Lange_666 Geplaatst: 15 april 2017 Geplaatst: 15 april 2017 Normaal gezien zou de terugroepactie geen kosten met zich mogen meebrengen en daar vallen mijns insziens ook jouw reiskosten en de kosten van de herkeuring onder. Indien men jezelf overal naar toe stuurt wordt er ook nog eens beroep gedaan op jouw tijd, schandalige praktijk noem ik dat. In feite zou je je auto in de Opel-garage moeten achterlaten en zouden zij al het nodige moeten doen om nadien jouw auto weer aan je af te leveren na het afhandelen van de terugroepactie. Ik zou deftig tam-tam maken als ik jou was (waarbij de garage vrijuit "kan" gaan aangezien zij die kosten voor de terugroepactie moeten terugvorderen bij Opel (of de invoerder) en het dus afhangt voor wat deze laatsten tussenkomen, maar dan nog is het geen service).
Bob Geplaatst: 16 april 2017 Auteur Geplaatst: 16 april 2017 Als ik nu eens doe of mijn neus bloed en ik stop dat doc goed weg, zonder ermee naar de TC te gaan, dan kunnen de flikken toch niet zien dat er werken aan mijn wagen zijn geweest, of wel? Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
muscles Geplaatst: 17 april 2017 Geplaatst: 17 april 2017 18 uren geleden, Bob zei: Als ik nu eens doe of mijn neus bloed en ik stop dat doc goed weg, zonder ermee naar de TC te gaan, dan kunnen de flikken toch niet zien dat er werken aan mijn wagen zijn geweest, of wel? Bob, Bob, zo ga je nooit een BOB-sleutel cadeau krijgen ! Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Bob Geplaatst: 18 april 2017 Auteur Geplaatst: 18 april 2017 Niet nodig , ben alcoholvrij en daarbij heb ik nog een paar goeie vrienden bij de politie die me dat zonder verpinken geven , ik heb er een mooie in inox gekregen. Ik heb ook een berichtje naar GM gestuurd en bevestiging gekregen maar nog geen antwoord. Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
Koen C Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 Op 15/04/2017 om 10:37, Bob zei: Heeft iemand een idee hoe ik mijn onkosten kan terug krijgen? Opel aanschtrijven. Rechtsbijstand van je verzekering inschakelen. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Populair bericht Bob Geplaatst: 19 april 2017 Auteur Populair bericht Geplaatst: 19 april 2017 Als het goed nieuws is mag het ook worden gezegd: In het kader van de CNG-Campagne 16-c-089 geef ik u mee wat te doen voor compensatie: ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- - Technische keuring CNG-installatie: uw betalingsbewijs + adresgegevens + bankrekeningnummer + referentie SRNO: 489214- 1312822881 mailen naar uw Opel Erkende garage. Garage kan dan bij ons kost recupereren met zelfde verwijzing. - Totaal aantal kilometers van uw rit heen en terug (184 km) <-> Tienen + adresgegevens + bankrekeningnummer mailen naar Peter@drivesystems.be met vermelding compensatie rit 16-c-089 en SRNO: 489214- 1312822881. Alvast bedankt voor uw medewerking. Met vriendelijke groet, GENERAL MOTORS BELGIUM N.V. Marcel De Bock Backdesk Customer care Tel: +32 03/450.63.29 Fax: +32 03/450.63.21 opel.customercare@be.gm.com ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Ik kan dus alles recupereren, behalve mijn verloren tijd. Waarom wordt dit niet direct bij de envelop met de terugroepactie gevoegd??????? Het blijft dus een bedenkelijke, amateuristische afhandeling, GM onwaardig. 3 Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
Aardgasrijder Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Bedankt om dit te delen. Verloren tijd krijg je inderdaad nooit vergoed, maar bovenstaande is een fair en courant beleid. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
GiGi Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Toch wel een mooi initiatief. De fabrikanten weten goed waar ze mee bezig zijn en dat zal zeker het aantal toekomstige klanten ten goede komen. Wat is nu een beetje verloren tijd in een mensenleven... positief blijven ? AUDI A3 Sportback g-tron
Lange_666 Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 13 uren geleden, Bob zei: Waarom word dit niet direct bij de envelop met de terug-roep-actie gevoegd???????Het blijft dus een bedenkelijke,amateuristische afhandeling,GM onwaardig. Het is inderdaad goed dat er een oplossing is maar wat als hij niet doorgeduwd had? Zoals hij zelf aangeeft had men dat van in het begin reeds moeten doen en niet wachten tot er klachten binnen komen (om dan waarschijnlijk enkel de klachten af te handelen en de rest die niet reclameert niet te vergoeden). Ondanks de geboden oplossing vind ik dat toch ook maar amateuristisch gedoe. Je betaalt tenslotte genoeg voor de wagen en in die prijs zit ook de garantie en die moet deftig afgehandeld worden, inclusief verloren tijd.
