Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
JoBé

DATS24 in Tongeren

Recommended Posts

2 uren geleden, Lange_666 zei:

Déjà vu...

Ja, het is een terugkerend probleem. Een probleem dat blijkbaar niet opgelost geraakt op de lange duur.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 222.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, EricG zei:

Gisteren nog steeds problemen, zowel bij pomp 5 als 6, kreeg er geen 6 kg getankt.

Amateurs zijn het, Dats 24 !!!

Die man van Dats 24 heeft mij verteld dat het in Tongeren om een Franse CNG-installatie gaat. Hij kon zich de naam van het bedrijf niet meer herinneren.

Škoda Octavia Combi G-Tec | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 222.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste klant,

We werken elke dag om onze service te verbeteren. En deze keer is dat in uw buurt.

Op woensdag 23 januari 2019 voeren we onderhoudswerken uit aan het
DATS 24-station in Tongeren. Daardoor kan u die dag uitzonderlijk geen CNG tanken. Neem dus best uw voorzorgen en tank tijdig.

Voor een CNG-tankbeurt kan u op 23 januari steeds terecht in het nabijgelegen DATS 24-station in Bilzen. Vanaf donderdag 24 januari kan u opnieuw tanken in uw gebruikelijke DATS 24-station in Tongeren. Nog altijd aan lage prijzen natuurlijk!

• Bedankt 2

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@muscles zijn dan klaag jij dat DATS24 Hasselt onvoldoende vulling heeft...?

• Verward 1

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, JJR zei:

@muscles zijn dan klaag jij dat DATS24 Hasselt onvoldoende vulling heeft...?

Gisteren vertelde de vrouw van Eddy Peusens (van Skoda-garage Peusens in Hasselt) mij zelf dat er nog CNG-rijders - klanten van hen - gezegd hadden dat ze op bepaalde uren geen CNG gaan tanken bij DATS24 in Hasselt omdat het er te druk is aan de CNG-pomp en omdat de druk van de compressor dan te laag is en ze er minder kunnen tanken. Vooral 's morgens vroeg is het er druk en 's avonds ook.

Daarbij, nu woensdag 23 januari zal ik bij Q8 in Houthalen CNG gaan tanken want ik ben er dan toch in de buurt.

Ik neem het zekere voor het onzekere, en het zekere is in die omgeving de Q8 in Houthalen. Daar heb ik immers altijd een volledige vulling.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb dit zelf ook al gemerkt. Vandaar het ?. Maar het is daarom ook dat ik hier in het verleden al gewag heb gemaakt van mijn twijfels over het aantal kg dat je krijgt. Op een pomp voor cng zie je zelden stickers ivm de ijkingen. Krijg ik in Houthalen inderdaad 5 Kg meer dan in Hasselt? Ik doe er meestal maar ong. 30 km meer mee. Er zou net iets meer regelgeving mogen komen rond CNG tanken (ijken, vullingsdruk, prijsmonopolie dats24,...)

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gerust gesteld. Alleen blijft het vreemde gevoel  van vrij veel kg extra tov weinig km extra. Het zal juist dan zijn dat ik meer kortere afstanden doe, zeker. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Schrijf het op: Maandag 4 februari 2019 : CNG-installatie in Tongeren buiten gebruik ! Ik heb er slechts 0,22 kg aardgas kunnen tanken.

Weeral moeten uitwijken naar Bilzen, 10 km extra rijden. Die Franse CNG-installatie in Tongeren is onbetrouwbaar. Je rijdt er naar toe op goed geluk. Blijkbaar kan het Dats24 allemaal niet schelen. Ze krijgen daardoor een zeer slechte CNG-reputatie.

• Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hebben ze bij dats éénzelfde merk/type of zijn er soorten cng installaties?

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, pluxy zei:

Hebben ze bij dats éénzelfde merk/type of zijn er soorten cng installaties?

Nee. Ze hebben verschillende soorten cng-installaties. Hoeveel verschillende weet ik niet. De meeste cng-installaties zijn kant-en-klaar gemaakt in Duitsland. Die zijn beter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het merendeel zijn inderdaad duitse installaties. Ik denk zelfs dat tongeren de enige is die niet van duitse makelij is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is mischien nuttig een lijst aan te leggen van welk merk/type in welk installatie.

kwestie dat station te negeren.

Duitse installatie??? hang er dan maar ineens een duitse hendel aan.

aangepast door pluxy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had zo voor es te kijken Dats24, Rue Puits-Marie 61 in Seraing ingegeven op mijn Skoda-navigatie, maar dat was nog ietsjes meer dan 32 km rijden vanuit Dats24 in Tongeren. Dat was mij toch te ver.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
49 minuten geleden, pluxy zei:

hang er dan maar ineens een duitse hendel aan.

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee  :D

Ik vind die vreselijk. 

Een gewoon "pistool" zoals bij Dats en Pitpoint is het meest gebruiksvriendelijk.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 20/1/2019 om 11:02, PieterD zei:

Over het ijken van CNG is er wel degelijk een wetgeving. De ijking moet gebeuren samen met iemand van de metrologie. De stickers van de ijking van CNG pompen is anders dan van de benzinepompen, deze is enkel een ronde sticker met het jaartal in en moet jaarlijks gebeuren, zoals de gewone benzinepompen. 

Het type meter die gebruikt is om de kg’s te meten is een heel correcte meter en moet zeer zelden bijgeregeld worden.

Wat de vullingsdruk betreft is het heel moeilijk te bepalen, omdat dit afhangt van het verbruik op de installatie.  

(En voor jullie vragen hoe ik dit weet, ik ben technieker op CNG compressoren en CNG en benzinepompen van tankstations)

PM gestuurd

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 4/2/2019 om 20:38, muscles zei:

De meeste cng-installaties zijn kant-en-klaar gemaakt in Duitsland. Die zijn beter.

Of degene die wij 100% zelf bouwen, die zijn nog beter 😉

• Hahaha 1

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 minuten geleden, Pitpoint_BE zei:

Hier is een Total-tankstation kortbij mij, waar eventueel CNG kan geïnstalleerd en verkocht worden, langs de drukke verkeersweg Sint-Truiden - Borgloon - Tongeren.

Sint-Truidersteenweg 433, Hoepertingen (Borgloon), en bovendien is er achter dit tankstation een Fiat-garage !

http://store.total.be/nl_BE/NB005109

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Pitpoint_BE zei:

Kunnen we dan niet eens “meet en greet-een “ bij jullie?

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites