Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op de snelweg zelf zijn er geen.  Wel niet ver af de snelweg.

Ik heb ooit getankt bij : Günther CNG Erdgastankstelle,  D 77933 Lahr (Schwarzwald), Einsteinallee 2.

Goedkopere broodjes en dergelijke dan op de snelweg en propere toiletten.

Ook het Zwitserland vignet kan je hier al kopen,

Ligt niet ver en vlot bereikbaar van de snelweg.

In Zwitserland is de CNG eigenlijk duur : je kan beter op de resterende Luxemburgse benzine rijden tot in Italië.

In 2016 betaalde ik 1,65 Zwi Fr = 1,53 € (met toenmalige wisselkoers).

OmBazel te vermijden, rij ik daar via Lörrach (Duitsland) en zo naar Rheinfelden en daar Zwitserland binnen.

Snelweg is bijna helemaal tot daar klaar.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

• 1 maand later...
Geplaatst:

Dit jaar al een paar keer getankt bij STAWAG aken. Goedkoop(0,99) Rustig, 2 tanks en niet zover van de snelweg.

Is bij de lokale gas/elektriciteitsgroothandel.

En ze hebben het draaiknopvergrendeling.

• Bedankt 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

• 1 maand later...
Geplaatst:

121 tanklocaties voor OrangeGas na overname in Duitsland

Gepubliceerd op 23-10-2018 om 17:29 - Bron: TankPro

OrangeGas heeft zes CNG-tankstations in Hannover overgenomen van Enercity Contracting GmbH. De Nederlandse aanbieder van groene brandstoffen gaat de locaties vanaf 1 november exploiteren. Het netwerk van OrangeGas in Nederland en Duitsland groeit daardoor naar 121 tankstations.

Sinds eind vorig jaar is OrangeGas ook actief in Duitsland. Afgelopen december nam het bedrijf al 41 CNG-tankstations over bij de oosterburen. Doel is om komende drie jaar het aantal CNG-locaties in Duitsland uit te breiden naar 150. OrangeGas exploiteert momenteel tachtig tankstations voor CNG/groengas in Nederland. In 2019 volgen bovendien twee locaties in België, allebei in de omgeving van Brussel.

Marktleider

“Dit is een grote stap vooruit in onze plannen voor Duitsland”, zegt oprichter/eigenaar Marcel Borger van OrangeGas. “We kijken ernaar uit om de CNG-tankstations van Enercity in Hannover onderdeel te maken van ons netwerk. Ons doel is het Duitse netwerk uitbreiden en hier, net als in Nederland, ook marktleider worden.”

Volgens Borger heeft Enercity de CNG-markt de afgelopen jaren goed ontwikkeld. Hierdoor rijden er al veel auto’s op CNG in Hannover en wordt de brandstof ook als de vervanger van diesel gezien. Met deze uitbreiding van OrangeGas stijgt de omzet in Duitsland met 50 procent naar 3 miljoen euro.

“Als onderdeel van de strategische heroriëntatie van Enercity AG is de focus verlegd naar elektrische mobiliteit”, zegt Corinna Kleimann van Enercity Contracting GmbH uit Hannover. “Met OrangeGas hebben we een onafhankelijk partner gevonden die zich actief inzet voor de CNG-tankstations. Dit zorgt ervoor dat klanten in Hannover en de regio toegang blijven houden tot voldoende CNG-tankcapaciteit.”

OrangeGas-tankstation.jpg

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
9 uren geleden, Kris81 zei:

Zoals reeds gezegd hier H gas onder €1 kan nog bij stawag aken

zeer interessant....

wij wilden binnenkort eens gaan winkelen in DE om te kijken of het echt zoveel verschil was als sommigen beweren. Als dan brandstof ook nog goedkoper is....