Lage Emissie Zone Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 Opel is in handen van Franse fabrikanten, hopelijk voor de klanten zitten ze niet in een neerwaartse spiraal. De carrosserie van Franse wagens heb ik leren kennen met die hagelbui, de diepste deuken zaten daar. Bij de Duitse merken waren de deuken minder diep en opmerkelijk: bij Volvo wagens waren GEEN deuken te zien. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Bart Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Op 19/4/2017 om 19:35, Bob zei: Als het goed nieuws is mag het ook worden gezegd: In het kader van de CNG-Campagne 16-c-089 geef ik u mee wat te doen voor compensatie: ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- - Technische keuring CNG-installatie: uw betalingsbewijs + adresgegevens + bankrekeningnummer + referentie SRNO: 489214- 1312822881 mailen naar uw Opel Erkende garage. Garage kan dan bij ons kost recupereren met zelfde verwijzing. - Totaal aantal kilometers van uw rit heen en terug (184 km) <-> Tienen + adresgegevens + bankrekeningnummer mailen naar Peter@drivesystems.be met vermelding compensatie rit 16-c-089 en SRNO: 489214- 1312822881. Alvast bedankt voor uw medewerking. Met vriendelijke groet, GENERAL MOTORS BELGIUM N.V. Marcel De Bock Backdesk Customer care Tel: +32 03/450.63.29 Fax: +32 03/450.63.21 opel.customercare@be.gm.com ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Ik kan dus alles recupereren, behalve mijn verloren tijd. Waarom wordt dit niet direct bij de envelop met de terugroepactie gevoegd??????? Het blijft dus een bedenkelijke, amateuristische afhandeling, GM onwaardig. Wij hebben, na lang aandringen bij Opel klantendienst, een vervangwagen gekregen (op die manier geen verloren tijd). Auto maandag naar Opel-garage gebracht, auto op vrachtwagen (samen met de auto van vrienden), dinsdag stond hij in Tienen, donderdagavond stond hij terug in Opel-garage. Vrijdag mochten we er om gaan. Voor de vervangwagen hebben we niks moeten betalen. Technische keuring hebben we achteraf nog moeten doen. Waarom dat ze dit niet direct hebben gedaan (ze hadden onze auto 5 dagen in hun bezit), is een grote vraag... Deze kost mogen we binnenbrengen bij Opel-garage. Ik vind ook wel dat ze dit zeer amateuristisch hebben aangepakt. Wij hebben zelf veel moeten rondbellen en hadden vooral het gevoel dat er veel paraplu's werden opgestoken (Opel-garage die zegt dat het Opel-België is en dat zij zich daar niks van aantrekken en dat ze er niks van af weten...). Nuja, het is nu allemaal gelukkig achter de rug.
Bob Geplaatst: 24 april 2017 Auteur Geplaatst: 24 april 2017 Ik ben ondertussen naar de TC geweest, men weet nog steeds niet het verschil tussen LPG en CNG, ik kreeg zelfs een opmerking dat mijn sticker voor LPG niet op de juiste plek hing, ik heb er niet op geantwoord! Ik gaf toen mijn papier van de terugroepactie af maar dat werd gewoon onder mijn andere papieren geschoven, de remmen werden getest alsook de speling van de wielen, de trekhaak, de lichten, de banden, de richtingaanwijzers enz..........Toen hebben ze 10min naar mijn uitlaat gezocht om het dan op te geven. DE NIEUWE VULKLEP WERD NIET BEKEKEN. Toen ze aanstalten maakten om de bekleding van de tanks te verwijderen heb ik me kwaad gemaakt en dat hebben ze dan toch niet gedaan. Aan de kassa gekomen kreeg ik een rekening voor een volledige keuring, hoeveel weet ik niet want ik heb direct gezegd dat ik dit niet betaalde, waarop men zei dat ik dan mijn papieren niet terugkreeg. De mevrouw van de kassa had het terugroepdoc in haar handen en toen ik uitlegde dat dit de enige keuring was die moest gebeuren werd het stil, hierop maakte ik aanstalten om te vertrekken met het bericht dat ik recht naar de politie ging, na wat gediscuteer achter het glas van de kassa moest ik uiteindelijk 12,2€ betalen, voor twee stempeltjes op een keuringsaanvraag die nooit heeft plaatsgehad. Mijn keuring heeft alles bij mekaar 2u30 geduurd! Volgende keer maak ik er een filmpje van. Iemand van de wachtende klanten sprak om er een boek over te schrijven ! 2 Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
