, normale olie in. Long life was niet nodig zeiden ze.

Dat is toch heel opvallend! Je hebt je onderhoud laten doen bij Tavernier in Zedelgem, een officiële CNG-installateur en verkoper van CNG-wagens. Zou hij het niet het beste weten?

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tavernier is in mijn ogen een heel betrouwbare dealer en garage.
Ik heb op dit forum vele positieve berichten gelezen over hen. Ze mogen zelfs CNG-tanks keuren en importeren en verkopen veel CNG-voertuigen.

Mijn wagen heeft nooit longlife olie gekregen bij Jaspers, altijd de gewone olie die voorgeschreven werd.

Ik vertrouw er dan ook op dat Tavernier correct handelt en de correcte olie gebruikt zoals voorgeschreven.

@Berk  de prijs van dit onderhoud is ook correct. Ik zou me dus geen zorgen maken en vertrouwen hebben in Tavernier. B|

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de officiële VW Dieteren ( invoerder VW België ) klantenservice geeft mij de verkeerde informatie ? Zij hebben hun info, staat letterlijk te lezen gehaald van hun technische diensten . 

Lijkt mij straf ,maar niets is uitgesloten natuurlijk . 

Voor alle duidelijkheid het antwoord hier te lezen van Dieteren klantenservice komt niet van mijn garage . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vind je een overzicht van de aanbevolen oliesoort per wagentype :

https://www.autoteiledirekt.de/automarke/ersatzteile-vw/golf-vii-kombi-ba5/135365/12094/motorol.html#10102

Prijzen leggen net iets onder de stealerprijzen zo te zien :-). Het antwoord van de klantenservice lijkt me dus onzin er eerder op gericht om meer geld uit de klant zijn zakken te halen. Voor +/- 18 euro ben je daar gesteld. Ongeveer 30% van de stealerprijs....

Voor de A4 G tron wordt daarentegen wel longlife olie voorgeschreven. Hier dus +/- 65 euro voor 5,2 liter , bij de stealer verwacht ik me aan een rekening van +/- 200 euro voor de olie alleen.... Over woekerprijzen gesproken....

aangepast door Brembos
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Geen Longlife olie nodig". zegt de (gerespecteerde) dealer. 

Dit kan best zijn, maar op de factuur wordt wél VW 507.00 vermeld. Dat zou Longlife olie moeten zijn. 

Echter aan de prijs (12 €/L of 14.5€/L BTWi) zie je dat het géén Longlife olie is (qua prijs althans).

Dit is wel verwarrend voor de klant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/1/2021 om 10:38, Aardgasrijder zei:

Tavernier is in mijn ogen een heel betrouwbare dealer en garage.
Ik heb op dit forum vele positieve berichten gelezen over hen. Ze mogen zelfs CNG-tanks keuren en importeren en verkopen veel CNG-voertuigen.

Mijn wagen heeft nooit longlife olie gekregen bij Jaspers, altijd de gewone olie die voorgeschreven werd.

Ik vertrouw er dan ook op dat Tavernier correct handelt en de correcte olie gebruikt zoals voorgeschreven.

@Berk  de prijs van dit onderhoud is ook correct. Ik zou me dus geen zorgen maken en vertrouwen hebben in Tavernier. B|

Ik ben al 20 jaar klant bij Tavernier, is idd een heel betrouwbare dealer en ze maken van correct onderhoud echt hun grote troef. 

1 keer was ik niet tevreden over de garantie op mijn 2de hands passat cng, nl mbt lek condensor airco. 

Met Stefaan gesproken, en dit is onmiddelijk rechtgezet in onderlinge overleg. Sterk.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jan Robert zei:

Ik ben al 20 jaar klant bij Tavernier, is idd een heel betrouwbare dealer en ze maken van correct onderhoud echt hun grote troef. 

1 keer was ik niet tevreden over de garantie op mijn 2de hands passat cng, nl mbt lek condensor airco. 

Met Stefaan gesproken, en dit is onmiddelijk rechtgezet in onderlinge overleg. Sterk.

Dat kan ik alleen maar bevestigen. Ook mijn Touran CNG komt van Tavernier. Ik had een probleem met de achterremmen tijdens de garantieperiode en bij LAC in Lier kregen ze dat niet rond met de MyWay garantie. De remschijven en remblokken zijn daarop gratis vervangen door garage Tavernier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, paulDS zei:

Dat kan ik alleen maar bevestigen. Ook mijn Touran CNG komt van Tavernier. Ik had een probleem met de achterremmen tijdens de garantieperiode en bij LAC in Lier kregen ze dat niet rond met de MyWay garantie. De remschijven en remblokken zijn daarop gratis vervangen door garage Tavernier.

Dat klopt dus toch hee, dat is Long Life olie, wel aan goedkope prijs. We zullen zien in april wat het geeft voor de volgende beurt aan 30.000km

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/1/2021 om 15:34, Herbie zei:

Dat klopt dus toch hee, dat is Long Life olie, wel aan goedkope prijs. We zullen zien in april wat het geeft voor de volgende beurt aan 30.000km

Eens op de factuur van mijn polo gekeken. Zelfde type olie 507.00 0.1 wel aan de prijs van 19.10 ipv 12.00 € Is de prijs nu verkeerd? Of de olie. Aan 30.000km zullen we het wel weten. Zo nog paar maanden geduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op onderhoud gaat scannen ze de chassisnummer van u auto . 

Dan krijgt de garage alle info wat er moet gebeuren en welke olie zij moeten gebruiken .Dus dit is volledig geautomatiseerd door VW zelf,  dit is om de mobiliteit garantie te kunnen garanderen van VW .  Dus de codes op de officiële VW factuur zijn ook de juiste . Als op de factuur staat dat er long life olie is gebruikt is dit doordat het voorgeschreven is door VW .

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Berk zei:

Als je op onderhoud gaat scannen ze de chassisnummer van u auto . 

Dan krijgt de garage alle info wat er moet gebeuren en welke olie zij moeten gebruiken .Dus dit is volledig geautomatiseerd door VW zelf,  dit is om de mobiliteit garantie te kunnen garanderen van VW .  Dus de codes op de officiële VW factuur zijn ook de juiste . Als op de factuur staat dat er long life olie is gebruikt is dit doordat het voorgeschreven is door VW .

Zo dan hebben ze gemist van prijs. Beter zo, dan verkeerde olie zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Herbie zei:

Zo dan hebben ze gemist van prijs. Beter zo, dan verkeerde olie zeker.

Of jou garage is van mening dat er geen long life olie op moet en hebben er gewone olie in gedaan en deze ook aangerekend aan de correcte prijs .

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Berk zei:

Of jou garage is van mening dat er geen long life olie op moet en hebben er gewone olie in gedaan en deze ook aangerekend aan de correcte prijs .

Kan ook natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...