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Op dit ogenblik kan je geen CNG tanken bij ARAL in Eschweiler wegens een defect (defect sinds 16 januari 2019). Op sommige plaatsen in D is de CNG-prijs nogal gestegen, naar € 1,249 per kg !!!

https://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail D_52249_Eschweiler_Rue de Wattrelos_11

ARAL-Eschweiler_defekt_2019-01-16de.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

• 3 maanden later...
Geplaatst:

De CNG-prijzen zijn nogal aan de hoge kant voor H-gas even over de grens vergeleken met België:

• STAWAG, Aken: € 1,190
  • ARAL, Eschweiler: € 1,189

Verder Duitsland in - 300 km verder - kan het dan wel goedkoper:

• ARAL, Würzburger Straße 190, Aschaffenburg: € 1,033

• 4 weken later...
Geplaatst:

goedemorgen allen,

van de zomer voor de eerste keer met de skoda g-tec op vakantie vertrekken naar Oostenrijk.

ondertussen mijn huiswerk al gemaakt en de gas-stations op de weg opgezocht via http://cngeurope.com .

iemand al in de vermelde tankstations geweest? ervaringen? (ik rij over Luxemburg)

Hieronder de route, misschien nog handig voor anderen :)

Mechelen E411 - A6-A3-A13-A8(B10 Esso - Merziger strasse 1 - Merzig
Esso Merzig A8 (B10) Total - Staendenhof 1 -  B-10 - Ruppertsweiler
Total Ruppertsweiler A8 (B10) Garage - Pirmasenser Str. 64 - Hauenstein
Garage - Hauenstein A8 (B10) - A65 Aral - RheinStrasse 128 - Kandel
Aral - Kandel A8 Aral Merklingen - Nellingerstrasse 24
Aral Merklingen A8 Shell Gunzburg - HauptStrasse 2a
Shell Gunzburg A8 Aral - Dasing - Laimeringer Strasse 2 
Aral - Dasing  A8-A99-A8 OMV Irschenberg - Wendling 14
OMV Irschenberg   BP Salzburg neu Aniff

BP Salzburg - A10 - OMV Golling ad Salzach

Ik sta altijd open voor suggesties ivm route of andere tankstations

thx

Geplaatst:

@y-noT Dat je alle CNG-stations vermeld kan ik begrijpen omdat het je eerste keer is dat je naar Oostenrijk rijdt. Het is altijd handig voor in geval van.

Maar ik zou de eerste keer gaan tanken in het G-H Luxemburg omdat de CNG daar heel goedkoop is.

Mechelen                -   228 km via E411  -  ARAL, Route de Longwy 246, Merl, Luxemburg (H-Gas: € 0,791/kg)

ARAL Merl              -   366 km via A8  -       ARAL, Nellinger Straße 24, Merklingen (D) (H-Gas: € 1,139/kg)

ARAL Merklingen  -  329 km via A8  -       OMV, Autobahn Golling Ost 31, 5440 Golling an der Salzach, Oostenrijk (H-Gas: € 1,134/kg op 9 januari 2019)

Dus in werkelijkheid moet je maar drie keer CNG tanken. Of het moet zijn dat je een aanhangwagen of een caravan meeneemt.

Geplaatst:

@muscleswas ik initieel van plan, maar ik had de indruk dat het tankstation nogal ver vd snelweg was en aan een drukke baan gelegen (en dus te veel tijdverlies)?

het tankstation in Oostenrijk ligt aan de verkeerde kant van de snelweg, maar is wel bereikbaar dacht ik, alleen de retour is vrij omslachtig voor zover ik op google maps kon zien.

ik had alle tankstations genoteerd voor, zoals je zei, in geval van, en om eventueel eens op verkenning te gaan.

Ben jij zelf al in de genoemde stations gestopt?

alvast bedankt voor de tips

Geplaatst:
1 uur terug, y-noT zei:

Ben jij zelf al in de genoemde stations gestopt?

Nee, want ik passeer daar niet. Ik rij via Köln - Frankfurt - Regensburg - Passau - Wels (Oostenrijk) - Graz - Fürstenfeld - Heiligenkreuz im Lafnitztal (en daar rij ik Hongarije binnen).

Je gaat het toch regelmatig meemaken in zowel Luxemburg als Duitsland dat het druk is in de buurt van een tankstation, de weg erlangs en aan het tankstation zelf. Het is dikwijls niet anders dan dat je moet wachten: mensen die in de shop moeten gaan betalen, de bediende van de shop die eventjes weg is, veel klanten die staan aan te schuiven, enz.