Aardgasrijder Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 Ik drukte 'vind ik leuk' maar het is triestig Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Lage Emissie Zone Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 3 uren geleden, Bob zei: Ik ben ondertussen naar de TC geweest, men weet nog steeds niet het verschil tussen LPG en CNG, ik kreeg zelfs een opmerking dat mijn sticker voor LPG niet op de juiste plek hing, ik heb er niet op geantwoord! Ik gaf toen mijn papier van de terugroepactie af maar dat werd gewoon onder mijn andere papieren geschoven, de remmen werden getest alsook de speling van de wielen, de trekhaak, de lichten, de banden, de richtingaanwijzers enz..........Toen hebben ze 10min naar mijn uitlaat gezocht om het dan op te geven. DE NIEUWE VULKLEP WERD NIET BEKEKEN. Toen ze aanstalten maakten om de bekleding van de tanks te verwijderen heb ik me kwaad gemaakt en dat hebben ze dan toch niet gedaan. Aan de kassa gekomen kreeg ik een rekening voor een volledige keuring, hoeveel weet ik niet want ik heb direct gezegd dat ik dit niet betaalde, waarop men zei dat ik dan mijn papieren niet terugkreeg. De mevrouw van de kassa had het terugroepdoc in haar handen en toen ik uitlegde dat dit de enige keuring was die moest gebeuren werd het stil, hierop maakte ik aanstalten om te vertrekken met het bericht dat ik recht naar de politie ging, na wat gediscuteer achter het glas van de kassa moest ik uiteindelijk 12,2€ betalen, voor twee stempeltjes op een keuringsaanvraag die nooit heeft plaatsgehad. Mijn keuring heeft alles bij mekaar 2u30 geduurd! Volgende keer maak ik er een filmpje van. Iemand van de wachtende klanten sprak om er een boek over te schrijven ! Ik heb je een vind ik leuk gegeven door je slimme aanpak om de politie in te schakelen moesten ze hun wil doorgedreven hebben. Voor mij komt dit over alsof je bij een bende oplichters terecht was gekomen. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
JJR Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 Schande. Zoals zo vaak in belgenland lijkt het er weer op dat we verzeild zijn geraakt in een situatie waarbij de spelers de nieuwe regels al moeten kennen (en beter kennen) terwijl de scheidsrechters jaren later het spel uitgelegd krijgen. Of ben jij juist de eerste en enige Belg die naar de keuring moet met een auto op CNG? 1 VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
Koen C Geplaatst: 25 april 2017 Geplaatst: 25 april 2017 Bob : intriest wat je hebt mogen ervaren Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Mathias Geplaatst: 16 juni 2017 Geplaatst: 16 juni 2017 (aangepast) Sinds 2 weken trotse eigenaar van deze mooie zafira op cng. Tevreden over zowat alles tot hiertoe, alleen het verbruik verbaast me wat. Net de eerste tank leeggereden (laagcalorisch van Wommelgem) en we deden exact 321km met 25kg. Vooral korte ritjes in stadsverkeer. Klopt dit? Want ik had eerder tegen de 400 à 500 km verwacht eigenlijk. Of is dat enkel met hoogcalorisch en op snelwegen te behalen? 16 juni 2017 aangepast door Mathias 1
Dr Nick Geplaatst: 16 juni 2017 Geplaatst: 16 juni 2017 hoogcalorisch gaat idd je verbruik verbeteren. Hier is ook een verschil van ongeveer 350-400km op H-gas naar 250km op L-gas autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Mathias Geplaatst: 16 juni 2017 Geplaatst: 16 juni 2017 28 minuten geleden, Dr Nick zei: hoogcalorisch gaat idd je verbruik verbeteren. Hier is ook een verschil van ongeveer 350-400km op H-gas naar 250km op L-gas En hoeveel kg gaat er in jouw wagen? Precies volgende keer maar eens passeren in Hoboken voor mijn gas. Daar ben je financieel en praktisch toch veel beter mee dan.
Lage Emissie Zone Geplaatst: 16 juni 2017 Geplaatst: 16 juni 2017 29 minuten geleden, Mathias zei: En hoeveel kg gaat er in jouw wagen? Precies volgende keer maar eens passeren in Hoboken voor mijn gas. Daar ben je financieel en praktisch toch veel beter mee dan. De eerste keer HPLUS gas tanken bij een nieuwe wagen is spannend omdat hier eens iemand met een Opel problemen mee heeft gehad: gas bleef na het tanken 1 tot 5 minuten de gascilinders verlaten zonder te rijden Dit komt omdat de vuldruk bij dit gas hoger ligt dan L of H gas. Spijtig dat de Opel bestuurder niets meer van zijn herstelling heeft laten weten of heb ik een reactie van hem gemist? 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen