Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Bart

Leden
  • Aantal items

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Bart won de laatste dag op 12 februari 2017

Bart had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Bart's prestaties

Beginnend lid

Beginnend lid (2/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Reageert vaak
  • Eerste bericht geplaatst
  • 1 week lid
  • 1 maand lid

Recente badges

4

Reputatie

  1. Wij hebben, na lang aandringen bij Opel klantendienst, een vervangwagen gekregen (op die manier geen verloren tijd). Auto maandag naar Opel-garage gebracht, auto op vrachtwagen (samen met de auto van vrienden), dinsdag stond hij in Tienen, donderdagavond stond hij terug in Opel-garage. Vrijdag mochten we er om gaan. Voor de vervangwagen hebben we niks moeten betalen. Technische keuring hebben we achteraf nog moeten doen. Waarom dat ze dit niet direct hebben gedaan (ze hadden onze auto 5 dagen in hun bezit), is een grote vraag... Deze kost mogen we binnenbrengen bij Opel-garage. Ik vind ook wel dat ze dit zeer amateuristisch hebben aangepakt. Wij hebben zelf veel moeten rondbellen en hadden vooral het gevoel dat er veel paraplu's werden opgestoken (Opel-garage die zegt dat het Opel-België is en dat zij zich daar niks van aantrekken en dat ze er niks van af weten...). Nuja, het is nu allemaal gelukkig achter de rug.
  2. Nog even terugkomen op dit onderwerp. TIP: als je geen zin hebt om net als wij naar Tienen te rijden voor de herstelling (we zouden H&T ongeveer 3,5u onderweg zijn, zonder file natuurlijk. Tel daar nog de 2u bij die ze nodig hebben voor de herstelling en dan zouden we er een dagje Tienen van moeten maken. Het verbruik wordt wel vergoed, maar de dag verlof die we er voor moeten nemen niet!) bel dan even naar Opel klantendienst (en niet naar de garage zelf. Daar zeggen ze zeer gemakkelijk dat het een terugroepactie is van Opel België en dat zij daar "niks mee te maken hebben") Vrienden van ons hebben naar de klantendienst gebeld en ze hebben, na lang aandringen, het volgende aangeboden gekregen: ze mogen hun auto aanbieden bij hun garage en daar krijgen ze direct een vervangwagen. Opel staat dan in voor het transport naar Tienen voor de herstelling. Ze krijgen hun auto dan enkele dagen later terug. De vervangwagen is natuurlijk kosteloos. Aangezien we in juist dezelfde garage de auto hebben gekocht, hebben wij ook gebeld naar de klantendienst. Daar wilden ze eerst van geen wijken weten. We zouden zelf moeten moeten instaan voor het transport naar Tienen. Pas toen we vermeld hadden dat onze vrienden wel een vervangwagen kregen en dat wij hetzelfde willen, hebben ze gezwicht... We krijgen nu ook een vervangwagen en moeten dus niet naar Tienen. De auto moet dan wel nog naar de keuring, maar dit is ook kosteloos. Dus blijven aandringen op die vervangwagen, zeggen dat er nog zijn die een vervangwagen krijgen en... de aanhouder wint!
  3. @Sarra We hebben uiteindelijk gekozen voor route 3 . route 1 via Parijs - tanken in Champigny-sur-Marne, dan in Chalon-sur-Saône en daarna in Chambéry Dit had onze voorkeur, maar aangezien we 's nachts in een achterbuurt van Parijs moesten tanken (en er juist op dat moment sprake was van relletjes) hebben we deze route niet gekozen. Mijn vrouw vond het ook niet leuk dat het tankstation in Champigny-sur-Marne zo verscholen lag achter struiken (zie google streetview). Het onveiligheidsgevoel heeft dus er voor gezorgd dat deze route geen optie meer was. route 2 via Reims - tanken in Valenciennes, dan in Dijon en daarna in Chambéry Deze route hebben we ook maar genegeerd omdat we 's nachts niet voor een gesloten poort wilden staan in Valenciennes (er circuleren verschillende codes om de poort te openen en we wilden geen risico's nemen om daar 's nachts vast te staan). We hebben uiteindelijk gekozen om een klein beetje om te rijden en via Luxemburg te gaan. Route 3: tanken in Luxemburg (Aral CNG Station Route de Longwy 246), dan in Dijon en daarna in Chambéry. Tanken in Luxemburg doen wij NOOIT meer want ze doen daar enorm moeilijk (je hebt een speciaal certificaat nodig om daar CNG te mogen tanken en je moet dit certificaat tonen aan het personeel (lees hierover meer in andere topics) . Dit is