Geplaatst:

Effe vermelden dat er in duitsland geen betaalterminals staan buiten, dus je zal ook moeten aanschuiven binnen om uw euro's achter te laten.

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Geplaatst:

Iemand ervaring om via Duitsland naar Denemarken te rijden?

Ik bekijk meestal op voorhand mijn route op gibgas.de, maar zag vandaag dat deze routeplanner niet meer beschikbaar is.

Iemand ervaring met andere routeplanners?

Geplaatst:
3 uren geleden, Joran zei:

Iemand ervaring met andere routeplanners?

Ik gebruik gewoon Google Maps. En met Gibgas.de open in een ander tab controleer ik dan of er in een bepaalde stad of dorp CNG te krijgen is of niet. Met Google Maps kan je immers ook Google de afstand laten berekenen.

Geplaatst:
4 uren geleden, Joran zei:

Iemand ervaring om via Duitsland naar Denemarken te rijden?

Ik ben een keer naar Hamburg gereden, geen problemen en voldoende tankstations onderweg.

In de winter heb ik daar mijn record gehaald qua tankhoeveelheid. 19,31 kg H-gas en heel snelle vulling.

Hoyer CNG Autohof

D 29614 Soltau

https://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail_D_29614_Soltau_Gottlieb-Daimler-Straße_2c

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Volgende week naar Oostenrijk en dus hier eens komen snuffelen om CNG te rijden. Ik zag hier en daar wel al wat dingen rondvliegen. Ik zou starten met een volle tank H-gas hier bij ons in Opwijk en dan via GH Luxemburg (2e tank) richting München. Nu zag ik hier ook de voorstellen enz van @y-noT en @muscles, dus vroeg ik me af wat de bevindingen zijn? Ik heb volgende week woensdag 980 km (voet van de Grossglockner) te doen in one shot. Heb vroeger al veel verder gedieseld, maar nu 2 kinderen (5 en 7) en een hond van 11 maand. Dus ik wil het eigenlijk ook wat efficiënt houden (geen uur of meer rondrijden om per se CNG te rijden ?). Dus tips of ervaringen zijn meer dan welkom. Op GPS van mijn Variant kan je ook CNG-tankstations zoeken, maar vorig jaar in Champagne-Ardenne zo gelaten omdat het dichtste station dat hij gaf 80 km ver was en .... de andere richting uit. 

Geplaatst:

@Bert P Die route via het GH Luxemburg en dan het zuiden van Duitsland neem ik nooit.

Ik rij via Eupen naar Köln en Frankfurt, verder door naar Regensburg om dan langs Pocking door, Oostenrijk binnen te rijden (A3 Suben).

Na GH Luxemburg is op ongeveer 335 km het volgende CNG-station: Edi (Energie Direkt), Rudolf-Diesel-Straße 4, Öhringen, Duitsland (H-Gas). Op de A6 afrit 40, noordwaarts rijden tot de rotonde van het Shell-station. Daar links richting het zuiden: zie foto hieronder.

Dan zie ik dat München slechts 290 km rijden is vanaf Öhringen: de A6 nemen richting Nürnberg tot aan Feuchtwangen (verkeerswisselaar), daar de A7 volgen richting Füssen/Ulm. Ongeveer 50 km rijden tot kruising Ulm/Elchingen. Daar rechts houden en de wegwijzers A8 volgen richting München/Augsburg. In München zijn er drie CNG-stations, allemaal van Aral. Maar ze liggen ofwel rechts ofwel links van de tweevaksweg:

Aral CNG Erdgastankstelle
D 80686 München

Garmischer Straße 138Mittlerer Ring B2r
Nur in Richtung: Salzburg, Lindau

Je rijdt via de A96 die straat binnen en rijdt in noordelijke richting. Richting Salzburg, Lindau is uiteraard de zuidelijke rijrichting. Dan kan je even verder rijden tot je op een veilige en wettelijke manier kan omdraaien.

En vanaf dan naar Glossglockner. Ik heb "Umkreissuche" gedaan voor Glossglockner: de CNG-stations staan onder de kaart en de afstand staat er bij. Ze hebben allemaal beperkte openingsuren (geen 24 uur open).

Edi-Ohringen-Duitsland.png

Omgeving-van-Glossglockner.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...