nogal moeilijk als je 's nachts rijdt en er geen personeel meer aanwezig is ...) We hebben dan maar getankt in Thionville. Deze route is iets langer maar je bespaart wel op péages. Alle drie de pompen werken met zo'n knop dat je moet blijven induwen om te kunnen tanken. Laat je los, dan stopt het tanken direct. Kwestie dat je dit weet . Mijn advies is, zoals je op dit forum al een paar keer hebt kunnen lezen, dat je best jouw route goed plant en de tankstations eens opzoekt op google streetview. Op die manier weet je perfect waar de pomp staat want ze kunnen nogal eens afgelegen liggen of ze is een poort waardoor je 's nachts niet altijd binnen kan. Baseer je niet alleen op de tankstations waar je wil tanken, maar bekijk ook eens de eerstvolgende in de buurt. Op die manier moet je 's nachts niet beginnen opzoeken als er een pomp defect is. De pompen van Thionville, Dijon en Chambéry liggen niet verscholen en liggen in rustige buurten (voor als je 's nachts wil rijden). Veel succes, geniet van de vakantie en laat eens weten welke route jullie hebben gekozen!
  4. Lap, ik had dit onderdeel eerder moeten lezen. We stonden dus zaterdag in Luxemburg (Route de Longwy) met een lege CNG tank, klaar om deze te vullen. Helaas, het jullie gekende papiertje hing daar uit. Ik dus met de ganse papierwinkel naar binnen en maar staan discussiëren met die ratelende madam . Geen resultaat... Ze wist eigenlijk zelf niet wat ze wilde zien, maar het waren zeker niet de papieren die ik bij me had. Ze kon me ook niet direct een soortgelijk certificaat tonen. Ik moest maar naar een Opel-garage in Luxemburg gaan en die zouden ons aan zo'n papier kunnen helpen. Zijn dus op benzine mogen doorrijden tot in Namen. Ik zal dus eens polsen bij onze Opel-garage of ze hiervan op de hoogte waren en of ze ons dus zo'n certificaat kunnen geven. Zou wel praktisch zijn voor een volgende keer.
  5. Km-stand: 30.000km (10 maanden oud) Klein onderhoud Oliefilter benzine - dichting karterbout - olie 5w30 - ruitenreiniger Arbeidsloon + klein materiaal en gebruik apparatuur + milieubijdrage Totaal onderhoud: 149,64 EUR incl. onderhoud
  6. Iemand ervaring met 's nachts tanken in Frankrijk? We vertrekken volgende week vrijdagnacht op skivakantie en zijn onze route aan het plannen. Volgens ons hebben we 2 keuzes (vertrekken in Izegem): route 1 via Parijs - tanken in Champigny-sur-Marne, dan in Chalon-sur-Saône en daarna in Chambéry route 2 via Reims - tanken in Valenciennes, dan in Dijon en daarna in Chambéry We hebben alle tankstations al via Google street view bekeken en bij enkel die van Valenciennes is er een poort aanwezig (volgens Gibgas kan je die openen). De rest is allemaal vrij toegankelijk. Heeft er iemand ervaring met één van de twee routes ('s nachts)? Welke route raden jullie aan? Of is er een alternatief die jullie aanraden?
  7. Km-stand: 15.000 km Controle vanuit de garage gevraagd. Prijs: 28,82 EUR Dit was eind september 2016. Ons eerste onderhoud van de wagen staat nu vrijdag gepland (30.000km). Ik vul hier dan verder aan.
  8. Wij hebben onze Opel Zafira sinds begin april 2016 en hebben in december ook een brief gekregen. Direct contact opgenomen met Opel garage (Decaigny in Izegem). Daar wisten ze niet veel meer dan wij. Ze gingen eens polsen maar dachten toen dat het vervangstuk hoogstwaarschijnlijk nog gemaakt moest worden en dat dit dus wel eens lang kon duren. Omdat mijn vrouw dagelijks 100km aflegt, hebben we toch even gepolst naar een vergoeding (met een tank van 15l benzine geraak je niet ver) maar daar gingen ze niet op in. We blijven dus voorlopig op CNG rijden, zonder enig probleem. Nu onze auto binnen moet voor onderhoud hebben we een telefonische update gekregen over het lek (2 maanden verder dus). Alle CNG-wagens zullen naar de officiële verdeler in Tienen moeten (lek of geen lek -> alle auto's moeten binnen). Vrijdag moet onze wagen effectief binnen voor onderhoud, dan gingen ze eens bellen naar Tienen voor een stand van zaken. Ik hou jullie op de hoogte. Sowieso verwachten wij dat wij geen kosten zullen moeten maken aangezien de auto nog geen jaar oud is (garantie!) en we zullen ook een vergoeding vragen (vervangwagen voor de periode, ...).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...